Треба якось підтримувати звання не тільки SEO блогу, але і Фото блогу, раз вже я його так став афішувати. Цикл статей про фотографії вирішив почати з огляду одного легендарного об’єктива від улюбленої фірми Canon — EF 28-70 f/2.8 L USM. До речі, в рунеті немає жодного огляду цього об’єктива, це раз. Два – про нього взагалі не говорять практично з тієї ж причини, мабуть, немає ні в кого такого об’єктива, а у кого він є не говорять, тому що зайняті експлуатацією 😉 Жарти жартами, але так воно і є…

Поясню, чому цей об’єктив можна вважати легендарним. З’явився цей об’єктив аж у далекому листопаді 1993 року! Уявіть, цього об’єктиву вже 17 років, а він все ще живе. До речі, Canon EF 24-70 f/2.8 L змінив його тільки в листопаді 2002 року, рівно 9 років. За ці 9 років 28-70 був визнаний кращим стандартним зумом для фотоапаратів Canon.

Зараз цей об’єктив дістати в Росії неможливо, якщо тільки в когось з «динозаврів» фотографії не станеться криза і людина вирішить продати всю техніку. Особисто мій екземпляр був знайдений у Сполучених Штатах. Проробивши довгий шлях з Америки до Петербурга, а звідти до Іркутська (коли я його купував, то жив я ще в Іркутську) він потрапив мені в руки і відразу ж став улюбленим, при першому ж погляді (хто сказав, що кохання з першого погляду не існує? ;)). Коли я взяв його в руки, зрозумів що йому місце тут 😉 До того часу у мене не було «тушки», тому що мій 40D був убитий на зйомці, і разом з новим об’єктивом я відразу купив Canon EOS 5D Mark 2. Тому тестувати об’єктив будемо саме на 5D2. До речі кажучи, в народі, на сленгу 28-70 називають «годувальник». Не вдаючись у подробиці можна зробити висновок, що об’єктив був кращим другом фотографа в часи свого бурхливого життя і виручав в будь-якій справі, будь то студійна зйомка, репортажка або пейзаж. Він відмінно підходить для зйомок будь-якого плану. На цьому закінчимо ліричний вступ і перейдемо до цифр, розрахунків і т. д.

Перше враження від об’єктива. Треба сказати, що об’єктив виглядає дуже переконливо, як за своїми розмірами, так і за вагою. Так само треба згадати, що кільце зумування влаштовано трохи інакше, ніж у інших об’єктивів. На довгому кінці (70мм) об’єктив буде в складеному стані, на короткому (24мм) — він вилізе і значно збільшиться в розмірі. Відповідно, зуммерування інвертоване. Бленда кріпиться не до ходової частини об’єктива, як у Canon 24-105 4L, а до основи, так, як це реалізовано у 24-70 2.8 L. насправді, 28-70 і 24-70 братися близнюки з виду, тому і порівнюю їх, але якщо ви користувалися 28-70, то вам навряд чи в руки потрапить 24-70 і навпаки. Тому, що заміна одного на інший позбавлена всякого сенсу.

Перше враження від зйомки. Об’єктив дуже тихий, завдяки USM мотору, зараз це, звичайно, не новинка, але тоді… Швидко фокусується на об’єкті, знову ж таки завдяки ультразвуковому мотору. Має дуже приємне боке (розмиття заднього фону). Різкість картинки на рівні L-об’єктивів, що тут ще скажеш. Єдине що на діафрагмі 2.8 чіткість нижче, ніж, скажімо, на 4. Але це не недолік. У таких об’єктивів взагалі немає недоліків, тільки особливості 😉

Як то все оповідання у мене вийшло сумбурне, в голові багато думок, складно структурувати. Але як підсумок цієї частини оповідання можу сказати – це кращий об’єктив, який я тримав у руках, і він дає кращу картинку – соковиту, мальовничу і загадкову. Ось вам приклад кілька знімків (зверніть увагу на різкість і чіткість картинки, на знімках немає фотошопа, тільки кроп і кольорокорекція в LightRoom’е):

Тепер давайте перейдемо безпосередньо до аналізу і порівняння об’єктивів Canon EF 28-70 f/2.8 L USM і Canon EF 24-70 f/2.8 L USM.

