Всі з вас знає цієї людини, так само всі знають, що Білл Гейтс, найбагатша людина в світі. А як на рахунок кількох порад щодо поліпшення його нового блогу? Якщо вже самому Біллу Гейтсу дають поради щодо поліпшення його блогу, то нам тим більше варто прислухатися до цих порад і перевірити все на місці у нас самих 😉 Отже, приступимо:

Білл, я сьогодні шукав ваш блог Google. У мене звичка користуватися саме цим пошуковиком. Як ви думаєте, що я знайшов?

Ваш блог є в ТОП 10, а точніше на четвертому місці. А ваша офіційна сторінка на Microsoft знаходиться на першому місці. Але ваш блог може бути вище. Просто погляньте на ці фейки (fake – анг. підробка, помилковий ) у видачі. Один з них навіть ранжується краще вашого. Деякі з підроблених блогів навіть виглядають як справжні, і все, тому що у них є тайтл «Bill Gates Blog»
Перш ніж грішити на Google, давайте пошукаємо щось у вашому ж пошуковику Bing.

Ваш блог навіть не показується повністю. Давайте це виправимо. Я сподіваюся, ви приймете ці поради з гумором. Я постараюся викладати все простою мовою, думаю, показуючи все на прикладі вашого блогу, я допоможу і іншим блогерам, які опинилися в подібній ситуації. Мої поради будуть зрозумілі навіть тим, хто не знає, що таке «пошукова оптимізація».

Про всій важливості тега title
Хочете краще ранжируватися в усіх провідних пошукових системах, будь то Google або Bing? Одним з найбільш важливих елементів, якими ви самі можете керувати, є тег title на ваших сторінках. Кожна сторінка має такий тег. Давайте подивимося, що написано в тайтлі на головній сторінці вашого блогу.

Бачите куди вказує стрілка? Ось саме те, що знаходиться між і і заголовок сторінки. Це той текст, який пошуковик використовує у видачі, показуючи вашу сторінку. Ось, наприклад, як це виглядає в Google:

Помітили, що я так само вказую на опис під заголовком? Це називається фрагментом, але до цього повернемося пізніше, а зараз поговоримо про тезі title.
В ідеалі кожна сторінка сайту повинна мати заголовок (title), який відповідає змісту на ній. Зовсім добре буде, якщо ви розберетеся з тим, що таке ключові слова, і тоді зможете підібрати їх для заголовка максимально точно.
Отже, я поки що не уявляю собі, по яких запитах ви хочете, щоб ваш блог знаходили. Думаю назва «Bill Gates blog» є занадто розмитим описом. Я спробував знайти сторінку «About», щоб мати хоч якусь зачіпку, але нічого подібного в навігації не знайшов. Вам необхідно, щоб ця інформація показувалася. Я рекомендую, об’єднати це все під заголовком «About»:

Блог має на увазі, що ви будете писати у ньому те, про що думаєте, над чим працюєте і про все, що ви хочете донести в маси. Це в моєму розумінні і є блог. Тому я думаю, що люди, які шукають таку інформацію, повинні знаходити вас, вбивши в пошуковик щось типу «Bill Gates blog». Поки що це не популярний запит, але я впевнений, скоро він стане таким.

Розглянемо деякі варіанти заголовків
Ось кілька пропозицій:
The Gates Notes – Official Blog Of Bill Gates
The Gates Notes – Official Bill Gates Blog
Official Bill Gates Blog – The Gates Notes
Я віддаю перевагу саме ці заголовки, тому що вони містять бренднейм сайту — «The Gates Notes» — і допоможуть людям зрозуміти, що ви зробили все, що могли, щоб люди вас знаходили за цим запитом. Але ми так само тут використовували ваше повне ім’я.

