Привіт, друзі. Сьогодні буде цікава історія з нашої практики просування медичних сайтів про проблему, з якою можна зіткнутися в цій тематиці — фільтр за контент для дорослих.

Якщо ви працювали з сайтами послуг медичної тематики (пластична хірургія, наприклад), то, можливо, стикалися з ситуацією, коли сайт несподівано втрачав частково або повністю позиції в Яндексі. У нас такий досвід був! І коли сайт нашого клієнта раптом вилетів з ТОП-1 в нікуди, ми вже розуміли, що треба робити і підтвердили це на практиці.

Пропоную вашій увазі один анти-кейс про безуспішних спробах (насправді, немає, спроба була успішною, але ми дізналися про це не відразу) і зовсім свіжий кейс, в рамках якого ми дуже швидко і ефективно провернули операцію з порятунку пацієнта.

Погнали. Передаю мікрофон Олексію, керівнику seo-групи студії «АлаичЪ і Ко».

Adult-фільтр в Яндексі покликаний захистити користувачів від «дорослого ” контенту» в звичайному пошуку і накладається на документи, що містять контент, який можна віднести до категорії 18+. Це може бути текст, відео або картинки, при цьому неважливо, чи знаходяться вони у коді або ж транслюються через медійні мережі. Також цей фільтр може бути накладено на сторінки, що посилаються на сторонні майданчики з подібним контентом. З повною витримкою про ставлення Яндекса до такого контенту можна ознайомитися тут.

Фільтр виключає документи з результатів видачі по всім запитам, крім тих, у яких явно виражений adult-интент.

Начебто все зрозуміло? Але от цікаво, а чи повинні потрапляти під фільтр сайти спеціалізованих медичних організацій з послугами пластичних операцій інтимних місць або лікування хвороб сечостатевої системи?

Забігаючи вперед, скажу — мед. сайти знаходяться в зоні ризику. Мені «пощастило» на особистому досвіді двічі зіткнутися з ситуацією, коли сайти виявилися під Adult-фільтром, причому в обох випадках Платони Яндекса підтвердили, що фільтр був накладений помилково. Але про все по порядку.

Анти-кейс: як можна «обосраться» намагаючись зняти Anti-Adult фільтр

Знайомтеся: www.elitmedclinic.ru — сайт клініки, надає спектр послуг, в тому числі лікування різних захворювань сечостатевої системи. Клієнт звернувся до нас за просуванням в кінці 2017 року. На той момент вік сайту становив 4 місяці, була купа технічних помилок, неоптимізованих під пошук сторінок, неунікальний контент, відсутність сайту в яких би то не було довідниках і т. д.
Загалом, як ви розумієте — важкий випадок, при якому зовсім не дивно, що за цільовим ключовим запитам сайт не ранжировался навіть у топ-100, а трафік був майже нульовим.

Ми виклали на сайт близько 100 статей, плюс тексти на послуги, усунули частина технічних проблем і злегка оптимізували мета-теги. Але найбільший профіт, який ми отримали в Яндексі — це зростання переходів на сайт за картинками.

Це був не зовсім той результат, якого ми очікували. Стали копати і ось тоді-то й виявили наявність на сайті Anti-Adult фільтра.

Як ми зрозуміли, що на сайт накладено фільтр?

Перевіряли просто через відключення фільтрації в Яндексі.

Ось такі результати пошуку були з включеною фільтрацією

А ось ми відключили фільтрацію і сайт з’явився в топі

Написали про ситуацію Платонам, у відповідь стандартна відписка: не хвилюйтеся, розберемося, блаблабла.

Через пару тижнів ще один лист з проханням уточнити терміни, знову стандартна відписка.

Так тривало ще деякий час, я навіть спробував зайти з іншого кінця і повідомити про нерелевантної видачі по витальному запитом «Запис на прийом: +7 (495) 477 33 97» — це точне входження тексту зі сторінки контактів. Але за цим запитом у видачі не було нашого сайту, зате були всякі нерелевантні результати.

Але і це не допомогло. У відповідь: «Ми вирішуємо проблему, надішліть ще приклади запитів, ми типу щось робимо.»

Минуло півтора місяця. Ми підчистили матеріали, які могли ставитися до дорослого контенту, але результату не було. Клієнт поніс збитки, потрібні були хоч якісь результати.

Зважилися піти на відчайдушний крок і змінити домен без склеювання з попереднім, а заодно прибрати з цього домену навіть те, що побічно могло ставитися до дорослого контенту — все сумнівні входження в тексті видалені або сильно перефразированы, картинки замінені на максимально цензурні. Поки сайт переносили ми все ще вели переписку в Платонами, але що не так з сайтом, за який контент він покараний нам не говорили.

