Привіт, друзі! Знову настав час корисних теоретичних постів. І сьогодні я хотів би поговорити про найважливіше теге — Title. Що таке Title сторінки, на що впливає, як правильно скласти title з точки зору SEO, які при цьому можна допустити помилки і багато іншого. І теорія, і практика, і математика – сьогодні буде все і для всіх. Максимально детально.

Роблячи seo аудити останнім часом спостерігаю в 9 сайтів з 10 серйозні проблеми зі складанням або генерацією заголовків. Доводиться в кожному аудиті дуже довго розписувати основну інформацію про title, оптимальній довжині і про те, звідки брати ключові слова для його складання і максимального ефекту. Це і стало основною причиною, що підштовхнула мене на написання сьогоднішнього посту, постараюся розповісти все, що я знаю, щоб у майбутньому давати тільки посилання. Заощаджу собі купу часу!

Щоб навіть новачки розуміли, про що йдеться, пропоную почати розмову з самих основ і нудною математики.
Отже, все нижче сказане відноситься тегу , який є елементом html-документа та розташовується всередині блоку . Даний тег визначає заголовок документа, але безпосередньо на сторінці не відображається, а побачити його можна в назві вікна або вкладки з відкритим сайтом. Саме title в переважній більшості випадків відображається як посилання на сайт в результатах пошуку і тому повинен бути складений так, щоб привертати максимум уваги. А ще саме title є «сильним» елементом документа, що впливає на його позиції в будь-якій пошуковій системі.

Поїхали.

Так як пост дуже великий, вам знадобиться зміст:

  • Максимальна довжина Title:
    • Скільки слів бере участь у ранжуванні?
    • Скільки символів відображається в пошуковій видачі?
  • Стоп слова і стоп символи Title
  • Title і H1 однакові — погано чи добре?
  • Що робити для отримання максимального ефекту:
    • Де брати ключові слова?
    • Як використовувати ключові слова?
  • Основні помилки при роботі з Title
  • Важливі висновки та коротке резюме для ледачих

Максимальна довжина тега Title для Яндекса і Google

Питання максимальної довжини заголовка хвилює багатьох веб-майстрів. У мережі чимало різних експериментів на цей рахунок, але скрізь різні результати. З часом все змінюється в тому числі і по частині обліку розмірів заголовків. Я надам вам найактуальніші дані на сьогоднішній день, але на всяк випадок зверніть увагу на дату поста в кінці.

Яку максимальну кількість слів з Title бере участь у ранжируванні

Реальність така, що я не бачу взагалі ніяких обмежень в довжині title, ні за кількістю слів, ні за кількістю символів. Кожне слово з будь-якої частини заголовка може бути знайдено через пошук. Дивіться самі.

Є у мене в загашнику просто чудовий сайт, і я дуже дорожу цим екземпляром. Адреса сайту — mosgrandrealty.ru. Цей сайт відзначився багато в чому, але Title тут особливо прекрасний — 190 слів або 1286 символів! А вам слабо? 🙂

Можете не вірити, але сайт шукається навіть за останніми словами з заголовку. Більш того, за уточненою фразі по регіону Москва сайт знаходиться на 6 місці – «оренда заміського будинку» Яндекс. За уточненою фразі сайт теж знаходиться близько до топу, на другій сторінці на 17 місці!

У Google знайти сайт було складніше, довелося шукати за уточненою фразі з 6 слів, при цьому сайт видавався тільки в кінці — «оренда заміських котеджів, оренда заміського будинку» в Google. При цьому заголовок посилання мав зовсім інший текст, а фрази з title відобразилися в тексті фрагменту. Тим не менш, Google вдалося знайти сайт з текстом з супер-довгого заголовка.

З наведених вище прикладів можна сказати, що в розумних межах розмір тега Title нічим не обмежений.

Але тут постає набагато більш важливий і потрібний питання, а чи однаково враховуються ваги слів title такого великого розміру? Найімовірніше, немає. З нашого прикладу такий висновок однозначно зробити не можна, т. к. сайт порушує дуже багато правил пошукачів, і на нього може бути накладено фільтр за що завгодно. Треба проводити серйозний експеримент, щоб дізнатися, наскільки і коли падає релевантність фрази при видаленні від початку title. Але є власні спостереження і досвід колег по цеху – дійсно, така залежність є, далі 12 слова спостерігається сильне зниження значущості слів в Title.

