Доброго дня, дорогі мої читачі. Сьогодні я хочу вам на суд надати відмінний мануал по роботі з Google. Чому мануал? Тому, що це вкрай корисний пост, особливо для тих хто працює з Гуглом, як російським, так і закордонним. А ще, як показує практика, найбільший трафік серед пошукачів на блоги приносить саме Google. Щоб трафік був ще більш масовим і корисним раджу всім прочитати цей пост! Побудований він у вигляді «питання — відповідь». Питання ставили люди, які займаються веденням блогів і просуванням сайтів. А на питання відповідали фахівці команди відповідає за якість пошуку у Google. Отже, приступаємо!

Якщо ви шукайте поради щодо поліпшення видимості вашого сайту в результатах пошуку Google або якщо вам потрібні відповіді на деякі питання, пов’язані з SEO, ось вам інтерв’ю з командою, яка відповідає за якість пошуку Google в якому ви обов’язково знайдете те, що шукали.

  • Зараз Google розглядає швидкість завантаження сторінки як один з багатьох факторів ранжирування сайту в пошуку. Чи означає це що мені необхідно переїжджати на більш швидкісний і дорогий хостинг або навіть задумати про використання CDN?

    Zareen Kazim: Якщо ви впевнені, що переїзд на новий хостинг або використання CDN дозволить збільшити швидкодію, я скажу – Так прапор в руки! Прискорення роботи сайту не пройде непоміченим для користувачів.

    Кажучи це, я мав на увазі те, що збільшення продуктивності сервера не завжди допомагає. Найпоширенішою проблемою є не швидкість відправки кінцевому користувачеві запитуваної сторінки, а швидкість генерації і рендеринга. Я раджу оптимізувати сам сайт і здійснити кілька дій (наприклад, стиснути файли CSS-стилів, зменшити кількість javascript’ов і, звичайно ж, включити кешування ) для прискорення завантаження.

    Існує дуже багато інструментів, які допоможуть визначити можливі проблеми і вирішити їх. Ось, наприклад, пост на нашому блозі містить багато посилань на подібні інструменти. Виділю кілька, ефективність сайту в панелі вебмастера покаже швидкість завантаження сайту на основі переходів користувачів зі всього світу. Або ось розгорнута інструкція по глибокому аналізу сторінок сайту. Google також пропонує відвідати міні-сайт, що містить тонни корисної інформації і відеороликів про те, як прискорити сайт.

    Однак пам’ятайте, що швидкість завантаження сайту це всього лише один з великої безлічі факторів ранжирування сайтів в пошуку. І це зовсім не означає, що якщо ваш сайт буде завантажуватися дуже швидко, то він буде і добре ранжируватися.

  • Як і безліч інших, мій блог містить сторінки архівів, які не містять жодної інформації, а тільки просто групують за її авторам, категорій або тегами. Чи вважаються ці сторінки «дубльованим контентом» і чи повинен я закривати їх від пошукових ботів?

    John Mueller: Відмінний питання. Дубльований контент всередині сторінок вашого сайту — це не проблема, але, тим не менш, завжди має сенс обмежити до них доступ, щоб роботу було простіше визначити дійсно необхідну сторінку. Ось кілька методів боротьби з дубльованим контентом, описаних на нашому блозі.

  • Ось уже скільки років, мій університет переносить мій сайт з сервера на сервер, і тому адреса сайту вже змінювався 6 разів. Вони використовують аліаси для позначення всіх шести на одну ip-адресу, тому мої старі посилання працюють, але Google вважає, що це 6 різних сайтів. Чи можу я що-небудь зробити, щоб об’єднати всі ці шість url’ов?

    John Mueller: найпростіший спосіб справитися з дубльованим контентом на різних сайтах — це використовувати канонізацію. Інші варіанти поводження з дублікатами на різних доменах містяться на нашому блозі.

  • Я бачу в панелі вебмастера Google повідомлення, яке говорить, що загальна кількість url’ов сторінок дорівнює X, в той час як кількість проіндексованих Google всього лише X-Y. Що мені треба зробити, щоб якомога більше сторінок мого сайту потрапили в індекс?

