Привіт, друзі. Кожен з вас вже чув про новий алгоритм визначення переоптімізірованних текстів Баден-Баден від Яндкеса. Тільки ледачий seo-блогер не написав свою думку на рахунок цього фільтра, так що ви вже в курсі, як алгоритм працює, кого і за що він карає.

Найспритніші оптимізатори вже вжили заходів, позбулися спамний конструкцій і щасливо чекають відновлення позицій і трафіку. Ми в «АлаичЪ і Ко» для сайтів, де був переспам, внесли зміни на наступний же день, але трафік і позиції досі не повернулися.

Поки я наважувався предметно вивчити алгоритм і його наслідки, виявилося, що з 200+ сайтів в метриці більше немає жодного проблемного (за винятком тих трьох сайтів, для яких відразу ж внеси правки). Звідси перший висновок: щоб заслужити накладення фільтра на сторінку сайту треба дійсно жорстко порушити допустимі межі.

В даному пості я розберу особливості та наслідки алгоритму Баден-Баден на практиці, а також як повернути трафік і зняти фільтр.

Оновлення!
Друзі, у цієї посади є продовження, де описані нові подробиці і зміни, що торкнулися алгоритму, з моменту написання цього посту, а також опубліковані результати експерименту.

Тим, хто офіційні анонси від команди Яндекса ще не читав, обов’язково варто це зробити:
23.03.2017 Анонс алгоритму: Баден-Баден — новий алгоритм визначення переоптімізірованних текстів
07.04.2017 Анонс оновлення алгоритму: Баден-Баден і порушення на сайті

Як визначити накладення санкцій

Мені вдалося роздобути один сайт, який піддався санкціям з боку Яндекса. Це видно на графіку:

Межею я позначив 22 березня – дата, яка прозвучала в анонсі нового алгоритму, як дата розкочування. Якщо ви вважаєте, що на графіку погано видно, давайте ось так спробуємо:

Вище порівняння двох періодів: 9-23 березня і 23 березня—6 квітня, за два тижні кожний. Згідно метриці, просадка трафіку з Яндекса склала 25% (з 13к до 10к візитів).

Санкції торкнулися не всіх сторінок сайту, тільки самих проспамленных, а якісь сторінки навіть зросли. Отже, потерпілі сторінки повинні були сильно впасти, щоб зробити таку загальну просідання. Давайте подивимося:

Даний звіт був побудований так: Звіти – Стандартні звіти – Зміст – Сторінки входу. Далі на сторінці натискаємо на «Сегмент», вибираємо «Пошуковий трафік», знаходимо «Візити», тиснемо + і вибираємо «Джерела – Останній джерело, Пошукова система, ставимо галку для Яндекс», застосувати. (На цьому кроці ви можете виключити брендовий пошуковий трафік для більшої наочності. Так як Баден-Баден брендовий трафік не косить, його вплив краще виключити, якщо таких переходів багато. Ну, це так, для задротів). Далі тиснемо «Порівняти сегменти» і вибираємо «З попереднім періодом», задаємо дати, наприклад, як у мене (9-23 березня і 23 березня—6 квітня) і кнопку «Змінити умови місцями».

Після описаних маніпуляцій ви побачите такий же графік для свого сайту, а нижче список сторінок і ступінь зміни трафіку на них в розрізі переходу з пошукової системи Яндекс.

Таблиця з точками входу ранжирується по кількості відвідувань, тобто вгорі найвідвідуваніші сторінки. Як бачите, на моєму скріншоті всі самі трафиковые сторінки несуть втрати, і навіть дуже серйозні. Одна сторінка втратила 90% трафіку, інші просіли по трафіку в 2-3 рази.

Розглянутий сайт не мій, і навіть не клієнтський, просто колись доводилося перетинатися – я робив аудит. Протыкивая всі сайти в метриці я його знайшов, зв’язався з власницею і попросив дозволу вивчити сайт, поставити над ним експеримент і редагувати всі тексти на свій розсуд. Так я дізнався, що продажі з сайту падають давно (спостерігається загальна стагнація), а зараз взагалі туга. Тобто я до того, що падіння трафіку — це не просто зміна циферок в браузері, це падіння прибутку, втрата реальних грошей, іноді дуже великих.

До того, як будувати звіт в метриці, я знав, що на сайті є seo-тексти, вони досить агресивні і їх багато. Якщо відкрити ті сторінки, які втратили найбільше трафіку, буде жесть.

