Привіт, дорогі друзі! З Новим Роком вас, сподіваюся, ви вже відійшли від свят і налаштувалися на бойовий лад. У мене для вас новорічний подарунок сьогодні — дуже крутий практичний пост. Пост не мій, але більш ніж гідний з’явитися на сторінках цього блогу.

Огляд складено крутим чуваком на ім’я Дмитро Мірошниченко. Діма живе у Волгограді, працює керівником проектів в місцевій веб-студії, яка займається розвитком і просуванням власних проектів. А ще Діма — кандидат наук, а це вам не хухри-мухри!

Інформацію я випадково знайшов в Клубі Баблорубов і відразу вирішив зв’язатися з автором. Запропонував опублікувати таку цінну інфу. Виявилося, що Діма, як і я, прихильник «зробити цей світ кращим» і люб’язно погодився поділитися.

  • Вихідні дані
  • Інструменти полегшують ручну кластеризацію запитів
    • Excel, LibreOffice, OpenOffice
    • Google документи
    • kg.ppc-panel.ru
    • Keyword Assistant
  • Інструменти для автоматичної кластеризації запитів
    • Группировщик ключових слів для PPC
    • Rush Analytics
    • SEMparser
    • Just Magic
    • SEO intellect
    • Coolakov.ru
    • s:toolz
    • Mc-Castle.ru
    • Key Collector
    • МегаЛемма
    • «Семен-Сильний»
  • Підсумки

Все що написано нижче є моєю точкою зору і заснований на моєму життєвому досвіді. Я не претендую на істину в останній інстанції. Якщо ви бачите якісь процеси інакше і знаєте, як можна вирішити поставлене завдання ефективніше, вкрай бажано не стримувати себе і написати про це в коментарі.

Отже, завдання: скласти семантичне ядро сайту. Що означає слово «семантичне»? Ось що нам повідомляє Вікіпедія. Семантика (від ін -грец. σημαντικός — позначає) — розділ лінгвістики (зокрема, семіотики), що вивчає значення одиниць мови. Тобто нам потрібно виділити смислові напрями для структури сайту.

Як зазвичай вирішується ця задача?

  • Парсим запити (вордстат, різні бази, підказки, сервіси типу спайвордс і семраш, відкриті лічильники статистики та інші джерела)
  • Відсіваємо сміття і перевіряємо частотність
  • Розподіляємо запити на групи
  • На основі груп робимо структуру сайту і розподіляємо статті
  • Перші два пункти успішно вирішуємо за допомогою кейколлектора. Тут особливих мук вибору не виникає. Кейколлектор дійсно зручний інструмент.

    Третя задача найцікавіша. Її рішення ми і будемо розглядати.

    Четверта задача вирішується досить тривіально, якщо третя була якісно реалізована.

    Вихідні дані

    Інформаційний сайт дачної тематики. Розділ «кущі та дерева». Всього було зібрано 562 ключа. Це тренувальний набір даних. Мені було важливо порівняти результати роботи різних інструментів.

    Для розділу інформаційного сайту були зібрані запити, прибране сміття і розставлені частотність «!» за вордстату більше 30. Потрібно розподілити їх за групами.

    Розподіляти запити можна вручну і автоматом. Вручну розподіляємо за змістом. Тут все зрозуміло. Для автоматичної кластеризації є багато способів. Більш докладно розглянемо для кожного інструмента.

    Інструменти, що полегшують ручну кластеризацію запитів

    Excel, LibreOffice, OpenOffice

    Думаю, тут немає сенсу детально описувати, як працювати з цими інструментами.

    Переваги

    • висока точність обробки — руками все-таки обробляємо
    • універсальність — можна враховувати купу параметрів
    • у випадку з LibreOffice, OpenOffice — безкоштовні

    Недоліки

    • у випадку з Excel — платний
    • низька швидкість роботи — при роботі з великими обсягами даних
    • потрібно робити бекапи

    Google документи

    Переваги

    • аналогічно попередньому пункту
    • онлайн сервіс — зручний доступ до документа
    • не потрібно робити бекапи
    • безкоштовний

    Недоліки

    • швидкість роботи також низька

    kg.ppc-panel.ru

    Посилання: http://kg.ppc-panel.ru

    Онлайн сервіс. Завантажуєш запити, фильтруешь, виділяєш групи.

