Привіт, народ. Пару тижнів тому я анонсував майстер-клас з Василем Ткачовим про те, як потрапити в ТОП, але все ніяк не міг зібратися з думками, аби написати невеликий звіт. Взагалі майстер-клас виявився дуже і дуже корисним для мене, і я навіть думав про те, щоб не писати звіт, тому що інформація надто гарна, щоб потрапляти в паблік. Але все ж якусь частину тез я вирішив опублікувати, а якусь частину я залишу при собі, так що без образ. Все-таки подібні заходи не дарма стоять оченьмногоденег, і якась частина інформації повинна залишатися нерозголошеної.

Почну з цитати: «Seo-оптимізація – це робота над сайтом. Просування – це робота над посиланнями». Іншими словами: оптимізація – це робота з внутрішніми факторами: тексти, заголовки, перелінковка, верстка; просування – це робота над зовнішніми факторами: природні і покупні посилання. Прокрутіть в голові і відчуйте різницю! А чим займаєтесь ви?

Пропоную вашій увазі повний зміст майстер-класу, я його повністю структурував для кращого розуміння. Деякі пункти зрозумілі з самого змісту і не вимагають пояснень. А деякі пункти є посиланням на пояснення. Пояснень, насправді, не так і багато, а деякі давно відомі, але тим не менш.
По мірі згадування мною якийсь інформації я буду додавати її в пост. А поки дивіться те що є. За всіма пунктами можете задавати свої запитання, я на них відповім в коментарях і додам пояснення в пост.

Зміст:

  • Оцінка поточного стану сайту
    • Що бачить пошуковик?
    • Текст
    • Картинки
    • Документи
    • Посилальні зв’язку
    • Що бере участь в пошуку?
    • Дивимося директиву http://yandex.ru/yandsearch?site=alaev.info
    • Дивимося директиву http://yandex.ru/yandsearch?serverurl=alaev.info
    • Дивимося директиву http://www.google.ru/search?hl=ru&q=site:alaev.info
    • Дивимося з www і без
    • Що представляє з себе сайт?
    • Документи html
    • Документи (doc, xls, pdf)
    • Показати всі без винятку
  • Пошук причин, які заважають розвитку і руху сайту до топ
    • Пошук дублікатів як зовнішніх, так і внутрішніх
    • Шукаємо по шинглам (зазвичай 9 слів підряд) або пасажів (від точки до точки)
    • Шукаємо сортування проіндексованих сторінках
    • Шукаємо згадки з шинглами
    • Шукаємо згадки із зазначенням назви компанії
    • Особливості CMS
    • Сортування
    • Календарі
    • Теги
    • Службові сторінки
    • Зайві сторінки
    • Відкритий пошук
    • Принт версія
    • Основні причини випадіння сторінок
    • Дублі сторінок
    • Неправильна розмітка
    • Дублі контенту
    • Відсутність оптимізації
    • Неунікальний контент
  • Основні моменти при роботі над сайтом
    • Основні теги — приклади та рекомендації щодо їх використання
    • Title
    • Keywords
    • Description
    • H1
    • Alt
    • Недокументовані можливості
    • Робота над текстами
    • Унікальність
    • Читабельність
    • Входження
    • Щільність
    • Орієнтир на топи
    • Перелінковка на сайті
    • Вагова перелінковка
    • Перелінковка для трафіку
    • Посилальна перелінковка
  • Зовнішні фактори – на що звернути увагу
    • Природність просування
    • Природні посилання
    • Комплексність
    • Відсутність орієнтації на ключі
    • Безкоштовні посилання
    • Каталоги
    • Соціалки
    • Форуми та гостьові
    • Обмін
    • Біржі посилань — варто використовувати
    • Природність
    • Доп можливості
    • Чіткий контроль
    • Жорстка фільтрація
  • Поведінка користувача – міфи чи реальність
    • Що є поведінковими метриками?
    • CTR у видачі
    • Відмови
    • Переходи по сайту
    • Час на сайті
    • Повернення
    • Переходи по посиланнях
    • На що ми можемо вплинути, не обманюючи пошукову систему?
    • Зручність навігації
    • Цікаві матеріали
    • Відео
    • Доцільність накрутки метрик
    • Не можна
    • Фільтрація
    • Відсутність у видачі
  • Що бере участь в пошуку?
    Різниця між директивами http://yandex.ru/yandsearch?site=alaev.info і http://yandex.ru/yandsearch?serverurl=alaev.info у тому, що другий варіант виключає з видачі все що пов’язано з поддоменами. Якщо піддоменів у вас немає, то і різниці ніякої не буде.

    Директива Гугла http://www.google.ru/search?hl=ru&q=site:alaev.info діє за аналогією з яндексовской http://yandex.ru/yandsearch?site=alaev.info, тобто показує, у тому числі, і піддомени.

    Якщо у видачі у вас знайдуться варіанти сайту і з www і без, то треба терміново від цього позбавлятися. Як це зробити я писав у статті про внутрішню оптимізацію сайту.

    Показати всі без винятку
    В першу чергу тут нас цікавить Google — дивимося http://www.google.ru/search?hl=ru&q=site:alaev.info, проматываем до останньої сторінки, де бачимо щось на кшталт «Щоб показати найбільш значущі результати, ми опустили деякі, дуже схожі на 240 вже показаних». Далі натискаємо на «повторити пошук, включивши опущені результати» і проматываем до тієї ж сторінки, а всі подальші як раз покажуть нам результати з так званих «соплів» (supplemental index).

    Дуже важливо позбуватися «соплів», для цього можна зібрати все до и з додатковою видачі і залишити в панелі вебмастера заявку на видалення кеша і видачі (Заходимо в панель www.google.com/webmasters/ -> Вибираємо сайт -> Конфігурація сайту -> Доступ для сканера -> Видалити URL -> Створити запит на видалення).

