Щасливого різдва, дорогі друзі! Вирішив на святах сильно не розслаблятися і написати кілька постів, а саме сьогодні хочу нарешті-таки відповісти на запитання, що накопичилися у рубриці «Запитання-Відповідь». 7 січня… 7 питань… Моє улюблене число! Отже, про що ми сьогодні з вами будемо говорити:

1. Куди рухатися у бік заробітку? Займатися клієнтським seo? Свій супер мега СДЛ робити? Або сателітами балуватися? Хотілося б почути всі плюси і мінуси…
2. А можна пару посилань на літературу, з чого почати новачкові?
3. Чи варто купувати посилання в Сапі з морд сайтів під АГС? Дає позитивний ефект на просування ключевіков? Адже відомо, що ціни на такі посилання дуже мізерні.
4. А можна намалювати схему як правильно робити перелінковку статей?
5. Чому, коли починаєш просувати черговий запит (сайт вже давно в просуванні) і купуєш на нього посилання, то в Яндексі позиції спочатку трохи просідають, а потім починають повільно рости? Що це за ефект?
6. Користуюся плагіном від Wink’а, поставив опцію «відзначати посилання, не проіндексовані більше 35 днів». Дійсно варто видаляти такі посилання після чергової перевірки, або почекати ще трохи, адже у донорів періодично вилітають сторінки з індексу?
7. Яким алгоритмом (сервісом/технологією) користуєтеся особисто Ви для визначення бюджету просування по конкретному запиту? І як порахувати кількість посилань, яке треба поділити? За формулою «оцінка бюджету за запитом / фактичний бюджет куплених посилань»?

1. Що робити? Створювати СДЛ, клепати сателіти або займатися клієнтським seo?

Питання непросте і суто індивідуальний для кожного, тому найпростіше відповісти: «На смак і колір всі олівці різні». Але так як запитали особисто моя думка, то я розпишу свої думки з цього приводу.

Звичайно, завжди для мене пріоритетною завданням було створення хороших і якісних проектів (коли я створював свої проекти, не було взагалі в природі поняття СДЛ, а сателіти створювалися для просування своїх сайтів), які радували б себе самого і відвідувачів. З часом такий проект починає працювати сам на себе і вже не потребує багато часу, відповідно будь-які інвестиції відбиваються, і починає йти чистий дохід ніяк не обмежений у часі. Логічно, що рухатися в цьому напрямку цікаво і вигідно.

Сателіти, для мене це експеримент заради експерименту. Якщо копнути глибше, то, напевно, відкриється і причина цього експерименту: «Якщо інші на цьому заробляють, то чому я не можу? Я можу!!!». Приблизно з цих думок все і почалося. А взагалі, сателіт – це деякий джерело доходу, який можна пустити на розвиток існуючих проектів або пустити на накопичення коштів на пристойний стартап. Сателіт – сайт без душі, без імені і господаря, і взагалі це не сайт.

Клієнтське seo – це та ж сама робота, тільки вдома. Ніяких відмінностей. Нудно і нудно, іноді прибутково 🙂 Цим можна займатися до тих пір, поки свої проекти не вийдуть на рівень прибутковості, що дозволяє забезпечувати нормальне існування свого господаря.

2. Література, з чого почати новачкові

Насправді якісної літератури по seo практично і немає, але трапляються цікаві екземпляри:

Оптимізація і просування сайтів в пошукових системах
Автори: Ашманов В. С., Іванов А.

Розкрутка веб-сайту: практичне керівництво по SEO 3.0
Автори: Євдокимов Н. Ст., Лебединський В. В.

Читати у тому порядку, який вказано вище. Напевно, десь і завантажити ці книжки можна, але я раджу сходити в магазин і купити паперовий варіант.

3. Працюють посилання з морд сайтів під АГС?

Жах-то який ви придумали. Цілеспрямовано я не перевіряв, як впливають посилання з сайтів під фільтром АГС, але я більше ніж упевнений, що позитивного ефекту чекати не варто. Якщо сайт викликав у Яндекса підозра, а тим більше потрапив під фільтр – готуйся до гіршого. Зараз і так сапо-посилання переживають не найкращі часи (а може і взагалі доживають своє життя) і знайти нормального донора те ж саме, що шукати голку в копиці сіна, так що раджу обходити стороною всі підозрілі сайти. А на рахунок цін, то посилання з морди сайту під АГС приблизно дорівнює посилання зі сторінки третього рівня нормального сайту, і користь більш очевидна.

4. Як робити правильну перелінковку

Правильна перелінковка сайту – поняття дуже неоднозначне. А все тому, що сайтом може бути і блог і інтернет магазин (до речі, тематика має велике значення), і просто статичний сайт візитка, і величезний портал з мільйоном сторінок в індексі.