    Працює швидко. Функціонал достатній (крім збереження проектів), хороший інтерфейс.

    Переваги

    • зручний інтерфейс
    • швидко працює
    • наочність
    • не потрібно реєструватися
    • безкоштовний
    • онлайн сервіс

    Недоліки

    • можна зберігати проекти можна, тільки вивантажувати вже готові
    • випливає з попереднього — якщо сервіс заглючить, то загубляться всі напрацювання
    • не можна завантажувати частотності
    • швидкість роботи вище, ніж при роботі з excel, але все одно порівнянна
    • для параноїків — незрозуміло де зберігаються ваші дані

    Keyword Assistant — створення структури майбутнього сайту

    Посилання: http://assistant.contentmonster.ru

    Ще один онлайн сервіс. Аналогічний попередньому. Вже можна зберігати проекти.

    Переваги

    • проекти зберігаються
    • гарний і зрозумілий інтерфейс
    • можна завантажувати частотності
    • безкоштовний
    • онлайн сервіс

    Недоліки

    • швидкість роботи вище, ніж при роботі з excel, але все одно порівнянна
    • для параноїків — незрозуміло де зберігаються ваші дані

    Інструменти для автоматичної кластеризації запитів

    Группировщик ключових слів для PPC

    Посилання: http://searchengines.guru/showthread.php?t=874016

    Десктопна версія з дивною логікою поведінки. Подробиці за посиланням вище (де завантажити, можна знайти там же).

    Короткий опис роботи алгоритму кластеризації:

    У нас є певний набір ключових слів. Перед складанням індексу, скрипт нормалізує всі словоформи. На наступному етапі скрипт угруповання визначає частоти для всього індексу документа і вибудовує рейтинг. Частоти вважаються для кожного слова (після нормалізації). Якщо у нас є «відпочинок в тунісі» то скрипт вважає частоти для «відпочинок» і «туніс».

    На даному етапі – рейтинг слів вибудовується від найбільш частотних до менш частотним. Навіщо це потрібно? Щоб створити основні групи. Скажімо так, якщо слово «єгипет» зустрічається частіше, ніж слово «готель» то пошуковий запит (наприклад, [недорогі готелі єгипту]) включає слово «готель» буде віднесений до групи «єгипет» а не навпаки.

    Рейтинг слів утворює назви груп. Ключові слова «прив’язуються» до відповідних груп.

    Отже, ми згрупували слова, але досить примітивно. Далі – нам потрібна більш точна угруповання.

    Більш точна угруповання означає, що усередині кожної групи скрипт створить підгрупи і розподілить слова між ними.
    На даному етапі точно також буде вибудовуватися рейтинг слів по частоті. При цьому рейтинг буде створюватися тільки всередині групи, основне слово групи (воно ж – назва групи) не буде брати участь у рейтингу. Крім того, рейтинг слів у групі вибудовується по зворотній частотності. Тобто слово з найменшою частотністю – першим створить «свою» підгрупу.

    Звичайно, створити свої підгрупи можуть тільки ті слова, які зустрічаються не менше N раз (задається в налаштуваннях скрипта, але зазвичай це не менше 4-5).

    Саме такий підхід працює дуже ефективно, коли основні групи створюються на основі рейтингу від найбільш частотних слів до найменш частотними, а підгрупи – від найменш до найбільш частотних частотним.

    На виході отримуємо згрупований список.