Офіційне джерело – це важливо
Ми так само попрацюємо зі словом «blog» спільно з «official». Це дуже важливо. Ось, подивіться:

Це пошукова видача за запитом «google blog» в Google. Невеликий відступ. У 2005 році, коли офіційний блог Google існував вже приблизно рік, у нього був заголовок «Google Blog» і видавався він на шостому місці в пошуку за цим запитом. А на першому місці був Неофіційний «Google Weblog», який вів хтось Aaron Schwartz.
Я до сих пір іноді забуваю точну адресу блогу Google. І тому я шукаю його в пошуковій системі. Деколи мене вводить в сказ полювання за потрібною посиланням у видачі. У підсумку, після чергової полювання, я написав в Google, що їм самим було б непогано наслідувати своїм же порад по оптимізації, які вони дають вебмайстрам, і уважніше поставитися до своїх заголовках. І, до речі, через деякий час заголовок був змінений на «Official Google Blog», я думаю, це допомогло їм стати більш «видимими».
У вас точно така ж ситуація зараз. Я вважаю, що слово «офіційний» допоможе зорієнтуватися серед безлічі інших помилкових «Блогів Білла Гейтса».
Вище я давав вам три простих заголовка. Зокрема, я думаю, що перший найбільш читабельний. Але два інших більш кращі, тому, що мають чисте входження слів «Bill Gates» відразу ж поруч зі словом «blog». Це безумовно допоможе бути трохи вище у видачі пошуковика по запиту «Bill Gates blog». Але зовсім небагато, тому можете вибирати той заголовок, який вам найбільше подобається. Можете взагалі проігнорувати заголовок, але не забувайте, що ви хочете, щоб блог був не тільки за запитом «The Gates Notes». Це означає, що якщо ви думаєте про те, як піднятися в топ по якомусь слову, воно обов’язково повинно міститися в тезі title.

Мета-тег Description: Описуємо сторінку потрібними словами
Пам’ятаєте, я звертав увагу на опис під посиланням у видачі? Ну так от, опис показується в залежності від запиту, зробленого кимось в пошуковику, і підказує про що йдеться приблизно на сторінці, на яку людина збирається перейти. Як правило, Google і Bing намагаються автоматично формувати опису на підставі того, що шукає людина. Але ви можете допомогти пошуковику в цій справі з допомогою метатега Description. Ось так це виглядає:

<meta name=“description” content=“The Gates Notes is the official blog of Bill Gates, where he writes on subjects he’s thinking about and that he’d like others to consider and learn about.” />

Ви повинні помістити всередині області зазначеної тегами . Те, що виділено жирним після «content=» буде показано в Google і Bing як опис. Але це не завжди так, але все ж збільшує шанс, що буде показано саме те, що необхідно.

І ось що у нас вийшло
Якщо ви зробили обидві речі, які я радив, тоді у видачі Google і Bing має з часом замінитися це:
The Gates Notes
Jan 18, 2010 … Every January, Bill writes an Annual Letter, which includes his thoughts on the work of the Bill & Melinda Gates Foundation and progress it …
На це:
The Gates Notes – Official Blog Of Bill Gates
The Gates Notes is the official blog of Bill Gates, where he writes on subjects he’s thinking about and that he’d like others to consider and learn about.
Ось таке ось удосконалення. Це виглядає набагато краще, притому, що ми витратили всього 15 хвилин на цю справу.

Кожна сторінка повинна мати свій заголовок
Кожна сторінка вашого сайту присвячена якійсь конкретній темі, і тому заслуговує того, щоб заголовок відповідав цій же темі. А як це виглядає у вас зараз?
Я збираюся виконати спеціальний запит, який працює як в Bing, так і в Google. Це команда «site». Вводимо команду «site» і слідом за нею ім’я домену сайту, який збираємося перевірити. До речі, пробілів між ними бути не повинно. Приблизно так ця команда буде виглядати для вашого сайту:
site:www.thegatesnotes.com
І коли я виконаю цю команду в Google, він скаже що у вас всього 16 сторінок

