Привіт, народ. Сьогодні я хочу вам презентувати перший з проектів, який стартує на моєму блозі! Називається він «Періодична таблиця факторів ранжирування в SEO» (обов’язково перейдіть за посиланням, там показана повна таблиця, а, представлена нижче є її короткою версією) — таблиця являє собою досить велике і об’ємне керівництво, присвячене розбору факторів ранжирування і того, як можна на них вплинути.

Відразу хочу обмовитися, що це буде мій переклад (адаптований для розуміння співвітчизниками) англомовного проекту сайту searchengineland.com. Я порахував це керівництво дуже крутим і корисним, починаючи від чудової інфографіки і закінчуючи самою інформацією, яку я в неті ще не зустрічав.

Плюс до цього багато хто з вас, запитували мене, а коли ж я знову почну публікувати перекази цікавих постів зарубіжних професіоналів у розділі «Буржунет». Ну, власне, ось, я дозрів!

Барабанний дріб… Приступаємо!

Періодична таблиця факторів ранжирування в SEO створена для того, щоб проілюструвати найважливіші моменти, які допоможуть нам збирати трафік з пошукових систем, таких як Google і Bing (керівництво спочатку написано під Google і Bing, але ми то з вами знаємо, звідки беруться тенденції розвитку в Яндексі, тому керівництво актуально і для рунета) та ін Дана таблиця буде корисна не тільки молодим бійцям seo-фронту, але і просунутим фахівцям.

Ранжирующие Фактори

Існує 4 основних групи факторів:

  • «Внутрішні» фактори
  • «Зовнішні» фактори
  • Порушення, заборонені дії, «чорне» SEO
  • Блокування та персональний пошук

Всередині кожної групи є підгрупи, про це написано нижче. Кожна підгрупа містить один або декілька конкретних чинників ранжирування.

Кожний «елемент» у таблиці складається з двох літер: перша береться з назви підгрупи, друга з конкретного фактора. На даній таблиці «елементи» залишили свій оригінальний вигляд, тобто я не став їх переводити на російську мову, букви взяті з англійських назв. Сподіваюся, ви не заплутаєтеся 😉

Фактори працюють тільки спільно

Жоден з факторів окремо не зможе скільки-небудь значиме вплинути на ранжування. Наприклад, маючи навіть відмінний тайтл, сторінка не буде добре ранжируватися, якщо її вміст неякісне. Маючи багато вхідних посилань складно просунутися в ТОП, якщо вони низької якості. Але в поєднанні сприятливі фактори дуже сильно збільшують наші шанси на успіх. А що стосується «шкідливих» факторів, то вони в свій час ці шанси зменшують.

«Внутрішні» фактори

Внутрішня оптимізація знаходиться повністю під контролем власника сайту.
Який контент ви розміщуєте? Правильна у вас html-розмітка, яка допомагає пошуковим системам орієнтуватися на сторінці? А структура допомагає пошуковим роботам індексувати сайт або навпаки перешкоджає?

Зверніть увагу на мої матеріали, там я розглядаю як раз такі моменти:
Внутрішня оптимізація сторінок сайту і Внутрішня оптимізація сайту
На даний момент я не знаю, що на цю тему буде написано в цьому керівництві, але ми скоро це разом дізнаємося.

«Зовнішні» фактори

Зовнішня оптимізація як така не знаходиться під безпосереднім контролем власника сайту.
Пошукачі враховують зовнішні фактори вже дуже давно, тому що одні тільки дії веб-майстри не можуть бути об’єктивним критерієм оцінки релевантності. Багато веб-майстри намагаються зробити свій сайт більш відповідним, ніж він є насправді. А для хорошого ранжирування мільйонів сторінок між собою потрібно набагато більше оцінок.