    Згадки з зазначенням назви компанії
    Напевно у вас виникло резонне питання — яким чином це нам допоможе? Все просто — ми можемо знайти, наприклад, каталоги фірм, які при розміщенні інформації про компанії просто беруть і повністю копіюють текст з головної сторінки, а це якраз зовнішній дубль!

    Особливості CMS
    Потрібно зайві сторінки не тільки в robots.txt закривати, але і посилання на ці сторінки прибирати. Так, якщо на сторінку йде посилання, то вона може бути проіндексована, ну і плюс вага витікає в нікуди.
    Всякі rel=”nofollow”, rel=”canonical”, працюють 50 на 50, тобто враховуються на розсуд самої пошукової системи і не можна бути впевненим у кінцевому результаті від цих дій.

    Єдиний варіант закрити щось від пошуковика – використовувати javascript. АЛЕ! Це спрацює тільки для Яндекса, а ось Google читає будь-які JS-скрипти (за винятком винесені в окремий файл, додатково закритий в robots.txt від індексації).
    Особисто я з яваскриптами вже півроку як експериментую, так що скоро напишу пост про це, а то багато хто з вас мене запитують, як і що можна закрити.

    Неправильна розмітка
    Мається на увазі неправильна вкладеність тегів. Наприклад,

    або ще того гірше, якщо тут буде замішаний , тоді взагалі сайт може перестати індексуватися Яндексом.

    Відсутність оптимізації
    Google дивиться на сайт в приблизно такій послідовності: домен –> title –> description. І якщо для різних сторінок є повний збіг, то вони вважатимуться однаковими і буде проіндексована тільки одна сторінка з усіх. Тут на допомогу приходить панель вебмастера Гугла (Діагностика -> Пропозиції HTML).

    Особливості тега title

    • Унікальність в межах сайту
    • Читабельність для CTR у видачі
    • У видиму частину видачі Яндекса і Google потрапляють лише 70 символів
    • Вміст title вважається одним пасажем
    • Не рекомендується використання . ; ! ? і лапок
    • Краще використовувати одне слово не частіше одного разу
    • КАПСЛОК в title – зло!
    • Деякі цікаві особливості я опустив, вибачте — секрет фірми 😉

    Особливості метатега keywords

    • Яндексом може враховуватися при визначенні відповідності сторінки пошуковим запитам
    • У Google враховується, але не шукається
    • Краще заповнювати точним входженням ключових слів через пропуск, без дублювання

    Особливості метатега description
    Не бере участь при ранжируванні.
    У Google потрібен для формування снипета. Туди, наприклад, можна написати якесь спец пропозицію або оголошення про акцію, що проходить.

    Особливості тег H1

    • Тег повинен змістовно перетинатися з title
    • Бажано використовувати чистий тег

      , тобто без стилів і класів

    • Краще не використовувати знаки пунктуації всередині

    Інші теги, типу h2, h3, b, strong і т. п., на думку Василя, не мають особливої ваги для ранжирування і їх можна використовувати скоріше для структурування інформації, ніж очікувати плюсів від пошуковиків.

    Особливості тега alt

    • В Яндексі використовується тільки для пошуку по картинках
    • У Google бере участь не тільки в пошуку по картинках, але і в звичайному пошуку

    Контент
    Новий алгоритм Google Panda – це фільтр за допомогою неякісний контент.

    Як розрахувати кількість входжень
    Вважаємо тільки точні входження без словоформ.
    Оптимальна кількість входжень для тексту на сайт вважається так – беремо сайти з ТОП30, викидаємо форуми, блоги, вікіпедію; вважаємо кількість входжень для решти сайтів, викидаємо макс. і мін. значення, для решти вважаємо середнє арифметичне; отримуємо максимальну кількість входжень, яке можна використовувати.

    Щільність ключових слів
    Яндекс орієнтується швидше на кількість входжень ключевіков, ніж його щільність. Тим не менше, краще не робити щільність більше 4%.
    Меню та інші наскрізні елементи не враховуються при ранжуванні і розрахунку щільності…швидше за все 😉

    Перелінковка
    З приводу перелінковки я планую написати великий пост, очікуйте в найближчому майбутньому.

    Природність покупних посилань
    Під природністю покупних посилань мається на увазі покупка безанкорных посилань, тобто з анкорами у вигляді url сайту, назви сайту, слів «тут», «там», «тут». При цьому важливо правильно розпорядитися навколишнім текстом, використовувати в ньому ключові слова і фрази.

    Відмови
    Відмова – це так само і невідвідування сайту, тобто показів багато, а переходів мало © Олександр Шубін з Яндекса.

    Посилальні переходи
    Переходи за посиланнями з соцмереж, наприклад. Гугл враховує «лайки» для ранжирування.

    Це поки все, що я хотів сказати з інформаційної частини майстер-класу. Але будуть і додавання.

    Наприкінці хочеться сказати величезне спасибі Василю за чудовий семінар, який він провів. Це був перший випадок для мене, коли доповідач все розповідав без презентації. Вся цінність тут у тому, що Василь показував все на реальних прикладах: піддослідні сайти, акаунти біржах та в їх профілі (не фейкові, спеціально для семінару, а свої робочі аккаунти) і т. д. Це дуже приваблює і викликає більше довіри, погодьтеся.

    Так що, народ, по можливості відвідуйте хороші заходи. Конференції конференціями, там нічого цікавого не говорять, а якщо й говорять, то по верхах і не заглиблюючись у суть питання. А майстер-клас – це зовсім інша справа!

    Дякую за увагу. До зв’язку!

    З повагою, Олександр Алаєв