↑ Повернутися до змісту

Скільки символів з Title відображається в заголовку посилання в пошуковій видачі

Крім кількості слів, які беруть участь у ранжируванні, напевно вас зацікавить питання максимального відображуваного кількості символів з title в пошуковій видачі.

Почнемо з Яндекса. Як ви знаєте, якщо текст не вміщується повністю в рядок, то він буде замінений на три крапки (воно може бути в кінці, на початку або в середині title). Дуже важливо, щоб видима частина заголовка на видачу відображала суть документа, краще всього, якщо ваш заголовок повністю вміститься у відведений кількість символів. Навіть якщо заголовок отрежется в кінці, то це виглядає прийнятно, але якщо обрізається початок або середина, то найчастіше заголовок втрачає у зовнішньому вигляді і, отже, в клікабельності.

Тому важливо знати, на яку кількість символів ви можете розраховувати. Я перегорнув кілька сторінок видачі Яндекса за різними запитами і прийшов до висновку, що максимальна довжина залежить від декількох факторів. Максимальний заголовок, який я знайшов, склав 75 символів, не рахуючи троеточия (це ще три символи) в кінці. Невеликим відкриттям стало і те, що довжина і входження ключової фрази впливає на заголовок. Коли пошукач знаходить ключове слово, він виділяє його жирним. І ось у чому підступ:

Як бачите, текст, виділений жирним, займає більше місця і, як наслідок, частина заголовка була «витиснена». Тому довжина заголовка, видимого у видачі, може бути різною для одного і того ж сайту, для одного і того ж title, але при різних запитах. Тому однозначно міркувати про допустиму довжину просто безглуздо, зате якщо ви зможете умістити все найважливіше в 65-70 символів, то отримаєте оптимальний результат. Це для Яндекса!

А що ж в Google? Тут все ще складніше, якщо говорити про кількість видимих символів в заголовках посилань. В середньому довжина надрукованого заголовка в Google набагато менше, ніж в Яндексі – 50-57 символів.

Наприклад, подивимося одну і ту ж сторінку видачі в різних браузерах при одному і тому ж збільшенні 125% (збільшення пов’язано з системними налаштуваннями комп’ютера, інакше без нього все виглядає неприйнятним дрібно).

Різне відображення я позначив стрілочками. У прикладах відмінність лише на 1 символ в рядку. В одному і тому ж браузері, змінюючи zoom, можна добитися аналогічних відмінностей.

Ще цікавіше зазирнути у інспектор вихідного коду сторінки і подивитися, що там:

Тут видно, що насправді заголовок присутній повністю, тільки не відображається весь у зв’язку з моїми настройками збільшення, моїми системними шрифтами і дозволом екрану. Видимий заголовок коротше фактичного на 8 символів. Справа в тому, що ширина блоку для кожного результату у видачі Google строго обмежена і становить 512 пікселів. А контейнер з посиланням і заголовком у конкретному прикладі становить 560 пікселів (це в Chrome, а в FireFox цей же самий приклад становить 550 пікселів).

Чисто теоретично, при певних налаштуваннях можна побачити весь title повністю. Наприклад, з мобіли. Хоча там і інша верстка, але тим не менш:

Вся ця математика надто втомлює і не повинна займати вашу голову, коли ви готуєте до публікації чергову статтю. Просто запам’ятайте, для Google бажано все найважливіше вмістити в Title до перших 50 символів.

Фуф, з самим великим теоретичним розділом покінчили! Поїхали далі.

↑ Повернутися до змісту

Стоп слова і стоп символи в Title

Що стосується стоп-символів, можна припустити, що серед них можуть опинитися такі символи: ( ) – = / \ ! ? | + _ . : ;
У нашому випадку під стоп-символами необхідно розуміти ті знаки пунктуації, які розбивають пасажі.

Що таке пасаж? Пасаж – це послідовність слів на сторінці. Пасажі відокремлюються одне від одного розділовими знаками або html-тегами. Ми, люди, сприймаємо текст як послідовність слів у реченнях. А пошуковик сприймає текст, як послідовність слів у пасажах. По ідеї, ці сприйняття повинні збігатися, але часто це не так.

