Привіт, друзі. Не минуло й двох років, як я обіцяю написати цей пост, ви вже, напевно, зневірилися чекати. Сьогодні, нарешті, я розповім вам про свій досвід роботи з біржею RotaPost: грамотне ведення кампанії, створення ефективних пропозицій, відбір донорів, прискорення індексації розміщених посилань і багато іншого.

Для початку варто сказати, що з даною біржею я працюю ось уже близько 2х років в якості оптимізатора. За цей час витрачено понад 200к рублів – багато це чи мало, не важливо – просто цифра для відомості. Купивши майже 1500 постових, я придбав деякий досвід ефективного відбору, з’явилися свої критерії якісних майданчиків.

Пост буде цікавий як початківцям, так і більш просунутим оптимізаторам, а так само і тим, хто продає посилання через біржі типу РотаПоста і GoGetLinks. А ще я був би вам вдячний, якщо в коментарях ви опишіть свої успішні кейси і просто цікаві фішки.

Створення і ведення кампанії в RotaPost

Яким би тривіальним не здавалося створення кампанії для сайту, але це дуже важливий крок, від нього залежить зручність подальшої роботи з біржею. Завжди створюйте тільки одну кампанію для одного сайту! На самому початку, тільки почавши працювати з біржею, я створив кілька кампаній для різних розділів одного сайту, і як потім виявилося – це дуже незручно і створює ряд труднощів (детальніше розповім про це в розділі про відбір донорів). Є, звичайно, функція переносу пропозицій між кампаніями, але працює вона якось криво, тому краще відразу все робити по розуму.

В рамках кожної кампанії можна створити необмежена кількість пропозицій. Рекомендую створювати одну пропозицію на один url, так буде зручно, зрозуміло і логічно. Слідуючи логіці, при створенні пропозиції вибираємо тип «Один адреса, багато анкорів».

Взагалі створення кампанії та першого речення проходить всього за 3 кроки:

Щоб переглянути зображення у повному розмірі, тикніть на неї правою кнопкою миші і виберіть «Відкрити зображення в новій вкладці».

Постарався зобразити на схемі послідовність кроків і відзначити ті поля, на які треба звернути увагу. Сподіваюся, буде все зрозуміло.

Додавання пропозицій в кампанію

Тепер хочу зупинитися більш докладно на кожному пункті із зазначеної вище схеми, тому що у вас напевно виникли питання — чому все саме так, а не інакше? Зараз поясню.

  • Крок 1. На цьому кроці необхідно тільки обізвати кампанію, зазвичай я вводжу ім’я домену, щоб не виникало плутанини. Поле «Бюджет» залишаємо порожнім, його ми будемо регулювати самостійно. Тиснемо «Додати речення» і приступаємо до справи.
  • Крок 2. Вибираємо тип пропозиції «Вартовий» + «Один адреса, багато анкорів». По-перше, я купую тільки постові, не думаю, що буде виправданим купувати статті через RotaPost, це набагато краще вміє робити той же Міралінкс, наприклад. По-друге, настройка «Багато адрес, багато анкорів» мені не зовсім зрозуміла, навіщо просувати кілька сторінок з одним і тим же ключовими словами? Тиснемо «Далі».
  • Крок 3. Самий цікавий крок. Додаємо url просуває сторінки, а так само список анкорів. Я віддаю перевагу використовувати точні входження ключових слів в анкор, але з застереженнями. Точні входження, це не означає вказувати «установка пластикові вікна москва», повинні бути людські анкор, наприклад, «установка пластикових вікон в Москві».

    Якщо просувається один ключевік, то краще придумати кілька разбавочных з точним входженням основного ключа, як то – якщо просуваємо «розкрутка сайтів», то можна додати «якісна розкрутка сайтів», «швидка розкрутка сайтів», «розкрутка сайтів в Москві» і т. д.

    Поле «Коментар» — дуже важливий момент у створенні пропозиції. Тут необхідно чітко сформулювати свої вимоги, щоб у разі неякісного виконання заявки було чим аргументувати своє невдоволення. Як мінімум варто вказати мінімальний обсяг публікації, в якій буде розміщений постовий, а то деякі кадри примудряються створювати сторінку з одним абзацом згідно із постовим всередині – це не є гуд, такі сторінки не індексуються. Додатково акцентуємо увагу на тому, що постовий на сторінці тільки один, хоч це з недавнього часу і прописано правилами системи, але все ж. Вимагаємо унікальності тексту статті – це зрозуміло, пояснень не потрібно. Додатково я вимагаю розміщення тільки в новій статті, а так само щоб посилання на цю статтю прослизала на головній сторінці сайту-донора.