    Подробиці: http://www.searchengines.ru/articles/gruppirovshchik.html

    Переваги

    • поки безкоштовний
    • швидко працює

    Недоліки

    • десктопна версія
    • якось криво зберігається проект
    • як там видалити що-небудь?
    • вкрай дивна логіка поведінки, звідки в системі слова яких там не було? (видно на скріні)
    • алгоритм не враховує сенсу слів, тільки спільний корінь — самий істотний недолік
    • заявлено огранивение в 1000 ключів
    • неможливо завантажити частотність
    • потрібно робити бекапи

    Rush Analytics

    Посилання: http://www.rush-analytics.ru/

    Онлайн сервіс кластеризації запитів на основі видачі ПС. Точніше кластеризація це тільки одна з можливостей сервісу. Більш докладний опис доступно на сайті.

    Коротко про алгоритм роботи:

    Кластеризація – це автоматична розбивка ключових слів на групи.
    Як працює технологія?
    Ви завантажуєте список ключових слів, вибираєте тип кластеризації – система аналізує ранжирування пошукових систем і з допомогою нашого алгоритму розбиває ключові слова на групи, які будуть відмінно ранжируватися в пошукових системах. На виході Ви отримуєте ключові слова розбиті на групи.

    Можна виставити силу угруповання. Виставляється мабуть у папуг. На виході excel файлики з обраної силою угруповання. На першій вкладці кластери. На другий все, що залишилося без кластерів.

    Плата знімається тільки для згрупованих запитів (максимальна кількість).

    Нагадаю, всього 562 запиту. Скільки запитів згуртувалося для кожного варіанту видно в таблиці нижче.

    сила угруповання
    запитів згруповано
    скільки груп (кластерів) вийшло
    відсоток від загального числа запитів
    3359?64%
    4308?55%
    5279?50%

    Отримуємо максимальне число згрупованих запитів 359. Непогано для автомата. Скільки це коштувало?

    Отримуємо, що кластеризація 359 запитів обійшлася в 552,5 рубля або трохи більше 1,5 рублів за заріс (хоча цифра угруповання за запит мені абсолютно не цікава, але для загальної картини нехай буде). Тут треба уточнити, що кластером вважається більше двох запитів. Скільки груп вийшло так і не придумав, як порахувати.

    Тепер подивимося що там за якістю.

    Виберемо тестову групу з черешні. Ось список вихідних запитів:

    як правильно обрізати черешню
    валерій чкалов черешня
    черешня бичаче серце
    черешня дерево
    черешневий сад
    черешня іпуть
    обрізка молодий черешні
    обрізка черешні
    черешня сорту
    сорти черешні

    як правильно обрізати черешню
    валерій чкалов черешня
    черешня бичаче серце
    черешня дерево
    черешневий сад
    черешня іпуть
    обрізка молодий черешні
    обрізка черешні
    черешня сорту
    сорти черешні

    Вийшло два кластера для сили угрупування 4 і 5:

    Для сили угрупування 3, кластер обрізки трохи розширено:

    Очевидно, що результат так собі.

    Якби я робив вручну, то кластер за сортами виглядав би приблизно так:

    черешня бичаче серце
    черешня іпуть
    валерій чкалов черешня
    черешня сорту
    сорти черешні

    черешня бичаче серце
    черешня іпуть
    валерій чкалов черешня
    черешня сорту
    сорти черешні

    Так що алгоритми явно потрібно допілівать.

    Переваги

    • онлайн сервіс
    • всі проекти зберігаються
    • при реєстрації видають 3000 рублів на рахунок (на момент публікації, на мою вже прикрили таку халяву)
    • худо бідно, але враховується сенс (а не тільки загальний корінь) на основі видачі пошуковиків

    Недоліки

    • поки в стадії тестування (на момент публікації вже начебто немає)
    • платний
    • дорого — добре якщо ядро 500 запитів, а якщо тисячі і сотні тисяч?
    • все одно треба доробляти руками, повного автомата не виходить

    SEMparser — Структурування семантики для SEO і контексту

    Посилання: http://semparser.ru

    Ще один онлайн кластеризатор на основі видачі пошуковика.