    Zareen Kazim: Google використовує величезну кількість чинників, які визначають сторінки слід індексувати, а які ні.

    • Переконайтеся, що сторінки легкодоступні для робота.
    • Спробуйте завантажити сторінку, відключивши обробку JavaScript.
    • Перевірте панель вебмастера на наявність помилок.
    • Переконайтеся, що ваш сайт надає унікальний і якісний контент.
  • Ми публікуємо багато унікального контенту, але є упирі, які крадуть наш контент без вказівки авторства та зворотнього посилання. А найприкріше в тому, що ці сайти, які вкрали нашу інформацію, ранжуються краще, ніж наш сайт. Як ми можемо вирішити цю проблему? Чи є де-небудь в пошуку Google відмітка про те, коли і в який час стаття була опублікована для правильної видачі результатів? І чому взагалі Google до сих пір індексує крадений контент?

    Koteswara Ivaturi: Це дуже популярний питання. По-перше, вкрадений дубльований контент не розцінюється нами як порушення з боку вебмастера, тому що ми знаємо, що це неможливо, відстежити всіх хто краде контент з сайту.

    Google дуже добре розпізнає джерело оригінального контенту, і тому не варто сильно хвилюватися з приводу негативних наслідків, які може мати першоджерело. Це дуже рідкісний випадок, коли сайт з краденим контентом ранжується краще, ніж сайт з оригіналом. У всякому разі, ви завжди можете скористатися нашими інструкціями.

  • А що ви можете сказати про сайти з картинками і відео контентом? Потрібно фокусувати увагу саме на написання текстового змісту, яке, зрозуміло, є головним чинником, що впливає на релевантність сайту того чи іншого запиту, але іноді «художества» теж є релевантними. Крім додавання тегів ALT для опису картинок, що ще я повинен зробити, щоб поліпшити видимість мого сайту в пошуку?

    Koteswara Ivaturi: Пошук по картинках може стати відмінним джерелом додаткового трафіку на ваш сайт. Додавання тега ALT і використання описових назв файлів повинні бути обов’язковими атрибутами фото – відео – сайтів.

    Крім цього контекст для зображень може реально допомогти пошуковим роботам зрозуміти зображення максимально точно. Наприклад, якщо на сторінці міститься зображення квітки, текст або заголовок описує квітку повинен йти поруч з картинкою або відразу після неї. І нарешті, ми нещодавно опублікували інструкцію про те, як можна додавати інформацію про зображення в процесі створення карти сайту.

  • У мене вже є XML карта на сайті. Чи потрібно мені створювати HTML карти сайту? Так само, потрібно включати кожну окрему сторінку свого блогу в карту (включаючи сторінки тегів і архіви по датах) або тільки найважливіші сторінки?

    Matt Cutts: В цілому, HTML карта може бути більш корисна вашим відвідувачам, і це ще один прекрасний шлях допомогти пошуковикам бути впевненими, що вони відвідали всі сторінки вашого сайту. Якщо ж у вас є скрипт, який може автоматично генерувати зручну HTML карти сайту (наприклад, для блогу ви можете генерувати окрему картку на кожний місяць або рік, залежно від того, як часто ви пишете), то це чудово.

    Якщо ж у вас немає часу або бажання для створення всього цього діла, можна, наприклад, створити список «10 найпопулярніших постів». Я, з точки зору звичайного користувача знаю, що багато люблять, коли автор блогу вказує на свої найкращі та найпопулярніші записи.

    John Mueller: Це завжди добре, коли у свій XML файл карти сайту ви включаєте всі сторінки, які, на вашу думку, повинні бути проіндексовані. Якщо ж у вас є сторінки, такі як «мітки» або «архів» і ви не хочете, щоб робот їх знайшов, рекомендується додавати заборона на індексацію цих сторінок (ну і, зрозуміло, не треба включати такі сторінки в карту сайту).

  • Я читав на форумах, що дата закінчення реєстрації домену є одним з факторів, що впливають на ранжирування в Google, і те, що на сайти, термін реєстрації яких майже закінчився, можуть бути накладені фільтри. Це правда?

