«Який же новий рік без подарунка? Ви хочете подарунок? Давайте перейдемо до подарунка.
Початок 2014 року, для початку для Москви і комерційних запитів по Москві ранжування буде, яке взагалі не враховує посилання… Власне, двіжуха» – саме такими словами закінчився доповідь Олександра Садовського 5 грудня на конференції IBC Russia 2013.

UPD 12.03.2013 — І все-таки їх скасували 🙂

Привіт, друзі. Я взагалі-то не хотів про подію нічого писати, т. к. і без мене в перший же день після заяви було написано 100500 публікацій в різних джерелах, починаючи від зубожілих seo-блогів, закінчуючи великими виданнями, типу с-news, roem і т. д. насправді, моя справжня причина в іншому — я просто поки не думав про сформовану ситуацію.

По-перше, вже давно більшу частину часу моєї роботи з будь-яким сайтом становить внутрішня оптимізація і поліпшення самого сайту. А посилальне просування ведеться остільки оскільки, банально, щоб досягти результату швидше, ніж без нього. Хоча посилання працюють непогано, і поки я цим користуюсь, а коли скасують, то все одно всі залишаться в рівних умовах, але тільки без посилань. По-друге, поки мова йде тільки про москву і тільки про комерційної видачі, але є ще і інформаційні запити, і геонезависимые запити, і взагалі є ще купа регіонів, де я якраз і працюю в даний момент.

Коротше кажучи, я поки схиляюся до позиції «поживемо – побачимо». Рано суєту наводити і панікувати, все буде добре!

На цьому варто було б цей пост і завершити…якщо б я не отримував щодня купу листів від вас, дорогі читачі. Ви питаєте мене, що ж буде з усіма нами, що тепер робити і як жити? Що я про це думаю, сказано вище, а ось нижче я хотів би поділитися з вами корисною інформацією з різних джерел, на мою думку, достовірних. Коротше, інформація, яка мені самому здається корисною, і я хочу, щоб ви теж знали.

Отже. В наступному році Яндекс перестане зважати на посилання в ранжируванні по комерційним запитам. Для початку тільки по запитах з московського регіону.

Зрозуміло, почати варто з самого заяви та офіційного анонсу, адже це не жарт.
Тому пропоную вам подивитися виступ Олександра Садовського на конференції IBC Russia 2013 (можна починати дивитися з 17 хвилини 40 секунд – бачите, я заощаджую ваш час!):

Або ж ось альтернативна посилання на виступ – до речі, за цим же посиланням можна подивитися всі доповіді за перший день конференції, рекомендую.

І на додаток пост на офіційному блозі Яндекса для вебмайстрів. http://webmaster.ya.ru/replies.xml?item_no=16843 І не забудьте обов’язково прочитати коментарі, яких на даний момент вже кілька сотень: є сумні, є веселі, а є навіть офіційні відповіді в дискусії.

Коротко у пості йдеться про те, що комерційні посилання втратили своє значення як сигнал для визначення релевантності і перетворилися в шум. Тому ці дані стали марні, особливо на тлі інших чинників, яких в пошуку Яндекса близько 800. За результатами проведених експериментів (а були вони?), після відмови від урахування посилань, якість пошуку не погіршується. Дане нововведення не є «вбивством» чорного SEO, це боротьба за якісний пошук і спроба «переорієнтації ринку з махрової оптимізації в бік цивілізованого інтернет-маркетингу».

Далі, власне, підуть різні думки, міркування з різних джерел.

З відповідей Садовського на питання із залу, ніби як, мова йде про скасування всіх посилань, всіх посилальних факторів (статичних і динамічних).

