Привіт, друзі. Мабуть, прийшов час поговорити про просування по трафіку сайтів, чи не так? Я запланував відразу чотири пости на цю тему – раз вже палити, то все відразу 😉

Сьогодні ми почнемо розмову з аналізу трафіку за даними статистики Google Analytics, а наступні пости будуть присвячені аналізу Яндекс Метрики, LiveInternet і один узагальнюючий пост, відповідно.

Про принципи просування сайту по трафіку не бачу сенсу розповідати – ви повинні це знати і розуміти. Основна мета – отримати максимальний трафік при мінімумі витрат. Залишається тільки одне головне питання – як? Сьогодні я як раз на нього і буду відповідати.

Насправді, методик такого просування дуже багато, але далеко не всі про них знають і, тим більше, далеко не всім вони доступні, тому я вирішив звернутися до інструментів, які доступні і прості.

Отже, сьогодні ми говоримо про збільшення ефективності сайту, покладаючись на дані Google Analytics.

Для початку я озвучу деякі умови, без яких подальша розмова не матиме сенсу. Для застосування знань на практиці нам буде потрібно:

  • Сайт, що має хоча б кілька десятків сторінок.
  • Сайт відвідують хоча б 100 чоловік на добу.
  • На сайті встановлений код лічильника Google Analytics, а з моменту його встановлення пройшов хоча б місяць.
  • І найголовніше – у вас повинно бути бажання і мотивація.

Для мотивації наведу один простий графік відвідуваності мого блогу alaev.info за місяць (09.01.2012 – 13.02.2012):

Не впевнений, що графік здасться вам дуже наочним, бо ось пояснення:

  • Нижня / Верхня межа до початку робіт – 286 / 376 відвідувань
  • Нижня / Верхня межа на даний момент – 452 / 517 відвідувань

Нескладно помітити, що відвідуваність зросла більш ніж у півтора рази.

Зверніть увагу! На графіку представлені значення в зрізі безкоштовного трафіку, а не загального трафіку на сайт з усіх джерел.

Зараз не можу не нагадати вам, що Google Analytics «з коробки» не розуміє російські пошуковики (крім Яндекса), не вважає переходи з них як пошуковий трафік, а так само не показує ключові слова, переходи за якими були здійснені. Про це я вже писав давно, для тих, хто пропустив це, читайте — Вчимо Google Analytics розуміти російський пошуковий трафік.

Повернемося до графіків. Щоб і вам побачити аналогічний графік для свого сайту необхідно виконати наступні кроки:

Заходимо в панель Google Analytics, а далі «Сожержание» -> «Вміст» -> «Сторінки входу». Вгорі сторінки шукаємо «Розширені сегменти», де відзначаємо галочкою «Безкоштовний пошуковий трафік» і тиснемо «Застосувати». Я спробував це відобразити на скріншоті:

Тепер ви будете бачити приблизно таку ж картину як зараз бачу я.

Але найцінніше нас чекає нижче. Прокрутіть сторінку вниз, там буде табличка, де показано цільові сторінки сайту, впорядковані по кількості переходів з пошукових систем на них за вибраний період часу.

Тикаємо на будь-яку вподобану посилання, я тицьнув на другу:

Далі можна натиснути на «Джерело»

Тут можна побачити з яких пошукових систем йде трафік і зрозуміти, де є недобір, якщо з якоїсь з ПС (Яндекс або Google) йде значно менше трафіку. У мене все рівно.

А тепер натискаємо на «Ключове слово»

Те, що нам і треба. У цій таблиці можна побачити всі пошукові фрази, за якими були зафіксовані переходи з ПС, впорядковані за кількість переходів.

Можна в випадаючому списку під табличкою вибрати «Рядків на сторінці: 25» (все залежить від ваших апетитів, можете вибрати хоч 500, у мене взагалі показує 802 пошукові фрази для даної сторінки).

І що тепер з цим робити? У верху сторінки знаходимо випадаючий список «Експортувати» і вибираємо «CSV для Excel». Тепер всі пошукові фрази у вас є в табличці, але там повна плутанина – Google до сих пір не навчився правильно експортувати дані в файл 🙁

Я розповім, як з цим впоратися. Виділяємо всі дані і Ctrl+C, далі відкриваємо свій улюблений текстовий редактор (я використовую EditPlus) і вставляємо Ctrl+V. Йдемо в пункт «Заміна» і там робимо масову заміну ком на знаки табуляції. Знову все виділяємо і копіюємо Ctrl+A + Ctrl+C. Повертаємося в Excel і вставляємо Ctrl+V. Тепер всі наші дані нормально відформатовані, кожне значення у своєму стовпці і комірці.

Видаляємо всі «ліві» (які не відповідають аналізованої цільовій сторінці) ключові слова, якщо такі раптом попалися. Залишився список ключових слів треба проаналізувати на займані позиції в Яндексі і Google.

Для визначення позицій я використовую RankingMonitor – модуль, що входить до складу програми Semonitor (англ. Назва Seoadmininstrator) — http://semonitor.ru/.

Для себе я виділив список з 15 запитів, які мені найбільше сподобалися і які можуть принести в потенціалі найбільше трафіку (тут я не обійшовся без допомоги коханого wordstat.yandex.ru).

Позиції за обраними ключовими словами на 13 січня:

Що ми бачимо? Та те, що треба добряче попрацювати, бажано в поті чола.

Відразу згадуємо про внутрішню оптимізацію сторінок сайту і свої вміння правильно складати title, h1 і взагалі вміння писати тексти, що задовольняють не тільки пошуковим системам, але і відвідувачам (тут в голову приходять думки про всякі поведінкові фактори тощо). Можна пошкребти по засіках і виділити пару сотень рублів на покупку посилань в sape або, що набагато краще, розоритися на парочку постових в Ротапост.

Я трохи підредагував цільову сторінку, подумав над заголовком title і купив кілька постових на 500р.

У підсумку по позиціях на 13 лютого я вже маю таку приємну картину:

Непогано, як мені здається, але роботи ще багато, адже реальний трафік дає тільки ТОП 3, а значить мені є куди прагнути!

А якщо згадати, що сторінок на сайті кілька сотень і всі вони жадають бути «отоптимизированными по саме не балуйся». А сайтів то у мене близько десяти і всі вони чогось хочуть. А ще робочі проекти, а ще клієнти, а ще… Ну, ви зрозуміли до чого я веду! Роботи нескінченну кількість! Але ніхто й не казав, що у хорошого і грамотного сеошника-професіонала (такого як я, зрозуміло 🙂 ) роботи мало!

Підводячи підсумки, скажу, що просування по трафіку – це дуже цікава і вкрай ефективна штуковина. Сподіваюся, я зміг вам це наочно показати. І я хочу, щоб ви так само трепетно, як і я, ставилися до просування своїх сайтів, адже така монотонна одноманітна робота дає воістину вражаючі результати!

Бажаю вам удачі, друзі. Чекайте наступних кейсів про Яндекс Метрику і LiveInternet і будьте на зв’язку!

А тепер я готовий відповісти на всі ваші запитання в коментарях.

З повагою, Олександр Алаєв