    Zareen Kazim: Matt Cutts направив це питання в центр підтримки вебмайстрів і тільки що отримав відео, і підтвердив, що час реєстрації доменного імені не є чинником, що впливає на ранжування.

  • Як команда, яка відповідає за якість пошуку, дивиться на посилання з сайтів газет? Деякий час назад був інцидент, коли редактори розмістили оплачену статтю (вона містила посилання) на їх сайті, для бренду, в інтересах якої було поліпшення ранжування в пошуку.

    Тим не менш, вони пояснили, що це було тільки рекламне оголошення з seo-вигодою для агентів, які займаються просуванням бренду. Може це порахуватися як покупка посилань для маніпуляції видачею?

    Matt Cutts: Якщо ви говорите про нещодавній інцидент в UK, то ми це помітили. Google чистий на цей рахунок – продажні посилання не передають PR.

    Але знову ж таки, продажні посилання в «оголошенні» або де-небудь ще на сторінці, які можуть порушувати якість пошуку – це не добре. Google робить всі дії по боротьбі з цими порушеннями, включаючи той факт, що продажна посилання взагалі не буде враховуватися, а сайт, який встановив її, перестане бути трастовим в очах Google в майбутньому.

  • У мене на сайті є кілька партнерських посилань на сайт Amazon.com і кілька інших сайтів. Але я не брав грошей за розміщення цих посилань, але зате маю невеликий партнерський дохід з продажів. Чи потрібно мені використовувати атрибут nofollow для таких посилань?

    Zareen Kazim: Якщо посилання природні та розміщення контенту сторінки або сайту, я не бачу ніяких порушень з вашого боку.

    В той час, як це законно для вебмайстра монетизувати свій контент, необхідно стежити за появу неприродних посилань і вживати необхідні заходи, щоб від них позбутися, наприклад, використовувати nofollow або робити відповідні записи в robots.txt.

  • Я нещодавно запустив новий блог і він, мабуть, поки що не хоче ранжируватися Google нормально, тому що відсутні вхідні посилання на нього з трастових блогів. Тому я активно пишу гостьові пости в інші блоги, адже так я можу отримати з них зворотне посилання. Вважає Google гостьовий постинг нормальною практикою, і немає яких-небудь санкцій на посилань з гостьових постів?

    John Mueller: Створення і просування нового сайту справа дуже складна і потребує багато часу. Але головне, що я можу порекомендувати вам пустити всі сили на ваш власний блог, а не писати контент для чужих сайтів.

    Це буде корисніше, писати хороший контент для себе і свого блогу і отримати для відвідувачів свого сайту. Удачі вам!

  • А що ви думаєте про розміщення статей на інших сайтах? Я багато займаюся просуванням через статті для своїх клієнтів. Це оригінально написані замітки і поширювані за допомогою таких сайтів як eZineArticles і iSnare. Очевидно, що крім впізнаваності моїх клієнтів, я дивлюся на це як на спосіб отримати seo-посилання. Як ви розглядаєте множинні копії одного і того ж тексту на багатьох сайтах?

    John Mueller: Як уже говорили у відповіді на попереднє запитання, краще докласти всі зусилля для створення контенту для свого сайту, замість того щоб писати його для інших.

    Чесно кажучи, я б рекомендував не розглядати даний спосіб отримання посилань. Думайте про те, якими користувачі побачать контент і людей, які його створюють. Маючи високоякісний контент тільки на своєму сайті, це зробить його більш «стійким», ніж якщо він буде опублікований по всьому Інтернету. Якщо контент дійсно добре, він і так буде залучати до себе природні посилання.

  • Всі посилання на сторінці розглядаються однаково, або порядок посилань має значення? Іншими словами, віддає Google перевагу тим посиланнях, які розташовані на початку сторінки, ніж тим, що знаходяться внизу?

    Zareen Kazim: Наш аналіз посилань набагато витонченіший, ніж просто прорахунок PR. Щоб відповісти на ваше запитання ми повинні розглядати посилання в різних місцях і різними шляхами, так наприклад деякі сторінки можуть бути не так релевантні контенту як інші. Ось відео, в якому Matt пояснює це.

