Привіт, друзі. Нещодавно я публікував кейс по seo-просуванню магазину квітів, де обіцяв вам кейс по контексту для цієї ж тематики. Ловіть скоріше.

Сьогодні будемо палити фішки налаштування контексту по доставці квітів на прикладі двох магазинів (сайтів) – роздрібного і оптового.

Привіт, мене звуть Юрій, я керівник відділу реклами в «АлаичЪ і Ко»!

В результаті публікації нашого кейса з доставки квітів в далекому 2016 році, до нас прийшло багато клієнтів з цієї тематики. За минулі 2 роки ми сильно прокачалися в цій ніші і сміливо заявляємо, що реклама доставки квітів – ще одна наша спеціалізація.

Будемо ділитися нашим досвідом: розкриємо секрети просування квіткової тематики, а в кінці окремо розповімо, як просувати опт.

Чек лист для сайту по доставці квітів (роздріб)

Почнемо з перевірки сайту на відповідність очікуванням відвідувачів, тобто ваших потенційних клієнтів:

  • Заголовок посадкової сторінки збігається з рекламним слоганом.
    Наприклад, в оголошенні позначена доставка квітів за 1 годину, а на сайті від 90 хвилин.
  • Оригінальне зображення або відео вгорі сторінки, демонструє, що ви кампанія по доставці квітів.
    Відвідавши сайт, людина повинна чітко розуміти, що потрапив в квіткову кампанію.
  • Якісні і красиві фотографії квітів та букетів на сайті.
    В цій тематиці дуже і дуже важливо, щоб були гарні зображення у каталозі. Якщо відвідувачеві не сподобаються фото букетів, він не подзвонить.
  • Посадкова сторінка показує, чим унікальний ваш продукт/послуга. Приклади УТП:
    • Гарантована доставка за 90 хвилин,
    • Авторські букети на замовлення,
    • Безкоштовна доставка букетів,
    • Цілодобова доставка,
    • Букети троянд від … рублів (найнижча ціна по місту)
    • і т. д., в залежності від вашого регіону та пропозицій конкурентів.
  • Посилання цільової сторінки дохідливий і ясний, як 30-секундна презентація для ліфта (elevator pitch).
    Зачитайте кому-небудь тексти з вашої сторінки і запитайте, чи зрозумілі вони. Велике полотно тексту під букетом тільки збиває покупця. Пам’ятайте, що основна цільова аудиторія — чоловіки. І їм не важливо, що букет «буде прекрасно гармоніювати і ідеалізувати жінку, що він прекрасний синіми квітами і яскраво жовтими трояндами». Чоловік вибирає букети так: «Ага, це коштує 1 950 рублів, а цей 2 500 рублів, так… хм…». Переконайтеся, що фокус зроблений на описі вигоди, а не характеристик.