Якщо для ВЧ запитів все трохи простіше, т. к. внесок посилальних факторів ранжування зараз дуже малий (кілька відсотків), то тут мало що зміниться. Що буде для НЧ запитів поки не дуже зрозуміло…

Що прийде натомість маніпулювання посиланнями? Поведінкові чинники? Навряд чи. На доповіді не дарма Садовський спершу сказав про те, що за накрутку ПФ будуть накручувати накрутчикам хвости. Тобто ніби передбачив можливі запитання і думки вебмайстрів. Але так було і раніше щодо поведінкових, можливо, стане суворіше. Але раніше щось подібне говорили про посилання, мовляв, не грайтеся, до добра не доведе, а вони навпаки працювали і поки ще працюють…

Цікаво, що про це написав навіть один із провідних зарубіжних порталів Search Engine Land — до речі, якщо з англійською в ладах, почитайте!

Дискусія по темі MegaindexTV в трьох частинах, пропоную подивитися і послухати.
Одразу під відео-роликами є презентація, зверніть увагу на неї. Ще нижче, для самих ледачих є вичавка з обговорень.

Презентація «Аналітика SEO: випуск 5. Комерційне ранжування в Яндексі у 2014 році (Дмитро Севальнєв)»:

Вичавка з випуску «Аналітика SEO» (10 грудня) про очікування після запуску нового комерційного ранжирування по Москві:

  • Не варто очікувати серйозного перерозподілу посилальних бюджетів в інші інструменти, але вічні посилання, швидше за все, втратять (з-за високої вартості в смутні часи).
  • В суміжних регіонах посилання будуть рулити, але загальний негативний тренд по посиланнях підвищить загальні вимоги до донорів (у поганих майданчиків будуть падати продажі посилань).
  • Поширення піар-концепту «Яндекс змінює посилальний граф граф переходів» — для бірж варіант збереження місця на ринку. При цьому буде необхідний трафік по посиланнях і його відстеження. На зразок того, що розумні голови не повинні дозволити прірву посилального бізнесу (по-простому — розробка беспалевных накруток).
  • Поки незрозуміла динаміка на СЧ/НЧ, де посилальне вплив було відчутно.
  • Посилення комерційних факторів (КФ) — робота над юзабіліті, інтерфейсами, дизайнами і т. п. Правда, очікування, що в кращому випадку цим будуть займатися не більше 10% сайтів.
    • Більше фокусування ресурсів і уваги на якісних сайтах, т. к. ситуація змушує.
  • Посилення поведінкових факторів (ПФ):
    • Зростання ризиків осадити за накрутку ПФ.
    • Нові сайти по Москві — можливе використання НЧ-статистики за пересічним ВЧ для обліку в ПФ.
    • Вірогідне зростання «природних» накруток типу гонитва за користувача в РТБ.
  • Цікаві зміни в ранжируванні спектральної домішки, т. к. це інформаційні запити, де можуть продовжувати впливати посилання.
  • Експансія посилальних сервісів в регіони і наступна війна бюджетів.
  • Незрозуміло як міняти прогнозування, точніше очевидно, що краще побільше закластися на ризики.
  • Можливе зростання використання соціальних факторів у SEO — тренд, до того ж це посилання і трафік.
  • Вичавка не моя, спасибі Віталію Шаповалу. Сподіваюся, він мене не покарає, що я виніс це в паблік без попиту, хоча це і проговорюється у відео, але все ж.

    Провідні SEO-фахівці Рунета обговорюють на каналі SeoPultTV нові правила гри і рассказывыют, як в неї потрібно грати.
    Як відключення посилань в комерційному сегменті вплине на SEO і якими методами ми будемо просувати сайти в 2014 році?

    Якщо ще у когось є сили почитати, то можу порекомендувати одну ссилочку на нього «Як не опинитися за бортом топів органічної видачі? Комерційні фактори ранжирування змінюють SEO».

    Начебто, досить я вам навів різної інформації, дещо з усього цього сам не до кінця прочитав і вивчив, але зате в процесі відбору багато чого іншого перечитав і відсіяв.