Що стосується блогу, то тут краще все робити ручками, по мірі написання постів і так зрозуміло де і яку посилання потрібно поставити, кожен, так або інакше, посилається на попередні пости.

На сайті візитці досить облінкований існуючі сторінки між собою: по 2-3 посилання зі сторінки; всі внутрішні посилання повинні бути з різними анкорами. Це знову ж таки робиться вручну.

А от інтернет-магазин вручну вже не перелінкуешь. Тут на рівні проектування структури та інтерфейсу треба продумувати заздалегідь всі тонкощі, так щоб максимальний статичний вага збирався де потрібно. Це стосується і великих порталів, без автоматизації деяких речей не обійтися.

5. Чому просідають позиції при додаванні нового запиту на просування?

Якщо додався новий запит на ту сторінку, яка вже просувається за іншими запитами, то тут можливий варіант розведення анкор-листа. Якщо ні, то варіантів досить багато може бути. Може бути, динаміка зростання посилань постійної тривалий час, і раптом вона змінилася – підозріло. Таких «підозріло» дуже багато, тут треба конкретно дивитися.

А взагалі у мене порада: спробуйте на морду і на кожну просувається сторінку придбати за 10-15 посилання з анкором у вигляді до а, ви будете здивовані результатом 😉

6. Прибирати чи посилання з донорів, посилання на яких довго не індексується?

Про це я вже писав давно, сподіваюся, ви читали.
Останнім часом я роблю так: спершу перевіряю всі сторінки на індексацію, не проіндексовані скасовую; перевіряю залишилися на індексацію посилання, залишаю в списку тільки відмічені галочкою, а далі ручна перевірка. У чому сенс ручної перевірки? А в тому, щоб спробувати знайти причину, по якій посилання досі не в індексі. Якщо це величезний сайт, то можна послатися на те, що робот ще не встиг дістатися до сторінки. Якщо це маленький сайт, то значить він не продуманий в плані навігації та перелінковки, а значить сторінка з розміщеною посиланням практично не має ваги (якщо робот на сторінку не заходить, значить на неї мало внутрішніх посилань або їх немає взагалі, відповідно і імовірність переходу за посиланням мала). Тут буде корисним згадати визначення «PageRank сторінки», не як пузомірки, а як споконвічного поняття – імовірність переходу за посиланням.
PS Можете почекати 60 днів, після цього непроиндексированные сміливо в GBL заносите.

7. Як оцінювати бюджет на просування по певних запитах

Давно я не займався бюджетуванням. Але розповім найпростіший і, напевно, давно відомий спосіб. Реєструємося у відомих сервісах автоматичного просування (SeoPult, Rookee, WebEffector) і забиваємо туди сайт, додаємо список запитів, дані додаємо в Excel для зручності і обчислюємо середнє. Наскільки я пам’ятаю, до середнього найближче оцінка від Rookee. Отримаємо кругленьку суму по кожному запиту (якщо він конкурентний), цю вартість можна озвучувати замовнику, якщо вистачить сміливості 😉

А взагалі, всі розрахунки даних сервісів сильно перевищують реальну ціну, на практиці ж вартість просування може бути в кілька разів (а то й у кілька десятків разів) дешевше. Візьмемо, приміром, оцінку за Rookee, якщо бюджет від 100 до 300, то цей запит реально вивести взагалі без вкладень, тільки внутрішніми факторами.

Багато чого залежить від самого сайту, від його віку, довіри до нього пошукових систем, посилальної маси і т. д. Жоден з сервісів ці фактори не враховує, ну, або не враховує правильно.

Якщо говорити про більш точних розрахунках, то має сенс проаналізувати ТОП 10 сайтів по потрібному запиту. Беремо кожен сайт, з допомогою Yazzle пробиваємо беклинки, робимо вибірку з тих, які мають в анкорі входження ключового слова і дивимося. Все просто, але дуже довго!

На сьогодні все, хлопці. Сподіваюся всі, хто задавав питання, залишилися задоволені моїми відповідями, а якщо дещо треба уточнити – ласкаво просимо до обговорення в коментарях.

Так само хочу нагадати, що задати питання до наступного випуску «Питання-Відповідь» ви можете у коментарях до цієї публікації або через спеціальну форму, вказавши у темі листа «У рубрику ” Запитання-Відповідь».

Ще раз хочу привітати вас з різдвом і побажати всього найкращого. Залишайтеся на зв’язку, скоро будуть нові пости, наприклад, продовження посту про внутрішню оптимізацію сайту під назвою «Внутрішня оптимізація сторінок сайту». Не пропустіть.

З повагою, Олександр Алаєв