Привіт, друзі! Сьогодні зовсім незвичайний пост для мене, по-перше, сьогодні вихідний день, а я ніколи не пишу по вихідних, але сьогодні особливий випадок, а, по-друге, сьогодні нетиповий пост – розгін про некомпетентність або просто безалаберність «типу експертів» в області SEO.

Так-так, якщо ви підписані на мене в twitter, то знаєте, що я кажу зараз про енциклопедію пошукового просування від Ingate – сайт www.sembook.ru. Читаючи вранці Твіттер, я натрапив на анонс нової глави цієї самої енциклопедії на сайті seonews.ru, так як про енциклопедію я раніше не чув, то мене вона кілька зацікавила.

Перейшов я на сайт, потикався, подивився, і абсолютно випадково помітив, що у всіх сторінок заголовок title однаковий. Мені стало просто цікаво, як же так вийшло, що хлопці з гучним ім’ям (Ingate, Rookee і ще чого-то вони, напевно, створили, я не в курсі) так облажались. Вирішив подивитися вихідний код… І понеслася поїхала веселуха!

Я проаналізував сайт, його код і інші важливі моменти і зробив деякі висновки, з якими і хочу вас познайомити.

Буду викладати у вигляді тез, це буде перерахування знайдених грубих помилок. Отже:

  • Сайт доступний за адресами sembook.ru і www.sembook.ru

    В індексі Яндекса може і нормально все, але в Google зустрічаються повні дублі сторінок www так і без нього.

    Поки дивився сторінки в індексі, натрапив на міні-книгу Вадима Миклухи про 10 гріхів seo-оптимізатора. Я її переглянув, і там як раз знайшов про 301-редирект з www без www (або навпаки). Ах, самі і нагрішили =)

  • Так само я б додав для всіх сторінок мета-тег rel=”canonical”, щоб уникати дублів сторінок (я знаю, що Disallow: /*?, але все ж), пов’язаних як зі згаданим вище www, так і з різними мітками ?utm_source= і т. д, якими хлопці активно користуються, ставлячи зовнішні і внутрішні посилання.
  • Так, що стосується robots.txt:
    User-Agent: *
    Disallow: /bitrix/
    Disallow: /*?
    Host: www.sembook.ru
    Sitemap: http://www.sembook.ru/sitemap.xml

    User-Agent: *
    Disallow: /bitrix/
    Disallow: /*?
    Host: www.sembook.ru
    Sitemap: http://www.sembook.ru/sitemap.xml

    Host: www.sembook.ru — завдяки цій директиві Яндекс якраз і не показує у видачі дублі, пов’язані з www, але це не працює для Google. До речі, в Google основну масу проіндексованих сторінок складають url виду sembook.ru, а не www.sembook.ru як це замислювалося спочатку.

  • На всіх сторінках однаковий title — site:sembook.ru
    <title>Енциклопедія пошукового просування Ingate</title>

    Енциклопедія пошукового просування Ingate

    Витяг з книги Миклухи: «Мета-теги є одними з найбільш важливих і значущих тегів для пошукової системи. Вони є візитною карткою сторінки. Тому важливо, щоб вони були заповнені правильно і містили короткий опис наявного на сторінці тексту.»

    Да ладно-ладно (пишу це для самих окатих), не на всіх сторінках title однаковий, на сторінках про компанії, про авторів та про умови використання заголовок унікальний =)

  • На всіх сторінках однаковий keywords:
    <meta name=“keywords” content=“SEO” />

    Без коментарів. У подібних випадках краще залишати метатег порожнім, ніж дублювати його скрізь.

  • Непотрібний тег robots:
    <meta name=“robots” content=“index, follow” />

    В даному випадку цей тег марний, не несе ні користі, ні шкоди — просто він не потрібен. Я чіпляюся…

  • Ще пара помилок верстки:

    Для чого-то вказана кодування 2 рази:

    <meta http-equiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=utf-8” />
    <meta http-equiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=UTF-8” />

    Два рази вказаний favicon:

    <link rel=“shortcut icon” href=“/favicon.ico” type=“image/x-icon” />
    <link rel=“icon” href=“/favicon.ico” type=“image/x-icon” />

    Як би там не було, не варто так робити.

