Привіт, народ, як і обіцяв, буду писати міні-доповідь з конференції, яку я відвідав 13 травня. Анонс я робив тут, якщо пам’ятаєте.

Відразу хочеться сказати слова подяки організаторам цього заходу, все як годиться на висоті, трансфер, кава-брейки і т. д. спасибі вам! Тепер я вже точно знаю, чого варто очікувати на подібних заходах. Так, в черговий раз склалася думка, що вартість відвідування з кілька разів нижче, ніж повинна бути при такому рівні організації. Москва, мотайте на вус, як треба робити! Ну вистачить лірики, поїхали далі.

Організатори кажуть, що народу було більше 150 чоловік, ну так, це було помітно. Бачити всіх надихнули «розумні» доповідачі з Москви 😉

До речі, нагадую, що у мене є акаунт на сайті www.slideshare.net, де я викладаю всі презентації з конференцій та семінарів, про яких пишу в блозі, ось він — http://www.slideshare.net/victimalex.

На самому початку, після привітальних слів, організатори показали цікаву презентацію, присвячену технології eye-tracking’а. Це реально круто, я вже собі хочу таку установку. Організатори обіцяли принести Ай-Трекер на наступну конференцію (на початку червня буде, якщо цікаво комусь) і показати його в дії, на жаль, я цього побачити не зможу, буду у відпустці.

Так от, Вікі повідомляє: «Eye tracking — процес запису положення погляду, або рухи очей по відношенню до голови. Eye tracker — прилад, використовуваний для таких вимірювань в наукових дослідженнях зорової системи, психології, когнітивної лінгвістики та промисловому дизайні». Що з себе зовні являє ця установка можна побачити на слайдах презентації нижче, а взагалі це монітор з камерою, яка відстежує рух очей. Всі отримані відомості накладаються на картинку у вигляді теплової карти, знову ж таки, дивіться на презентації.

За отриманими даними видно, на що звертають увагу користувачі при перебуванні на сайті. Зокрема при пошуку в Яндексі найбільше уваги приділяється сайтів з яскравим контрастним favicon’ом, з тайтлом, який починається з великої літери, з адресою в сніппеті.

Зрозуміло, що яндексоиды в курсі, куди треба впилить Директ, щоб він був завжди на виду і мав максимальну клікабельність. У презентації показано, що є спец розміщення Діректа, а відразу йдуть результати пошуку, на сьогоднішній день ситуація трохи інша, зрозуміло, не на користь органічної видачі.

Невеликий відступ, по всім нижченаведеним презентацій — я не буду особливо сильно розписувати доповіді, в принципі, з презентаціями все зрозуміло повинно бути. Я буду щось тезисно позначати, писати цікаві вирази доповідачів і свої враження. Перед кожною презентацією короткий план, щоб ви знали, про що піде мова. Приступаємо.

Леонід Гроховський – Просування інтернет-магазинів і порталів

  • Проблеми великих проектів.
  • Стратегія роботи над великими проектами.
  • Кейси та приклади з великим проектам.
  • Ресурсомісткість SEO для великих проектів (скільки людей повинні працювати над проектом, щоб він став успішним).
  • І ця презентація і та, що буде трохи нижче, є «вирваними» з великого майстер-класу Леоніда, який проходив на наступний день, а тут, як кажуть, «галопом по Європах».

    Тези:

    • Для великого проекту один seo’шник – це не ефективно. Людина просто не буде справлятися з обсягом роботи, а отже ефективність дуже низька.
    • Обов’язково треба навчати копірайтерів написання публікацій з урахуванням семантичного ядра, навчити перелінковці.
    • Треба добирати не конкретні запити (у великому проекті їх просто нескінченна кількість), а запросообразующие слова.
    • Існує 2 типу інтернет-магазинів:
      — Магазини, де аудиторія чітко знає, що питати (ноутбук asus k40in);
      — Магазини, містять купу товарів різних виробників, аудиторія яких шукає загальні запити (жіночі парасольки);

