Привіт, друзі. Ні для кого з нас не секрет, що послідовність слів у ключовій фразі відіграє важливу роль, і деколи не просто важливу, а критичну. Перевіряєте ви якось правильний порядок слів або віддаєте це на відкуп логіці і здоровому глузду? А адже дуже часто наша логіка помиляється…

Коротше кажучи, користуючись звичним вордстатом від Яндекса, часом недостатньо просто знати уточнену частотність запиту. Про це я сьогодні і розповім. Для когось це буде відкриттям, а хтось скаже, що і так все знав.
Так чи інакше – це ще один дуже корисний інструмент у вашу скарбничку.

Отже, давайте знову повернемося до Яндексу і сервісу wordstat.yandex.ru.

В нашому розумінні (у всякому разі, в моєму розумінні) при підборі запитів діють наступні оператори і працюють вони таким чином:

  • “ключовий запит” – ключова фраза взята в лапки — визначає та обмежує кількість слів у запиті, але не враховує їх морфологію. Відсікає «довгий хвіст».
  • “!ключовою !запит” – ключова фраза взята в лапки і зі знаком оклику перед кожним словом у запиті — точно визначає кількість слів у запиті і словоформу цих слів. Тобто скільки разів саме цю ключову фразу вводили в пошуку.

У розумінні Яндекса все це представлено дещо інакше:

  • За запитом “ключовий запит” будуть знайдені сторінки, де є підряд два слова: спочатку ключовий, потім запит саме в такій формі.
  • Запит !ключовою знайде сторінки, де ключове слово зустрічається тільки в такій формі з великої або малої літери; запит !Ключовий — тільки з великої.

Більш докладно і не тільки про це можна почитати в офіційному хелпе Яндекса про мову запитів.

Мабуть, ми, сеошники, можемо з Яндексом не погодитися, особливо щодо порядку слів, обумовленого запитом в лапках. Ну да ладно.

Зазвичай при підборі запитів для сайту ми спершу парсим wordstat, а потім для отриманого списку запитів ми уточнюємо частотність з допомогою всіх відомих програм KeyCollector або СловоеЕб. Для уточнення якраз використовуються оператори “” і “!” – зазвичай на цьому і закінчується дослідження запиту.

Давайте розглянемо випадки, коли на простому уточнення частотності зупинятися не варто. Це просто для прикладу, щоб зрозуміти, наскільки все може бути драматично.

Візьмемо популярний комерційний запит «зняти квартиру»… Хоча, стоп-стоп, зачекайте-но, а може все ж «зняти квартиру»? А як правильно?

Яндекс нам скаже, що і для “!квартиру !зняти” і для “!зняти !квартиру” уточнена частотність дорівнює 17204. А згідно з вашою логікою, як буде правильніше?

UPD 12.07.2016 Друзі, з початку липня 2016 року, через стільки років, в Яндексі з’явилася підтримка оператора [] квадратні дужки, який дозволяє визначати точний порядок слів у ключовій фразі.
Тобто тепер [квартиру зняти] і [зняти квартиру — це різні запити в плані частотності.

Спеціально прибрав статистику під кат, щоб цікавіше було 🙂

Давайте дізнаємося

[квартиру зняти] — Рівень конкуренції: Високий — Кількість запитів в місяць: 210
[зняти квартиру] — Рівень конкуренції: Середній, Кількість запитів за місяць: 8 100

Різниця в 38 разів, однак. Та й видача різна: зняти квартиру зняти квартиру

Ще парочка прикладів:

Тиць

[iphone купити] — Кількість запитів в місяць: 1600
[купити iphone] — Кількість запитів в місяць: 2400

[роли замовити] — Кількість запитів в місяць: 110
[замовити роли] — Кількість запитів в місяць: 590

А як ви думаєте, в якому порядку краще всього в запиті розставити слова mp3, безкоштовно і скачати?

От якось так

[mp3 скачати безкоштовно] — Кількість запитів за місяць: 4 400
[скачати mp3 безкоштовно] — Кількість запитів за місяць: 6 600
[скачати безкоштовно mp3] — Кількість запитів за місяць: 3 600
[mp3 завантажити безкоштовно] — Кількість запитів в місяць: 140
[безкоштовно завантажити mp3] — Кількість запитів в місяць: 260

Гаразд, досить глузувати. Відповім на ваше питання – звідки дані цифри і що воно позначають.
Це інструмент добору ключових слів для Google AdWords – KEYWORD IDEAS.

Просто переходьте за посиланням і зареєструйтесь. Далі ви побачите щось в цьому дусі:

Головне не забути вибрати Тип відповідності, вказавши галочкою [Точне].

У стовпчику «Кількість запитів на місяць» указується кількість пошукових запитів в місяць для ключового слова. Для кожного ключового слова наша система указує середнє число пошуків за 12 місяців з урахуванням вибраних розташувань, мов і пристроїв.

Це дозволить нам абсолютно точно визначити послідовність слів у запиті, а так само оцінити, наскільки велика різниця. Але ці цифри актуальні для Гугла, і мені здається, що для Яндекса будуть приблизно такі ж пропорції.

Але є ще одне цікаве питання – якщо Яндекс для будь-якої послідовності показує одну і ту ж цифру, що означає ця цифра? Мені здається, що це повинна бути сума всіх запитів у будь-якій послідовності – це було б логічно. Як думаєте?

Ось, загалом-то, і все, що я хотів сьогодні розповісти вам, друзі. Сподіваюся, це виявилося для вас корисним.
Залишайтеся на зв’язку.

PS А ще хочу нагадати вам про мої мемуари – мій квиток в інтернет і 1979 рублів 85 копійок – хто не читав, обов’язково прочитайте, багато цікавого дізнаєтесь. Тим, хто читав, повідомляю – на цьому тижні дуже постараюся написати другу частину!

З повагою, Олександр Алаєв