Привіт, друзі. Не секрет, що сьогодні в Яндексі слабо працюють або не працюють зовсім старі методи просування – посилання, seo-тексти, різного роду спам – їх практично перемогли алгоритми: Мінусинськ, АГС– , Баден-Баден.

Якщо раніше тільки так і просували, а зараз не можна, то як просувати?

Для мене відповідь очевидна, але багатьох ставить у глухий кут, мовляв, купувати посилання марно, а треба покращувати сайт для відвідувачів, робити його зручніше, опрацьовувати комерційні фактори сайту. (Кажу як представник компанії Яндекс. Ну, вибачте!)

Що за комерційні чинники? Сьогодні я вам про це і розповім, приготуйтеся, тема обширна. На моєму навчальному seo-курсі в Школі цій темі присвячений цілий урок на 4 години! Коли я готував до нього презентацію, вирішив подивитися, а що ж пишуть в інших блогах на цю тему. Я зустрів багато застарілої інформації, а що найсумніше, іноді написана відверта дичину, не відноситься до комерційних факторів. Звичайно, це моя особиста точка зору, і заяву про те, що відноситься до КФ, а що ні, не обґрунтовано, так як офіційного визначення, що є «комерційні фактори» від Яндекса не надходило, а вся наявна інформація — це напрацювання, досвід, а де домисли самих оптимізаторів.

Все це має мало впливу на позиції в Гуглі. Але навіть якщо і так, то ви однозначно збільшите конверсію сайту, відповідно, і прибуток, а це і є першочергова мета!

У процесі підготовки я провів опитування моєї коханої дружини і кількох знайомих, які про seo знають тільки те, що я цим займаюся і не більше. З’ясував парочку дуже цікавих речей, про які б не додумався сам в силу професійної деформації.

Якісь фактори, що впливають на…

Чому цю групу характеристик і властивостей сайту вирішили назвати «комерційними» я якось не замислювався, напевно, тому що саме комерційні сайти повинні відповідати певним вимогам. Але важливіше інше – все, про що ми будемо говорити далі, в першу чергу потрібно користувачам, виходить від користувачів і є певним користувальницьким досвідом.

Комерційні фактори – це те, на що звертає увагу відвідувач сайту, що змушує його довіряти та здійснювати покупки/замовлення на певних сайтах в результаті якоїсь власної виваженої оцінки. Сюди відносяться: ціна, асортимент, наявність контактів, умови доставки, опис компанії, свіжі новини, реальні відгуки і т. д. Все це впливає на поведінку користувачів, що в свою чергу впливає на ранжування через поведінкові фактори. Особисто я пропоную об’єднати поведінкові та комерційні фактори під одним загальною назвою – користувальницькі фактори, що дуже точно описує всю групу факторів.

Чек-лист комерційних факторів

Чомусь раптом захотілося розповісти, що я пишу цей пост в літаку по дорозі в Томськ, де я буду проводити корпоративне навчання seo-фахівців для однієї тамтешньої веб-студії Uplink. Я другий раз пишу пост в відлучення від інтернету і повної концентрації, як зараз. Перший раз, коли я писав пост про поведінкові фактори, що я писав його в поїзді по дорозі з Іркутська в Єкатеринбург (так, колись я жив в ЕКБ). Пам’ятається, тоді я теж розносив інші публікації по темі і написав все «по-своєму», з тих пір пройшло більше 5 років, і я бачу, що не помилявся тоді! Впевнений, що і в написаному сьогодні теж не помиляюся.

Міні історична зведення. А ви знали, що вперше КФ згадувалися Яндексом ще в 2011 році?

«У новій версії формули ранжирування комерційних запитів для Московського регіону ми почали враховувати перераховані характеристики якості сайтів і будемо розвивати цей напрямок.» © Яндекс, 23 листопада 2011: «Нова формула ранжирування для Московського регіону».

Серед факторів були названі наступні:

  • Довіра до сайту і компанії,
  • Дизайн і інтерфейс,
  • Широкий асортимент,
  • Ціни,
  • Можливості оплати і доставки.

Раніше всі клали болт на КФ, тому що реаліями просування були виключно посилання. Але все змінилося в той момент, коли Яндекс «скасував» посилання в 2014 році.

Отже, поїхали!

