Добрий день, друзі. Сьогодні, 14 червня, моєму блогу виповнилося півроку, хороший термін, начебто і не багато, але вже і не в зародку! Чому саме 14 січня 2010 я вирішив, що блог народився? Адже перший запис у ньому 25 листопада 2009 року, а домен і зовсім зареєстровано 23 лютого 2009. До речі, тільки зараз зрозумів, що домен зареєстрований в свято! Прикольно 😉 Так от, звідки ж взялася загадкова дата?

Все просто, саме в зимові свята я вирішив зайнятися блогом всерйоз, і саме 14 січня опублікована перша тематична запис. Ось вона: Покупка посилань в Sape. Або як це роблю я. З записів почалося бурхливий розвиток блогу, його формування і становлення у суспільстві. Всі ви знаєте, як важко робити перші кроки у новій для себе справі. Так само в цей день для мене народилося поняття блогінгу, до цього я тільки читав, ведення ЖЖ, не беремо до уваги, це зовсім не те, що вести тематичний стандалон блозі. Це окремий світ, зі своїм суспільством і своїми правилами і порядками.

За ці півроку, прожиті разом з блогом, я дізнався дуже багато нового, багато чому навчився, завів нових друзів і однодумців. Так само є така думка, що якщо блог (або будь-який інший проект) зміг протриматися перші півроку, то він буде жити! Так, мій блог буде жити, це я знав ще коли робив першу запис, інакше навіщо тоді всі зусилля і старання! Сьогодні я хотів би з вами поділитися тим досвідом, який придбав, тими напрацюваннями, які використовував і тими результатами, яких досяг.

У першу чергу варто сказати, що вести блог це складне заняття, всупереч думці багатьох новачків, які думають, що блоги ведуться заради грошей і лише заради них. Тут треба думати головою, писати цікаво і захоплююче, щоб передплатники не тільки не йшли, але і з’являлися нові, а існуючі рекомендували ваш блог друзям. Поставте це як ціль перед собою, щоб всі сили вкладати саме в це, а не пошук рекламодавців, щоб забити банерами все доступне місце на блозі! Це нехай буде вступом до подальшої історії та істиною, якої я дотримуюся.

Чого я досяг у цифрах за півроку? 1000 передплатників, середня відвідуваність 300 осіб на добу, рекорд відвідуваності 600 осіб, у мене вже більше 400 фоловерів у Twitter. Про пузомірки промовчу, вони вторинні для блогу. Блог займає 1705 місце в загальному рейтингу блогів Яндекса. В блозі 66 записів (не рахуючи) і 1833 коментаря. Ось таке коротке досьє в цифрах. Я вважаю, що ці показники дуже гідні для досить молодого блогу. Звичайно, ні на які рекорди ці цифри не претендують, але, тим не менш, це навіть набагато вище середніх показників по іншим блогам однорічної витримки.

Коли ведеш блог, особливо поки він ще не відомий широким масам тематичних читачів, варто дотримуватися деяких основ, про це я писав: 4 кроки для збільшення трафіку на блог. Повірте, це працює, я сам дотримуюся цих правил, з деякими застереженнями та оптимізацією під себе, але сенс зберігається. Завдяки цьому я зміг досягти хороших результатів, дуже рекомендую всім ознайомитися з даним постом.

Давайте, мабуть, пробіжимося по основних самим цікавим моментам у житті блогу.

Використання rss2email в просування блогу. Так, я в березні розорився на 3000р і замовив рекламу блогу в даному сервісі за тарифом «Залізна сотня». Хороший сервіс, чуйні хлопці в службі підтримки. На моє прохання зробили навіть більше, ніж описано в умовах надання послуги, де сказано, що анонс блогу всім учасникам сервісу робиться на початку рекламної компанії, і після цього буде висіти у розділі «На що підписатися» до тих пір, поки не набере 100 передплатників. Не дивлячись на це, я попросив зробити розсилку мого дебюту два рази, і мені її зробили, завдяки чому ефективність рекламної компанії збільшилася набагато, самі дивіться на скріншот! Два стрибка відповідають двом розсилок анонсу. На рахунок ефективності в плані нових відвідувачів не можу сказати однозначно, це я цілеспрямовано не вимірював, але я думаю ефект є. Якщо ваше фінансове становище дозволяє вам витратити 3000р одноразово на рекламу, то зробіть це, гірше не буде точно.

