Добрий день всім, шановні читачі. Сьогодні я хотів би висвітлити дуже важливу тему – клієнтське seo. Кожен з вас хоча б раз чув цей вираз, але зовсім не багато випробували на собі, що ж це таке насправді. Фактично зрозуміло з назви, що мається на увазі робота над клієнтськими сайтами і їх просуванням в пошукових системах. Це так, але, хіба що явна частину, а є ще безліч нюансів. Ось про це ми і поговоримо.

Особисто я займаюся клієнтським seo з 2006 року. Я тоді навчався на другому курсі, мав кілька своїх сайтів і активно цікавився такою сферою діяльності як seo. Навесні того ж року один мій друг, почувши мої розповіді про те, що я займаюся створенням і просуванням сайтів і про мої успіхи в цьому, запропонував йому допомогти. Виявилося, що він і його однокурсник відкрили контору, яка займалася створенням і розробкою сайтів. І з тих пір з’явилася ще одна послуга – просування сайтів. Зрозуміло, я став курирувати цю галузь. Ось так і почався мій шлях у seo для клієнтів.

Мій досвід в цій галузі більш 4 років і я можу з упевненістю сказати, що я досить компетентний у ній. За цей час я встиг попрацювати в кількох фірмах, встиг попрацювати вдома і при цьому не забував займатися створенням і просуванням власних проектів.

Цей пост хочу розділити на кілька найважливіших пунктів, всередині яких я буду описувати плюси і мінуси. Так само розгляну ситуацію роботи вдома без посередників і ситуацію роботи в компанії (тобто в офісі).

Вільний час

Мабуть, цей пункт є найбільш важливим. Із-за відсутності часу багато не можуть піти працювати на повний день і займаються цим будинку або взагалі відмовляються від надання клієнтських послуг на користь своїх проектів.

Мені пощастило, я міг ходити в офіс до або після навчання в інституті. Але так у мене залишалося часу тільки на вихідних, щоб нормально зустрітися і погуляти з друзями. У будь-якому випадку чимось доводиться жертвувати.

Так от, робота в офісі займає весь вільний час у будні. Ви працюєте або повний день або за суміщенням з навчанням. Якщо ж обраний варіант роботи з клієнтами безпосередньо, то з часом проблем менше, можна виконувати роботу або ввечері (а хто то і вночі) або на вихідних, тим самим звільняючи зайнятість в певні дні. Але в цьому випадку з’являється купа інших проблем, які при роботі в офісі бере на себе менеджер.

Отже, якщо ви вирішили зайнятися просуванням сайтів замовників, вам у будь-якому випадку доведеться жертвувати своїм часом. Якщо ви готові, то варто переходити до наступного пункту опису, він покликаний компенсувати ваші старання в грошовому еквіваленті.

Гроші

Отже, що стосується прибутку, тут так само може бути маса варіантів, але всі вони зводяться до одного – хто багато працює, той багато і їсть.

Варіант роботи в офісі: Ваші обов’язки полягають у безпосередньому просуванні сайтів клієнтів. Зазвичай це внутрішня оптимізація («правильні» тексти, перелінковка і т. д.) та зовнішня оптимізація (купівля посилань, статей та ін.). Всі ризики і витрати бере на себе фірма, ви лише розпоряджаєтеся виділеними коштами для досягнення необхідного результату. В основному така робота оплачується фіксованою сумою в місяць, можливі відсотки та бонуси, але не більше того.

Варіант роботи з клієнтом: У цьому випадку пошук клієнта, всі ризики, обов’язки і відповідальність лягає на вас. Алгоритм такий: пошук клієнта, переговори, складання семантичного ядра (у разі якщо клієнт не надає таку інформацію), розрахунок вартості послуг, комерційну пропозицію та гарантії, оптимізація сайту, просування сайту, звітність про роботу, отримання грошей.