А ось одні з останніх листів. По суті, вже було зрозуміло, що від цього не було користі, напевно я писав їх вже просто заради «галочки», щоб совість була в порядку.

І отримав просто карколомне лист:

Нібито до нашого сайту не застосовується Anti-Adult фільтр, хоча написано, що за запитом «Запис на прийом: +7 (495) 477 33 97» сайту в пошуку все ще немає. «Дивно, невже ще якийсь фільтр?» — подумав я і пішов перевіряти.

Що б ви думали? При відключенні сімейного пошуку сайт був в топі за запитами, а з включеною фільтрацією по запитам тим же — ні.

Іншими словами, на сайті все ще був анти-адалт, а Платон, виходить, мені відверто збрехав. А ще з моменту першого листа минуло три(!!!) місяця, при цьому Яндекс так і не дав інфу, за які матеріали сайт потрапив під роздачу. Загалом, якщо після цього хтось скаже мені, що в Яндексі працюють компетентні люди я, як мінімум, посміхнусь (не приймайте близько до серця, але я до сих пір злюся).

Новий сайт, до речі, теж потрапив під анти-адалт незабаром після його індексації, хоча на ньому ми вичистили що могли, а що не могли — перефразували, максимум, що зустрічалося: фрази, типу «статевий орган». Що було далі робити — незрозуміло, хіба що видаляти взагалі всі слова, що відносяться до статевих органів, але як після цього буде виглядати сайт з лікування цих органів? — Навряд чи інформативно і адекватно.

На цьому анти-кейс закінчується — клієнт від нас пішов, зрозуміло. А Яндекс все-таки виправив проблему, але зробив це через 7 місяців (ми писали в грудні 2017, виправили в червні 2018). Швидкість робіт — фантастична.

Від сумної історії перейдемо до більш свіжої, цікавої і позитивною.

Успішний кейс по виходу з-під Adult-фільтра

Отже, другий проект: хирургическаяклиника.рф — сайт багатопрофільної клініки — від консультацій терапевта до пластичних операцій інтимних місць.

Знаходиться в просуванні у нас майже рік. До речі, вдалося у короткі терміни значно підвищити його видимість в пошуку і наростити трафік, який з моменту просування йде тільки вгору. Зловив фільтр за контент для дорослих вже перебуваючи у нас на просуванні.

При черговому моніторингу позицій і трафіку я помітив, що по багатьом запитам, що належать до операцій на грудях (маммопластику) сайт зник з видачі.

Причина була встановлена досить швидко, як ви розумієте, — це був той же самий фільтр. Ось приклад: результати пошуку з помірною фільтрацією дорослого контенту:

А ось результати видачі з відключеною фільтрацією — сайт в топі:

Відразу ж було написано лист Платонам, у відповідь як завжди — стандартна відписка:

У цій ситуації цікаво те, що під роздачу потрапив лише один розділ, причому деякі запити цього розділу продовжували бути в топі, а інші розділи так і зовсім не торкнулося. Раніше вважалося, що фільтр накладається відразу на весь сайт, принаймні, іншої інформації я раніше не зустрічав.

Підозри впали на зображення і відео. В цій тематиці портфоліо з фото до і після необхідні для більшої інформативності, а відео повинно було служити доказом того, що операції проводяться на найвищому рівні з використанням професійного медичного обладнання.

Пам’ятаючи попередній досвід, вирішено було прийняти більш радикальні заходи — ми безжально видалили з сайту все, що хоч якось могло ставитися до тематики 18+. Лишився тільки голий текст, сторінки виглядають при це огидно, але що поробиш.

Відразу ж після переіндексації змін було відправлено другий лист Платонам, в якому я повідомив, що ми прибрали весь контент, який можна було б віднести до 18+.

У відповідь ось такий лист:

У моїй практиці завжди, коли Платон пише про те, що вони працюють з сайтом, то це можна перевести як «ми накосячили, виправляємо». Якщо так, то можна припустити, що фільтр був накладений помилково. Втім, це не важливо, нехай кожен робить висновки сам.

На цей раз муки були не такими довгими.

З цих ситуацій можна зробити кілька висновків:

  • У Яндекса є якісь проблеми з розумінням, де дорослий контент доречний, а де — ні.
  • Сайтів медичної тематики знаходяться в зоні ризику потрапляння під адалт-фільтр, навіть якщо містять тільки профільні медичні терміни в тексті.
  • Сподіватися на тех. підтримку Яндекса при накладанні фільтру не варто, навіть якщо вони прямо заявили, що проблема на їх стороні і вони над цим працюють — дійте самі.
  • Ось такий цікавий досвід, сподіваюся це було корисно. Спасибі за увагу!

    Якщо у вас є якісь питання або ви хочете уточнити якісь деталі — пишіть у коментарях.

    З повагою, Олександр Алаєв