Порівнюємо розміри об’єктивів:
(1) на довгому і (2) короткому кінцях

Погляньте на ці фотографії. Як я і говорив вище, вони як брати близнюки. Перша фотографія – об’єктиви в положенні максимального фокусної – 70мм, друга – в положенні широкого кута – 28мм м 24мм відповідно. Ми бачимо, що на широкому куті 24-70 виглядає трохи більше, зрозуміло, що це «ті самі 4мм», але не тільки, давайте з’ясуємо це, порівнявши характеристики:

Порівняльна таблиця Canon EF 28-70 f/2.8 L USM і Canon EF 24-70 f/2.8 L USM

EF 28-70 f/2.8 L USM
EF 24-70 f/2.8 L USM

Загальні характеристики
Фокусування
Діафрагма
Інші характеристики
Габарити
Мінімальний кут огляду (град.хв) 34 29
Максимальний кут огляду (град.хв) 75 74
Діаметр різьблення для світлофільтру (мм) 77 77
Мінімальна фокусна відстань (мм) 28 24
Максимальна фокусна відстань (мм) 70 70
Мінімальна відстань фокусування (м) 0.5 0.38
Мінімальна діафрагма 22 22
Число пелюстків діафрагми 8 8
Автоматичне фокусування так так
Ультразвуковий мотор так так
Кількість груп елементів 11 13
Кількість елементів 16 16
Число асферичних елементів 1 1
Число елементів нізкодісперсних 2
Діаметр (мм) 83.2 83.2
Довжина (мм) 117.6 123.5
Вага (г) 880 950

З таблиці ми бачимо основні відмінності, але найбільш цікавим для нас є «Число нізкодісперсних елементів». У старої моделі 28-70 таких елементів немає, а в новій моделі 24-70 є. Що ж це? Це елементи з ультра-низкодисперсионного скла і флюоритові скла, які дозволяють максимально компенсувати такий неприємний ефект віньєтування. Ось ще одна причина по якій об’єктив став важчим.

А тепер перейдемо до практики і порівняємо знімки.

Подивимося знімок зимового пейзажу:



28-70 28mm f/2.8
24-70 28mm f/2.8

На самому те справі і не дивно, що віньєтування на 24-70 менше на максимально відкритій діафрагмі. Висновок — низкодисперсионные елементи це не привід випустити щось нове і здерти гроші, а цілком працююча схема поліпшення якості знімка.

Подивимося на центр знімка при 100% збільшення, тобто в оригінальному розмірі.



28-70 28mm f/2.8
24-70 28mm f/2.8

Що ми бачимо про більш докладному вивченні кадру. Ніяких кардинальних відмінностей немає, але все таки 24-70 трохи чистіше і чіткіше малює краю деталей.

А тепер частина знімка на деякому віддаленні від центру:



28-70 50mm f/5.6
24-70 50mm f/5.6

Перевірка на 50мм, м’яко кажучи, вражає. Canon 24-70 набагато чіткіше передає дрібні деталі об’єктів. Картинка більш контрастна. Приклад наведено для діафрагми f/5.6, але аналогічна картина спостерігається і при інших диафрагменных числах. Ех 🙁

Ось такі пироги. А здавалося б, куди вже краще можна зробити і так самий хороший об’єктив? А от можна, використовуючи більш сучасні напрацювання в області оптики. АЛЕ! Варто міняти старий 28-70 на новий 24-70? Тут відповідь буде однозначною — звичайно ні! Чому? Самі подумайте над цим на дозвіллі, це корисно 😉

Якщо ви власник 28-70, то у вас і так є абсолютно все, що вам може знадобитися — 28-70 чудової якості об’єктив. І потім, він більш живописно малює.

Якщо ви ще думаєте, що купити зараз, то 24-70 купити не проблема, зайшов в будь фотомагазин і купив. А ось 28-70 не купиш вже просто так, як я писав, а потримати в руках легенду приємно!

До речі, користуючись нагодою, хочу передати в черговий раз величезну подяку людині, фотографу з великим стажем, Геворгу. Геворг, величезне вам спасибі, за те, що ви все таки дістали в надрах Америки для мене цей чудовий об’єктив (28-70). Спасибі вам за підтримку і поради. Незабаром я напишу огляд для ще одного легендарного об’єктива Canon 50mm 1.8 I (перша ревізія), за нього теж спасибі Геворгу.

Ну і ще на затравочку пара фотографій, зроблених в різних умовах. Всі вони зроблені на Canon EOS 5D mark2 + Canon EF 28-70 f/2.8 L


Пишіть коментарі, якщо помітите якісь неточності, обов’язково повідомте, будемо доопрацьовувати. Дякую за увагу.

З повагою, Олександр Алаєв