Як бачите, робота безпосередньо приховує безліч проблем, якщо ви новачок в цій справі, то для вас вони будуть дуже серйозним випробуванням. Клієнта дуже легко втратити, запропонувавши занадто високу вартість або не виконавши якийсь з пунктів договору. А можна і в мінус спрацювати. Вибирайте ношу по собі і не обіцяйте чогось неймовірного.

Я рекомендую початківцям спершу йти попрацювати в офіс, а потім, якщо буде бажання заробляти більше, але з ризиками, і з’явиться якийсь досвід спілкування з клієнтом можна йти на спокій працювати вдома.

Обмін досвідом

Цей пункт мені дуже подобається, він є, напевно, вирішальним у виборі робочого місця «будинок/офіс». Зрозуміло на користь офісу. Відноситься це до великим компаніям, де вже є потужна команда фахівців, у яких ви навчитеся прийомам, які не знали до цього. Адже у кожного є свої секрети просування, а всередині фірми секретів бути не може, ну, принаймні, не повинно бути.

Так що крім вивчення секретів спілкування з клієнтами можна отримати дуже хороший досвід в просуванні сайтів і роботі в команді. Командна робота є дуже важливою річчю. Якщо ви не Юлій Цезар, то, наприклад, працюючи вдома, одному не впоратися точно. Затиснувши «пару копійок» фахівця ви ризикуєте втратити набагато більше. Роботу, яку можна віддати на аутсорсинг, краще віддати. Заощадите час, гроші і нерви. Заодно напрацюєте базу професіоналів, які завжди вам допоможуть. А при тривалому і плідному співробітництві можливі пільгові умови.

Загалом, для новачків бачу знову ж тільки плюси в роботі в офісі.

Експерименти

Відмінний пункт, вселяє частинку фантазії і творчості в рутинне заняття по просуванню. Відноситься як до роботи в офісі, так і вдома. Якщо у вас є клієнт, сайт якого доведений до мети, або «добрий» клієнт, над сайтом якого можна поекспериментувати, то чому б не скористатися ситуацією. Адже якщо експеримент провалиться, фатального нічого не станеться, а стрибки позицій можна сперти на новий алгоритм Яндекса. Зате можна виявити масу плюсів, які тягнуть за собою зниження витрат (грошей, часу і т. д.).

Крім того, якщо ви ведете блог свій про просування сайтів, то це взагалі відмінний джерело для практичних постів. Експеримент з нарощування тіц, ознаки і віяння нового алгоритму, вартість просування того чи іншого запиту – чим не тема для постів?! А якщо у вас багато проектів на просуванні, то це взагалі джерело аналітичного матеріалу.

Інші моменти

У роботі з клієнтами я взагалі бачу багато плюсів, все і не згадаєш зараз, але деякі перерахую.

  • При великій кількості проектів легко скласти якісний вайт і блек лист майданчиків під розміщення посилань.
  • Можна ужити так, що акаунти працівників фірми в якій-небудь новій біржі будуть зареєстровані по вашому реф-посиланню. Уявіть, які можуть бути відкати 😉
  • Відвідування семінарів за рахунок організації.
  • Використання безкоштовних можливостей компанії в своїх цілях. Наприклад, є корпоративна сітка сайтів. Завжди можна домовитися про отримання потрібних посилань з неї на свій сайт.
  • З клієнтами крім грошового розрахунку можна домовитися на взаємовигідний бартер.

І таких прикладів купа…якщо згадаю ще щось цікаве, то обов’язково доповню.

Ось таке сказання про клієнтському seo вийшло на базі власного досвіду. До речі, я в даний момент працюю в офісі, мені це дуже подобається, при цьому я встигаю робити всі необхідні справи і вирішувати свої проблеми. Брак часу не відчуваю.

Прошу підтримати даний пост ретвитом. А якщо у вас з’явилися якісь питання, або вам є що додати, обов’язково пишіть в коментарях. Бажаю всім вам успіхів, адекватних клієнтів і вершин топів!

З повагою, Олександр Алаєв