Всім привіт. Як ваша робота? Сподіваюся, що ефективна…
До чого це я? Так просто хотів з вами поділитися знахідкою, яка дозволяє вивести спілкування з контрагентами або підрядниками на новий рівень – SaaS-сервісом для спільної роботи і управління проектами. А розповідати хочу на прикладі сервісу TeamLab, яким я останнім часом користуюся.

Вважаю, що кожному з нас хоча б раз доводилося мати справу з фахівцями, які за замовленням виконували ту чи іншу роботу. Наприклад, ми шукаємо програміста, який напише нам скрипт, або дизайнера, який намалює макет дизайну, і верстальника, який його потім сверстает і зробить шаблон. І таких прикладів дуже багато…

А давайте згадаємо, яким чином відбуваються (відбувались) комунікації з цими людьми (будемо їх називати підрядниками для простоти розуміння)? На особистому прикладі: знаходимо підрядника, зв’язуємося з ним по пошті або ICQ (Skype і т. д.) обговорюємо справа, вартість, хаотично накидаємо неструктуровану купу своїх думок, у кращому випадку захудалое ТЗ, що складається з цих думок, зібраних в один файл. Так починається робота. Після виготовлення прототипу йде його відпрацювання, що супроводжується серією повідомлень в ICQ або листів на пошту, і у всій цій плутанині губляться і забуваються деталі, важливі моменти губляться з виду. В підсумку щось залишається недоробленим просто по забудькуватості або вся справа затягується настільки, що все набридає і приймаєш роботу тільки щоб звільнитися від цього хаосу!

Знайомо, чи не правда?

До останнього часу у мене спілкування відбувалося саме так. Але я зовсім випадково натрапив на TeamLab і зрозумів що дозрів. До цього я зустрічав багато подібних сервісів і навіть на деяких зареєструвався, але далі цього справа не пішла.

Справа була в неділю, робити було нічого. Вирішив зареєструватися і накидати свої ідеї по оновленню дизайну блогу (так-так, одного разу я оновлю тут дизайн) у систему, щоб потім «додати в команду» свого дизайнера, де він уже побачив би всі мої забаганки, а мені не довелося пояснювати і показувати все на пальцях. Створив проект, створив документи, скинув всі свої думки, прикріпив картинки і т. д.

Потім мені прийшла в голову думка, що набагато зручніше і практичніше всі ідеї, для реалізації яких так чи інакше доведеться залучати фахівців, краще відразу оформляти у вигляді проектів, де я зможу все розписати за завданнями для кожного члена команди. До цього я обходився використанням Evernote (програма-клієнт під Mac OS і iOS і веб-інтерфейс Windows), де зберігав всі думки, але це все не підходить для командної роботи.

В понеділок я прийшов на роботу і написав програмісту: «Саня, зацени, що я тут вчора виявив, давай спробуємо у справі». З Саней ми зараз робимо крутий скрипт-модуль для DLE, в процесі роботи виникає купа дрібних завдань і помилок, які так і хочуть загубитися… Ну ми і спробували, у підсумку за три дні встигли зробити стільки, скільки раніше за тиждень не виходило.

Трошки розповім про функціональності системи.
При створенні проекту (проект можна зробити приватним, тобто ніхто його бачити не буде) необхідно призначити менеджера, мабуть, це відповідальна особа — я завжди призначаю себе. Потім додати людей в команду і для кожного члена можна виставити права доступу до функцій. Щоб додати людини у систему, достатньо заповнити Ім’я, Прізвище і вказати e-mail на який прийде повідомлення і пароль доступу.

Після створення проекту з’являться розділи «Віхи», «Завдання», «Обговорення», «Документи», «Облік часу». Поки що ми обходимося тільки розділом завдань. Створюєш завдання, призначаєш відповідального, пишеш коментар. Прямо в задачі можна влаштувати обговорення і навіть поставити лічильник часу.

У майбутньому дуже цікаво буде скористатися розділом «Віхи», я вважаю, що це певна послідовність дій прив’язаних до певного часу. Наприклад, при створенні скрипта можна зробити такі віхи: створення адмінки, створення клієнтської частини, розробка дизайну, а далі віхи пов’язані з поліпшенням і додаванням нових функцій до вже працюючого скрипту. Якось так…

Напевно, далі немає сенсу описувати всі, це просто необхідно спробувати самому, я вам дав наводку, а тепер справа за вами. Особисто для себе я знайшов дуже багато корисного в такій організації роботи з підрядниками.

Ну так, що ще варто сказати: це все безкоштовно (1 гб місця на сервері, а ось розширення коштує грошей), вихідні коди сервісу можна скачати і розгорнути таку ж систему на своєму сервері, при цьому нічого не втратиться, так як можна зробити дамп даних, який потім імпортувати до себе.
Ще раз посилання на сервіс, про який я говорив – teamlab.com

Відомі мені аналоги:

  • Не вимагають установки на свій сервер — teamer.ru і megaplan.ru
  • Необхідна установка дистрибутива до себе — Redmine і Jira

Системи, що вимагають установки на свій сервер швидше підійдуть для компаній, а не для особистого користування. А для нас, seo’шників, кодерів, дизайнерів, одним словом – фрілансерів – в самий раз teamlab, teamer, megaplan і подібні.

На сьогодні все. Я буду радий почути відгуки про подібних системах від вас, дорогі читачі, хто чим користувався, поділіться своїми враженнями.
Дякую за увагу.

З повагою, Олександр Алаєв