Привіт, друзі. Нещодавно я розповідав, що записую подкаст. Ну так от він готовий, зведений і толково оформлений, величезне спасибі Антону Шаяхову (@motoro11er) за виконану роботу. Окреме спасибі Тані Попової (@tatyana_popova) за бесіду і підготовлені питання.

Замість вступу:

Найпершою по важливості завданням, після реєстрації ІП або ТОВ, для підприємців є створення сайту.
На думку більшості, інтернет-представництво бізнесу в будь-якому випадку привертає увагу клієнтів, а значить, є хорошим джерелом доходу.
Чи Так це насправді, ми з’ясовували в розмові з Олександром Алаєв, ЅЕО-фахівцем і автором блогу alaev.info.

У програмі:

  • На які питання необхідно відповісти, перш ніж створювати сайт?
  • Може новину трирічної давності нашкодити бізнесу?
  • Чому підприємцю, що заробляє на сайті, не вигідно бути фрілансером?
  • Яка середня вартість сайту для малого бізнесу?
  • Навіщо наймати на роботу контент-менеджера і ЅЕО-спеціаліста, якщо послуги можна віддати на аутсорсинг?
  • Обговорення на Хабре. Хто зареєстрований, прошу підтримати наш пост, і по можливості включитися в обговорення.

    Для тих, хто не має доступу на Хабр, пропоную обговорити всі тут, в коментарях на моєму блозі.

    Як я вже повідомив в заголовку поста – це мій самий перший подкаст. І тому для мене зараз найголовніше – це отримати зворотний зв’язок, тобто мені важливо почути від вас, що вам сподобалося, що не сподобалося, що можна змінити, щоб покращити процес. Загалом будь-які пропозиції вітаються.

    Так само було б просто чудово, якби ви залишили побажання та ідеї для майбутніх подкастів, можливо навіть поставили конкретні питання, на які я буду відповідати в наступний раз. Хочеться записати цілу серію подкастів, пов’язаних якоюсь однією ідеєю, безумовно, вона буде пов’язана з сайтами, розробкою та просуванням, але ніякої конкретики поки немає.

    Дякую за увагу. Спасибі всій команді Ельби за підтримку.

    UPD. Додав текстову версію

    — Добрий день, шановні слухачі!
    Вітаємо Вас на хвилях електронного бухгалтера. Сьогодні у нас в гостях seo-спеціаліст, автор блогу alaev.info Олександр Алаєв. І в ході нашої сьогоднішньої зустрічі ми постараємося відповісти на питання, яке мучить не одне покоління бізнесменів: «чи Потрібен підприємцю сайт?».
    Добрий день, Олександре!

    — Добрий день, дорогі слухачі! Добрий день, Тетяно!

    — Олександр, найчастіше на етапі старту підприємців замислюються про створення сайту. Вірніше буде сказати, навіть не замислюються, а відносять цю задачу в розряд пріоритетних. Наскільки, на Ваш погляд, такий підхід правильний, якщо мова йде про малий бізнес? Потрібен підприємцю сайт?

    — Так, Тетяна, зараз сайт сприймається як невід’ємний елемент будь-якого починання. Але при цьому далеко не всі замислюються над тим, а навіщо взагалі потрібен сайт саме їм?
    Люди мислять просто: «У всіх є сайт, і у мене має бути, мене будуть знаходити в інтернеті, справа піде, гроші потечуть» і т. д. В першу чергу треба задати собі кілька питань:
    Для чого потрібен сайт?
    Які цілі сайт переслідує і як може допомогти в бізнесі?
    І найголовніше питання – чи готові ви вкладати в сайт свої гроші?

    Залежно від цілей визначається і тип сайту і ціна питання.

    Можна окреслити такі види як сайт-візитка, корпоративний сайт або інтернет-магазин.
    Сайт візитка являє собою одну або кілька сторінок, де можна дізнатися коротку інформацію про діяльність і якісь координати. Такий собі варіант «щоб було», без претензій на певний результат.
    Корпоративний сайт – це вже серйозна розробка. Такий сайт покликаний розповісти відвідувачеві максимум інформації про компанію та її діяльність. Так само на корпоративному сайті може бути представлена продукція, обов’язково повинні бути новини, а останнім часом сильно набирає популярність ведення корпоративного блога.
    Інтернет магазин може бути як додатковим джерелом залучення покупців, так і основним єдиним каналом продажів.

    Якщо сайт візитка не вимагає серйозних вкладень у створення та підтримку сайту, то два інших варіанти є витратними і клопітними.
    По-перше, сайт завжди повинен бути в актуальному стані (варіант, коли на сайті всього лише одна новина «Ура, наш сайт відкрився» трирічної давності, може занапастити всю справу, в такому випадку краще взагалі не мати сайту). А підтримка сайту передбачає наявність менеджера, якому треба платити за роботу.
    По-друге, просування сайту потрібен (маємо на увазі поняття інтернет-маркетингу, який включає в себе і seo, smo, і контекст і багато інших аспектів). І це теж дуже витратний пункт, до цього треба бути готовим.