Блогун як щабель розвитку. Так, Блогун можна розглядати лише як сходинку, дрібний елемент у великій системі. Я зараз говорю про роботу в якості рекламодавця, а не в якості вебмастера, що продає постові. Як джерело трафіку або передплатників не варто покладати ніяких надій на Блогун, в цьому плані він малоефективний. Хіба що ви будуть купувати найдорожчі огляди на якісних блогах, ціна яких починається від 1000р. Якщо ви на це згодні, то вперед, я вам не порадник. Особисто я бачу ефективність вкладати такі гроші в огляди тільки на тематичних блогах, мають велику аудиторію (маються на увазі топ-блогери вашої тематики). Я використовував Блогун для свого блогу лише для того, щоб піднятися вище в рейтингу блогів Яндекса, при цьому не важливі пузомірки, аудиторія та інші фактори блогів-донорів, лише їх позиції в рейтингу. Якщо хочете підвищити себе в топі, використовуйте Блогун, розраховуйте на мінімальні витрати в 5000р. Я витратився там на 6к. Однак ці гроші можна було витратити набагато більш ефективно, не вклавшись в Блогун, але для того, щоб довідатися це, треба було витратитися, так що я не шкодую.

Огляди та інтерв’ю на тематичних блогах. Ось це дійсно самий ефективний спосіб збирати аудиторію. На початку розвитку свого блогу я вирішив рекламувати себе шляхом появи оглядів та інтерв’ю зі мною. Відгуки були куповані, та і якщо зізнатися, то інтерв’ю я теж оплачував, але ж ніхто цього не знав. Появи десятків оглядів на різних блогах створювало видимість масовості. Самі уявіть, людина заходить на різні блоги і на трьох з десяти висить огляд блогу АлаичЪ’а. Думаю, що кожен вирішить після цього зайти в гості до АлаичЪ’, щоб дізнатися, чим же викликаний такий ажіотаж навколо його персони. Всі гості перетворюються на постійних передплатників і читачів, якщо блог цікавий. Зрозуміло, якщо ви пишете всяку ахінею, то вам і в голову не прийде рекламуватися де-то за гроші. Всім рекомендую спробувати цей спосіб реклами, для початку вибирайте не найвідоміші блоги, там і ціни реальні і контингент не дуже вимогливий — тобто те, що треба! Приготуйте кілька тисяч рублів на дані витрати.

Я планую в найближчому майбутньому купити огляди у топових блогерів. Витрати в рази вище, але і ефективність відповідно теж. Так само щоб не промахнутися і вичавити максимум, блог повинен мати хоч якийсь авторитет і популярність, тобто пару сотень передплатників, сотню постів і кілька тисяч коментарів повинні бути на борту. Інакше хто повірить, що ваш блог дійсно вартий уваги!

Анонси – що може бути простіше. Кожен блогер, який хоч раз замислювався про залучення аудиторії, вже пробував анонсувати свої пости в тематичних сервісах, соціальних мережах і форумах. Я не виняток, я навіть провів дослідження довжиною в місяць: Дайджест – про ефективність в цифрах. Це самий ефективний спосіб привернути тематичну аудиторію на блог безкоштовно. Дайджест буде ефективним інструментом ще довго. Щодня з’являються нові користувачі в соціальних мережах, отже, це ваші потенційні читачі, а значить, що можна анонсуватися, навіть якщо ви вже маєте достатню популярність. Як бачите, витрати нульові, а ефективність вкрай висока. Цим способом не варто нехтувати ні в якому разі.