    Як працює (взято з сайту):

    Як виглядає всередині:

    Після автоматичної кластеризації з’являється вікно редагування, де можна підправити помилки.

    Скачується excel файлик. На першій вкладці запити і групи з подробицями.

    На другій вкладці групи.

    На третій вкладці якийсь топ тематики.

    Так само можна встановити силу угруповання. Потестил тіж цифри: 3, 4 і 5.

    сила угруповання
    запитів згруповано
    скільки груп (кластерів) вийшло
    відсоток від загального числа запитів
    3?267?
    4?278?
    5?285?

    Тут треба уточнити, що кластер з одного запиту це теж кластер. І він враховується. Так що формально виходить, що згуртувалося 100% запитів. А ось скільки вийшло груп із запитами 2 і більше я теж не придумав як порахувати.

    Так само потрібно враховувати, що ціноутворення трохи інше. Гроші знімаються за всі запити, які є в документі. Я купив 600 запитів, що обійшлося мені в 288 рублів. Отримуємо вартість одного запиту 0,48 копійок. Після угруповання у мене в системі залишилося 38 запитів. У результаті угруповання тестової вибірки ключів обійшлася приблизно в 270 рублів. Що в два рази нижче, ніж у попередньому сервісі.

    Подивимося, що тут з якістю.

    Для усіх сил угруповання вийшло — 4 групи:

    валерій чкалов черешня (1/170)
    валерій чкалов черешня (170)
    черешня іпуть (5/472)
    черешня іпуть (159)
    сорти черешні (134)
    черешня сорту (92)
    черешня дерево (44)
    черешневий сад (43)
    черешня бичаче серце (1/64)
    черешня бичаче серце (64)
    обрізка черешні (3/352)
    обрізка черешні (226)
    як правильно обрізати черешню (86)
    обрізка молодий черешні (40)

    валерій чкалов черешня (1/170)
    валерій чкалов черешня (170)
    черешня іпуть (5/472)
    черешня іпуть (159)
    сорти черешні (134)
    черешня сорту (92)
    черешня дерево (44)
    черешневий сад (43)
    черешня бичаче серце (1/64)
    черешня бичаче серце (64)
    обрізка черешні (3/352)
    обрізка черешні (226)
    як правильно обрізати черешню (86)
    обрізка молодий черешні (40)

    Теж бачимо, що за змістом не ідеально. Потрібно допрацьовувати руками.

    Переваги

    • онлайн сервіс
    • всі проекти зберігаються
    • 50 запитів для тіста при реєстрації
    • худо бідно враховує зміст
    • дешевше, ніж попередній варіант

    Недоліки

    • платний
    • алгоритм працює не ідеально, потрібна ручна корекція

    Just Magic — автоматичний підбір семантики для SEO і контекстної реклами

    Посилання: http://just-magic.org/

    Цікавий сервіс на мій погляд. Дизайн сайту: привіт консоль.

    Що у них заявлено на сайті:

    — Збирати семантику для існуючих сторінок сайту, відразу правильно прив’язуючи запити до них.
    — Розширювати існуючу структуру сайту.
    — Пропонувати тематичну семантику для нових сторінок сайту на підставі поточного СЯ.
    — Створювати семантику для проектованого сайту.
    — Та просто кластеризовать запити. Включаючи тематичне розбиття.

    Можна подивитися доповідь розробника на ТопЭксперте:

    Ось що мені відповіли розробники про те, як там все влаштовано:

    Ми вирішуємо суто утилітарну завдання — визначити які запити можуть просуватися на одній сторінці.

    Звідси і метод рішення — ми збираємо видачу ПС по кожному запиту та кластеризацію проводимо на її підставі.

    Фактично, нам необхідно вирішити досить просту задачу — розкидати запити за збігом URL у видачі, попутно подбавши, щоб в один кластер не потрапили принципово різні типи запитів. Типи ми виділяємо такі:
    — Комерційний/інформаційний.
    — «Морду»/”внутряк”.
    — Однословный/2+ слівний.
    — З маркерами типу вмісту/без них.

