Добрий день, друзі. Сьогодні, як і обіцяв, пропоную вам ознайомитися з тезами другого дня конференції Optimization 2010 «Пошукова оптимізація і просування сайтів в інтернеті». Докладніше про конференції я говорив вчора. Хто ще не читав, пропоную ознайомитися з підсумками і тезами першого дня. Другий день, по моєму, був цікавішим і насиченішим, розповідали про правильну організацію і просування інтернет-магазинів; про роботу асесорів (цікаво, чому не в перший день?); про «мобільний пошук»; про розсилання; про соціальні мережі. Але найбільше хвилювало, звичайно, SEO, про це було найбільше інформації цікавою та корисною.

Тези я постарався максимально точно розбити по групах, так що кожен знайде для себе потрібне. Приступаємо помолившись…

Про Інтернет-магазинах:

  • Відгук про товар, обов’язкова фіча магазину — унікальний контент, який дуже люблять пошуковики.
  • Ієрархічна структура — наше все для інтернет-магазину.
  • Довгі url — смерть інтернет-магазину.
  • Прелинковка всередині магазину — наше все.
  • Social Media Marketing = SMM — це PR в Інтернеті, формує репутацію і популярність.
  • SMM для інтернет-магазину:
    1) позитивна думка в Яндекс.Маркеті
    2) обговорення на тематичних форумах
    3) корпоративний блог
    4) корпоративний Twitter — роздавати купони на знижку
    5) групи у FaceBook, Вконтакті, moikrug.ru і т. д.
    6) проводити конкурси
  • Інтернет-магазинам в Social Media дуже корисно роздавати купони і проводити конкурси.
  • Яндекс.Маркет — понад 6 млн. клієнтів здійснюють покупки в 3000 магазинах.
  • Соціалізація інтернет-магазинів: 45% товарів, 39% цитування, 15% віш-листи — джерело продажу товару.
  • 60% клієнтів перед покупкою переглядають відгуки про магазин, 57% з них змінюють ставлення до компанії, якщо більше 40% відгуків негативні.
  • На виході з інтернет-магазину не можна ставити рекламу, здадуться конкуренти. Потрібно показувати супутні товари.

Загальне про SEO:

  • Щоб не випасти після зміни алгоритму пошукової системи потрібно просувати 100 запитів — 50 випаде, 50 залишиться.
  • В Україні багато компаній не беруться за просування в Яндексі, тому що бюджет не відіб’ється.
  • Глобальне оману SEO ринку — продаж запитів.
  • Треба ганяти користувачів по сайту – це подобається Яндексу 🙂
  • Результати пошуку за запитом назви компанії як вагітність — можуть бути бажаними і небажаними.
  • Відгуки повинні бути реальними, текст унікальним, снипеты актуальними, перелінковка вірна, сайт акуратний.
  • Перетин аудиторії контексту і ТОР-5 видачі — всього 10-20%.

Аналітика:

  • Почніть з вивчення ніші і запитів, статистика часто оманлива.
  • Для вивчення семантичного ядра використовуйте SEMRush.
  • Частково рівень конверсії ви можете вивчити за допомогою Alexa.
  • Про інструменти підбору ключових слів: бази конкурентів, Google Keyword Tool, Google Insights, пробні кампанії Adwords.
  • Про стратегії просування на заході: високочастотники конвертятся, але і long tail не варто випускати з виду.
  • Кожен рекламодавець живе в своєму діапазоні — http://yfrog.com/n1zppqxj.
  • Прогноз кількості візитів з SEO і тематична угруповання раніше неможливі.

Про посилання:

  • Покупка посилань все ще приносить швидкий результат. Але все-таки забанити.
  • Покупка посилань на заході працює, біржі TLA, Linkworth, Sape.ru і т. д.
  • Людкевич спалив посилальний вибух — обнулення ваги посилань, які потрапили у вибух.
  • Посилання, що потрапили в посилальний вибух, не працює для сайту назавжди (не передає посилальну вагу?).
  • Велика кількість посилань під фільтром посилального вибуху, можуть накладати санкції на сайт.
  • Чим більше посилань у сайту є, тим більше можна купити безпечно.
  • Для молодого сайту норма — кілька посилань в день.
  • Розмітка поганих і хороших посилань частково ручна.
  • Визначити, чи є посилання «поганий» на перший погляд не можна.
  • В майбутньому тематичність посилань буде більш помітна в ранжируванні.