Ми бачимо, що кожна сторінка на сайті має однаковий заголовок, навіть сторінки, які присвячені зовсім різним речам. Це приблизно так само як випустити купу різних книг на різні теми, але при цьому дати їм однакові назви. Тому практично неможливо дізнатися, про що ці сторінки взагалі. Так само спроби людей знайти потрібну інформацію, яку ви пишете, так само не увінчаються успіхом. До речі, експерт в області SEO Aaron Wall написав мені нещодавно:

It should be criminal to write about issues of grand importance with irrelevant page titles 😉 tell Bill I will SEO his site 4 free 😀

Тим не менш, бачите повідомлення «ми виключили з видачі схожі результати»? Це означає, що Google знає, що сайт має більшу кількість сторінок, але вважає, що це всього лише копії того, що він вже показав. Це так само як колись у вас є стаття, а потім йде її версія для друку. Ось Google і передбачає цю ситуацію.

Розбираємося з дублікатами
Якщо я перейду за посиланням, щоб Google показав мені всі результати, ми побачимо, що у вас цілих 55 сторінок. Якщо я ще раз натисну пошук, Google знову скаже, що всього 18 сторінок, а решта дублікат:


Ось Гугл, шкодник, навіть рахувати не вміє! Так адже? Але в цьому немає його провини, адже у кожної сторінки однаковий заголовок! А давайте випробуємо ту ж саму команду в Bing.
Він показав нам взагалі лише 6 сторінок:

Кожен пост повинен мати унікальний, інформативний заголовок.
Давайте спробуємо розібратися, як це можна виправити. Розглянемо на прикладі вашого останнього посту Heading to Sundance:

Зауважимо, що текст в заголовку вікна браузера наступний «The Gates Notes». Це тому, що ваш заголовок посту відображається саме тут. І як ми бачимо, кожна сторінка називається однаково «The Gates Notes».
На більшості блогів, назва посту є і його заголовком. Назва розглянутого нами поста «Heading to Sundance». Використання його в якості заголовка буде правильним, але набагато краще буде, якщо тег title буде відображати за якими словами ви хочете щоб його знаходили в пошуку.

Кілька нових заголовків для поста
У пості ви розповідаєте про те, як вирушили в Sundance на зустріч з Робертом Редфордом (Robert Redford) , одним з ваших улюблений акторів, щоб подивитися новий фільм про систему освіти в Америці. Ну то як на рахунок цього:
Heading To Sundance To See “Waiting For Superman,” A Great Film On The US Education System
My Sundance Agenda: Important Film On US Education System & Meeting Robert Redford
Sundance Viewing: “Waiting For Superman,” Important Film On US Education System
Bill Gates At Sundance: Seeing Important Movie On US Education; Meeting Robert Redford
Це звичайно не самі чудові рекомендації в світі, але це ж тільки початок. Найбільше мені подобаються третій і четвертий варіанти. Третій, тому, що повністю зосереджений на фільмі, думки якого ви хочете донести до читача. А четвертий, тому, що в ньому міститься ваше ім’я, зачіпається фільм і основні події. Я люблю саме такі заголовки.
Я розумію, що це може здатися дивним, писати своє ім’я в заголовку поста на своєму блозі. Але треба пам’ятати одну річ. Люди будуть посилатися на ваш пост зі своїх блогів. Підтекст буде загублений в цій ситуації. І тому заголовки повинні бути самостійними, не залежні від блогу. Це найефективніший метод.
Можете писати що хочете, але як не крути, це найкращий варіант. Давайте подивимося, що я знайду якщо буду шукати в Google наступне:

Всі пишуть про те, що ви були у Sundance, але вашого поста тут немає взагалі. А повинен бути! У вас є блог, але потрібен час, щоб він заробив певну репутацію (траст?) в очах пошукових систем. Але більш вдалий заголовок допоможе в будь-якому разі вже зараз.
Bing ситуація краща. Головна сторінка вашого блогу потрапила в ТОП 10.

