Привіт, друзі! Як відпочивається? Я сподіваюся, що чудово. Я обіцяв не писати найближчі місяці про seo, smo і т. д., але тут підвернувся випадок – дуже цікавий гостьовий пост. Так що автор поста Сергій Количев (ведучий блогу «Містерія онлайну»), а не я. Не буду лити води, як я люблю зазвичай це робити, а пропоную відразу перейти до справи і до суті питання. Передаю слово Сергію.

Добрий день, шановні читачі блогу АлаичЪ’а. Останнім часом я багато експериментую з отриманням трафіку і беків на свій блог. Одним з варіантів залучення трафіку є використання сервісів Q&A. Якщо по-російськи, то це сервіси «Питання-Відповідь». Думаю, багато хто про них чули. Це сервіси, де одні люди задають питання, а інші відповідають на ці питання, за що їм нараховуються бали. Я вважаю, що подібні сервіси – це відмінний інструмент для збільшення впізнаваності вашого сайту, та створення позитивної репутації.

Наведу трохи статистики. За даними дослідження, яке провела business.com виявилося, що 49% компаній задають питання на сервісах «Питання-Відповіді». 29% для пошуку потрібної інформації використовують Twitter. Звичайно, ці цифри актуальні для буржунете, у нас дещо все інакше. Принаймні, думаю, що Twitter не настільки у нас виріс, щоб використовувати його в якості пошуку необхідної інформації. Але все ж…

До чого зводиться просування власного сайту через Q&A?

Думаю, що багатьом, хто раніше не чув про цей спосіб просування, буде цікаво, яким же чином діяти. Все до банальності просто. Вам потрібно шукати питання, які будуть близькі за тематикою до вашого блогу, давати відповідь на це питання і там, де це доречно, вставляти посилання на свій блог. Ну, наприклад, з сервісу Гугла – Google «Питання і Відповіді», в цьому місяці до мене на блог прийшло 48 відвідувачів. А для цього я лише один раз відповів на питання про розкрутку блога. Причому, відповів, ще навесні. З тих пір щодня до мене на блог приходить 1-5 відвідувачів з цього сервісу. Нижче статистика за цей місяць по переходах з сервісу Google «Питання і Відповіді»

Багато хто може сказати, що це мізерно мало. Особисто я так не вважаю, тому що для якісного просування сайту потрібен комплексний підхід, тому дрібниць тут бути не може. А якщо потрібно більше трафіку, то завжди можна напружитися, і вичавити більше того, що вже є.

А тепер узагальнимо. Що корисного дадуть ці сервіси для нашого блогу?
Якщо ми будемо знаходити цікаві питання, схожі за тематикою з тематикою нашого сайту, і будемо відповідати на них, то ми отримаємо:

  • Цільових відвідувачів на блог
  • Потрібні зв’язки в потрібних колах, також зможемо нарощувати власну репутацію

Як діяти?

Для початку потрібно зрозуміти одну важливу прописну істину, яку зрозумів я в свій час, коли займався впритул даною роботою: ви зобов’язані дати те, що цікавить інших. Причому, це не повинен бути відповідь типу«, та відчепися». Це повинен бути розгорнутий відповідь, який реально вирішить проблему людини, поставила питання, чи дасть інформацію про те, де може бути відповідь на його питання.

Крок 1. Обов’язково заповніть свій профіль – аватар, інтереси і т. д. тобто все, що може дати людям хоч якесь уявлення про вас. Ви повинні виглядати як людина, а не бот

Крок 2. Шукаємо питання, які можуть бути схожі з тематикою нашого блогу. Наприклад, seo, розкрутка блогу і т. д.

Крок 3. Знайшовши питання, який нам підходить, не поспішайте радіти. Подивіться дату його публікації та кількість наявних відповідей. Часто буває, що питання опублікований дуже давно і вже опустився в загальній стрічці питань. Або на запитання вже є повні і розгорнуті відповіді, на тлі яких вам не вдасться привернути увагу користувачів своєю відповіддю.

Для того щоб у вас було якесь уявлення про те, як це робити, я на власному прикладі покажу, як треба працювати.

Ось питання:

А ось так я відповів на це питання:

Тобто, відповідь має бути розгорнутим. Він повинен привертати увагу хоча б уже тим, що великий за обсягом. З власного досвіду можу сказати, що такі відповіді дають хороший, тривалий ефект в плані трафіку. Особливо, якщо ваша відповідь визнають кращим.

Найбільш популярні буржуйські сервіси Q&A:

  • Yahoo! Answers – даний сервіс є найбільшим серед собі подібних. За даними «comScore» в листопаді минулого року сайт відвідало близько 47 мільйонів чоловік. І це тільки з США. Поставлене питання знаходиться в паблике 4 дні. Присутня система рейтингування. Тобто, користувачі голосують за відповіді і тим самим, визначається кращий відповідь. Найкращий відповідь вибирається людиною, який поставив запитання, або ж співтовариством
  • Answers.com / WikiAnswers. Answers.com кожен місяць відвідує близько 41 мільйона чоловік з США. Відмітна особливість даного сервісу полягає в тому, що якщо ви, наприклад, поставите питання, які буде пов’язаний із судовим розглядом, то обов’язково отримаєте на нього розгорнуту відповідь від друкованого видання «West’s Law and the Oxford University». Тобто, налагоджено зв’язок із сайтом-джерелом. Ну, і на відміну від Yahoo! Відповіді тут не закривають питання
  • LinkedIn Answers & Business.com Answers. Якщо порівняти модель побудови даного сайту, то на відміну від двох попередніх, де модель типу «бізнес для клієнта», тут модель типу «бізнес для бізнесу». Тобто, спілкування в даному сервісі відбувається між професіоналами певної професії

Популярні російськомовні сервіси Q&A:

  • Відповіді Mail.ru – за словами багатьох моїх колег, там більше всього трафіку. Особисто я тільки «мацаю» даний сервіс, тому поки без конкретики
  • Google «Питання і Відповіді». Про нього я говорив вище
  • Яндекс Відповіді. Тепер вже колишній проект популярної пошукової системи, оскільки зовсім недавно Яндекс повідомив, що закриває «соціальну частину свого сервісу»

У світлі усього вищевикладеного рекомендую користуватися Google «Питання і Відповіді» і Відповіді Mail.ru. Якщо вам потрібен закордонний трафік, то, відповідно, використовуйте популярні західні аналоги. Ось, мабуть, і все.

Шановні читачі. Якщо вам сподобався пост, якщо цікаво, як я пишу, цікаві теми seo, smo, заробіток в інтернеті, то рекомендую вам підписатися на оновлення мого блогу: на мило, або через RSS. З повагою Сергій Количев.

З повагою, Олександр Алаєв