Розширена контактна інформація

  • Кілька способів зв’язку:
    • Телефон (міський, мобільний, 8800),
    • Адреса пошти (бажано на домені сайту),
    • Форма зворотного зв’язку,
    • Замовити зворотний дзвінок
    • Скайп, месенджери і т. п.
  • Віджет карти і схема проїзду
  • Повний адреса офісу контакти філій,
  • Час роботи та/або прийому заявок,
  • Контакти окремих співробітників і ключових фігур.

Пост Яндекса: «Гарна сторінка контактів» © Платон Щукін, 2012.

Перед продовженням хочу ще раз звернути вашу увагу на те, що це не абсолютний список, не велика істина, і взагалі не всі і не для всіх сайтів тут застосовно. Я зібрав воєдино різні пункти, включаючи ті, які здаються важливими особисто мені, я звертав на них увагу, здійснюючи власні покупки. Тому зовсім не факт, що це має хоч якесь значення на seo. Але зате я вірю, що якщо все ретельно пропрацювати від і до, буде щастя і топ, і зручний сайт, і якісна послуга.

Опис компанії і її переваг

  • Опис компанії та її історії. Нейтральне опис, без «кращі», «найбільші», «невъебеннейшие» і т. д., або це має бути доведено якими-небудь сертифікатами, дипломами, рейтингами чи дослідженнями. Так що сюди ж додаємо участь в рейтингах і призові місця на різних заходах.
  • Наявність реквізитів на сторінках: «контакти», «оплата», «про компанії» і скрізь, де вважаєте доречним.
  • Перерахування переваг і вигоди. Як люблять говорити маркетологи – давайте складемо УТП. Постарайтеся сформулювати якісь аргументи на користь покупки товару або замовлення послуги саме у вас. Для послуг можна звернути увагу на якість і особливе ставлення до клієнтів, для товарів це може бути додаткове безкоштовне гарантійне обслуговування або можливість здати старий товар в обмін на знижку на новий. Важливо розмістити на сторінках, де користувач приймає остаточне рішення – на сторінці опису товару/послуги, в кошику або поруч з формою заявки.
  • Сертифікати, ліцензії, дозволи. Де-то без них ніяк (будь-які медичні послуги, торгівля зброєю), а де-то додатковий пункт до довіри (незалежний сертифікат якості та безпеки, документ, що підтверджує статус офіційного дилера).
  • Відгуки реальних клієнтів (краще відео). Для інтернет-магазинів важливі не тільки відгуки про товар, але і про самому магазині, тому що визначившись, користувач шукає не тільки найменшу ціну, але і безкоштовну доставку, наприклад. На сайтах послуг відгуки ще важливіше. Часто помічаю в будівельній тематиці відео відгуки, де реальний клієнт розповідає, що йому сподобалося, або ж показує збудований будинок чи зроблений ремонт. Зрозуміло, що все можна підробити і підстроїти, але чим складніше це зробити, тим більше довіри, саме тому текстовим відгуками майже ніхто вже не вірить.
  • Фото ключових співробітників компанії. Віртуальний тур по офісу. Одного разу мені вдалося познайомитися з фотографом (у нього є офіційний статус фотографа Google Maps і права завантажувати фото і відео для компаній від імені самої компанії або навіть від самого Гугла), він сказав, що наявність відео-туру впливає на ранжування в Картах і AdWords. Я не поскупився і замовив у нього відео-тур. Для того, щоб тур пішов у залік (те саме більш високе ранжування) треба зробити мінімум 5 панорам. Кожна така панорама варто 5000р. Просто заради експерименту. Але ніякого результату не помітив, так що може це все виверт 🙂
    У будь-якому разі, приклад ви можете побачити, вбивши в Гугл «алаичъ і ко краснодар» ось тут:
  • Відеозвернення директора. Особисто мене така штука підкупила хоча б тим, що хтось (взагалі-то не хтось, а сам глава компанії, якого б розміру компанія була) цим заморочился, витратив час і гроші.

Наявність акаунтів в соцмережах

  • Вконтакте,
  • Twitter,
  • Facebook,
  • Instagram,
  • Youtube.