    «Маркери типу вмісту» — це слова запиту, які ПС використовує для виставлення вимог до контенту на просуває сторінці. Наприклад — («відгуки», «відео», «скачати», «фото»).

    Оскільки завдання визначено і набір вхідних даних досить простий, то і алгоритм не хитромудрий. В основному алгоритмі системи машинне навчання не використовується. Центроїди в поточному алгоритмі ми де-факто використовуємо (один із запитів є «центром» кластера, а інші повинні мати певну міру схожості з ним). Зараз використовується «жадібний» алгоритм їх (центрів) виділення. Але в цьому методі є певні недоліки, тому в наступній версії алгоритму, яка зараз впроваджується, ми в принципі відмовимося від поняття запиту-центру кластера.

    Машинне навчання ми теж використовуємо, але в іншому місці — автоматична генерація запитів-маркерів на підставі даних Яндекс.Метрики.

    Поки спробувати не вдалося. Відправив запит на тестовий доступ. Сказали у них оновлення. Основний функціонал вартістю від 30 000 руб/місяць буде доступний в кінці січня. Для простих смертних з обсягами поменше в лютому.

    Якщо все буде працювати, як заявляють, то буде дуже круто. Подивимося.

    Переваги

    • хороші перспективи
    • онлайн сервіс

    Недоліки

    • поки що немає версії для простих смертних, лише місячна підписка
    • спробувати так і не вдалося
    • як є — дорого

    SEO intellect — Сервіс автоматизації SEO робіт

    Посилання: http://engine.seointellect.ru/

    Ще один онлайн сервіс по кластеризації. Заявлений функціонал:

    Сервіс автоматизації SEO робіт
    ● кластеризація запитів
    ● підбір посадкових сторінок
    ● пошук конкурентів
    ● допомога в оптимізації контенту
    ● замовлення оптимізованих текстів

    Мені так і не вдалося змусити його працювати. Немає ніякої довідки, ніяких підказок…

    Переваги

    • онлайн

    Недоліки

    • так і зрозумів як з ним працювати
    • платний

    Coolakov.ru — Розбивка ключових запитів

    Посилання: http://coolakov.ru/tools/razbivka/

    Опис на сайті:

    Сервіс дозволяє автоматично групувати вже зібрані запити. Розбивка запитів на групи здійснюється на основі схожості топ10 Яндекса.

    Про особливості алгоритму нічого знайти не вдалося.

    Для моїх 562 запитів вийшло 305 груп. У групі щонайменше один запит. Подивимося що там з нашою черешнею:

    17сорти черешні
    черешня сорту
    черешня дерево
    73обрізка молодий черешні
    обрізка черешні
    189як правильно обрізати черешню
    190валерій чкалов черешня
    200черешня іпуть
    201черешневий сад
    202черешня бичаче серце

    Видно, що групи 73 і 189 можна було б об’єднати… Ну і в іншому теж зрозуміло. Кластеризація, м’яко кажучи, не ідеальна.

    Переваги

    • онлайн сервіс
    • безкоштовний

    Недоліки

    • Як це скачати? Немає ніяких кнопок, щоб завантажити. Можна тільки скопіювати текст.
    • Без реєстрації можна працювати тільки з 20-00 до 7-00 по Москві. Зареєструватися ніяк не можна. Взагалі.
    • потрібна ручна корекція кластерів

    s:toolz — професійний інструмент кластеризації запитів на основі пошукової видачі

    Посилання: http://stoolz.ru/

    Черговий сервіс кластеризації. Особливість в тому, що не працює в автоматичному режимі. Це ж його і недолік.

    Порядок роботи

    Заявлений функціонал:

    Сервіс кластеризації запитів призначений для швидкої автоматизованої угруповання великих списків запитів (ключових слів для просування) в кластери, які формуються виходячи з видачі пошукових систем і уявлень пошукової системи Яндекс про потреби користувача.

    Запити з одного кластера необхідно просувати на 1 сторінку.