Коментування – заводимо нових друзів. Це ще один дуже ефективний спосіб взаємодії з іншими блогерами у вашій ніші. Зайшли й залишили коментар у кого-то, цей хтось зайшов до вас і теж залишив коментар. Я розцінюю це як рукостискання, тільки віртуальний, ну ви мене розумієте. Дуже часто це переростає у знайомства, як наслідок — взаємовиручка, взаиморетвиты і т.д. за списком. Це дуже корисно, це те, чого не вистачає початківцям блогерам, це не можна купити, це з’являється лише з часом. Напевно, ви помітили, що всі топові блогери знайомі один з одним, і навіть не віртуально, але бачилися і спілкувалися наяву. Думаєте це тільки тому, що вони топові і тримаються разом лише для того, щоб їх не скинули з вершин? Ні, вони якось так само через коментарі познайомилися, спілкувалися і ось, в результаті вони дружать вже давно і допомагають один одному. Задумайтеся, не ігноруйте ніколи коментарі на своєму блозі і на інших блогах, де ви їх залишали, адже ви залишили їх там не заради посилання, правда?

Інші ефективні джерела трафіку. Насправді, кількість джерел обмежується лише ваше фантазією, а нові джерела з’являються щодня. Я просто перерахую ще кілька тем, які я використовую. Твіттер – мабуть, вже не залишилося ні одного блогера, хто не опанував би цю мікроблоговую соціальну мережу і не транслював би туди свої новини. Однак не кожен встигає там спілкуватися з ряду причин, але якщо спробувати, то побачите, що це теж може бути дуже ефективно в плані нових знайомств. Так, наприклад, я познайомився там з деякими відомими людьми в блогосфері, чому дуже радий. Тепер ми продовжуємо постійно спілкуватися по icq, але познайомив нас Твіттер. Форуми – так само відмінний джерело трафіку і знань. Якщо придивитися, то можна помітити, що люди то одні і ті ж скрізь, в Твіттері, на форумах, на різних блогах як авторів і коментаторів, тільки під різними ніками. Це теж приходить з часом. Глобальні соц. мережі – так-так, і навіть там можна спілкуватися з блогерами, це вже наступна стадія «входження в тему», коли ви встигаєте спілкуватися не тільки в блогах, форумах, icq, але при цьому вам є що розповісти один одному в ВКонтакте, MySpace або FaceBook. Чергова стадія – особисте знайомство, але до неї я ще тільки дійшов, вона поки в процесі. Вона, я думаю, найцікавіша, як говориться — все найцікавіше попереду!

Ох, ну і розписався я, все що можна спалив =) Зате ви тепер знаєте, як я почав, як розвивався і продовжую розвиватися. Можете брати мої напрацювання собі на озброєння, я тільки за, і навіть готовий відповідати на ваші питання і допомагати всім, кому це потрібно. А ті, хто живе в Єкатеринбурзі, отписывайтесь обов’язково, будемо проходити стадію особистого знайомства разом!

На сьогодні все, я буду вдячний за ваші відгуки в коментарях, за ваші ретвіти. Сподіваюся, що кожен знайшов для себе щось корисне в цьому записі. І взагалі пропоную всім ділитися своїми історіями успіху, про те, що ви зробили за певний проміжок часу і яких результатів досягли. Можна навіть естафету влаштувати і передавати її своїм читачам. Так що, якщо вирішите написати щось своє, скидайте посилання в коментарях до даного посту, мені і всім іншим буде цікаво почитати. Успіхів вам, друзі, і до зустрічі!

UPD: Мені тут в коментарях один добрий чоловік підказав, що виявляється з 14 січня пройшло пів року, а лише 5 місяців! От блін…я прорахувався. Виходить, що я ще крутіше, все вищеописане було досягнуто не за 6 місяців, а за 5!

З повагою, Олександр Алаєв