Про релевантності і текстах:

  • Для різних регіонів різні формули релевантності.
  • У формулі релевантності Яндекса використовується понад 420 факторів:

    Число факторів — 420+ (Ден Расковалов, керівник відділу якості пошуку Яндекса, квітень 2010, КІФ+РИФ).
    У формулі використовуються комбіновані фактори — мономы (Ілля Сегалович, дискусії на ya.ru і habrahabr.ru: «В даному випадку ми знайшли помилку в комбінованому факторі (мономе), що поєднує аналіз тексту і посилань, внесли в нього виправлення…»).

  • Для комерційних і некомерційних запитів різні формули релевантності. Класифікація чинників:

    1. Внутрішні
    — Текстові
    — Якість сайту
    — Властивості сайту
    2. Зовнішні (посилальне)
    — Посилальні статичні (що не залежать від запиту)
    — Посилальні динамічні (які залежать від запиту)
    3. Користувальницькі (поведінкові)
    4. Запросные

  • Багато хто вважає, що чим більше проспамил, тим більше впав. Це не так:
    Портяночний фільтр (введено 2 лютого 2010р.)
    — Спрямований проти надмірної концентрації ключових слів в контенті («онуч»)
    — Запросозависим
    — Залежить від характеристик сайту
    Рекомендації:
    — Уникати багаторазового вживання ключових слів в одному реченні
    — Вживати ключові слова якомога ближче до початку документа
    — Рівномірно використовувати ключі на сторінці (не менше 15-20 слів між ключами)
  • — Уникати ділянок тексту з щільними скупченнями ключових слів
    — Щільність вживання ключових слів запиту в діапазоні 2-3%

  • Портяночний фільтр залежить від комерціалізації запиту. Ось чому Вікіпедія рулить, а онучі немає.
  • Статті Вікіпедії і деякі інші корисні ресурси, незважаючи на портяночний фільтр, добре ранжуються.

Про фрагментах:

  • Сниппет повинен бути якісним та інформативним, але без фанатизму (без телефону тощо).
  • Якщо у сайту хороший сніппет і є телефон клієнт може зателефонувати відразу і поведінкових факторів сайт провалиться.

    Користувальницькі фактори:
    — Відвідуваність сайту
    — Клікабельність у видачі документа
    — Поведінку користувача на сайті
    Рекомендації:
    — Цільова сторінка повинна бути найкращою відповіддю на запит
    — Привабливий сніппет
    — Цільова сторінка повинна спонукати до виконання дій користувача
    — Сайт повинен вселяти довіру користувачеві
    — Сайт повинен бути зручним для користувача
    — Стабільна робота сайту

  • Інформативний сніппет і високий ctr це добре, але більша глибина краще.

«Мобільний пошук»:

  • 7% трафіку Рунета — звичайні телефони.
  • Типи «мобільного пошуку: полегшений пошук, локационно-залежний пошук.
  • Що шукають у «мобільному» пошуку” запит зазвичай складається з 2 слів, в першу чергу це інформаційні запити.
  • Сніппети в «мобільному» пошуку — наше все.
  • Яндекс.Директ не вміє таргетувати по мобільним телефонам.

Соціалізація:

  • Що роблять* люди в інтернеті (*- не рідше одного разу на місяць):

    95% — користуються електронною поштою
    93% — використовують пошукові системи
    87% — відвідують сайти соціальних мереж (55% — щодня)
    57% — використовують месенджери

  • Нова модель взаємодії/споживання. Раніше — AIDA. Сьогодні — AISCEAS:

    Attention — Увага
    Interest — Інтерес
    Search — Пошук
    Comparison — Порівняння
    Examination — Огляд
    Action — Дія
    Share — Расшаріваніє

  • Атаки бувають інформаційні (від конкурентів і журналістів) і власні (відгуки та коментарі).
  • Репутаційні ризики в області результатів пошуку стають все серйозніше — SEO не тільки для продажів, але і управління репутацією.
  • Схема роботи з негативними відгуками — http://yfrog.com/gvdycj

Соціальні мережі:

  • Конверсія в соціальних мережах: трафік, продажі, лояльність.
  • Росія займає 1 місце в Європі за кількістю користувачів соціальної мережі.
  • Вконтакте — основний постачальник трафіку в рунеті.
  • Тренд — трафік з власного сайту в соціальну мережу через віджети для утримання зв’язку з клієнтом.
  • Тренд — соціалізація інтернет-магазину, продаж товару за гроші соціальної мережі. Новий віджет від соціалок «хочу в подарунок».
  • Продажі в соц.мережах — окремий канал продажів для вашої компанії.
  • Який бюджет розвитку співтовариства в соціальній мережі? Від 2000$/місяць, середній чек 8000$/місяць.
  • Однокласники.ру і МойМир майже не придатні для формування трафіку.