Ясна річ, що акаунти повинні підтримуватися і оновлюватися, мати оригінальне оформлення, давати користувачам актуальну інформацію про новини та акції компанії. «Мертві» акаунти навпаки псують враження, і тоді краще їх взагалі не мати.

Наявність акаунтів в соцмережах не є самостійним фактором ранжирування, і посилання звідти не дають seo ефекту, це лише додатковий трафік, якщо там тусуються люди. Сенс в тому, щоб доставляти інформацію у тому форматі і в тому місці, де зручно – в улюблених затишних соцсеточках в стрічці новин. Ще один привід повернути відвідувачів на сайт, залучаючи знижками та акціями.

Відсутність сторонньої реклами

  • Комерційний сайт повинен продавати свій товар і послуги, а не рекламувати сторонні пропозиції. Так що банери і блоки контекстної реклами будуть зовсім недоречні.
    Хотів було сказати, що так ніхто не робить, і у мене немає прикладів, але потім згадав Сотмаркет – точніше той шматок лайна, в яке він перетворився. Самі подивіться http://www.sotmarket.ru/category/mobiles.html

    Я спеціально зробив масштаб сторінки в браузері на 50%, щоб побачити хоча б початок лістингу товарів після всіх блоків реклами. І ще можете зайти в картку будь-якого товару, щоб побачити більше 10 блоків реклами. Во, точно! Тепер я сам для себе сформулював у що перетворився магазин – у дорвей!
    Я впевнений, що серед маси інших причин, така агресивна реклама теж зіграла свою роль і тому відвідуваність сайту зараз на рівні 5000 на добу (раніше було в десятки разів більше).
  • В цей розділ можна віднести і агресивні банери з власною рекламою: знижки, підписки на розсилку і т. д.
    Найбільше бісять модальні вікна з пропозицією замовити зворотний дзвінок, як тільки ти тягнешся закрити вкладку (а може не закрити вкладку, а потягнувся до меню навігації?). Або вікно підписки на новини. І так на кожній сторінці. Простіше піти на інший сайт, чим боротися з такими нав’язливими пропозиціями.

Асортимент і його різноманітність

  • Велика кількість товарних категорій / послуг,
  • Кількість товарів всередині категорії / видів послуг,
  • Супутні товари / послуги,
  • Фільтри бренду, ціною та іншими характеристиками товарів в магазині,
  • Є можливість сортування,
  • Форма пошуку. З фільтром за категоріями; хороший приклад – магазин ozon.ru,
  • Оцінка та рейтинг товару в списку.

Необхідно окремо обговорити перші два пункти про асортимент. Це безпосередньо пов’язано з SEO і вирішує, чи потрапить сторінка видачу чи ні. В інтернет-магазинах найчастіше основними джерелами трафіку є товарні категорії або лістинги, а не картки товару, коли люди запитують щось без уточнення конкретної моделі. Виняток – гаджети, мобільні телефони, ноутбуки тощо, а також якась вузькоспеціалізована і професійна продукція (тут люди дуже чітко знають, чого хочуть).

Так от щоб товарна категорія ранжировалась, вона повинна містити достатню кількість товарів. Я часто наводжу приклад таку ситуацію: уявіть, що ви вирішили купити телевізор і пішли в магазин, щоб вибрати, але на вітрині стоїть 4 телевізора, і всі одного бренду, притому не найпопулярнішого. А хотілося, щоб було як в Ельдорадо. То ж відчувають і відвідувачі інтернет-магазинів, коли асортимент мізерний. Яндекс це знає, тому в популярних тематиках ви не знайдете лістингів з малою кількістю товарів.

Якщо до нас за просуванням звертається якийсь магазин, який продає продукцію одного бренду або продукцію з певними характеристиками, ми відразу говоримо, що розраховувати на топ за загальними запитами не вийде.

Деталізація картки товару

  • Кілька фото товару з різних ракурсів у гарному якості. 3D-модель.
  • Стаття або відео огляд. Я особисто, коли вибирав машину пральну, переглянув кілька роликів з оглядом функцій і нових технологій на сайті М. Відео. Це дуже допомагає, коли мова йде про товари, яких ти не розумієшся.
  • Детальні технічні характеристики (склад, розміри, матеріал і т. д.),
  • Фільтр вибору кольору, таблиця розмірів і т. д.
  • Відгуки (і їх кількість!), рекомендації і рейтинг покупців (можна зі сторонніх сервісів),
  • Наочне порівняння товарів,
  • Списки «Вибране», «Відкласти» (із записом в куки і без реєстрації),
  • Вказівка ціни (знижок, бонусних балів),
  • Інформація про наявність на складі і доставці. Повідомлення про надходження, якщо товар відсутній,
  • Рекомендації та супутні товари (з цієї колекції, серії),
  • Для товарів «Немає в наявності» або «Під замовлення» пропонувати альтернативу в наявності.