  • Схований блок навігації в шапці:
    <div class=“menu”>
    <ul>
    <li><a href=“http://www.rookee.ru/blog.aspx”> <span> БЛОГ</span></a></li>
    <li><a href=“http://www.rookee.ru/start.aspx”><span> ЯК ПОЧАТИ ?</span></a></li>
    <li><a href=“http://www.rookee.ru/”><span> ЩО ЦЕ ?</span></a></li>
    <li><a href=“http://www.rookee.ru/”><span> ГОЛОВНА</span></a></li>
    </ul>
    </div>
    • БЛОГ
    • ЯК ПОЧАТИ ?
    • ЩО ЦЕ ?
    • ГОЛОВНА

    Може я не знаю всіх подробиць походження цього коду, але я точно знаю — так робити не варто!

  • Множинне використання тега H1 (якщо бути точніше, то на всіх сторінках три рази зустрічається тег H1).

    Груба помилка. Щоб її вирішити треба отпинать верстальника (можливо по обличчю), щоб раз і назавжди запам’ятав, що використовувати теги заголовків при верстці наскрізних елементів і неосновних частин оформлення не можна! Заголовки призначені для цільових сторінок і розмітки їх основного вмісту.

    Говорячи про реальних прикладах, зовсім не розумно виділяти в заголовок

    Сервіс автоматичного просування сайту ROOKEE

    і

    Зміст

    на кожній сторінці сайту.

  • Такі помилочки, теж часом веселять:
    <h3><br /></h3>
    <h3><strong>просування по трафіку</strong></h3>

    Просування по трафіку

    Не супер критично, але хорошого в цьому точно нічого немає.

    Взагалі я можу багато де причепитися до верстки. Може бути, сам сайт і макет далекий від релізу, може бути верстальник лопух, може ще щось, але до ідеалу ще дуже далеко!

  • Використання наступної структури в текстах публікацій для мене загадка:
    <a href=“http://site.ru/page/” rel=“nofollow”>тут анкор</a></noindex>

    тут анкор

    Притому що так оформлені посилання на свої сайти і на сторонні.

    Хоча на деяких сторінках посилання на свої сайти так не закриті.

  • Незаповнені alt і title картинки – ну, це так, фігня, просто чіпляюся.
    Судячи з переглянутих сторінок і різних помилок на них, сайт наповнюють різні люди, хтось із них з візуальним редактором справляється краще, хтось гірше. І ніхто з них не використовує html-редактор, так як розмітка текстів не ідеальна.
  • Далі мені набридло вже, і я припинив знущатися над сайтом, так і цього вже більш ніж достатньо. Як бачите, ступінь тяжкості помилок різна, від критичних і майже смертельних, до майже нешкідливі, але коробящих очей.

    Взагалі навіщо все це я затіяв? Яка моя мета? Хотів я напаскудити комусь і посміятися?

    Ні, ні і ні! Я ні в якому разі не хотів применшувати достоїнств контори Ingate — вони молодці, вони роблять хороші інструменти (ті ж rookee і rooletka). Я з ними спілкуюся – Аня Фоміна, привіт тобі від мене і всіх читачів мого блогу! Вони професіонали своєї справи, я не сумніваюся, але у всіх бувають помилки, часом дуже грубі і неприпустимі.

    Мета цього посту – звернути увагу на базові речі, так би мовити, прописні істини. Друзі, ну не лізьте ви вперед батька! Не треба шукати ідеальну формулу щільності ключових слів на сторінці (її не існує), не треба питати у мене в яких пропорціях і які посилання купувати. Я вам в першу чергу кажу, і зараз повторюю – займайтеся сайтом, там стільки потенціалу та можливостей, що ви навіть собі не уявляєте, наскільки сильно можна заощадити на просуванні всього лише одного разу грамотно оптимізувавши сайт!

    Перегляньте свої сайти, я знаю, там купа подібних помилок, працюйте над ними і виправляйте – ви будете здивовані результатами!

    І читайте поменше «розумних» seo блогів, більшість їх авторів абсолютно некомпетентні, і якщо перевірити їх блоги так, як я перевірив сайт sembook.ru, то можна знайти купу подібних помилок. Зате автори пишуть «розумні» статті про те, як круто купувати посилання, представляються експертами і все таке. Вибирайте по-справжньому розумні (ось тут вже без лапок) блоги, а таких я знаю поки що лише два – devaka.ru і alaev.info.

    Ніби все сказав, що хотів…

    Ну що, будемо чекати офіційної відповіді від Ingate і редакторів sembook.ru? Якщо ви з кимось із них знайомі, передайте їм посилання на даний пост, будь ласка.

    А кому цікаво, можете пошукати на сайті енциклопедії ще помилки і ділитися знахідками в коментарях!

    Готові вислухати ваші думки у коментарях або Твіттері. Так само я готовий вислухати критику на мою адресу, якщо вам є, що «пред’явити».

    З повагою, Олександр Алаєв