Привіт, друзі, я нещодавно говорив, що збираюся сходити на майстер-клас по сапі. Так от я сходив, і сьогодні хочу поділитися з вами враженнями і новою цікавою інформацією, яку я отримав.

І до речі, ця зустріч була першою в такому форматі, що тим більш приємно, що це сталося в Єкатеринбурзі, а я зміг там побувати.

Короткий план посту – про посилання, тематичність, релевантність, ефективність; точки зору Яндекса на посилання; сервіси Sape, що пропонують, як і які проблеми вирішують; оренда посилань і посилання «назавжди», порівняння; про правильну покупку посилань; плани Sape на 2011 рік. І багато іншого…

Таке ось невеликий вступ у мене сьогодні вийшло, та більшого й не треба, бо відразу почну викладати інформацію. Багато з написаного — давно відомі речі — але повторення ще нікому не заважало. Приступаємо.

Проблеми неприродності посилання

Яндекс оцінює посилання ймовірносно, грубо кажучи, у відсотках, типу тут ймовірність, що посилання продажна 30%, а ось тут 95%. Які ж чинники що на це впливають:

Поява посилання на сторінці – з’явилася посилання одночасно з індексацією сторінок, або ж сторінку вже давно в індексі і раптом, звідки ні візьмися, посилання з’явилася.

Положення посилання на сторінці – її місце розташування, наприклад у футері або в сайдбарі. Яндекс при перегляді сторінки і сайту в цілому, ріже сторінки на блоки (футер, шапка, блок навігації, сайдбар та контентна частина). Ймовірність того, що посилання продажна, якщо знаходиться не у тематичній частині і при цьому не наскрізна, дуже висока.

Тематичність сторінки донора і посилання – збіг title, зміст і тематики сайту в цілому. Ну, тут все зрозуміло, якщо тематика сайту донора та сайту акцептора абсолютно різні, та ще й зміст сторінки, з якої йде посилання, не відповідають один одному, то знову ж ймовірність продажності виростає.

Інші фактори – типу «моргання» посилання, її зміни (зміна анкора, так і зміна до а) все це не додає «природності» продажною посиланням.

Що зі свого боку пропонує Sape для вирішення проблеми

Тематичність – це пошук ключових слів у заголовок або в тексті сторінок на сайті донора для розміщення там нашої посилання. (Пошук майданчиків –> Швидкий підбір –> Ключові слова).

Контекстность – автоматичний пошук сторінок на сайті донора, де в тексті може зустрічатися необхідне ключове слово, для заміни його посиланням на наш сайт. Таким чином, посилання буде розміщена саме до тематичної частини у складі тексту, тим самим надається «природність». (Пошук майданчиків –> Контекстні посилання -> Ключові слова).

Релевантність – відносно недавно в Sape з’явилася така фішка як «Релевантний підбір». Суть ось у чому: «Релевантний підбір дозволяє підібрати сторінки майданчиків, які ранжуються високо пошукачами (є в топ 50), по потрібним вам ключовими словами, що забезпечить максимальну тематичність купується посилання.» Наприклад, ми пишемо слово «розкрутка», праворуч з’являється список пов’язаних запитів, типу «розкрутка сайту», «бізнес розкрутка сайту», «seo розкрутка» і подібне. Ми вибираємо потрібні слова із запропонованих і тиснемо на пошук. Далі для зручності формуємо результати пошуку у вигляді дерева, щоб бачити не тільки найдорожчі смітник-місця на сайті, але і більш дешеві варіанти розміщення на внутрішніх сторінках, якщо такі є.

Ця фішка буде, швидше за все, корисна для просування інформаційних запитів, тому що сайти, що продають (наприклад, той же запит «пластикові вікна») навряд чи барижат посилання в Сапі 😉

Кілька важливих проблем вирішили. Але поки не розглядали варіантів пов’язаних з індексацією, а точніше варіанти розміщення посилання одночасно з появою сторінки. Для цього в Sape передбачено цілих два сервісу: articles.sape.ru і pr.sape.ru.

articles.sape.ru або біржа статей

Біржа статей — поняття для багатьох вже звичне. Тут же, до речі, можна купити тексти статей.