Давайте дізнаємося, які символи або знаки пунктуації розбивають пасажі. З перерахованого списку символів, пасажі поділяють тільки точка, окличний і питальний знаки . ! ?. При цьому після розділового знака має йти нову пропозицію (пасаж) обов’язково з великої літери і тільки після пробілу. «Вася пішов гуляти. На вулицю» — два пасажу. «Куди Вася пішов гуляти? На вулицю» — два пасажу. «Вася гуляє!На вулиці» — один пасаж, оскільки немає пробілу між знаком і наступним словом.

Таким чином, приходимо до висновку, що точка і знаки питання та оклику є стоп-символами, і в Title їх використовувати не слід. Що стосується інших спецсимволов, то пасажі вони не «б’ють», але я б все одно їх не використав. Завжди вистачає коми і тире, щоб скласти гарний заголовок, набагато рідше використовуються двокрапка і дужки. До речі, якщо необхідно можете використовувати лапки-ялинки, вони так само нічого не порушать у нашій конструкції.

Про html-теги в рамках розмови про Title можна було б і не згадувати, так як в заголовках вони не повинні зустрічатися, але, передбачувано, «б’ють» є: перенесення рядка
, абзац

блок
. Це просто до відома.

Поговоримо про стоп-слова. Давайте в цьому питанні звернемося відразу до Яндексу. Ось за цим посиланням:

В будь-якій мові є слова, які зустрічаються набагато частіше за інших. Слова, які зустрічаються дуже часто, щоб бути значущими для пошуку, називаються стоп-словами. Як правило, це займенники, прийменники і частки. Пошукові машини зазвичай ігнорують стоп-слова, навіть якщо вони зустрічаються в тексті запиту.

Перераховувати стоп-слова немає ніякого сенсу, але якщо вам сильно треба, то, наприклад, запитайте у Вікіпедії, що таке прийменник. Яндекс каже, що стоп-слова за замовчуванням не шукаються, тим не менш, видача за запитом, що містить привід, і видача по тому ж запиту, але без прийменника, різна.

Це все формальності, насправді ж про це навіть думати не варто. Хто сказав, що стоп-слова в заголовках щось псують? Це міф! Ну не можна просто так запиту викинути привід або частку, якщо вона там має бути, точно як і додати якесь абсолютно «лівий» займенник в запит теж не можна. Просто забудьте про існування стоп-слів при складанні Title.

↑ Повернутися до змісту

А це погано, якщо Title заголовок H1 однакові?

Не знав, куди можна додати відповідь на дане питання, але раз вже там фігурує слово Title, поговорити буде не зайвим. Мені часто задають питання про те, наскільки погано позначається на просуванні коли заголовки Title і H1 однакові, не вважають пошукові системи це ознакою спаму.

А хто взагалі сказав, що це погано? Мені здається, це чергова помилка. Експериментальних підтверджень або спростувань цього я не бачив. Але давайте міркувати логічно. H1 – це заголовок сторінки, який бачить користувач. Title – це заголовок, який бачить пошуковий робот. Чому, власне, вони не можуть бути ідентичними? Не чому, це абсолютно нормальне явище.

Але так як ми говоримо про ефективне SEO, то у мене є кілька рекомендацій для вас. Видимий кожному відвідувачу заголовок H1 на сторінці повинен бути максимально орієнтованою на людини, він повинен бути коротким і відображає основну суть статті, і не повинен нагадувати набір ключових слів. А Title можна трохи «розігратися» — можна трохи більше оптимізувати його, зробити довшим, не упустити можливість вжити відразу кілька ключових слів. Але завжди тримаємо в умі той факт, що і цей заголовок побачать живі люди в пошуковій видачі і він повинен їх залучати на вашу сторінку, а не навпаки.

Зазвичай я дотримуюся такого правила, якщо просуваю велику групу запитів на одну сторінку: Title згадую головний ключовий запит і кілька найбільш значущих додаткових ключевіков, H1 обов’язково так само згадую головний запит і 1-2 менш значущих ключевіков, які не потрапили в title. Таким чином, виходить, що у двох найбільш «сильних» елементах документа я зможу використати максимальну кількість необхідних мені ключових слів. Беріть собі на озброєння!