    • Зможе чи випадкова людина зрозуміти пропозицію на сторінці за 5-10 секунд?
    • Зрозуміло, що ви за компанія і чим займаєтеся? Логотип і слоган теж важливі.
    • Основний заголовок відповідає на питання «Про що ця сторінка?»
  • Приберіть всю неважливу і необов’язкову інформацію з усіх форм на сайті. Запитуйте тільки ту інформацію, яка вам насправді потрібна. Якщо у вас на сторінці немає форми, варто задуматися про це.
  • У вас повинна бути можливість «Замовити букет в 1 клік» або «Експрес замовлення» — в цій формі можна запитувати тільки ім’я і телефон (хоча навіть ім’я не обов’язково).
  • При наведенні на фото букета з’являється кнопка «В кошик»
  • Найважливішим показником для таких тематик є LTV, а не CPL або CPO. Людина не захоче ризикувати і замовляти доставку квітів на іншому сайті, якщо перший раз ви зробите свою роботу якісно. Це вже не стосується реклами безпосередньо і є радою для власників бізнесу. Не втрачайте своїх клієнтів після першого ж замовлення. У році є мінімум 2-3 приводу замовити квіти. Нагадуйте про себе перед святами. Ведіть базу клієнтів, зробіть смс розсилку, отримуйте зворотний зв’язок і т. д.
    Зв’язка хорошого товару (в даному випадку красивих СВІЖИХ букетів) + хороший сервіс і клієнт від вас нікуди не піде.
    Ех, хочеться, щоб власник будь-якого бізнесу це розумів!
  • Мобільна версія сайту. Не новина, що частка мобільного трафіку весь час зростає, але не всі власники сайтів це розуміють.
  • Зовсім банальний рада. Але якщо вже робити ідеальний сайт з доставки квітів, то зробіть яскравий, помітний фавикон.
  • Не треба перевантажувати каталог. Краще хай буде менше букетів, але вони будуть красиві. Іноді чим менший вибір, тим краще, тим швидше людина приймає рішення.
  • Кілька способів зворотного зв’язку з вами (телефон, пошта, чат).
    Телефон повинен бути помітним, великим плюсом буде наявність WhatsApp, Viber, Telegram. Нашим клієнтам їх постійні покупці регулярно пишуть в месенджери. До речі, там же можна просити у покупців відгуки та фото.
  • Відповіді на всі питання про продукт: умови доставки, часові і географічні особливості.
    На сайті має бути розписана за скільки ви привезете замовлення, виділено в які райони ви доставляєте букети і т. д.
  • Відгуки користувачів, рекомендації та інші фактори довіри.
    На сайті повинна бути можливість залишити відгук:

    або так:
  • Про все самому основному сказали, тепер можна приступати безпосередньо до підготовки та налаштування реклами.

    Якою повинна бути семантика (роздріб)

    Якщо ви спеціаліст по налаштуванню контексту, ось вам порада – обов’язково узгодьте семантику з замовником. Трапляється багато ключових слів, які на перший погляд є цільовими, насправді ставляться до всяких кущовим троянд, декоративним квітів і т. д., про що простому обивателеві не дано знати.

    Якщо ви власник бізнесу попросіть фахівця, який вам налаштовує рекламну кампанію, показати ключові слова для погодження. Якщо кампанії вже працюють, зайдіть і переконайтеся, по яких запитах ви показуєтесь (звіт по пошуковим запитам).

    По нашій практиці:

    • Добре працюють ключові фрази: доставка, замовити, %місто%.
      Ми виносимо такі фрази окремі кампанії і намагаємося тримати ставки за ним завжди в спецрозміщенні.
    • Конкретно ключове слово «доставка квітів + %місто%» працює найкраще. Намагайтеся тримати це ключове слово в спецрозміщенні.
    • Фрази: купити троянди, троянди ціна, троянди вартість і т. п. показують себе набагато гірше.

    Статистика фрази «доставка квітів Краснодар»:

    У Google Ads аналогічна ситуація.

    Важлива порада! РМЯ і ретаргет в даній тематиці не працюють!

    Час прийняття рішення дуже мало, і наздоганяюча через 5 хвилин РМЯ вже стає неактуальною. Не варто на цей вид реклами витрачати бюджет. Ми тестували це на багатьох містах — усюди результат один – працює тільки пошук. Це актуально і для Яндекс Діректа і для Google Ads.

    РМЯ ми тепер запускаємо тільки напередодні свят: перед 14 лютого, 8 березня, день матері.

    Статистика і результати роботи (роздріб)

    Статистика в порівнянні зі старою кампанією:

    Загальна статистика з моменту запуску (Google Ads запускався пізніше Яндекс Діректа, тому дати різні):

    Обов’язково перевіряйте джерела заявок по телефону. В цій тематиці великий відсоток заявок приходить по телефону:

    Видно, що приблизно кожен 5-ий успішний замовлення було оформлено по телефону, тобто 20% замовлень, які дає реклама, ви просто не бачите без коллтрекинга.

    Статистика по днях замовлень. Чомусь нам здавалося, що замовлень у п’ятницю і суботу повинно бути більше, але це не так!