    Відправив бриф. Відповіли через два дні. Виявляється, у них заявки в ручному режимі обробляються. Пишуть, що так більше отримують зворотного зв’язку. В майбутньому погрожують зробити все в автоматі.

    Сама кластеризація, пишуть, тривала менше хвилини. Цитата:

    На прорахунок вашої заявки пішло менше хвилини. Найбільше, що припадало на даний момент обробляти — 55, розрахунок йшов близько 3 годин.

    Що пишуть про алгоритм роботи:

    Алгоритм угруповання розроблений свій. Дані — топ-10 яндекса по кожному запиту. Машинне навчання використовуємо, але для іншого функціоналу, який незабаром буде представлений.
    Є проблеми з відповідними сторінками у звіті. В індекс пошукача не завжди потрапляє те, що потрібно, особливо, якщо над проектом ще не працював фахівець.
    В результаті доводиться додатково обробляти результат руками, при певному кол-ве запитів це вже сумно. Завдання в процесі вирішення.

    Кластеризація моїх 562 запитів обійшлася мені в 309 рублів. Маємо 60 копійок за запит. Знижок не давали. Та я й не просив.

    191 запит виявився без груп. Значить згрупувався 371 запит або 66%.

    Тепер подивимося що там з якістю:

    обрізка черешні
    як правильно обрізати черешню
    обрізка молодий черешні
    сорти черешні
    черешнЯ сорту
    черешнЯ дерево
    валерій чкалов черешнЯ
    черешнЯ бичаче серце
    черешневий сад
    черешнЯ іпуть

    обрізка черешні
    як правильно обрізати черешню
    обрізка молодий черешні
    сорти черешні
    черешнЯ сорту
    черешнЯ дерево
    валерій чкалов черешнЯ
    черешнЯ бичаче серце
    черешневий сад
    черешнЯ іпуть

    Знову сорти залишилися без кластерів.

    Переваги

    • комунікабельність підтримки тих, відповіли на всі питання
    • онлайн сервіс

    Недоліки

    • працює в автоматичному режимі, людський фактор псує враження
    • платний
    • потрібна ручна корекція кластерів

    Mc-Castle.ru — Кластеризатор СЯ

    Посилання: http://mc-castle.ru/key/

    І ще один сервіс. Кластеризует теж, мабуть, за словоформі. Жодних пошуковиків.

    Результат роботи:

    Що з цим далі робити я зрозуміти не зміг. Як мені розбити по кластерах? Як подивитися які запити потрапили в один кластер? Ну і якщо йде розбивка на основі словоформ, то ні про яке об’єднання за змістом мови не йде.

    Переваги

    • онлайн сервіс
    • безкоштовний
    • не потрібно реєструватися

    Недоліки

    • дивний інтерфейс
    • алгоритм розбивки на основі словоформ

    Key Collector

    Посилання: http://www.key-collector.ru/

    Майже всім відома програма, хто так чи інакше стикався зі збором ключів.

    Угрупування це тільки маленька частина того, що вона вміє.

    Запити можна згрупувати за складом фраз, по видачі пошуковиків і в комбінованому режимі. Групування на основі пошуку працює коду зібрані дані для KEI. На збір інформації для групування пішло кілька хвилин. Сама угруповання тривала менше хвилини.

    Кращою угруповання вдалося домогтися з наступними параметрами:

    У першому випадку згуртувалося 381 фраза або 68% від загального числа. У другому випадку 403 або 72%, що дуже добре.

    Нас цікавлять черешні по сортах (іпуть, бичаче серце…) теж і не потрапили до сортів. Були виділені в окремі групи. Що, загалом, і не дивно.

    Інші запити згрупувалася більше або менше. У підсумку маємо 72% економії часу (інше доробляти руками).