Порушення, заборонені дії, «чорне» SEO

Не робіть помилок! Насправді пошукові системи хочуть, щоб люди приділяли увагу SEO-оптимізації. Пошукачі самі допомагають в цьому, створюють керівництва і заохочують їх виконання, так як хороша оптимізація сприяє більш якісній видачі.
Тим не менш, деякі дії розцінюються як «спам» або «чорне» SEO, дії, в результаті яких, сайт і його сторінки занижуються у видачі або, що ще гірше, весь сайт може бути забанений.

Блокування та персональний пошук

Блокування – це новий фактор ранжування. Люди, які шукають інформацію, самі можуть вирішувати будь сторінки певного сайту вони не хочуть більше бачити серед результатів пошуку, навіть не дивлячись на те, що на сайті не стягнуто традиційні санкції з боку пошукових систем.
Блокування надає вплив не тільки на видачу певної людини, але це також має вплив на те, що будуть бачити інші люди. Зверніть увагу!

Значимість або «ваги» чинників

Всі представлені в таблиці фактори мають градацію від одного до трьох, це показано у верхньому правому куті кожного елемента». Трійка означає найбільшу важливість, на такі елементи варто звернути увагу в першу чергу, так як вони найбільше впливають на результати просування.

Але це не означає, що фактори позначені двійкою або одиничкою неважливі. Просто ці фактори мають трохи меншу значимість у формулі релевантності.

Ця градація заснована на тому, що повідомляють самі пошукові системи, а так само на особистих спостереженнях і експериментах, що не менш важливо. Зрозуміло, ці оцінки не ідеальні, багато хто навіть не погодяться з ними, але, я вважаю, що на них можна орієнтуватися.
Негативні чинники теж мають свої ваги, де -3 позначає найбільший шкоду.

Інші фактори і Філософія проекту

Багато досить досвідчені seo’шники можуть здивуватися, чому ж деякі фактори в даній таблиці не вказані. Чому, наприклад, тег ALT або виділення жирним не включені в число факторів, що відносяться до HTML-розмітки?

Я не кажу, що вони не важливі, але спочатку і не стояло мети охопити абсолютно всі фактори, які мають якусь вагу. У Google, наприклад, значущих факторів більше 200, а загальна їх кількість перевищує 10,000!

Замість цього, мета даної періодичної таблиці допомогти новачкам в SEO сфокусувати свою увагу на загальній картині, а досвідченим фахівцям освіжити замилений погляд в цьому дрімучому лісі.

Ось чому філософія даного керівництва проти всіляких суперечок навколо того наскільки важливіше розміщувати найбільш значущі ключові слова на початку тайтла, а не в кінці, або наскільки тег H1 «сильніше» тега H2.

Настільки специфічні моменти, які легко можуть «підірвати мозок», тут спеціально опущені. Замість цього, я хочу, щоб ви розуміли основи, що тайтл сторінки повинен бути «говорить», що наявність підзаголовків допомагає розібратися в структурі сторінки, як людям, так і роботам, а заповнений мета-тег description все ж приносить користь. Слідуючи цим простим радам цим простим речам, ви зможете врахувати більшу частину всіх найважливіших факторів html-розмітки.

Так само тут не йдеться про те, що гарна репутація в Twitter менш значуща, ніж репутація в Facebook. Навпаки приділяється увага тому, що наявність акаунтів в соцмережах з позитивною репутацією, які приносять трафік і «шаринги» в цілому допоможе вашим зусиллям на шляху до ТОПу.

Звернення до читачів

Друзі, сподіваюся, що вам сподобається те, що я роблю, сюди вкладається дуже багато часу і сил. Дуже хочу отримати від вас фідбек, висловлюйте все, що думаєте, висловлюйте побажання, поправки, доповнення і просто слова подяки будуть приємні.

Я в свою чергу постараюся не затягувати з перекладом повного циклу публікацій даного керівництва.

Якщо знайдете якісь помилки в самій періодичної таблиці, відразу повідомляйте, можна в коментарях або через форму зворотного зв’язку.

Всім дякую за увагу! До зв’язку.

З повагою, Олександр Алаєв