    Буду радий почути ваші критерії, які ви описуєте у цьому полі, в коментарях.

    Наступне поле, на якому я акцентую вашу увагу – це чекбокс «Не приймати заявки від вебмайстрів». Я завжди ставлю тут галочку, щоб сателлитчики не заважали працювати і не «жерли» мої гроші і час. У RotaPost, як і в будь-якій іншій біржі посилань, пропозиції розсилаються масово і в основному, так званими «манимейкерами», які готові вичавити зі свого ГС все до останньої краплі, а коли сайт потрапить під АГС (а він обов’язково потрапить під фільтр) просто викинути його і замінити черговий пачкою таких же лайно-сайтів. Донорів ми будемо відбирати самостійно і ручками, звертаючи увагу на багато параметрів.

  • Крок 4. Це навіть не крок, а просто зведена інформація по щойно доданого вами пропозицією, де перераховані параметри. Можна відразу додати наступне речення або перейти на головну панель рекламодавця для подальшої покупки посилань.
  • З створенням пропозицій в кампанії ми розібралися, можете задавати свої запитання в коментарях, якщо щось не зрозуміло. А ми переходимо до відбору майданчиків.

    Критерії відбору майданчиків-донорів і їх важливість

    Отже, ми підійшли до найважливішого моменту – відбір майданчиків для розміщення посилань! Тут я опишу своє бачення якісних майданчиків, приведу критерії, за якими я відбираю донорів, а так само ми просто поговоримо 🙂

    Відразу хочеться сказати про те, чим вигідно відрізняється RotaPost від інших бірж вічних посилань, наприклад, GGL:

  • Можна зберігати створені фільтри – дуже зручно при роботі з великою кількістю різноманітних проектів. Навіть можна просто налаштувати всі базові універсальні параметри, на основі яких проводити подальший відбір для різних кампаній.
  • Фільтр по кампаніям – ще більш корисний інструмент, ось як раз для того, щоб можна було їм повноцінно користуватися, я рекомендував створювати лише одну кампанію для одного проекту. Так як покупка посилань все одно справа не одноразова, а поетапне, можна вибрати кампанію і приховати всі майданчики, на яких вже були куплені посилання. Або зворотна ситуація – просуваємо однотипні сайти, для першого вже куплено якусь кількість якісних посилань, так чому б не повторити це для другого сайту – налаштовуємо висновок тільки тих майданчиків, на яких куплені посилання для першого сайту, і кидаємо в кошик.
  • Пошук за ключовими словами – цієї штуки мені дуже і дуже не вистачає в біржі GoGetLinks. Цю можливість оцінять всі любителі покупки посилань на тематичних майданчиках. Вбиваємо ключові слова і вперед – вибірка відбувається на підставі описів майданчиків, а точніше на основі ключових слів (тегів), які вебмайстром вказуються при додаванні майданчики. Відразу можна вказати цілий ряд ключових слів.
  • Додаткові фільтри – дуже радує набір дод. фільтрів, де крім стандартних ЯК, ДМОЗ і сторінок в індексі, можна вказати відвідуваність, авторитет за версією ЯППБ і навіть вік домену.
  • Фільтр з часу додавання в систему – корисно в тому випадку, якщо ви вже розкупили всі ваші майданчика, але періодично слідкуйте за додаванням нових підходящих. Спочатку ми дивимося майданчика за весь час додавання, а потім добираємо новенькі, вказавши час додавання за останній тиждень або місяць.
  • Приклад того, як виглядає інтерфейс покупки посилань в РотаПосте:

    Нарешті переходимо до обговорення критеріїв, на які варто звернути увагу при покупці посилань:

    • Ціна, тіц, PR – дані параметри досить спірні, кожен сам для себе визначає критерій розумності виходячи з бюджетів і своїх тарганів. Я ж роблю приблизно так:
      • Перший етап закупівлі – ціна до 100 грн, тіц від 10, PR від 1. Скуповуємо все відповідні майданчики, їх буде не так і багато, але саме воно для початку.
      • Другий етап – підвищуємо ціну до 200р, інші параметри не чіпаємо. Доступних майданчиків стане набагато більше, знову ж скуповуємо все підходящі.
      • Третій етап – встановлюємо ціну до 300р, тіц від 0, PR від 0. Універсальний фільтр, що дозволяє підібрати як дорогі і якісні майданчики, так і дешеві молоді.
      • Четвертий етап – до нього рідко доходить справа, але іноді трапляється. Ставимо ціну до 400р., а інші параметри залишаємо за замовчуванням. Варіант від безвиході, коли посилання потрібні, а купувати особливо вже нічого – просто відбираємо більш або менш відповідні майданчики для добивання позицій свого сайту до топа. Ціну в 400р за постовий, який «як би вічний» (ми то знаємо, що нічого вічного не буває) я вже вважаю не дуже виправданим, але що поробиш – ринок просування сайтів суворий…
    • Я. Авторитет – дуже класний параметр, завдяки йому можна вибрати самі быстроиндексируемые сайти, як відомо, такий авторитет мають тільки блоги, потрапили в рейтинг блогів Яндекса (blogs.yandex.ru/top/), і індексуються вони майже моментально. Так що я завжди починаю покупку посилань з майданчиків мають хоч якийсь Я. Авторитет.
    • Кількість сторінок в індексі Яндекса і Google – найважливіший параметр нарівні з відвідуваністю (про неї нижче). Завжди варто звертати увагу на кількість проіндексованих сторінок, притому в обох пошукових системах обов’язково. Я віддаю перевагу майданчики, мають багато сторінок, а індекс Яндекса і Гугла майже дорівнює. Для сайтів, кількість сторінок яких менше 3000, краще щоб індекс відрізнявся не більше ніж на кілька сотень. Для сайтів з індексом в кілька десятків тисяч сторінок допустиме розходження в кілька тисяч.

      Давно відомо, що рівномірна індексація сайту обома пошукачами запорука його здоров’я і відсутності фільтрів. А так само це говорить про те, що вебмастер піклується про сайт, отже, якість майданчика на гідному рівні.

      Найчастіше, кількість проіндексованих сторінок в Google більше за рахунок supplemental (додаткова видача). Такі майданчики варто вивчати індивідуально і вручну. А ось якщо сторінок в індексі Яндекса більше ніж в Гуглі – ось це вже викликає підозри, я б не став їх купувати.

    • Відвідуваність сайту – вкрай важливий параметр, на який останнім часом стали більше звертати уваги. Крім Я. Авторитету, про який ми говорили вище, на швидкість індексації сторінки з вартовим впливає і загальна відвідуваність сайту. Якщо відвідуваність низька – швидше за все це ГС або сателіт, який не несе ніякої користі і створений тільки для продажу посилань, такі майданчики відразу треба фільтрувати. Бажано вибирати майданчики з показником відвідуваності за LI від 3000 в місяць (це всього 100 відвідувачів в день, на жаль, але що поробиш). Як показує практика, майданчики з гарною відвідуваністю, навіть не маючи Я. Авторитету, індексуються в той же день, коли була опублікована нова стаття з вартовим.
    • Категорії майданчиків – на цей параметр я не звертаю уваги, мені його замінює пошук за ключовими словами.
    • Типи майданчиків – швидше за все, кожен, хто працює з біржами посилань, намагається вибрати тільки автономні майданчики. В цьому є логіка, і обговорювати тут нічого, але крім автономних, я включаю в пошук так само і блоги на blogspot.com (швидко індексуються і бувають дуже якісними) і сайти ucoz.ru (ви здивуєтеся, але це так – іноді на юкоз трапляються дуже «смачні» сайти і за гарною ціною).
    • Доменні зони – не має значення, адже зазвичай ім’я домену вибирається виходячи з його краси і звучності. Ми з вами знаємо безліч блогів, дуже якісних і розкручених, які розміщені в екзотичних доменних зонах, так що обмежуватися тільки .ru і .su не варто.

    Ось ми й обговорили всі основні важливі критерії майданчиків-донорів. Якщо я про те не сказав, значить цей параметр я не вважав важливим, і його значення ніяк не впливає на відбір.

    Дуже хотів би в коментарях почути ваші критерії, за якими ви відбираєте майданчики, може бути, в обговоренні народиться щось нове і важливе!

    Сам процес покупки постових

    Сама покупка є простою процедурою і роз’яснень не вимагає. Ми налаштовуємо фільтри, обговорені вище, а у сформованому списку праворуч відзначаємо вподобані майданчика, після цього внизу у випадаючому списку вибираємо «Додати виділене в кошик» і тиснемо «Застосувати».