    Наші висновки та рекомендації по роботі (роздріб)

  • Збирайте семантичне ядро зі словом: доставка, замовлення, місто,
  • Налаштуйте тільки кампанії на пошуку,
  • Відстежуйте, щоб семантика була цільова і не було «сміттєвого» трафіку,
  • Стежте, щоб запити відповідали посадковим сторінкам. Якщо запит «доставка троянд», то посадкова сторінка повинна бути розділом всіх букетів із трояндами,
  • Підключайте коллтрекинг,
  • Слідкуйте за ціною заявки,
  • Перевірте свій сайт з чек-листом.
  • Висновки банальні, але, чорт забирай, найчастіше самі банальні речі і забиваються!

    А тепер давайте розглянемо ще один кейс з доставки квітів, але вже в іншому сегменті – оптові продажі, b2b. Це вже інший сайт.

    Параметри рекламної кампанії по доставці квітів (опт)

    По опту в цій тематиці ми працювали в перший раз, і це був дуже цікавий проект і офігенний досвід.

    Нам пощастило з клієнтом, він з першого дня виявляв до нас максимальну лояльність і на кожному етапі настройки і запуску кампанії вислуховував наші рекомендації і впроваджував правки. За це окреме спасибі!

    Я зібрав всі можливі маски для цієї тематики і спарсил їх з Росії до частотності 1. В результаті було запущено 295 ключових слова і зібрано 403 мінус-слова.

    Для пошуку ми склали такі тексти (Яндекс Директ):

    Для Google Ads на пошуку:

    Були надані рекомендації щодо змін на сайті. Також ми повністю переписали частина текстів, клієнту залишилось тільки впровадити це на сайті:

    Нам важливий результат. Але як вибирають власники бізнесу собі підрядника по опту, на що вони звертають увагу насамперед?

    Щоб відповісти це питання, ми знайшли кілька пабликов у ВК, типу «подслушано у квіткарів» і поставили там питання: що важливо при виборі підрядника по опту.

    Тепер ми знаємо на які тексти добре реагують власники квіткового бізнесу. Ось деякі коментарі:

    На основі одержаних порад і коментарів ми склали тексти оголошень для ретаргета і внесли зміни на сайт.

    Далі поставили цілі на відправку заявки з сайту в метриці і запустили рекламу.

    Приклади текстів для ретаргета:

    Друге оголошення – лідер за ефективністю, до речі!

    Статистика і результати роботи (опт)

    Статистика кампанії на пошуку:

    Статистика кампанії, ретаргет:

    Статистика Google Ads:

    Ціна заявки:

    • Google Ads (21.08.18 — 28.08.18) = 244 руб.,
    • Яндекс.Директ з (17.08.18 — 28.08.18) = 213,62 руб.

    Після цього ми почали оптимізацію кампаній, додавання мінус-слів, відсіювання сміттєвих майданчиків, прибрали перші «мало показів» і т. д.

    У підсумку перед публікацією цього кейса цифри вийшли такі.

    Загальна статистика з Яндекс Метрики:

    Витрати по пошукової кампанії в Яндексі. Ціна цільового відвідувача вийшла 98 рублів.

    Витрати по ретаргетингу за останні дні. Ціна цільового відвідувача вийшла 100р.

    І витрати з Гугла. Ціна цільового відвідувача вийшла 77р.

    Наприкінці хочеться додати, що тут ще є великий потенціал для збільшення кількості заявок, але на даний момент клієнт попросив генерувати не більше 20 заявок на день, тому ми поки не запускаємо ремаркетинг, РМЯ і КМС.

    Наші висновки та рекомендації по роботі (опт)

  • Збирайте семантичне ядро «опт», «постачальник», «склад» та їх синоніми,
  • Не прибирайте в мінус-слова топоніми (назва міста),
  • Налаштуйте кампанії на пошуку і обов’язково ретаргет, так як люди 2-3 рази заходять на сайт, перш ніж залишать заявку,
  • Відстежуйте, щоб семантика була цільова і не було ніякого «сміттєвого» трафіку. В Гуглі склоняйте мінус слова,
  • Перевірте свій сайт з чек-листом.
  • На це все. Дякую за увагу. Сподіваюся, наш досвід виявився для вас корисним!

    Якщо будуть якісь питання, сміливо задавайте, я буду відповідати в коментарях.

    З повагою, Олександр Алаєв