Про розсилки:

  • Перша помилка для розсилки — не добровільне підключення до розсилки.
  • Клієнт повинен мати можливість легко відписатися від розсилки в один клік, в іншому випадку — це друга помилка.
  • База збирається самостійно, а не купується, інакше це третя помилка.
  • Що люди не люблять в розсилках: спам, рекламу.
  • Заголовок розсилки — запорука успіху, заголовок повинен змусити клієнта відкрити лист.
  • Розсилка повинна бути системна і регулярна.
  • Розсилка, з чого почати?
    1) концепція
    2) назва
    3) джерело матеріалів.
  • Розсилку краще робити від імені співробітника, а не від імені компанії.

Пару слів від Gogetlinks:

  • Всього 0,04% сайтів, одночасно розміщений у Yaca і Dmoz, зафильтрованы.
  • Прикол в тому, що як тільки ти купив посилання на хорошому донорі, через місяць половина з них гавно.
  • Ми не знаємо, як Яндекс фільтрує посилання, але точно вони роблять це краще, ніж Google.
  • Якщо судити з доповіді Gogetlinks, біржові посилання взагалі не повинні працювати.
  • Резюме з виявлення ризикових сайтів:

    Великий ризик фільтрації якщо:
    — Відвідуваність менше 20 відвідувачів в добу
    — Alexa Rank більше 10 000 000
    — Згадка домену до 150
    — Вік до 1 року
    Ризик фільтрації сайту не великий, якщо:
    — Відвідуваність понад 200 відвідувачів на добу
    — Alexa Rank менше 1 000 000
    — Присутність в каталогах Яндекс і DMOZ (якщо в обох відразу, то повний імунітет до фільтрації)
    — Згадка домену більше 5000
    — тИЦ від 100

Про асесорів:

  • Назви шкал асессорских оцінок Яндекс і Гугл збігаються.
  • У асессорской оцінці всі запити геозависимы.
  • Асесор завжди оцінює запит з прив’язкою до регіону.
  • При порівняльній оцінці враховується різноманітність сайту — посилання на послуги в суміжних областях.
  • Асессорская оцінка враховує актуальність інформації.
  • Слід підкреслювати дату інформації.
  • Асессорская оцінка не прив’язана до математичної моделі — вона визначає найбільш характерні параметри.
  • Асесор оцінює не сайт, а документ і їх оцінка не визначає ранжування.
  • Немає прямого зв’язку між оцінкою конкретного документа асесором і подальшого ранжирування.

Крилаті фрази круглого столу:

  • Ринку SEO не повинно бути. Наступна тема — «Так коли ж ви, нарешті, вибачте, здохнете?»
  • SEO повинно бути за визначенням дешевше контексту, тому що непередбачувано.
  • Директ завжди буде дорожче SEO, інакше SEO не буде затребуване.
  • Ми всі займаємося чорним SEO, всі ми змінюємо видачу. Білого SEO немає! Забудьте про біле SEO!
  • «Якщо не розумієш, то навіщо говориш?» — Характерна фраза для seo-ринку.
  • Продаж позицій — продаж повітря, його можна показати «пацанам».
  • «У цій країні немає гарантії якості послуги.»
  • «Seo все-таки помре…»
  • Майбутнє SEO — навчання і здача в оренду оптимізаторів у фірми-замовники.
  • SEO остаточно зіллється з маркетингом і отримає інструментарій білінгу лідов.
  • У Sape.ru є думки і по блогах і по соціалкам і тим більше за лидам.
  • Тренди: соціальність і супер-геотаргетинг пошукової видачі.

Корисні посилання:
Що може тягнути сайт вниз в пошуковій видачі Яндекса?
Секрети регіонального ранжирування Яндекса
Фільтри Яндекса

Зі словами «SEO помре», оптимізатори за традицією потягнулися на фуршет. Optimization 2010 закінчена. Всім удачі!

Все, ось і кінець. Трохи сумно, що конференція закінчилася, але зате ми дізналися багато цікавого і корисного, а якщо і не дізналися, то змогли структурувати наявні знання. Сподіваюся мої звіти виявилися для багатьох читачів корисними.
Надалі я планую робити подібні звіти з усіх великих і цікавих конференцій, що проходять в Росії і не тільки. Не пропускайте.

PS Дуже цікавий термін, на яких хочу звернути вашу увагу: SERM – search engine reputation management – управління репутації за допомогою пошукової оптимізації (послуга популярна на Заході). Основний інструментарій – розміщення публікацій позитивного характеру і подальше їх просування (тематичні сайти, блоги, форуми, соціальні мережі). Прикладом такої публікації можуть служити прес-релізи.
Саме над цим я скоро буду працювати в рамках корпоративних проектів, так що перевірю на практиці.

З повагою, Олександр Алаєв