    Після того як ми вибрали достатню кількість майданчиків переходимо до кошика. Тут ми побачимо список з усіх відібраних донорів, навпроти кожного буде посилання «Додати», тиснемо її. Вибираємо кампанію, пропозицію всередині кампанії і ключове слово з речення. Все готово – тиснемо «Додати». Цю процедуру необхідно виконати для всіх донорів.

    Коли для всіх донорів вибрано пропозицію і ключове слово тиснемо кнопку «Купити». Якщо треба купити тільки частину, то відмічаємо галочками потрібне і тиснемо «Купити виділене».

    Відносно недавно з’явилася цікава фішка в кошику – «Розподілити покупку завдань з часу». Якщо не хочеться викликати підозр у пошукачів за швидкий приріст посилань, варто відзначити цю галочку і вибрати період, на який треба «розтягнути» відправку завдань вебмайстрам. Виходячи із загальної кількості куплених посилань, прикиньте період, щоб в день відправлялося по 5-10 заявок, це оптимальне значення. Тут же є ще один момент — пункт «Купувати у вихідні дні» — з особистого досвіду спостерігаю, що у вихідні дні не дуже активно виконуються будівлі, тому рекомендую скасувати цей пункт.

    Всі завдання відправлені, тепер справа за веб-майстрами. Знову ж таки з досвіду можу сказати, що мінімум 50% відправлених завдань ігноруються або відхиляються веб-майстрами. Орієнтуйтеся на цю цифру при розподілі обсягів щоденних покупок – хочете купити 5 постових, значить надсилайте відразу 10-15 завдань.

    Індексація посилань і прискорення індексації

    У RotaPost немає такої системи оплати, як в GoGetLinks, де гроші з рахунку списуються тільки після потрапляння сторінки з вартовим в індекс Яндекса, тут гроші йдуть вебмайстру відразу після натискання вам кнопки «Схвалити». Тому турботи про індексацію падають на наші з вами плечі. Більшість сторінок з постовими дуже швидко потрапляють в індекс, і якихось додаткових дій не потрібно, але деяких сторінок треба допомагати.

    Ніякого секрету – для прискорення індексації будемо використовувати Twitter. У мене для цієї справи заведено 6 додаткових облікових записів, які по-перерві постять посилання на сторінки сайтів з розміщеними постовими. Щоб не доводилося залогиниваться/разлогиниваться кожен раз, я використовую чудовий сервіс ru.splitweet.com — в нього можна додати необмежену (більше 6 я не перевіряв) кількість акаунтів і одночасно всіма керувати. Так що рекомендую!

    Прокачувати ці Твіттер-акаунтів чи ні, справа ваша особиста, є час на прокачку – добре, немає часу – ні в пофіг 🙂

    Раз в квартал можна робити ревізію розміщених постових на предмет їх індексації. Частина сайтів-донорів очікувано потрапляють під АГС, тут вже нічим не допомогти, їх додаємо в чорний список, щоб більше при покупці не мішалися. Перевіряємо всі сторінки на індексацію, ті, що так і не потрапили в індекс або випали з нього, можна спробувати насильно проіндексувати альтернативними методами – це може бути постинг в ЖЖ і інші сервіси блогів, які швидко і якісно індексуються.

    Білий список сайтів

    Необов’язкова, але корисна фішка – список якісних майданчиків. Є така особливість – згадаймо, що ми купуємо тільки розміщення постових, а не прес-релізів або оглядів – деякі боггеры розміщують постової не в який потрапило публікації, а пишуть тематичну замітку на тему постового розміром 1500-2000 знаків. Дрібниця, а приємно — заплатив за постовий, а отримав цілий огляд. Я вважаю, що такі майданчики можна додати в білий список і, коли потрібно якісно і швидко провести кампанію для нового сайту, можна почати розміщення саме з цього списку. Візьміть собі на замітку!

    В якості висновку

    Вийшов у мене величезний пост, в якому я запалив всі самі цікаві фішки так як, чорт забирай, я люблю вас, дорогі читачі! В якості подяки я хотів би отримати ваші коментарі та відгуки, вислухати ваші поради і ваші кейси по роботі з даною біржею, адже я знаю, що ви з нею теж працюєте.

    Ще хочу нагадати вам про моєму пості про ефективність просування постовими в RotaPost в цифрах — не дивлячись на давність публікації, сама інформація ще актуальна. В найближчому майбутньому я планую опублікувати ще одне подібне дослідження ефективності вже на набагато більш широкій вибірці, так що будьте на зв’язку.

    Всім дякую за увагу, скоро побачимося.

    З повагою, Олександр Алаєв