    Хочу ще пару слів від себе сказати на завершення, а то ви, ніби як, за моєю думкою сюди прийшли, а не просто почитати. Відвернувшись і забувши про все, що я прочитав сам, особисто моя думка така – все буде добре. Ми всі в рівних умовах перед Яндексом, коли все зміниться, то це зміниться у всіх, і ми будемо грати по-новому. Згадую початок 2010 року, коли ввели антипортяночный фільтр, ось потіха була, коли всі сайти відлетіли, а ступінь зміни топа була чи не 100%. Тоді тексти по 10, 20, 50 тисяч знаків були в порядку речей. Зараз це звучить безглуздо, але не тоді. І що – ж пережили, злякалися, зорієнтувалися, і пережили. І зараз буде так. Якщо буде, звичайно…

    А взагалі, я вже давно засунув посилання на другий план. Ну серйозно, виважена робота над сайтом, трохи аналітики і досвіду дають такий результат, який посиланнях і не під силу. А головне, що це безкоштовно…при наявності належних умінь, зрозуміло. От щодо цього висловлювання я потихеньку готую кейс (так не буде голосно сказано) про оптимізацію сайту про оренду нерухомості. Ви вже знаєте цей сайт, це мій проект нової роботи selims.ru. Так що ще раз мій вам рада – займайтеся сайтом і його якістю, як з точки зору юзера (приємний дизайн, зручний інтерфейс, передбачувану поведінку), так і з точки зору пошукових роботів (правильні заголовки, відсутність дублів та інші технічні моменти). Це безцінне, це працювало, працює і буде працювати завжди, це і є гра за правилами.

    Але повернемося до посилань. Весь сир-бор тільки про комерційні запитах, а є й інформаційні запити, яких більшість, і для них посилання продовжать працювати. Тут взагалі ніякої паніки – просто продовжуємо в тому ж дусі. Звичайно, не можу не сказати про FastTrust — він показував, так і продовжує показувати хороші результати. Допомагає, як купувати посилання, так і знімати неефективні. Один з минулої роботи мені тут недавно повідомив, що з допомогою програми скоротили щоденний посилальний бюджет з 6 до 3 тисяч рублів, тобто рівно вдвічі. При цьому позиції просуваються сайтів не змінилися або виросли. Це суттєвий результат, я вважаю. Гаразд, це просто до слова прийшлося, не буду більше про програму, ви і самі знаєте, що вона класна, навіщо ще конкурентам про це розповідати 🙂

    На цьому все на сьогодні. Пропоную вам краще подумати про те, що ж подарувати коханій на новий рік, а не про долю посилань! Це набагато більш важливо в даний момент часу 😉

    PS Так, і ще, раптом вам цікаво, нагадую, що я переїхав жити і працювати в Краснодар, і тепер буду радий обзавестися новими знайомствами на новому місці!

    UPD 12.03.2013 — І все-таки їх скасували 🙂

    Буквально сьогодні, і навіть в прямому ефірі Олександр Садовський скасував комерційні посилання в Яндеске, це сталося на конференції Тиждень Байнета в Мінську!

    Не вірите? Дивіться самі 🙂

    Офіційне підтвердження в блозі Яндекса — тут. Зрозуміло, почитайте коментарі під коротеньким заявою.

    Як і передбачалося, все не так страшно, скасували тільки для визначених тематик. Серед тематики, для яких з сьогоднішнього дня посилання більше не працюють:

    • Електроніка та побутова техніка
    • Одяг та аксесуари
    • Нерухомість
    • Краса і здоров’я
    • Туризм та відпочинок
    • Юридичні послуги
    • Розробка і просування сайтів

    Старе ранжування поки працює на наступних тематиках:

    • Авто, мото покупка, обслуговування і ремонт
    • Оренда автомобілів, таксі, логістика
    • Ремонт квартир, будматеріали, інструменти
    • Промислове устаткування, верстати
    • Меблі, вікна
    • Фінанси
    • Страхування

    Фахівці вже відстежують зміни вылачи прямо з моменту заяви Садовського. Поки судити про щось складно, тут треба чекати і дивитися, що станеться. У мережі дуже скоро як гриби почнуть з’являтися публікації по даній темі. А поки що успіхів нам усім!

    З повагою, Олександр Алаєв