↑ Повернутися до змісту

На що орієнтуватися для отримання максимального ефекту

Разу вже вище ми торкнулися питання ефективного побудови заголовків і розподілу ключових слів, поговоримо про те, де брати ключові запити і як з ними працювати.

Де брати ключові слова

Коли я вперше публікую статтю на сайті, або, наприклад, пишу пост на цьому блозі, я роблю лише припущення про те, які ключевики у мене найголовніші і який заголовок скласти. На підставі чого робити припущення? Так, найпростіший відповідь – wordstat.yandex.ru.
Точність і повнота вордстата, звичайно, не найкраща, але для припущень годиться. Перед написанням даного посту я зробив вибірку по цікавить мене ключовому слову «title», відсіяв все зайве і розбив на групи.

Дивлячись на цю таблицю я відразу визначив опорні точки, то про що як мінімум треба написати. Такий підхід займає багато часу, і я використовую його не часто, тільки для дуже серйозних постів, як цей.

Другий варіант, звідки можна отримати необхідні ключові слова – шпигунство за конкурентами. Це цілий комплекс заходів, якому я присвятив окремий пост — Аналітичний шпигунство або як дізнатися ключові слова конкурентів. Ефективно прошпионить не завжди вдається, але зате дає відмінні результати. Читайте пост, експериментуйте.

І третій найкращий і улюблений варіант – аналіз реальної статистики відвідуваності сайту в Google Analytics. Є у цього варіанту один недолік – його можна застосувати лише постфактум, тобто коли після публікації статті вже минуло кілька місяців, і накопичилася статистика. Цей метод лежить в основі трафікового просування і дає прекрасні результати. Щоб подивитися ключові слова переходів для певної сторінки: заходьте в акаунт GA, вибирайте сайт, блок «Поведінка», список «Контент сайту», розділ «Сторінки входу». Далі тицяєте на потрібний url зі списку і переходите на вкладку «Ключове слово». Все це я зазначив на скріншоті нижче:

Тепер вам залишається тільки проаналізувати ключові слова зі списку та відредагувати Title там, де це необхідно.

Як використовувати ключові слова

Список ключевіков готовий, залишилося тільки грамотно ним розпорядитись!

Самий складний момент, який мені доводиться пояснювати людям, коли мова заходить про Title, це купчастість ключових слів.

Я рекомендую найголовнішу ключову фразу для сторінки використовувати в точній входження, не розбиваючи слова з цієї фрази іншими словами. Наприклад, «купити пластикові вікна» буде більш кращим варіантом, ніж «купити хороші пластикові вікна» при просуванні по запиту «купити пластикові вікна».

Введення додаткових слів всередину основний ключової фрази обґрунтовано в тому випадку, коли в результаті цього формується входження іншої ключової фрази, частотність (популярність) якої порівнянна з частотністю основний. В такому випадку можливе зниження за основним запитом компенсується відмінним зростанням за додатковим запитом або навіть цілої їх групи.

Наприклад, просуваючись за запитом «як скласти резюме» ми можемо використовувати його в title і розраховувати на 5935 показів, але є запит «як правильно скласти резюме» має 6420 показів. В даному випадку, використовуючи title входження другого запиту, ми можемо розраховувати на сумарну кількість показів по обом запитам (12355), а, вказавши в title текст першого запиту, ми зможемо розраховувати тільки на його кількість показів (5935). Приклад спеціально спростив, щоб ви правильно зрозуміли його суть, а з часом ви самі навчитеся розуміти всі нюанси.

Головне не переборщити з оптимізацією і пам’ятайте, що Title ми робимо і для людей теж. Нам дуже важливо показати красивий говорить заголовок на пошуковій видачі, щоб на нього натиснули.