    — При цьому слід розуміти, існують сайти, які дозволяють привернути увагу до продукту або послуги. А є ті, на яких будується бізнес. Ті ж інтернет-магазини і SaaS-сервіси…

    — Так, все вірно. Підприємець-початківець повинен розуміти, що є сайти, які допомагають продавати продукт, а є ті, які самі по собі є тим продуктом, який треба продавати.

    Яскравим прикладом сайту-продукту може бути SaaS-сервіс. Давайте подивимося на «Електронний Бухгалтер «Ельба». Якщо ви є ІП або Юр. Особою, то напевно знаєте, що процедура здачі звітності, сплати податків і внесків є справою дуже виснажливим – підготовка документів, вистоювання черг…

    Компанія СКБ Контур розробила продукт, який дозволяє позбутися від всієї цієї головного болю. Електронний бухгалтер допомагає вести облік справ, документообіг та бухгалтерський облік. Сам продукт представлений у вигляді SaaS-сервісу, тобто для того, щоб ним скористатися, достатньо зайти на сайт і зареєструватися. При цьому користувачеві не потрібно встановлювати ніякого додаткового ПО собі на комп’ютер.
    Грубо кажучи, сервіс Ельба представлений у вигляді сайту, який якраз і є тим продуктом, який в кінцевому підсумку необхідно продати.

    Ще одним прикладом сайту-продукту є, так звані, сайти–джерела додаткового доходу. Тобто користувач створює сайт, розміщує на ньому певний контент, просуває його, нарощує власну аудиторію і в кінцевому підсумку монетизує його. Джерелом прибутку може стати реклама (банерна, контекстна, просто платні розміщення інформації).
    Зараз в рунеті, напевно, самим популярним способом заробітку на сайті є продаж посилань через спеціальні біржі. Таким способом на сайті зможе заробити навіть школяр!

    Приміром, у мене є достатньо популярні сайти, які я монетизують різними способами. Зокрема, сайт підтримки ноутбуків acerfans.ru, де представлена інформація про драйвери, огляди та інше. Інструментом монетизації на сайті служить контекстна реклама.

    Варто сказати, що займаючись заробітком на сайті, ви ведете підприємницьку діяльність. І в цьому випадку краще зареєструвати ІП.
    На біржі sape.ru в кінці минулого року було опубліковано повідомлення про те, що з 2011 року збільшуються побори і податки. І виявилося, що стало вигідно бути ІП: «Якщо Ви будете заробляти більше ніж 40 тисяч рублів на рік, то з доходу, що перевищує цю суму, Ви буде витрачати тільки 6%, замість 47%. Тобто економія становить 41% якщо ви ІП!»

    І це стосується не тільки sape.ru, але й інших сфер, наприклад, контекстної реклами.

    Існує думка, що реєстрація ІП – це болісно і довго. Однак вирішення цієї проблеми вже давно придумали творці Ельби, яка дозволяє легалізувати свій бізнес швидко, просто і, головне, безкоштовно.

    — Давайте все-таки повернемося до теми сайтів. Яка середня вартість сайту, якщо мова йде про малий бізнес?

    Тут все знову ж таки залежить від потреб. Якщо треба зробити щось нескладне і шаблонне (мова про функціоналі, а не про дизайн), то варто вдатися до послуг фрилансерів, в підсумку це вийде дешевше, можна вкластися в 10 тисяч рублів, але є і свої ризики, тому треба чітко обговорювати всі дрібниці.
    Якщо ж мова йде про якісь серйозні розробки та індивідуальних вимогах, то тут вже треба йти в компанію, яка спеціалізується на розробці сайтів. Це дорого, але і якісно. Ціни теж різні — від 50 000р і до безкінечності…

    — І хотілося б від Вас почути кілька рад по розвитку і просуванню сайту?

    Рекомендації стандартні, я здається, їх озвучував на початку розмови. Будь-якого сайту вимагається наповнення та оновлення. Найміть менеджера, який займатиметься написанням новин та інших публікацій.
    Без просування сайт марний. Отже – найміть на роботу seo-фахівця. Я кажу саме про найм на роботу, а не послуги фрілансера тому, що тісна взаємодія сеошника і контент-менеджера дуже важливо.
    Пам’ятайте – важливі не позиції в пошукових системах, а цільові переходи на сайт, тому й завдання seo-фахівця треба ставити саме в цьому напрямку.
    Тут говорити можна довго, тому я раджу зайти на мій блог alaev.info і трошки просветиться. Я намагаюся писати так, щоб було зрозуміло навіть новачкові, а спеціалісту цікаво.

    З повагою, Олександр Алаєв