    Переваги

    • зрозумілий інтерфейс
    • можна підбирати налаштування угруповання
    • купа інших можливостей по роботі з ключами
    • демократична ціна
    • відмінна тих підтримка

    Недоліки

    • десктопна версія
    • не можна редагувати отримані групи в програмі — тільки в excel
    • для роботи потрібні антигейт, проксі, акаунти з онлайн сервісами таких проблем немає, вони беруть ці проблеми на себе
    • потрібна ручна корекція кластерів

    МегаЛемма — автоматизація складання семантичного ядра і кампаній Яндекс.Директ

    Посилання: http://www.amazingsoftware.ru/megalemma

    Десктопна програми для кластеризації.

    Складно просто взяти і працювати. Юзабіліті кульгає.

    Тисну нормалізувати. Він мені видає повідомлення, що потрібно зберегти проект. А автоматично не можна зберегти проект? Навіщо мені натискати на кнопку, якщо це може зробити комп’ютер?

    Не очевидно, що натиснути, щоб запустити процес розбиття на групи. Виявляється це «частотний аналіз».

    Парсинг 562 запитів на стандартних настройках в 7 потоків і на 7 проксі зайняв приблизно 10 хвилин. Ще хвилин 5 посіла нормалізація.

    Після нормалізації знову незрозуміло як групувати потрібні мені слова. Інформацію знайшов на 27 странце керівництва. І на тому спасибі.

    Адже це ж основний функціонал програми. Розбивати слова на групи. Чому сама потрібна інформація знаходиться так далеко? Ну і корисно було б зробити щось на зразок quick start. Для контексту і для сайтів окремо. Я зрозумів, там є відмінності в роботі.

    Доводити справу до кінця за кластеризции своїх запитів тут не захотілося. Основна проблема в розстановці акцентів в інтерфейсі програми.

    Чисто для кластеризації використовувати сенсу немає. Думаю, вся міць програми повинна проявитися при повній роботі з ключами. Починаючи з очищення запитів від сміття і створення стоп слів.

    Переваги

    • є повноцінна демоверсія

    Недоліки

    • десктопна програма
    • для роботи потрібні антигейт і проксі — з онлайн сервісами таких проблем немає, вони беруть ці проблеми на себе
    • об’єднує на основі словоформ, тобто ні про які сенсах говорити не доводиться
    • юзабіліті потрібно допрацьовувати

    «Семен-Сильний» — формування семантичного ядра сайту на основі пошукових систем

    Посилання: http://seo-case.com

    Ще один віддалений сервіс. Останнім часом багато піариться.

    Знову ж таки з сервісом потрібно працювати через посередників. Тобто через людей. Ніякої тобі автоматики.

    Потрібно спочатку подати бриф, потім почекати поки з тобою зв’яжуться. Погоджуєш деталі. Потім оплата.

    За безкоштовно робити угруповання не захотіли, але зробили знижку в 50%. У результаті угруповання 562 запитів мені обійшлося в 350 рублів (без знижки просили 700). Згрупувати один запит вийшло 60 копійок (або 1,2 рубля без знижок)

    Знову ж таки проблеми з юзабіліті на сайті. Кнопка «подати бриф» маленкая, біла і непомітна на білому ж фоні. Не втримався, вибачте.

    Як і на основі чого роблять кластеризацію, говорити відмовилися. Відомо тільки, що на основі видачі ПС.

    Результат роботи прислали через кілька годин. Крім самих кластерів прислали ще 100500 параметрів і файлів. Хоча я не просив. В принципі корисна інформація для аналізу. Але логічно було б розділити: хочеш просто кластеризацію — одна ціна, хочеш ще ніштяк — інша. Так як різним клієнтам потрібна різна інформація.

    Подивимося, які кластери вийшли:

    обрізка черешні
    як правильно обрізати черешню
    обрізка молодий черешні
    черешня іпуть
    сорти черешні
    черешня сорту
    черешня бичаче серце
    валерій чкалов черешня
    черешня дерево
    черешневий сад

    обрізка черешні
    як правильно обрізати черешню
    обрізка молодий черешні
    черешня іпуть
    сорти черешні
    черешня сорту
    черешня бичаче серце
    валерій чкалов черешня
    черешня дерево
    черешневий сад

    Це вже набагато краще! Окремі сорти потрапили-таки в кластер за сортами! Щоправда, Валерій Чкалов загубився.