  • Мій сайт має виражений регіональний домен (як наприклад example.in для Індії), але вміст розрахований на широку аудиторію людей. Як я можу дізнатися, наскільки добре мій сайт ранжирується в інших країнах?

    John Mueller: Будь-який сайт може бути релевантним для користувачів в цілому, і для цього не обов’язково мати якийсь певний домен.

  • Як я можу дізнатися накладені якісь фільтри від Google на мій сайт? Я знаю, що повідомлення Google Analitics можуть дати деякі поради, але чи є інші методи? Чи може Google сповіщати мене про фільтри в панелі вебмастера?

    Zareen Kazim: Багато вебмастера турбуються на рахунок фільтрів, коли бачать зміни сайту у видачі, але в більшості випадків ці зміни ніяк не пов’язані з накладенням фільтрів. Алгоритми постійно змінюються, щоб відображати зміни в мережі Інтернет, і ці зміни можу впливати на те, як добре ваш сайт ранжується.

    Працюючи над поліпшенням свого сайту треба мати на увазі, що в нашому центрі допомогою ви завжди можете знайти відповіді, якщо ранжування вашого сайту змінилося дуже сильно. Так само Google використовує центр повідомлень в вашій панелі вебмастера для повідомлення інформації. Якщо нами буде помічені якісь помилки на вашому сайті, ви отримаєте повідомлення.

  • Іноді буває, що я щось шукаю в пошуку по певному запиту і натискаю на рекламне оголошення, якщо його пропозиція краще, ніж видача. Але коли я вводжу аналогічний запит через кілька днів, сайт, на який я переходив через оголошення, тепер знаходиться у видачі. Виходить, що видача базується на основі алгоритму кореллирующего велика кількість кліків користувачів на рекламу і додає певний сайт видачу?

    John Mueller: Ми старанно працюємо над тим, щоб надавати людям високоякісний пошук. У багатьох випадках, забезпечуючи персоналізований пошук, ми допомагаємо зробити його більш відповідним індивідуально для вас. Реклама, тим не менш, завжди йде окремо від основного пошуку, так що можу припустити, що те, що ви бачили це просто збіг.

    Я запевняю, реклама ніяк не впливає на пошукову видачу.

  • Мій сайт присвячений огляду фільмів і зараз я планую розширити його, додавши рецепти приготування їжі. Треба мені використовувати для цього піддомен (food.example.com) або піддиректорію (example.com/food) для цього?

    Zareen Kazim: Для Google це не має ніякого значення, великих відмінностей між першим і другим немає, так що можете повністю покластися на свою думку і побажання відвідувачів сайту. Якщо ви використовуєте панель вебмастера (а ми настійно рекомендуємо це робити), вам доведеться окремо додавати ваш піддомен в панель, а якщо будете використовувати піддиректорію, то робити нічого не доведеться.

  • Я маю два блога – один про їжу, а другий про фільми. Все буде нормально, якщо я поставлю посилання на блогах один на одного, але вони не будуть релевантні контенту? Я турбуюся, що Google може порахувати їх продажними, навіть якщо знає що обидва сайту мої.

    Zareen Kazim: Перед тим як ви поставите посилання, переконайтеся, що вони будуть мати якусь цінність для відвідувачів. Запитайте себе, чи ви хочете помістити ці посилання на самому видному місці чи ні. Якщо немає, то краще їх не ставити взагалі.

    Загалом, я не рекомендую це робити.

  • Пошукові боти вміють читати і виконувати JavaScript, але будуть передавати якусь вагу посилання, знайдені в процесі читання скрипта?

    Kaspar Szymanski: Це правда, що наші роботи навчилися читати скрипти. І ми не рекомендуємо вебмайстрам фокусуватися тільки на посиланнях, замість цього, набагато більш розумний шлях витратити свій час — це наповнення сайту контентом і корисними дрібницями. Але якщо ви турбуєтеся на рахунок посилань в JavaScript, то краще використовуйте атрибут nofollow і спіть спокійно.

    Ось що Matt каже з цього приводу:

  • У мене є активний блог в який я пишу пости по 10-15 штук в тиждень, і Google індексує нові записи приблизно вже через хвилину після публікації. А я планую поїхати у відпустку і не хочу писати в блог протягом місяця. Як це позначиться на моєму сайті в плані індексації та ранжування?