Важливо! Ні в якому разі не можна видаляти товари з каталогу інтернет-магазину, якщо товар вийшов з обігу, постачальник перестав його возити і т. д. Люди будуть шукати потрібний їм товар. Так було і в мене, коли я хотів купити співробітникам навушники Sennheiser HD202, які, як виявилося, вже не випускають. Зате купив навушники там, де була про це інформація і пропонувалася альтернатива – Sennheiser HD205 – вийшли на заміну застарілої моделі.

Часто замовники не хочуть бачити в каталозі відсутні товари, але є вихід. Наприклад, товари не в наявності варто поміщати в кінці лістингу, або приховувати з каталогу, але щоб сама сторінка товару була доступна і відкривалася по прямой ссылке.

Ще хочу нагадати вам про перелінковку, яка потрібна не тільки для чисто сеошних завдань, але і для зручності відвідувачів. І в мене вже готовий величезний пост про те, як правильно зробити перелінковку для інтернет-магазину з великою кількістю прикладів.

Умови оплати, доставки та повернення товару

  • Наявність пунктів самовивозу,
  • Доставки в регіони (постоматы: боксберри, пикпоинт), кур’єром до дверей,
  • Швидкість доставки представлених способів,
  • Адекватна вартість доставки
  • Безкоштовна доставка при певній сумі замовлення,
  • Широкий вибір способів оплати, в тому числі онлайн,
  • Можливість безкоштовної примірки і вибору з декількох варіантів на дому (це важливо для одягу),
  • Детальний опис процедури повернення товару і гарантійних випадків.

Думаю, не варто говорити про те, що зараз для багатьох покупців можливість оплати карткою онлайн є справді важливою, навіть вирішальною. Особисто я вишукую магазини, де є можливість оплати Webmoney або PayPal, тому що гроші на цих гаманцях є, а з висновком складності або великі відсотки. Так що моїми фаворитами стає магазини, де багато способів оплати онлайн навіть якщо ціна буде вище конкурентів.

Підтримка клієнтів / онлайн-консультант

  • Безкоштовний телефон 8800,
  • Замовити зворотний дзвінок
  • Розділ допомоги, FAQ,
  • Онлайн-консультант (який не закриває пів сайту, а по той бік екрану сидить досвідчений консультант, а не робот),
  • Виклик спеціаліста на дом для замірів,
  • Онлайн-запис на прийом,
  • Канал (бот) в Telegram, чат через Вконтакте.

Тут варто керуватися принципом: бути завжди під рукою, а не набридати і не дратувати спливаючими вікнами, вискакують формами та повідомленнями, що не дають працювати з сайтом.

Поділюся з вами одні наглядом на рахунок номера 8800. У регіонах цього номера бояться. Я не кажу про великі бренди, відомі компанії або банки, а про середньостатистичний сайт послуг або ЇМ.

Один з наших клієнтів, що працюють з Краснодару, почав експансію на найближчі міста, і одного разу повідомив, що налаштував IP-телефонію і треба замінити номер на сайті на 8800 замість краснодарського. Після цього потік заявок з сайту різко скоротився майже до нуля. Ми ламали голову дві тижні, адже трафік з органіки не змінився, і по контекстній рекламі було все в порядку. А потім згадали про зміну номера. Коли замінили номер назад на місцевий, дзвінки поновилися. Такі спостереження в майбутньому підтвердилися ще на кількох сайтах.

Це не означає, що безкоштовний номер треба викинути, але не можна робити його єдиним. Основним повинен залишатися місний номер (навіть якщо він мобільний, а не міський), а безкоштовний 8800 вказувати як додатковий.