Що можна виділити з особливостей цієї системи:

Дослідження показали, що відсоток проіндексованості розміщених статей по закінченні місяця становить 92%. Це, погодьтеся, зовсім непогано! А відсутні 8%, мені здається, це статті низької якості, синонимайз або поганий рерайт.

Що сприяє прискоренню індексації. Творці повідомляють про те, що на всіх сайтах, які беруть участь у системі, розміщується невеликий блок на кожній сторінці (а найважливіше, що і на головній сторінці теж), який транслюються заголовки останніх розміщених статей з посиланням на них. Тобто ймовірність того, що стаття буде проіндексована, як тільки робот відвідає сайт в черговий раз, дуже велика.

З мінусів можна відзначити хіба що високу ціну розміщення (без урахування вартості написання статті), яка складає в середньому по системі цілих 300р.

Ще один момент, який, напевно, цікавить багатьох і мене в тому числі (як раз я і поставив це питання на майстер-класі) – всі майданчики, які розміщують статті, при цьому додатково продають посилання? Відповідь був такий: так, більшість майданчиків продають посилання, цього ніхто і не приховує. Але, тим не менш, результати дослідження ефективності вселяють оптимізм.

pr.sape.ru або Новинний удар»

Сенс сервісу – розміщення контекстних(!!!) посилань в нових публікаціях на новинних сайтах. Основну базу складають майданчики, які присутні в ЯК, DMOZ, Яндекс.Новини, Google.News, Новотека.

Тут існує цілих 4 види розміщення:

  • «Посилання в новинах» — найбільш цікавий, мабуть, формат розміщення. Наша посилання буде з’являтися одночасно з появою новини на сайті, і вона буде вписана в контекст новини. Індексація такий посилання практично гарантована протягом години.
  • «Посилання в архіві» — абсолютно те ж саме, що і попередній пункт, за винятком того, що посилання буде розміщена у вже існуючої новини, так що дуже швидкої індексації добитися не вийде, але зате такий формат розміщення дешевше.
  • «Статті» — класичний варіант розміщення своїх статей, але на якісних майданчиках з швидкою індексацією.
  • «Огляд» — формат передбачає написання вебмайстром оглядової статті про сайт оптимізатора. У ній буде детально розказано про самому сайті, послугу або продукт, яким присвячений сайт. В огляді буде присутній посилання, зазначена в завданні.

Особисто я в даний момент зацікавився першим варіантом, тобто посилання в новини», найближчим часом обов’язково закину пару тищ і випробую ефективність. До того ж, не дивлячись на шалені ціни, можна знайти і розміщення до 100р.

У pr.sape.ru є і недолік – ціна! Так, ціна висока, а часом дуже висока. Але і тут Саповцы передбачили сприятливі моменти, особливо для оптимізаторів. Так званий лізинг — це коли посилання буде розміщена, але платити за неї можна протягом 6 місяців. Тобто, ми купили розміщення за 600р, а платити будем по 4р на день протягом півроку. Це зручно на той випадок, якщо треба купити велику кількість посилань, а грошей так багато відразу немає.

Плюс до цього, дуже приємна річ – манібек 100% в перші 3 місяці. Тобто якщо посилання на сайті пропадає, сайт автоматом зникає з пошуку в списку майданчиків, а до вебмайстру стукають і запитують, в чому справа. У підсумку манібек або посилання повертається. Звучить красиво, а як це насправді я не знаю. До речі, Костянтин (Костянтин Леонович, менеджер проектів sape.ru ведучий майстер-класу, далі просто Костянтин) сказав, що вони хочуть продовжити термін манибека з 3 до 12 місяців!