    John Mueller: Ваш існуючий контент залишиться релевантним протягом цього часу. Так що можете не турбуватися на рахунок індексації та ранжирування свого сайту протягом відпустки. Google з радістю почне індексувати ваші нові пости, коли ви повернетеся. Для цього нічого особливого не потрібно.

    Єдине, що варто враховувати, це те, що якщо ваш сайт знаходиться на власному хостингу, то треба подбати про те, щоб з ним нічого не трапилося (хакерські атаки або перегурзки, наприклад). Якщо з сайтом що-небудь трапиться і це не буде виправлено в короткі терміни, то сайт може пропасти з пошуку.

  • Деякі люди називають портативний комп’ютер ноутбуком, в той час як інші використовують термін «лептоп». Також FlashDrive відомий як USB, флешка, або memory stick. Зараз, якщо я пишу статтю, яка називається «10 кращих лептопів», як я можу її оптимізувати під запити пов’язані зі словом «ноутбук»?

    Matt Cutts: Коли ви пишете статтю, варто звертати увагу на слова, які користувачі можуть вводити в пошуку, коли шукають контент схожий на ваш. Якщо ви до написання визначте 2-3 схожих слова з основним ключовим словом, буде не складно згадати ці синоніми в тексті природним, не спамным шляхом.

    Не перенасыщайте текст ключовими словами, адже завжди можна написати щось в дусі «Використання твердотільного накопичувача (так само відомого як USB або флешка) — це хороший спосіб переносити інформацію прямо в кишені». Можна так, чи просто у статті по перерві використовувати всі синоніми. При цьому текст може бути навіть більш приємним для читання, ніж коли ви будете постійно вживати одне й те ж слово.

  • Чи Можете ви назвати оптимальну довжину для URL або назву статті (Title)?

    Kaspar Szymanski: Взагалі-то немає. Замість цього краще думати про зручність для користувачів, а не для пошуковиків. Якщо ж вам цікаво як оптимізувати ваш фрагментом, почитайте наш топік.

  • Я знаю, що вхідні посилання допомагають мого сайту ранжируватися краще в пошуку, а правда що вихідні посилання не зашкодять? Я часто посилаюся на хороші якісні сайти в моїх постах, де відвідувачі можуть прочитати додаткову інформацію з теми, допомагають ці посилання ранжируватися краще?

    Kaspar Szymanski: Ні, такі посилання ніяк не впливають на ранжирування вашого сайту. Тим не менш, вони представляють цінність для ваших читачів. Так що заспокойтеся, це нормальна практика. З іншого боку, потрібно ретельно відбирати за якістю сайти, на які ви збираєтеся послатися, це впливає на те, як Google буде ставитися до вашого сайту в подальшому.

  • Впливає як-небудь реклама на сторінці на її ранжування? Якщо інші фактори дорівнюють, то буде сторінка, на якій 3 рекламних оголошень, ранжируватися краще, ніж сторінка, на якій 5 оголошень?

    Zareen Kazim: Ні, наявність реклами ніяк не впливає на результати пошуку.

  • Чи Можете ви порекомендувати якусь літературу про пошукових системах і SEO?

    Zareen Kazim: Так як ситуація змінюється ледь не щохвилини, щось конкретне порекомендувати складно. Але раджу почати вивчення з прочитання цієї сторінки. Дуже рекомендую.

  • Ось такий величезний пост, я навіть сам в шоці, ще на моєму блозі постів такого розміру ніколи не було. Маленька перемога 😉
    Як завжди, висловлювання представників пошукових систем варто читати між рядків і розуміти, що вони хотіли сказати крім того, що сказали =) Але тим не менше все вищенаписане дуже корисно і пізнавально. Звичайно, це відноситься конкретно до пошукача Google, а якщо і моменти які застосовні і до інших пошукових систем.
    Так що дерзайте друзі, просвіщайтеся. І удачі вам на непростому шляху просування сайтів!

    Залишайте коментарі, задавайте питання робіть ретвіти. Всьому цьому я буду дуже радий.

    З повагою, Олександр Алаєв