Кошик та процедура замовлення

  • Купити в 1 клік. Багато людей хочуть бути лінивими, щоб всю роботу зробили за них. Наприклад, це помічники, яким керівник доручив щось замовити. Їм простіше залишити декілька заявок, отримати за телефоном всі подробиці, а потім зробити свій вибір.
    А є й інший вид покупців, наприклад, молоді матусі, які можуть виділити час на відвідування інтернет-магазинів тільки коли дитина спить поруч, їм розмовляти зовсім небажано, вони віддадуть перевагу роботу з кошиком.
  • Доступність кошика без реєстрації. Ідеально — авторизація через соцмережі,
  • Мінімальна кількість полів для заповнення,
  • Масове редагування списку товарів і їх видалення,
  • Вибір кількості товарів,
  • Миттєвий перерахунок підсумкової вартості,
  • Активні посилання на товар в списку,
  • Акцент на знижки і бонуси, вигоду для покупця,
  • Створення списків, можливість відкласти товар,
  • Обов’язкове повідомлення на пошту про замовлення, його оплати і статус доставки.

Кошик один із самих важливих кроків у питанні конверсії. Переконати відвідувача покласти товар у кошик складно і, якщо вже він зробив це, втрачати його не можна в жодному разі. Ніякої обов’язкової реєстрації або складних форм для заповнення.

Але навіть зробити все ідеально стає недостатньо, треба не просто не заважати, але мотивувати відвідувача зробити покупку САМЕ у вашому магазині. Бонуси, безкоштовна доставка, подарунки, знижки і т. д. Можна вже не дивуватися, що покупець на вас образиться за те, що ви не зробили йому подарунок. У мене Катя постійно купує різні товари для творчості, фурнітуру для сережок і браслетів, які-небудь стрази. І в кожній посилці є мішечок з наклейкою у вигляді сердечка, написом «Спасибі!» або «Подарунок». Найчастіше це всякі негідні нікуди дрібниці, але я-то знаю, що вони багато значать на емоційному рівні.

Зрозуміло, що при покупці телефону немає сенсу «задаровувати» клієнта, він в кращому випадку прийде до вас через рік за новим гаджетом, а ось в тематиках, де покупець зацікавлений у ваших товарах постійно, треба робити все, що в ваших силах, щоб підняти лояльність. З тієї ж причини у всяких магазинах доставки їжі не вважають вартість однієї конверсії з реклами, а час життя клієнта.

Юзабіліті

Для повноти списку користувальницьких факторів необхідно було опитати людей, які регулярно роблять покупки в інтернеті. Я опитав. Правда. Крім уже перерахованих раніше пунктів у мене сформувався такий список:

  • Сайт повинен бути естетично привабливим,
  • Верстка без косяків на десктопі,
  • Зрозуміла, легка, функціональна мобільна версія,
  • Зручне управління і навігація. Хлібні крихти,
  • Пошукова рядок (з фільтром за категоріями),
  • Жодних граматичних помилок, без зловживання знаками пунктуації та смайлами. В міру офіційно. Без води у текстах. Без впарювання і перебільшення.
  • Сайт повинен відчуватися живим: конкурси, блог, статті, новини, корисні поради фахівців.

Все це дійсно здається важливим, якщо простежити за самим собою в процесі пошуку і покупки товару. Шкода, що не всі власники сайтів усвідомлюють просту істину, що перш ніж продавати комусь, треба продати товар собі самому. Вважаючи, що зможуть досягти мети, просто збільшуючи трафік, не піклуючись про його конверсії.

Мобільний додаток

Річ дорога, але одного разу стає необхідним атрибутом серйозного магазину.

Обов’язково:

  • Синхронізація з сайтом: профіль, особисті дані, замовлення і т. д.
  • Push-повідомлення про статус замовлення, про новинки та акції.
  • Можна придумувати всякий інтерактив: щоденний розіграш знижок, наприклад,
  • Мета: стимуляція продажів.

Катя мені сказала, що, не дивлячись на зручність мобільної версії улюблених сайтів, не замислюючись перейшла на додаток, тому що для швидкого огляду товару або інформації про наявність набагато простіше запустити додаток. Там можна відкласти або якось позначити товар, а при наявності достатньої кількості часу вже сісти за комп’ютер і оформити замовлення. Ось ще чому необхідна синхронізація програми та сайту.