URL
Було
Стало
Зміна
http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda-kurtki-demisesonnye505111-4.55 рази
http://legioner-shop.ru/Catalogue/kurtki-m-65293118-2.48 рази
http://legioner-shop.ru/Catalogue/bryuki-s-nakladnyimi-karmanami-mujskie28231-9.1 рази
http://legioner-shop.ru/Catalogue/letnie-vetrovki-mujskie17169-2.48 рази

Ці сторінки цілком підходять під критерії переоптімізірованних. Так як на момент прочитання цього поста сторінки будуть вже змінені, я зробив скріншоти для вас:

У звіті знайшлося кілька сторінок, які навпаки зросли. Можна припустити, що на цих сторінках немає текстів. Мої очікування підтвердилися:
http://www.legioner-shop.ru/Catalogue/sumki
http://www.legioner-shop.ru/Manufacturer/alpha-industries/2
http://www.legioner-shop.ru/Manufacturer/thor-steinar/2
http://www.legioner-shop.ru/Manufacturer/beloyar

На рахунок прикладів номер 2 і 3 (це сторінки пагинации), можливо, вони стали більше релевантні, ніж перша сторінка категорії з seo-текстом і забрали її трафік на себе.

Як позбутися від санкцій. Експеримент

Проблемні сторінки ми з вами визначили, тепер давайте подумаємо, які є варіанти вирішення завдання.

Я пропоную три варіанти:

  • Самий банальний – видалити текст зі сторінки. Санкції після цього просто не можуть не знятися, тому що буде видалено корінь проблеми – seo-текст. Але! Адже він напевно робив свій внесок загальну релевантність сторінки. Це як з Мінусинському і посиланнями, все добре працює, поки не переборщишь. Тим не менше, — це варіант.
  • Найбільш компромісний – видалити половину тексту. Такі напівзаходи. Ми повинні це перевірити. Отримаємо полурезультат 🙂
  • Самий суперечливий – закрити seo-текст в noindex. Якщо цей варіант спрацює, це буде бомба. Тексти чудово працюють для Гугла, він їх любить і без них, як і без посилань, не бажає добре ранжувати сайти. А у Яндекса все навпаки: спочатку боротьба з посиланнями, тепер і тексти геть. Якщо Яндекс не бреше на рахунок свого тега noindex, то він повинен буде перестати враховувати текст і зняти санкції з сторінки, а для Гугла нічого не зміниться.
  • Якщо раптом я не здогадався до якогось ще варіанту, який знаєте ви, обов’язково пишіть в коментарях, перевіримо!

    Моє досить песимістична думка на рахунок експерименту: варіант №1 спрацює 100%, варіант №2 десь спрацює, а де-то немає, варіант №3 взагалі не спрацює, в черговий раз довівши, що яндексовскій noindex це пил в очі. Але без реального підтвердження мої здогадки – ніщо.

    Щоб перевірити всі три варіанти виходу з-під санкцій алгоритму Баден-Баден ми візьмемо 19 найбільш постраждалих сторінок сайту і по перерві застосуємо кожен із способів. Разом ми отримаємо 6 сторінок для яких видалимо текст, 6 сторінок на яких залишиться лише половина тексту, 7 сторінок, тексти яких ми закриємо в noindex. Поїхали?

    Я вивантажив звіт з Метрики, залишив у ньому тільки сторінки, просадка яких була не менше 20%:

    Сторінка входу
    Відвідування
    Зміна
    Рішення?
    http://legioner-shop.ru/853693-19%noindex
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda-kurtki-demisesonnye515118-77%Видалення
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/bryuki-kargo-mujskie386202-48%Половина
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/kurtki-m-65327125-62%noindex
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/bryuki-s-nakladnyimi-karmanami-mujskie29033-89%Видалення
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/kurtka-militari274128-53%Половина
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda188145-23%noindex
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/letnie-vetrovki-mujskie17772-59%Видалення
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/windbreaker14776-48%Половина
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/bryuki-militari12230-75%noindex
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/sumki-i-ryukzaki-ryukzaki11875-36%Видалення
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda-shorty11543-63%Половина
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda-bryuki10335-66%noindex
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/kurtki-pilot-bomber10135-65%Видалення
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/voennyie-kurtki9969-30%Половина
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/voentorg-armeyskie-kurtki-muzhskaya-odezhda-kurtki-muzhskie9441-56%noindex
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/ryukzaki-takticheskiye8844-50%Видалення
    http://legioner-shop.ru/Manufacturer/surplus9150-45%Половина
    http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda-dzhinsy7448-35%noindex

    Для кожного рядка є позначка, який спосіб я застосував до неї.

    Коли цей пост з’явиться на блозі, всі зміни на сторінки будуть внесені, а самі сторінки додано через панель вебмастера на переобход для якнайшвидшої переіндексації.