Ще одна нова фішка, яку планують запустити в рамках даного сервісу – перевірка унікальності публікації. Ймовірно, це буде трохи дорожче обходитися оптимізаторам, але зате буде більша впевненість у індексації сторінки та поселення її там надовго.

Ах так, ще один плюс на користь посилань з сайтів новин. Посилання з сайтів, які присутні в сервісі Яндекс.Новини істотно менше схильні «посилального вибуху». Тобто якщо раптом на вас в короткий проміжок пошлються кілька сотень новинних сайтів, то ці посилання не потраплять під фільтр, виходить, ніби у вас на сайті виник якийсь інформаційний привід, от про нього і багато написали, все ніби зрозуміло. Відмінний вихід для тих у кого «горять» терміни виведення сайту в топ.

Так само нам була надана досить цікава статистика про те, яка різниця в ціні при розміщенні посилання в оренду (класична покупка посилань на біржі) і розміщенні посилання «назавжди». Ось дивіться самі:

Оренда (р./рік)
«Назавжди»

тіц < 100

100 < тіц < 500

500 < тіц < 1000

1000 < тіц

7050
110500
157700
2001500

Заодно спалилась ще й така фішка – граничне значення для Яндекса по швидкості нарощування посилальної маси – це приблизно 200-300 нових посилань в проміжку між апдейтами. Особисто я думаю, що це порогове значення варіюється для різних сайтів. Та й взагалі, я б не став купувати навіть більше 100 посилань на тиждень.

Зараз коротко пройдемося по тез. Для мене вони не нові, я їх давно знаю, але може хтось і не чув і не знає.

  • Для різних сайтів посилання з одних і тих же сторінок працюють по-різному.
  • Зі слів яндексоидов: «Для транзакційних (комерційних) запитів продажні посилання працюють. Для інформаційних запитів посилання працюють гірше».
  • У Яндекса приблизно 40 чинників ранжирування пов’язаних з посиланнями.
  • Садовський: «Платна посилання релевантна хоча б у силу своєї вартості».

Ще невелика спаленная статистика, пов’язана з максимальним доходом сайтів в системі:

  • 150 000 грн – такого максимального доходу домігся сайт, який продавав багато посилань за низькою ціною.
  • 110 000 грн – такий щомісячний дохід має сайт, який продав відносно невелика кількість посилань, але за завищеною ціною.

«Правильна» покупка посилань:

  • спершу купуємо кілька посилань з топових тематичних та регіональних сайтів.
  • потім просто з будь-яких тематичних сторінок на різних сайтах.
  • якщо все вищеописане не призвело до бажаних результатів, то купуємо зі всіх підряд більш або менш якісних ресурсів.
  • У планах Sape на 2011 рік:

    • Пакетні пропозиції. Пояснюю – це покупка в один клік посилань з пачки сайтів схожих за тематикою та регіональності із сайтом. Один клік – багато посилань! Чудове рішення для дилетантів в seo і в покупці посилань зокрема.
    • Запустити до кінця року 10 (!!!) нових сервісів всередині системи. Але не всі вони будуть розраховані на масового користувача (тобто будуть доступні тільки компаніям-партнерам). І не всі вони безпосередньо пов’язані з SEO.

    Ось такі пироги, друзі. Я сподіваюся, вам цікаво було дізнатися цю інформацію, напевно, когось я навіть спонукав почати користуватися новими сервісами 😉

    Резюмуючи все вищесказане, можу сказати, що дана зустріч пройшла продуктивно, формат майстер-класу завжди цікавіше і корисніше простих конференцій. Кожен зміг задати питання та отримати на них корисні відповіді.

    Незабаром я планую відвідати конференцію з інтернет-маркетингу, яка пройде 7 квітня в Єкатеринбурзі, з неї я так само всю отриману інформацію оформлю у вигляді посту. Так що будьте на зв’язку!

    UPD 27.03.2011. Організатори виклали презентації

    З повагою, Олександр Алаєв