Привіт, друзі. Сьогодні я вирішив опублікувати для вас новий кейс з надр нашої студії. Частина з тих, хто звертається в компанію за просуванням, запитують, а працювали ми з такою-то тематикою? Ну так, працювали. Але можна ствердно відповісти на будь-яке питання, навіть якщо це й неправда. І щоб не бути голослівними в майбутньому, ми вирішили почати публікувати кейси по seo на моєму блозі.

Коли-то давно я публікував свій власний кейс по просуванню сайту нерухомості, який просто чудово зайшов, і в підсумку астрологи оголосили тиждень ріелтора: кількість лідов на просування агентств нерухомості зросла в 10 разів! Я не сподіваюся, що тепер усі виробники вишикуються в чергу, щоб ми їх просували, але хочу показати читачам блогу, як ми працюємо з сайтами в нашій студії, що робимо і яких результатів досягаємо.

Сьогодні буде кейс по просуванню меблевого сайту «Фиорензо Меблі», який прийшов до нас рік тому, і ми працюємо з ним досі.

Пост написав мій колега, який веде цей проект. Передаю йому слово.

Всім привіт! Мене звуть Толстенко Олександр, я seo-спеціаліст веб-студії «АлаичЪ і Ко».

Сьогодні я поділюся кейсом просування сайту по виробництву елітних меблів на замовлення «Фиорензо Меблі». Ви побачите, як можна розвивати сайт природним шляхом, без жодних накруток (хоча цим ми ніколи не займалися) та закупівлі посилань.

Отже, поїхали.

З чого ми починали?

  • Адреса сайту: https://fiorenzo.ru/
  • Тематика: Виробництво ексклюзивних меблів за індивідуальними розмірами на замовлення від виробника
  • Регіон просування: Москва
  • Вік домену: 1253 днів (3,5 року), при цьому сам сайт молодий, був створений незадовго до початку робіт по seo
  • Трафік на момент старту: 0 чол/добу
  • Терміни співробітництва: з серпня 2017 року по сьогоднішній день
  • Завдання: збільшити цільовий трафік і конверсію сайту

Все як завжди: з сайту немає заявок, ні дзвінків. Просуванням сайту до звернення в компанію ніхто не займався.

Після початкового аудиту з’ясувалися наступні проблеми:

  • Багато технічних помилок;
  • Відсутність базової оптимізації сторінок;
  • У деяких розділах був посторінковий Баден-Баден;
  • Відсутність необхідної структури для просування сайту;
  • Об’єднані категорії, в яких не можна просувати різні групи запитів (наприклад, бібліотеки і кабінети на замовлення);
  • Погано опрацьовані комерційні фактори;
  • Обмежений асортимент у каталогах;
  • Відсутність навігації по сайту;
  • Відсутність фільтра і сортування по параметрам;
  • І ще купа різних проблем, які описані нижче.
  • Що було зроблено?

    Технічний аудит сайту

    Перед просуванням будь-якого сайту ми завжди проводимо технічний аудит. В даному випадку були знайдені та виправлені наступні помилки:

  • Дубль головної сторінки index.php (склеїли 301 перенаправленням в .htaccess, до речі, про 301 редиректах у нас є величезна керівництво);
  • В панелі Яндекс.Вебмайстер сайту було присвоєно регіон «Москва і Московська область» (змінили на «Москва»);
  • Деякі сторінки були закриті від індексації robots.txt;
  • Були некоректно заповнені title (відсутні комерційні ключі), деяких сторінки мали порожні description (після тех. аудиту зробили базову оптимізацію, скорегувавши title і description на просуваються розділах);
  • Частина сторінок мали однакові title;
  • На головній сторінці не було заголовка h1;
  • В розділі контактів відсутній повний адреса офісу та виробництва;
  • На сайті відсутня микроразметка контактів, товарів та хлібних крихт.
  • Мікророзмітку товарів запровадили нещодавно, т. к. раніше проблем з відображенням фрагментів у видачі Яндекса не було, а по оптимізації були інші важливі завдання.

    До впровадження хлібних крихт у видачі Яндекса були проблеми з формуванням навігаційних ланцюжків. На пошуку вказувалася висота товару, яку робот брав з ширини на сайті:

    Товар на сайті https://fiorenzo.ru/katalog/215/

    У видачі Яндекса після впровадження хлібних крихт і мікророзмітки товарів і категорій почали формуватися правильні ланцюжка:

    Базова оптимізація заголовків

    Після технічного аудиту провели базову оптимізацію заголовків просуваються сторінок категорій і товарів. Для категорій були прописані унікальні заголовки, а для товарів заповнили title за наступним шаблоном:

    %Название_товара% на замовлення в Москві: ціна виготовлення в Fiorenzo Меблі

    У підсумку, title вийшли з потрібними ключами, в районі 60-70 символів:

    Білий шафа-купе з МДФ на замовлення в Москві: ціна виготовлення в Fiorenzo Меблі

    Рекомендую вам ознайомитися з нашим керівництвом по оптимізації title.