Але чому головна, а не потрібний пост? Повернемося до цього трохи пізніше, після невеликої перевірки. Ні Google Bing досі не проіндексували новий пост. Яка досада! Необхідно, щоб пошуковики позначили ваш сайт як дуже важливий. Ви ж збираєтеся отримувати величезну кількість вхідних посилань, поставлених на ваш блог. Я недавно показував вам, як використовувати команду link (link:thegatesnotes.com). Але Bing, судячи з усього, не розуміє цієї команди. А Google говорить, що посилань немає, мабуть тому, що ця команда там теж не працює. Зробіть так, щоб у Бинге запрацювала ця команда, тоді можна буде посміятися над Гуглом =)

Бачите покращення? SEO – це сила!
Так ось. Я думаю, ви трохи розсердилися з-за того, що ваш новий сайт не повністю проіндексовані? Ласкаво просимо в прекрасний світ, де будь-яка людина, який пише щось своє безсилий вплинути на пристрій пошуковика. Але у нас є дещо. Ось чому вся SEO кухня говорить не про те, щоб спамити і гадити де попало, а говорить про те, що реально важливий саме контент, про що багато хто просто забувають, і іноді навіть ті люди які є власниками найбільших пошукових систем, наприклад ви 😉

Панель допомогу вебмайстру
Є одна штука, яка може допомогти у вирішенні проблем з індексацією сайту. Це панель вебмастера. І Google і Bing мають таку панель:
Google Webmaster Central
Bing Webmaster Center
Крім діагностики проблем, є розділ, де можна згенерувати карту сайту «sitemap». Карта сайту — це список всіх ваших сторінок на сайті, вона повинна оновлюватися відразу ж як тільки ви написали нове повідомлення. Всього існує кілька способів повідомити пошуковику про оновлення на своєму сайті, які допоможуть прискорити додавання сторінок в індекс.

Отримуємо посилання – отримуємо репутацію
Я згадував вище, що повинно пройти якийсь час, щоб ваш сайт заробив репутацію в очах пошукової системи. Пошуковик дійсно готовий полюбити сайт, на який веде безліч посилань.
Необхідно пам’ятати про це. Проведемо невелику асоціацію. Уявіть, що ви у величезної аудиторії повної людей і хтось запитає «А ви знаєте, що таке Microsoft?» І якщо кожен почне тикати на вас пальцем, вам доведеться піти на сцену. Так само і в мережі, але люди «тикають» не пальцями, а з допомогою посилань – і опинитися на сцені, значить бути першим в пошуковій видачі.
Я не кажу про те, щоб добувати посилання будь-якими шляхами. Погляньте на це по-іншому. Ви в аудиторії, а на сцені 5 досвідчених фахівців. Ви сидите в залі. І хтось питає «Хто знає, що таке Microsoft?». Люди починають тикати пальцем на всіх підряд. Але ті п’ять експертів на сцені вказують на вас. Їх голос має більшу вагу, і тому ви встаєте. Так само і в мережі враховуються тільки найважливіші посилання.
У вашому випадку, ви можете керувати великою кількістю важливих посилань, наприклад, ваша офіційна сторінка Microsoft, вона досі не посилається на ваш блог. Зробіть щось з цим. А ось ще Bill & Melinda Gates Foundation. Google говорить, що вона має PR 8. Це дуже багато. Це означає, що ви маєте дуже сильну сторінку, якщо посилання з неї буде вести на ваш новий блог, то через деякий час вона передасть частину своєї ваги.

