День добрий, друзі, захотів поділитися з вами цікавими напрацюваннями під Гугл від забугровых друзів. Мені взагалі подобається вивчати буржуйські блогосферу і методи їх роботи, але ви й так знаєте і тому оцініть. А хто ще не в курсі, ласкаво просимо в розділ «Буржунет».
Загалом, це хоч і не для Яндекса спочатку, але паралелі провести дуже просто, тому ознайомитися варто усім.

Нещодавно мені поставили кілька запитань про те, чи можуть платні/спамний посилання використовуватися, щоб пошкодити ранжування чужого сайту. У цьому пості я розповім, чому таке — рідкісний випадок, як захиститися від можливих сценаріїв і чому цю тактику не треба використовувати проти своїх конкурентів.

Можуть платні посилання бути зброєю в «серпі»?

Коротка відповідь — «майже ніколи». Але, як зазвичай буває в SEO, в довгому відповіді будуть нюанси.

В цілому, дуже складно опустити в ранжируванні сторінку або сайт, який просунутий добре і «білими» технологіями. Хоча Google не завжди відловлює пошуковий спам, вони дивно добре (чи не до ясновидіння) визначають «намір» посилання. Я підозрюю, що сайти, які купують посилання щоб покращити власне ранжування, мають дуже відмінні патерни від тих, на які купують посилання конкуренти. Ці патерни відносяться і до самих цих сайтів, і до інших сайтів того ж власника, до посилальних «слідами», до користувача і пошуковому поведінки.

Сенс схеми: білим сайтів швидше за все не шкодять спамний, платні і посилання з явних посилальних сіток, а ось на сірий і чорний сайт такі посилання вплинуть негативно.

Ознаки білого сайту — це авторський, унікальний і цінний контент; зовнішні посилання на нього — це вираз схвалення редакції якимось сторінок; відсутність ознак неякісного линкбилдинга (взаємні посилання, посилання з платних директорій, посилання підписів на форумах, спам в коментарях dofollow-блоги і т. д.)

Взагалі-то, можливо, що «покарання», які багато оптимізаторів списують на платні посилання, насправді є результатом більш глибокого аналізу сайту Google, який дивиться на численні особливості сайту, щоб зрозуміти мету посилань на нього. Враховуючи це, я за всі 10 років практики в SEO бачив лише два підтверджуються приклад ефективності «Google-bowling» (так називається постановка на чужий сайт «поганих» посилань щоб пошкодити його ранжування). Припускаю, що команда вебспама в Google розробила для протистояння цій технології якісь дуже вражаючі методи.

Багато оптимізаторів вважають, що можна досягти у Google певного рівня довіри» (bar of trust), після чого негативні посилання будуть Google не враховуватися, але до покарань або пониження в ранжируванні не приводити. Мені це здається дуже можливим (хоча довести це практично неймовірно), оскільки Google активно протистоїть «Google-bowling», і навіть хороші сайти, які скочуються до сірим або чорним джерел зворотних посилань, в результаті всього лише витрачають гроші, а не випадають з пошукової видачі (адже це в більшості випадків приведе до погіршення релевантності пошуку, позбавлення користувача можливості потрапити на потрібний йому сайт).

Іншими словами, якщо ви намагаєтеся застосувати платні посилання як зброю проти конкурента, є ймовірність, що це спрацює хіба що з новим сайтом, що знаходиться в районі 65 місця по потрібних запитах.

Як захистити себе від посилальної атаки?

Багато оптимізаторів і вебмастерів страшенно хвилюються через спамний посилань на свої сайти і сторінки. Але взагалі-то вони є на будь-який сайт в Інтернеті.

Однак, якщо ви почнете збирати посилання, які дуже сильно схожі на куповані (посилання на внутрішні сторінки з добре продуманими анкорами, що стоять в футерах і бічних колонках (сайдбарах), в яких є інші релевантні вашого сайту посилання з збагаченими текстовими анкорами), тут вже можуть з’явитися причини для занепокоєння. Найкраще, що тут можна зробити — надіслати в Google спам-репорт з власного верифицированного аккаунта в Webmaster Tools, написавши там, що ви не маєте відношення до цих посиланнях і не купували їх.

Цю дію не можна назвати необхідним або дуже корисним, але якщо ви дуже стурбовані загрозами з боку конкурентів, це буде правильний курс.

Чи варто купувати посилання, щоб опустити конкурентів?

Хіба що ви вважаєте посилальних брокером підходящим об’єктом для благодійності.

Якщо серйозно, шанс, що ви надасте негативний вплив на сайт конкурента, нижче, ніж шанс, що ви йому допоможете. Гроші набагато краще витратити на контент, PR (public relations), кампанію в соціальних мережах і «білі» SEO-заходу. Когось опустити — це може принести тимчасове емоційне задоволення, але це неправильний підхід до оптимізації (та й до життя в цілому).

Деякі цікаві думки

Користувач click2rank: Наскільки я помітив, Google дотримується політики «краще дати 10 винуватим сайтів піти від покарання, ніж „оштрафувати“ один невинний». Тому погані посилання найчастіше обнуляються, а не перетворюються в мінус.
Набагато гірше, ніж мати посилання з поганих сайтів — самому посилатися на погані сайти

Користувач MOGmartin: Я багато експериментував з «поганими» посиланнями на сайти. Прийшов до висновку, що головне – це:
1) існуючий нормативний профіль сайту
2) доменні фактори довіри (domain trust factors)
Старий сайт з хорошими позиціями та безліччю сторінок контенту «втопити» майже неможливо

Користувач seo-himanshu: А я не згоден. Платні спамний посилання можуть бути використані як зброя проти конкурента. Нові, не надто авторитетні сайти можна «опустити» всього декількома сотнями посилань. Старі і авторитетні можуть зажадати до мільйона спамерських посилань. Ні у одного сайту немає імунітету проти такої технології. Інше питання — наскільки це комерційно осмислено, витрачати стільки грошей на подібні методи конкуренції. І на скільки конкурентів грошей в результаті вистачить. Один піде — з’явиться інший. Краще вкладати у власний сайт.

Переклад, адаптований і підготовлений для найкращого розуміння матеріалу.
Джерело: SEOmoz.org — What if My Competitors Point Spammy Links to My Site? + Розсилка «Поради Експертів»

Ось такі справи друзі. Я вважаю цю інформацію дуже корисною. Якщо Google відноситься більш або менш поблажливо до подібних «фокусів», то з Яндексом краще не жартувати так.
З особистого досвіду (свої і клієнтські проекти) знаю, що посиланнями можна сильно нашкодити, особливо якщо запит висококонкурентний і комерційний. Зазвичай на такі запити йдуть великі бюджети і велику кількість посилань купується, тому треба бути вкрай обережним при купівлі. В іншому випадку дуже легко потрапити під фільтр, наслідком якого є випадання сайту по конкретному запиту з видачі. Під випаданням з видачі я маю на увазі падіння позицій ніші 500 (далі просто не моніторю).
Часто допомагає сильна разбавка анкор листа, і через кілька тижнів (а може й місяців) запит повернеться. Але самі розумієте, що краще уникати таких проблем шляхом своєчасного включення мозку.

І ще, дуже важливо, задумайтеся про те, як і навіщо ви отримуєте нові беклинки на свій сайт/блог. Ще раз прочитайте пометочку під малюнком. Це я зараз про dofollow-блоги і форуми кажу 😉

А взагалі, що ви вважаєте з цього приводу? Може у вас є подібна практика, якою можна поділитися?

З повагою, Олександр Алаєв