    Я не знаю, як довго доведеться чекати результату, враховуючи внесені нами зміни на клієнтських сайтах 2 тижні тому і прояв першої реакції з боку Яндекса тільки зараз (сторінки з текстами, з яких прибрали половину входжень ключових слів (зверніть увагу, не стать тексту видалили, а з існуючого тексту просто видалили частину ключових фраз), повернули частково позиції. І потім у мене немає 100% впевненості, що це саме із-за того, що ми змінили тексти). Тому я вирішив цей експеримент розбити на дві публікації: першу, яку ви читаєте, з анонсом і описом експерименту, і другу, яка з’явиться, коли результати будуть досягнуті (або не досягнуто).

    Мої зауваження, спостереження і думки з приводу Баден-Баден

    Я в процесі написання посту залишав замітки і думки на полях, поділюся з вами:

  • Фільтр не знімається відразу після виправлення seo-текстів або їх видалення. Після правок сторінка відправляється в переобход, потрапляє в індекс, дивимося збережену копію, дату сохраненки, дивимося дату викладання індексу в апдейти. Тобто переконавшись в тому, що Яндекс вже ранжує нову версію сторінок, фільтр не знімається. Звідси припущення, що Яндексу треба не просто переіндексувати і додати в загальний індекс сторінку, але і перерахувати якісь текстові метрики, і цей перерахунок не збігається зі звичайними текстовими апдейтами. До речі, Google моментально реагує на зміни сторінок, знижуючи їх у видачі, тому що любить переспам.
  • В анонсі алгоритму було сказано, що санкції накладаються на сторінку з переоптимизированным текстом. Ми ж помітили по тим сайтам, які потрапили під санкції, що алгоритм спрацював позапросно, тобто частина запитів відлетіли в мінус, частина залишилися на місці. У повідомленні Яндекса про оновлення алгоритму в найближчому майбутньому (в квітні) говориться вже про те, що санкції будуть накладатися на весь сайт. Повідомлення про накладення санкцій буде відображатися в панелі вебмастера. Імовірно, якщо санкції будуть накладені, буде така ж кнопка «Я виправив», як і у випадку Мінусинська, після натискання на яку сайт типу відправляється на перегляд і приймається (автоматичне) рішення, знімати санкції чи ні. Це припущення може підтверджуватися тим, що написано в попередньому пункті – санкції не знімаються відразу після переіндексації змін, а потрібен час або додаткове втручання.
  • Фільтра варто боятися тільки тим, у кого повна жесть. На самому початку я говорив про те, що серед 200+ сайтів в метриці тільки у декількох сайтів постраждало кілька сторінок. Ми пишемо seo-тексти для інтернет-магазинів, сайтів послуг, використовуємо там необхідні ключові слова, але не жестим особливо, запихаючи ключову фразу на кожні 200 символів тексту. Проте абсолютно очевидний і той факт, що у ведучих, де в топі 80-90% сайтів були з текстами, зараз стало «вільніше», тепер сайтів, seo-текстами залишилося 40-50%. І швидше за все частка таких сайтів буде з часом зменшуватися, раз алгоритм буде доопрацьовуватися. У підсумку все буде як з посиланнями – в кращому разі додавання тексту на сторінку не принесе результату, у гіршому випадку результат буде негативним. Я в основному зараз кажу про інтернет-магазини.
  • Ніякої залежності і очевидної різниці між спамнимі (на думку Яндекса) текстами, сторінки з якими були знижені і сторінками, на які санкції не наклали, я не помітив. Дивився, звичайно, банально за нудоті, за кількістю входжень, закон Ципфа і т. д. Тут варіанти два: або все хитріше і складніше (швидше за все саме так і є), або просто є певний поріг, виходячи за який потрапляєш під санкції. Або ще третій варіант – Яндекс просто ще не класифікував «вижили» сторінки неякісні, не встиг, не дійшов.
  • Проблеми з Гуглом точно будуть, якщо видаляти тексти і зменшувати їх розмір. Додатково для сторінок, з яких ми повністю видалимо тексти, а також для сторінок, які втратили половина тексту, я проведу наступний аналіз трафіку з Гугла. Впевнений, що він впаде. І тоді виникає питання – а чи зробили ми краще? Не вже це ще один привід робити різні сайти під Яндекс і Гугл…
  • На сьогодні все. Спасибі за увагу, друзі.

    PS Якщо у вас є свої думки з приводу нового алгоритму Яндекса – пишіть у коментарях. Якщо у вас є в наявності сайти, які потрапили під фільтр, покажіть мені, хочу вивчити, проаналізувати, заодно і вам допоможу розібратися з проблемою.

    Нагадування!
    Друзі, у цієї посади є продовження, де описані нові подробиці і зміни, що торкнулися алгоритму, з моменту написання цього посту, а також опубліковані результати експерименту.
    З повагою, Олександр Алаєв