    Збір семантичного ядра і кластеризація

    Спочатку в ядрі було близько 100 основних фраз, які я кластеризовал приблизно в 30 різних груп. По мірі опрацювання розділів, в розподільчий лист додавалися нові.

    У підсумку в распред аркуші вийшло понад 250 ключів, згрупованих більш ніж в 100 груп.

    Структура сайту

    За складеним распред листу почали опрацювання структури сайту. Наприклад, для розділу «Спальні» https://fiorenzo.ru/katalog/msroom-spaliani/ у категорію були додані підрозділи:

    • Спальні
      • Шафи в спальню
      • Спальні з МДФ
      • Спальні в класичному стилі
      • і т. д.

    За аналогією опрацьовували структуру та в інших категоріях. У даний момент створено понад 120 категорій і підкатегорій. Роботи тривають.

    Аналіз конкурентів

    За наявною семантиці за видачу знайшли і проаналізували наступних конкурентів (наведу п’ять з них, а взагалі аналізувався більше 15 сайтів):

    • http://kbmt-mebel.ru/
    • http://mirado-mebel.ru/
    • http://www.meb-econom.ru/
    • https://mebelvia.ru/
    • http://tgmebel.ru/

    На підставі аналізу, клієнту рекомендували:

  • Додати сайт ціни для товарів:
  • Зробити пошук по сайту кнопку «Консультація/Виклик замірника»:
  • Впровадити хлібні крихти на сайті:
  • Зробити перелінковку категорій на основі створених перетинів з фільтрів:
  • Зробити перелінковку з властивостей товарів:до Речі, така перелінковка дуже класно працює для великих сайтів та інтернет-магазинів, допомагає ефективно індексувати і далі підтримувати в індексі сторінки seo-фільтрів. Рекомендую прочитати про внутрішню перелінковку для інтернет-магазинів.
  • Зробити фільтр і сортування по товарах в категоріях:
  • Збільшити асортимент товарів в категоріях.
  • Зробити блок з перевагами:
  • Зробити блок-схему роботи:
  • Потрібно віддати належне замовнику, оскільки всі рекомендації робилися дуже швидко, що буває далеко не завжди. З частиною клієнтів трапляється так, що рекомендації не виконуються, або робляться дуже довго.

    Аналіз посилального профілю та реєстрація в каталогах

    Визначивши конкурентів з видачі, які підходять під наші критерії, за допомогою сервісу Мегаиндекс провели аналіз посилального профілю:

    Для нарощування посилальної маси клієнтові запропонували додати сайт до довідники Москви (Яндекс карти, карти Google, Google My Business, 2gis.ru, zoon.ru, yp.ru та інші тематичні каталоги).

    Текстовий аналіз і текстів замовлення

    Останнім часом багато сайти потрапляють під текстовий фільтр Яндекса Баден-Баден. Тому перед замовленням текстів аналізувалися позиції посадкових сторінок, тексти в розділах на сайті і в конкурентів по видачі.

    На підставі аналізу приймалося рішення видаляти текст зовсім або його необхідно переписати (доопрацювати), спираючись на показники спамности і кількість потрібних записів.

    Для аналізу тексту на спамность ми використовуємо сервіс https://advego.com/text/seo/.

    Для перевірки вірогідності накладення Баден-Бадена використовуємо https://turgenev.ashmanov.com/.

    Текстовий аналіз різних категорій у конкурентів показав, що для 95% випадків в категоріях є текст з описом об’ємом 1500-2000 символів. Тому тексти в категорії я замовляв обсягом не більше 2000 символів.

    Незайвим буде запропонувати вам супутні керівництва:

    Як правильно писати тексти для просування сайту

    Як вийти з-під фільтра Баден-Баден і повернути трафік

    Результати за 8 місяців роботи

    Графік Метрики за переходів з пошукових систем:

    Зниження трафіку з початку квітня пов’язано з сезонним зниженням попиту. Про падіння трафіку з пошуку розповім трохи нижче в аналізі трафіку.

    Позиції сайту (вивантаження файлу з ТопВизора):

    Менше ніж за рік ми збільшили кількість переходів з ПС на сайт з 0 до 350 чол/тиждень. Враховуючи специфіку тематики, це хороший результат, т. к. на сайті представлені товари з цінами від 70 тисяч до 1 мільйона рублів.

    На збільшення трафіку вплинуло:

    • Оперативність впровадження рекомендацій клієнтом;
    • Виправлення технічних помилок;
    • Правильно створена структура сайту;
    • Опрацювання комерційних факторів;
    • Реєстрація компанії в каталогах;
    • Замовлення текстів у просувні розділи;
    • Хороша перелінковка в каталозі і картці товарів;
    • Збільшення асортименту категорій.

    Аналіз трафіку

    Аналізуючи трафік з пошукових систем ми спостерігаємо значне зростання за останні 6 місяців.

    Трафік збільшився з 50 осіб у вересні 2017 до 350 в лютому/березні 2018 року:

    Для порівняльного аналізу візьмемо два періоду: 12.03.18-18.03.18 і 19.03.18-25.03.18.