↑ Повернутися до змісту

Основні помилки в Title, які не слід допускати

Нижче я перерахував основні помилки, які зустрічаються в моїй практиці. Будь ласка, не допускайте їх:

  • Важливо уникати дублювання заголовків title всередині сайту. Відслідковувати це можна з панелі вебмастера Гугла (Заходьте в панель GWMT, вибираєте сайт, розділ «Вид в пошуку» -> «Оптимізація HTML»).
    Дуже часто дублювання title свідчить про дублювання сторінок з однаковим змістом за різними адресами, а це дуже серйозне порушення.
  • Не варто вживати те ж саме ключове слово title більше одного разу. В крайньому випадку, можете використовувати його словоформи (відмінки, єдине і множинне число і т. д.). При написанні заголовків я завжди дотримуюся цього правила за рідкісними винятками.
  • Якщо title повторюються від сторінки до сторінки елементи (часто це назва компанії, організації або назву сайту), необхідно, щоб вони були в кінці, а не на початку і були не довше кількох слів. Можна взагалі обійтися без цих приставок, якщо ваша компанія не настільки відома, щоб користувач відразу прийшов до вас і купив, побачивши тільки ваш бренд. В такому випадку можна назва залишити для головної сторінки або сторінки контактів, щоб люди, які навмисно шукають саме вас, могли побачити ваш сайт на першому місці.
  • Зрозуміло, title не повинен бути набором ключових фраз, зарахованих через кому. Дивно, але до цих пір не всі це усвідомлюють і продовжують використовувати цю техніку. Це вже не працює ні для пошукачів, ні для користувачів. Постарайтеся зі своїх ключових слів скласти осмислену фразу або речення, це не так складно, як здається.
  • Бувають і зворотні випадки, коли заголовок виходить дуже «млявим», і користувачі на нього не натискають, тому що в ньому немає заклику, він не інформативний і не описує переваг. Це не менше зло, ніж переоптімізація.
  • Помічали випадки, коли Google ігнорує ваш тег title і використовує інший текст в заголовку в пошуковій видачі? Це теж може свідчити про погане заголовку. Таке трапляється в таких ситуаціях. Якщо заголовок занадто довгий, Google це не подобається, і він його вкорочує або повністю замінює. Якщо заголовок погано описує сторінку або не відповідає її змісту. Якщо сам документ релевантна запиту користувача, а в заголовку немає пошукового запиту, Google може сам сформувати Title для підвищення CTR. Для генерації заголовків найчастіше використовуються анкор внутрішніх посилань або текст з цільової сторінки.

Якщо у вас є що додати – пишіть в коментарях, можливо, ваш приклад стане показовим, і я захочу його розібрати і додати в цей розділ.

↑ Повернутися до змісту

Важливі висновки та коротке резюме для ледачих

Цей розділ призначений для самих ледачих людей, які не зважилися прочитати мій мега-пост повністю. Прочитавши кілька пунктів, що йдуть нижче, ви отримаєте цінні відомості і зможете відразу ж ними скористатися, але я все ж настійно рекомендую вивчити пост, щоб розуміти, виходячи з чого були зроблені дані висновки.

А для тих, хто мій пост подужав, нехай це стане чек-листом, у якому відзначені найважливіші пункти, які необхідно запам’ятати.

  • Значуща для просування частина заголовка повинна бути не більше 12 слів, щоб отримати максимальний ефект.
  • Найбільш популярні ключові слова повинні йти в самому початку заголовка і вміститися в перших 50 символів, щоб зберегти привабливий вигляд в пошуковій видачі.
  • Намагайтеся не використовувати в заголовку такі знаки пунктуації – . ! ? – т. к. вони розбивають пасажі.
  • Найбільш важливі ключові фрази, що складаються з декількох слів, повинні мати «чисте входження» без потрапляння інших слів всередину фрази.
  • Складайте заголовки завжди вручну і осмислено, щоб це не було схоже на перерахування ключових слів, інакше це може бути поганим сигналом, як для людей, так і для пошукових роботів.
  • Заголовок повинен максимально інформативно відображати суть сторінки, якої він належить. Відповідаючи очікуванням користувача на видачу, ваш сайт буде тільки вигравати за рахунок поліпшення поведінкових факторів.
  • Вивчайте статистику Google Analytics і переробляйте заголовки на своєму сайті, це дає приголомшливі результати. В якості прикладу мій кейс про оптимізацію сайту з орендою нерухомості.

Нарешті я закінчив цей нескінченний пост!

Тепер ви знаєте все, що тільки можна і потрібно знати про заголовках Title – як їх правильно складати і оптимізувати, який вони повинні бути довжини і які помилки важливо не допускати! Весь мій досвід тут!

Задавайте питання, пишіть коментарі, діліться посиланням в соцмережах!

Успіхів у просуванні, друзі! І до зв’язку.

З повагою, Олександр Алаєв