Привіт, друзі. Пам’ятається, пару місяців тому я задався питанням, як відстежити статистику рекламного блоку, коли сама партнерка не надає цікавих даних. Так, загалом-то, ні одна пратнерка не надасть тих даних, які нам, сеошників можуть бути цікаві.

Я поставив це питання в твіттері, але ніхто нічого мені не підказав, але багато хто так само зацікавилися цим питанням. Так як я частенько що-небудь ваяю з допомогою Google Analytics, ті геніальне рішення не змусило себе чекати. Рішення ж до неподобства проста, не знаю, чому раніше ніхто не хотів цим поділитися…

Отже, те, про що я збираюся розповісти, дозволить збирати статистику для БУДЬ-яких рекламних блоків, а якщо точніше, то взагалі будь-яких блоків, рекламних чи не рекламних. Під статистикою розуміють майже всі, що може надати сучасна система аналітики, тобто статистика переходів, джерел, пошукових фраз, цільових сторінок і деякі дані про відвідувачів і т. д. Круто, чи не так?

Невелика передісторія – одного разу мені захотілося отримати більше даних про ефективність моїх тізерних блоків. Як відомо, в інтерфейсі будь-якої рекламної мережі статистика дуже мізерна, і найчастіше обмежується чотирма показниками: покази, кліки, CTR, дохід. В РМЯ, правда, є статистика зрізів по кожному з рекламних блоків при правильному налаштуванні, але мова не про це.

Так от, почалося все з тизерів, я захотів дізнатися, які цільові сторінки (і запити, провідні на них) приносять максимальний профіт, щоб щільно з ними попрацювати, поліпшити і збільшити вихлоп. Правильна ідея гідна правильної реалізації!

Як я вже сказав вище, для реалізації я вирішив скористатися Google Analytics, а саме системою подій. Рекомендую всім і кожному ознайомитися з тим, як і для чого працюють події — Event Tracking Guide (зрозуміло, все на англ.) Я вам переведу невеликий шматочок мануала, який нам знадобиться.

Налаштування відстеження подій

Перед тим як ви зможете спостерігати результати відстеження подій у звітах GA, необхідно виконати наступні три кроки.

  • Установка лічильника на сайті. Необхідно переконатися, що на сайті встановлений код лічильника Google Analytics. Якщо його немає, то його треба обов’язково встановити (рекомендується встановлювати асинхронний тип коду лічильника).
  • Виклик функції _trackEvent () у вихідному коді на сторінці для об’єкта відстеження.
    Специфікації методу _trackEvent ():

    _trackEvent(category, action, opt_label, opt_value, opt_noninteraction)

    _trackEvent(category, action, opt_label, opt_value, opt_noninteraction)

    • category (required) — категорія, обов’язкове значення
      Ім’я групи об’єктів відстеження. Може бути будь-яким, наприклад, «Тизер» (teaser).
    • action (required) — дія, обов’язкове значення
      Назву, прив’язану до категорії і використовується для позначення типу взаємодії користувача з об’єктом. Може бути будь-яким, наприклад, «Клік по тизера» (click).
    • label (optional) — ярлик, не обов’язково
      Додатковий опис події. Наприклад, «Правий верхній блок» (top_right).
    • value (optional) — числове значення, не обов’язково
      Ціле числове значення, яке можна використовувати для позначення кількісних даних. Наприклад, 2, що буде позначати вартість кліка в 2 рубля.
    • non-interaction (optional) — взаємодія, не обов’язково
      Може бути встановлено у значення true, для того, щоб не враховувати подія в підрахунку показника відмов.
  • Перегляд звітів. Після правильного налаштування відстеження-через один день, можна побачити статистику подій у звіті: Зміст — Події — Огляд.
  • Якщо з пунктами 1 і 3 жодних проблем і питань виникнути не повинно, то ось пункт номер 2 треба розібрати більш детально.

    Передбачається, що на вашому сайті встановлений лічильник останньої версії (асинхронний код) і вже розміщені рекламні блоки. Для прикладу будемо розглядати збір статистики для жіночої тизерної мережі Ladycash (до речі, дуже рекомендую дану тизерку для ваших жіночих сайтів).

    Код для рекламного блоку в системі видається з двох частин. Це Один javascript, який, власне, завантажує вміст оголошень, другий це контейнер, де будуть показуватися ці оголошення. Ось приклад:

    <div id=“LC_Teaser_Block_12345”></div>
    <script type=“text/javascript”>var RNum = Math.floor(Math.random()*10000); document.write(‘‘+’ipt language=“javascript” type=“text/javascript” src=“http://n.adonweb.ru/ladycash/adv-out/?Id=12345&RNum=’+RNum+’&Referer=’+escape(document.referrer)+'”><‘+’/scr‘+’ipt>‘);</script>

    var RNum = Math.floor(Math.random()*10000); document.write(“);

    Можна розміщати блоки на сторінці разом, але рекомендується завантажувати javascript в кінці сторінки (перед тегом ).

    Повертаємося до відстеження. Нам треба прикрутити функцію _trackEvent () у вихідний код сторінки — все просто і виглядає приблизно ось так:

    <div id=“LC_Teaser_Block_12345” onclick=“_gaq.push([‘_trackEvent’, ‘teaser’, ‘click’, ‘top_right’]);”></div>

    Таким чином, ми зможемо дізнатися, скільки було скоєно кліків з даного конкретного блоку. Для інших блоків необхідно давати інші ярлики, наприклад «bott_left» (типу, «Лівий нижній блок»).

    Загальну статистику кліків по всьому тизери можна дивитися, зробивши вибірку по дії (click) або по категорії (teaser).

    Ось вам кілька скріншотів в доказ:

    Але я припускаю закономірне питання від уважних читачів – а що на рахунок точності підрахунків і все таке?

    Так, скрізь свої особливості, без них не обійшлося й тут. Але буду без води – лише цифри, а висновки зробите самі:

    Дані всередині тізерки:9 751 кліків
    Яндекс.Метрика, досягнення мети:11 074
    Яндекс.Метрика, Цільові візити:7 280
    Середнє (хз, навіщо вважав, просто так):9 177
    Google Analytics, Все подій:11 967
    Google Analytics, Унікальних подій:7 625
    Середнє (хз, навіщо вважав, просто так):9 796
    * — дані за місяць

    Як я вважав дані через Я. Метрику — це окрема історія, так що поки не запитуйте про це 🙂

    Не все так погано, як вважаєте? Я вважаю, що це чудово! Навіть якщо б показники тізерки і нашого відстеження відрізнялися дуже сильно, то це анітрохи не завадило нам зрозуміти, які цільові сторінки приносять найбільше профіту або які пошукові запити найпопулярніші.

    Не знаю, навіщо я вам спалив цю тему, але самі розумні і так повинні були б здогадатися, а хто не здогадався навряд чи отримають максимум користі з цього. У будь-якому разі, я сподіваюся, що допоміг вам в майбутньому збільшити прибутковість ваших рекламних розміщень.

    Точно за такою ж схемою можна відстежувати ефективність контекстних оголошень і взагалі чого завгодно! Дерзайте!

    Є питання і пропозиції, панове?

    З повагою, Олександр Алаєв