Сумнівні комерційні фактори

Під час створення презентації я прочитав кілька десятків блогів і публікацій по темі КФ і, мені здається, «в інтернеті хтось не правий». Наприклад, я часто зустрічав наступні пункти:

  • ЧПУ, Довжина url, відсутність параметрів, правильний трансліт,
  • Читабельність домену і його запам’ятовуваність,
  • Наявність https:// (це технічна вимога для сайтів, що мають справу з особистими даними і тим більше з онлайн оплатою, але ніяк не пункт, на який звертають увагу відвідувачі).

Список невеликий, і мені дуже хочеться, щоб ви мені запропонували в коментарях варіанти, якими я міг би доповнити його.

Разом

  • Комерційні фактори перетинаються з юзабіліті. Покращуючи одне, ви підтягуєте інше.
  • Потрібно завжди думати від користувача.
  • Ідеї по комерційним факторів легко черпати у конкурентів (фільтри і сортування, подання карток товару, акції тощо).
  • Без грамотної роботи з КФ вийти в ТОП-10 за комерційним запитам неможливо.
  • Грамотна робота з КФ підвищує конверсію сайту і ваші продажі.
  • Працювати з комерційними факторами – це, перш за все, вигідно. І для самого оптимізатора, і для замовника.

Список перерахованих характеристик сайтів можна продовжувати довго, але набагато важливіше зрозуміти сенс і що за цим стоїть – задоволеність користувача. Такою ж характеристикою оперує і Яндекс, вимірюючи якість пошуку, і нехай ми ніяк не зможемо цю задоволеність порахувати, ми повинні прагнути зробити все максимально зручним та зрозумілим на своєму сайті.

І, звичайно, варто вивчати тих, хто зміг!

  • Лідери рітейлу: М. Відео, Ельдорадо, Техносила, OZON і т. д. У Озону є періодична нагадувач на пошту, якщо ти поклав товар у корзину, але не купив його, мовляв, а ви нічого не забули? 🙂
  • Секс-шоп «Рожевий Кролик», RozoviyKrolik.ru. У кожній ніші свої стандарти і цінності, наприклад, в секс-шопах один з ключових моментів – анонімність, конфіденційність, відповідна упаковка товару/посилки, доставка товару через термінали самообслуговування, типу боксберри і пикпоинт.
  • Книжковий інтернет-магазин «Лабіринт», Labirint.ru. Крім того, що всі елементи інтерфейсу під рукою, зокрема величезна пошукова рядок, у шапці близько кошика відображається найближча дата доставки і статус лояльності зі знижкою. Є тематичні добірки книг (купити однією упаковкою книги, доповнюють один одного, зі знижкою, зрозуміло), що я тепер часто спостерігаю на книжкових сайтах – це, мабуть, такий тренд. Новинки і новини зі світу літератури. Зверніть увагу на опис переваг в самому верху сайту. У мобільному додатку є інтерактивна лотерея, де можна виграти невелику знижку або безкоштовну доставку. А ще у них кошик за всіма канонами – вчіться.
  • Сайт клініки «Катерининська», Clinic23.ru – можна записатися на прийом до певного лікаря на певний час прямо через сайт. Я вважаю, що кожна установа, де є таке поняття як «записатися на прийом», повинно мати такий функціонал.
  • Хенд-мейд магазин «Місто майстрів», LiveMaster.ru. Приклад люто великого асортименту товарів, продуманої структури категорій і підкатегорій, а також зручного і зрозумілого фільтра товарів. Функціональна рядок пошуку. Зручна і продумана кошик.
  • Інтернет-магазин товарів для рукоділля, GreenBird.ru – це вони надсилають подаруночки і фірмові листівки в кожному замовленні. Детальний опис товарів, якісна класифікація і система фільтрів.
  • Аптечна косметика, Farmcosmetica.ru. Для такої тематики дуже важливо детальний опис товару і особливо складу для кожного засобу. Рекомендації по використанню. А в кожному замовленні вони надсилають пачку пробників (з наклейкою з посиланням на сторінку з описом) – чим не привід для дівчини замовити в наступний раз вподобані екземпляри?
  • Аптечний склад Apteka.ru. Пошукова рядок з доречними підказками. Дуже зручний формат доставки товарів – співпраця з мережами аптек, де можна забрати замовлення навіть без передоплати. Власний електронний журнал з актуальними новинами та статтями. Шикарна мобільна версія, яка об’єктивно зручніше десктопної.