    За обрані періоди спостерігається зниження трафіку в угрупованні з url https://fiorenzo.ru/katalog/

    У деяких категоріях і товари бачимо спад трафіку в кілька разів. Проаналізуємо їх детальніше. (Аналіз трафіку просілих сторінок є дуже об’ємним матеріалом, тому в даному кейсі я проведу розбір тільки однієї категорії і одного товару.)

    Аналіз трафіку категорій

    Приклад сторінки категорії: https://fiorenzo.ru/katalog/msroom-prixozhie/ — спад у 1,65 рази.

    Перевірив оптимізацію сторінки: в заголовках і в тексті присутні входження комерційних ключів: ціна, замовити.

    За запитом «передпокій на замовлення за індивідуальними розмірами» в даний момент спостерігається спад майже в два рази:

    Дивимося видачу Яндекса – сайт на сьомому місці:

    Щоб виключити випадковість перебування в топі, я перевірив середню позицію в Яндекс.Вебмастер за місяць. Видно, що +/- позиція у видачі стабільна. Сайт за запитом практично завжди знаходиться на 6-7 місці:

    Позиції за запитом з Топвизоре:

    Висновок по сторінці і запитам: в даний момент спостерігається значне зниження трафіку через сезонності.

    Аналіз трафіку картки товару

    Приклад картки товару: https://fiorenzo.ru/katalog/87/ — падіння трафіку в 5 разів (хоча я і розумію абсурдність гучної заяви «падіння у 5 разів» притому, що впала з 5 до 1, але тим не менш це важливо, враховуючи невеликий трафік в тематиці):

    Перевірив оптимізацію сторінки під просувні запити: в заголовках і в тексті присутні входження і комерційні ключі: ціна, замовити.

    За запитом «шафа купе з фасадами мдф» спостерігається сезонний спад:

    Перевірив видачу Яндекса – сайт на восьмому місці:

    Проаналізував конкурентів у видачі: з 10 сайтів 7 сайтів – це каталоги з товарами, два – інформаційні статті, один – картка товару сайту fiorenzo.ru.

    Висновок по сторінці і запитам: незважаючи на те, що сторінка знаходиться в топ-10, вона є нецільової для просування, т. к. у видачі присутні конкуренти з каталогами товарів. Рано чи пізно вона пропаде з топ-10, т. к. їй буде складно конкурувати з каталогами. Тому для даної категорії буде створена посадкова сторінка щоб замінити собою сторінку картки товару.

    Аналіз загальних запитів

    Щоб виключити випадковість у втраті трафіку, я перевірив загальні запити на сезонність.

    «Меблі на замовлення» – спостерігається сезонний спад:

    «Меблі на замовлення за індивідуальними розмірами – спостерігається сезонний спад:

    «Меблі» – спостерігається сезонний спад:

    Загальний висновок з аналізу:

    • Проаналізувавши трафік і перевіривши загальні запити по вордстату, бачимо в даний момент сезонний спад.
    • Відсутні деякі розділи для просування, замість них просуваються картки товарів. (В даний момент вручну створюються категорії з перетинів фільтрів.)

    Плани на майбутнє

    • Робота з текстами в категоріях і картках товарів;
    • Контроль позицій, додаткові роботи по відстаючим цільових сторінок (зміна приземляющихся сторінок на цільові, робота з контентом і т. д.);
    • Контроль кількості проіндексованих сторінок в Яндексі і Гуглі;
    • Поліпшення перелінковки сайту, контроль розподілу ваг;
    • Продовжимо створення посадкових сторінок згідно зробленому распред листу;
    • Після оптимізації розділів на сайті почнемо опрацьовувати інформаційні запити;
    • Реєстрація сайту в довідниках, каталогах і отзовиках;
    • Розширення семантичного ядра;
    • Періодичний моніторинг конкурентів (маркетинговий, юзабіліті) та складання рекомендацій щодо поліпшення;
    • Періодичне проведення тих аудитів. Виявлення і виправлення знайдених технічних помилок.

    Хочеться додати, що сайтах-каталогах, як з розглянутого вище прикладу, роботи завжди достатньо, тому складно відповісти на питання «а скільки часу треба, щоб просунути сайт», у нас є клієнти, з якими ми працюємо вже більше 3-4 років і робота досі є. Звичайно, більше половини часу йде на підтримку, моніторинг і аналіз ситуації у видачі, але і розвиток ніколи не зупиняється, завжди можна знайти нові групи запитів і створювати для них посадочні сторінки.

    Сподіваюся, мій кейс виявився для вас корисним і наштовхнув на якісь думки та ідеї для вашого сайту. Спасибі за увагу!

    Дякую Олександру за публікацію, а я хочу додати, що ми будемо продовжувати публікувати кейси з нашої роботи, як мінімум, у мене ще 2 готових кейса знаходяться на стадії оформлення в блог – просування інтернет-магазину ортопедичних товарів і сайт по доставці квітів. Протягом півтора місяців я їх опублікую.

    Задавайте ваші питання в коментарях.

    До зв’язку!

    З повагою, Олександр Алаєв