    Едуард Левинов — Самостійність і автоматизація – майбутнє SEO

  • Алгоритми ранжирування змінилися.
  • Просуванням можуть займатися тільки професіонали, послуги профі коштують дорого.
  • Необхідно працювати з сайтом, необхідний комплексний підхід.
  • Що таке комплексний підхід.
  • Конверсія або звідки беруться гроші.
  • Як вибрати фахівця.
  • Як ви можете допомогти в просуванні вашого сайту.
  • Що повинен знати клієнт, звертаючись до SEO кампанію.
  • Тенденції ринку інтернет реклами.
  • Як і підозрювалося заздалегідь, все зведеться до того, що «Користуйтеся ВебЭффектором і все буде чікі-поки»! Просто реклама, нічого незвичайного, коротше, ніякого «палєва». Нудно…

    Віктор Нагайцев — Стабільність результату в умовах зміни алгоритму пошуку

    Стабільність результату в сфері пошукового просування сайтів є однією з головних проблем галузі. Що розуміти під стабільністю результату?

  • Прогнозування результату, складання грамотної стратегії просування.
  • Досягнення результату в строк.
  • Утримання досягнутих позицій.
  • Інформування замовника про хід робіт над сайтом.
  • Якщо хоча б на одному з етапів Виконавець або Замовник допустили помилку, то під загрозу стає все співпрацю.

    Віктор розповідав про базові поняття в основному. Рекомендую звернути увагу на слайд номер 7. Ще Віктор сказав, що працює приблизно за такою схемою розподілу бюджету часу: 10% на посилальне, 90% робота над сайтом. Я повністю підтримую таку схему!

    Леонід Гроховський — Просування «молодих» (нових) сайтів

  • Зрізи за тематиками: вік сайтів в регіоні Єкатеринбург (що вважати молодим сайтом).
  • Відмінності стратегії просування молодих сайтів.
  • Типові помилки при просуванні молодих сайтів.
  • Кейси та приклади успішного просування молодих сайтів.
  • Леонід сказав про те, що бачив десь послугу з «состаріваніє» сайтів. Ясна річ – розлучення. Так що якщо побачите де-небудь таке, не ведіться ні в якому разі!

    Тим не менш, малий вік сайту (наприклад, менше 6 місяців) не є перешкодою для просування. Регіональні (не Москва) сайти не надто залежні від віку, їх просувати реально.

    Що допоможе подолати проблему «молодості»:

    • Наявність групи ВКонтакте, Facebook. Слова Садовського: «Якщо до сайту прив’язана група з кількома тисячами передплатників, то це може позитивно позначитися на видачу сайту в пошукових системах». Що для цього треба: наявність групи, в якій чітко вказана адреса сайту, наявність на сайті віджета групи в соціальній мережі + кнопка «мені подобається».
    • Наявність у назві домену ключового слова. З ймовірністю 99% сайт по цьому ключовому слову буде в топі, не залежно від віку. Проте за іншими запитами в топі він не буде, зрозуміло.
    • Ретельне опрацювання сайту. Сюди входить вся робота над внутрішньою оптимізацією сайту і оптимізацією його цільових сторінок. Тобто ми намагаємося пропрацювати весь спектр факторів.

    Антон Лавров — Раціональний підхід в СЕО: висока конкуренція, великі списки, мультирегиональность

  • Способи економії бюджету і досягнення бажаного результату:
  • Просування в высоконкурентной середовищі:
  • Просування по Великим списками запитів:
  • Просування в Яндексі по кількох регіонах:
  • Особливо доповідь мені не запам’ятався, тому дивіться презентацію, там все основні тези. Єдина замітка, яку я знайшов у блокноті: «Треба провести навчання для наших копірайтерів». А значить я вже не даремно прослухав доповідь. Навчання я дійсно проведу після своєї відпустки. Якщо хочете, я потім поділюся своєю презентацією з вами, теж будете навчати своїх співробітників 😉