Я перерахував ті сайти, які знаю сам або які мені підказала Катя.

Якщо у вас є улюблені сайти, де є чому повчитися, будь ласка, поділіться в коментарях і розкажіть, чому саме даний сайт вам подобається.

«Х’юстон, у нас проблема»

Є кілька швидких способів зрозуміти, чи є проблеми на сайті:

  • Складний спосіб: попросити дружину/маму/бабусю щось знайти на сайті або замовити.
  • Легкий спосіб: дивитися вебвізор в Метриці:
    • Окремо дивитися тих, хто досяг мети (зрозуміло, вони повинні бути у вас проставлені),
    • Особливо звернути увагу на тих, хто не досяг мети (і з’ясувати, чому ж?)
  • Бажано поставити хоча б одну складову мета, щоб бачити, на яких етапах відвалюються покупці і розбирати кожен крок.

Це просто бомба, повірте і перевірте! Звучить просто, що робити – зрозуміло, але ніхто не робить, однак.

Простий набір цілей виглядає так:

Але краще оформити складову мета:

Щоб переглядати воронку:

У нас в компанії аналітикою і вебвизиром займаються хлопці з відділу контекстної реклами. Тиждень тому на одному клієнтському сайті виявили критичний баг, при якому після технічного оновлення кошика у більшості користувачів не оформлявся замовлення, при цьому з нашого офісу і у замовника все оформлялося нормально. Після цього випадку клієнт захотів окрему послугу – моніторинг вебвизора.

Чому так важливі КФ

Протистояння пошукових систем і оптимізаторів полягає в тому, щоб не допустити маніпулювання результатами пошукової видачі. ПС придумують нові алгоритми і фільтри, seo’шники шукають лазівки (що на мій погляд безглуздо, оскільки більш або менш відомо, що і як треба робити, щоб досягти результату).

По частині посилань або текстів протиборчим сторонам ніколи не зійтися, але комерційні фактори – та сама загальна точка, де одночасно всі досягають своєї мети.

Комерційні фактори не можна накрутити, тому що поліпшення сайту складно назвати таким словом. Заслуговуючи довіру пошукача, ми оптимізуємо бізнес, а не тільки сайт. Вибудовуйте довгострокові відносини з користувачами – і ви побудуєте такі ж стосунки і з пошуковими системами.

Для тих, хто перейнявся ідеєю, і виникло гостре бажання діяти, я підкажу, з чого почати. Два простих кроки:

  • Налаштуйте на своєму сайті мети, якщо вони ще не стоять. Цілями повинні бути зазначені всі елементи конверсії: кнопка «купити в 1 клік» і «в кошик», відправка форми заявки, запит зворотного дзвінка, підписка на новини/розсилку, скачування КП, відвідування сторінки контактів і т. д.
    Подумайте над складовими цілями, вони дозволяють оцінити конверсію на кожному кроці (воронка досягнення мети). Наприклад: кнопки «в кошик», відвідування кошика, сторінка «спасибі за покупку» — найпростіший приклад складовою мети ЇМ.
  • Вивчіть вебвізор: досягнення цілей і поведінка відвідувачів. Найбільш ефективно вивчати поведінку відвідувачів в розрізі досягнення/не досягнення цілей. У тій же складовою мети ви зможете вивчати поведінку відвідувачів на кожному етапі проходження воронки. Але можете почати з вивчення будь-яких відвідувачів, наприклад, прийшли по самому цікавому для вас запитом.

    Мені було цікаво, хто шукав наш офіс. Подивився запис – зрозумів, що це потенційний кандидат по одній з наших вакансій, тому що подивився сторінку про нас, чому у нас класно працювати і сторінки з співробітниками.

Мабуть, на цьому все, друзі.

І пам’ятайте, що в seo окремо нічого не працює, пропрацювавши ретельно тільки комерційні фактори на сайті ви не досягнете успіху, точно так само, як навіть самий задротски засеошенный сайт без урахування КФ ніколи не потрапить в топ. Працює комплексний підхід.

Спасибі за увагу, до зв’язку!

З повагою, Олександр Алаєв