    Переваги

    • швидко відповіли
    • готові робити знижки
    • онлайн сервіс
    • купа різної доп інформації, аж до завдань копірайтерам (правда пишуть, що завдання все ж потрібно допілівать індивідуально)

    Недоліки

    • є посередник у вигляді людини
    • за алгоритмами суцільна комерційна таємниця
    • потрібна ручна корекція кластерів

    Підсумки

    Зведену таблицю по функціоналу і вартості можна подивитися нижче.

    Інструмент
    Вартість
    Алгоритм кластеризації
    Формат
    Час роботи
    Вартість угруповання всіх запитів
    Вартість угруповання одного запиту
    Excel, LibreOffice, OpenOffice

    kg.ppc-panel.ru

    Keyword Assistant

    Группировщик ключових слів для PPC

    Rush Analytics

    SEMparser

    Just Magic

    SEO intellect

    Coolakov.ru

    s:toolz

    Mc-Castle.ru

    Key Collector

    МегаЛемма

    «Семен-Сильний»

    Нижче представлені сервіси, що не ввійшли в основний огляд в рамках даного поста, але були запропоновані користувачами в коментарях або представниками сервісів.
    Topvisor.ru

    2 499 р., безкоштовно, безкоштовноруки + мозокдесктоп5-6 годин
    безкоштовноруки + мозоконлайн4 години
    безкоштовноруки + мозоконлайн4 години
    безкоштовнона основі словоформдесктопменше хвилини
    платнийна основі видачі ПСонлайн2 хвилини552,5 р.1,5 р. (98 коп. якщо вважати всі ключі)
    платнийна основі видачі ПСонлайн2 хвилини270 р.48 коп.
    30 000 $ /міс.на основі видачі ПСонлайн
    платнийонлайн
    безкоштовнона основі видачі ПСонлайнкілька хвилинбезкоштовнобезкоштовно
    платнийна основі видачі ПСонлайнменше хвилини + два дні309 р.60 коп.
    платнийна основі словоформонлайнменше хвилинибезкоштовнобезкоштовно
    1 700 р.на основі словоформ + на основі видачі ПСдесктопкілька хвилин
    3 000 грн.на основі словоформ і лемдесктопкілька хвилин
    платнийна основі видачі ПСонлайнкілька хвилин + пару годин350 р.
    (700 р. без знижки)
    60 коп.
    (1,2 р. без знижки)
    платнийна основі видачі ПСонлайн~7-8 хв. на 3000 запитіввід 30 коп.

    У результаті поки не маємо інструменту, який на повному автоматі згрупує потрібні запити без помилок.

    Найкращі результати показали (судив по сортам черешні) Semparser.ru і Seo-case.com. За вартістю отримуємо 48 копійок проти 1,2 рубля відповідно. Різниця майже в три рази. Додаткова вартість у Seo-case, я так думаю, за рахунок бонусної інформації. На наступному місці стоїть Кей-Колектор (так як він майже напевно є у людини, який займається запитами).

    Самий грунтовний підхід щодо кластеризації, на мій погляд, у хлопців з Just-magic.org. Так що як тільки з’явиться можливість, обов’язково потестирую.

    Як би там не було, робота руками краще, ніж будь-яким сервісом і з цим складно посперечатися. Трохи дорожче, але набагато якісніше.

    На цьому мега огляд закінчується, дорогі друзі! Я впевнений, що вам сподобалося, тому прошу вас залишити свою думку в коментарях, а якщо вам є що додати, то тим більше отписывайтесь.

    Дружно скажемо велике спасибі Дімі, адже, хто знає, раптом він одного разу складе подібне порівняння яких-небудь інших корисних інструментів, і вирішить їм поділитися 🙂

    До зв’язку друзі!

    З повагою, Олександр Алаєв