Ваші посилання, підписки і…
Я раджу вам додати RSS-стрічку прямо зараз. Я вважаю це теж дуже важливим фактором. Використовуючи цю стрічку, почніть транслювати ваші останні записи з блогу на різних серйозних сайтах, в тому числі і на сайті Microsoft. Це посилання, які легко отримати і які дуже допоможуть вам швидко набрати репутацію. Так само трансляції допомагають іншим людям бути в курсі ваших новин і залишати посилання на вас на своїх блогах. Це ще один важливий привід для того, щоб заголовки ваших записів були незалежні від назви самого блогу.
Зробити це дуже просто. Досить помістити в вашої сторінки, щось схоже на це:

<link rel=“alternate” type=“application/rss+xml” title=“The Gates Notes – Official Bill Gates Blog” href=“http://www.thegatesnotes.com/rss.aspx” />

Те, що виділено жирним є адресою на ваш RSS потік. Ви помістіть цей код на кожну сторінку, і значно спростити життя вашим передплатникам, давши можливість додати потік в браузер або спеціальну програму для читання RSS.

Читайте Twitter і Соціальні сайти, які мають високу репутацію
Я згадував, що необхідно якийсь час, щоб сайт заробив репутацію. А поки ви чекаєте, соціальні медіа пропонують безліч можливостей займатися всякою нісенітницею. Я дуже радий, що ви зареєструвалися в Twitter. До речі, дивіться-но:

Так-так. Це ваш Твіттер. Круто, чи не круто! Дивлячись як подивитися. Google вирішив, що ваш твіт про вашу замітку в блозі релевантні, ніж повідомлення в самому блозі.
От і добре, заодно переконалися в тому, що Twitter це дуже поважна річ. Особливо якщо використовувати це для того, щоб зробити вагу вашої персональної сторінки трохи більше.

Бути чи не бути? WWW або НЕ WWW? Ось в чому питання.
Це питання набагато ширше, ніж може здатися. Але я зупинюся на основних речах, які ми тут же виправимо. Ваш сайт визначається так:
http://www.thegatesnotes.com
Тим не менш, якщо я спробую зайти на нього без www
http://thegatesnotes.com
Я отримую помилку!
Це дуже погано. Багато людей просто не пишуть префікс www. І тому багато сайтів налаштовані на роботу з префіксом і без неї . Необхідно і вам зробити так, щоб без www сайт був доступний. І після цього зробіть 301 редирект (301 permanent redirect). Щоб кожен, хто заходить на сайт з www перенаправлявся на варіант без www (або навпаки). Я не знаю, який варіант написання вам подобається більше. Головне переконайтеся в роботі обох.
От і все. Я бажаю вам удачі в подальшому веденні свого блогу, Твиттеринге, і ласкаво просимо в прекрасний світ SEO!
PS: Я дуже сподіваюся, що цей пост сподобається Біллу і він його використовує як я рекомендував. І так само сподіваюся, що він стане базовим навчальним матеріалом для кожного початківця блогера. Так, і сприймайте це з гумором, додайте в закладки в базу корисних порад.

Тепер пару слів від мене:
Відразу хочеться обмовитися, що це не мої побажання, я ще не доріс до того, щоб Біллу Гейтсу давати поради. Це мій вільний переклад з коментарями та примітками чудової статті на SEj. Я спробував робити переклад максіально зрозумілим для російськомовної аудиторії. Сподіваюся, ви оціните мої старання.
Цим постом, до речі, я відкриваю нову рубрику на блозі: Буржунет. В неї я буду додавати мої переклади кращих статей з SEO сайтів заходу. Адже ви розумієте, що віяння заходу рано чи пізно приходять і в нашу країну, так що ця рублика буде актуальна навіть по закінченні якогось часу. В коментарях до цього посту я хочу побачити не тільки відгуки про написаному, але і ваші думки з приводу розділу Буржунет, побажання до нього і т. д. Я дуже сподіваюся на вашу підтримку, дорогі читачі.

Обов’язково відпишіться в коментарях, чи цікаво вам буде читати подібні перекази чи ні. Писати мені ще в цей розділ?

З повагою, Олександр Алаєв