    Олександр Митник — Matrix net. Зовнішні та поведінкові фактори

  • Зовнішні фактори:
    • Як проводиться аналіз сайту-донора?
    • Що впливає на якість посилань, розміщених на сайті-донорі?
    • Що таке тестові простановки?
    • Що таке контрольний вибух і як його уникнути?
    • Навіщо сайту траст і як його збільшити?
  • Поведінкові фактори:
    • Який вплив поведінкових факторів на ранжирування сайту?
    • Два види поведінкових факторів.
    • Які відомі поведінкові метрики і способи впливу на них?
  • Matrix net:
    • Принцип роботи поточного самообучающегося алгоритму Яндекса MatrixNet.
    • Алгоритм Спектр, пов’язаний з ранжируванням неоднозначних запитів. Типізація запитів і деякі запросные фактори.
    • Навчання алгоритму MatrixNet з допомогою оцінок ассесоров.
  • Доповідь Митника взагалі бомба! Класний мужик, класний доповідь, в загальному, залік +100500 в карму! Про це говорить хоча б те, що Олександр представник SeoPult, і при цьому взагалі ні слова про систему не сказав, не кажучи вже про рекламу!

    Дуже корисно: «ТОП 5 факторів ранжирування в Яндексі – поведінкові». Джерело – різні інсайди (сливи) і експерименти. Так що думайте, друзі!
    Тематика донора при підборі майданчиків – фігня повна, ніяк на якість посилання не впливає. +1, я давно вже на блозі всім про це кажу. Хлопці, пора б вже змиритися з цим.

    Аналіз донора на відвідуваність. Цікава ідея, якщо до сайту йдуть одні технічні запити (наприклад, перевірка донорів на індексацію плагіном Wink’а), то, швидше за все, Яндекс вимикає «працездатність» зовнішніх посилань з сайту. Це до того, що не варто купувати посилання з сайтів з низькою відвідуваністю.

    Яндекс.Метрика. Варто ставити якщо поведінка користувачів на сайті «хороше», не високий відсоток відмов (залежить від тематики, Яндекс це розуміє), непоисковой трафік становить не менше 10%. Якщо щось не так, то краще Метрику не ставити. Простіше кажучи, якщо сайт показати користувачам не соромно, то треба його показати і Яндексу.

    Валентин Домбровський — Просування по низькочастотних запитах — теорія й практика

  • Доцільність просування по низькочастотних запитах в сучасних реаліях. Аргументи на користь використання низькочастотних запитів в просуванні: більш висока швидкість просування, більш низька вартість і т. п.
  • Концепція «Низькочастотні запити для всіх»: просування малих сайтів по низькочастотних запитах. Підбір та оцінка низькочастотних запитів. Використання «внутрішніх резервів» сайту для підбору.
  • Внутрішня та зовнішня оптимізація в низькочастотному просуванні. Оптимізація сайту і контенту під НЧ. Економічні методи посилального просування.
  • Дуже цікавий доповідь для мене вийшов би якщо… Якщо б час проведення не підтискав так сильно. З-за того, що доповідь Митника (на прохання трудящих) затягнувся, Домбровському відвели зовсім жалюгідний відрізок часу і він, здається, навіть свою презентацію до кінця прокрутити не встиг.

    Залишається тільки вивчати по презентації. Що цікаво, Валентин «спалив» свої фільтри покупки посилань в Sape, розповів про плагін Вінка для перевірки донорів. Та й взагалі розповів про всілякі інструменти роботи з посиланнями. Залік! Обов’язково вивчіть презентацію уважно!

    Шульгін Андрій — Майстер-клас для професіоналів від Webeffector

  • Проблема вибору між просуванням через автоматизованих агрегаторів і роботі з оптимізатором/SEO-конторою.
  • Стратегія кінцевого замовника (власника сайту) – рекомендації аналітиків WebEffector.
  • Рекомендації для оптимізаторів і Seo-компаній.
  • Ця презентація для мене загадка, по причині, що я на ній не був присутній, я поїхав додому. Ну а нафіга мені слухати чергову порцію реклами про ВебЭффектор, яким я все одно не буду користуватися!?

    Зате порадував роздатковий матеріал ефекторів, класна гарна книжечка і листівка. Напевно може зацікавити власників бізнесу, які тиснуть грошей на seo-фахівця.

    Дозволю собі озвучити ще кілька загальних тез, які вважаю цікавими і над якими треба ще подумати:

  • Внутрішня перелінковка – посилання ефективна, коли за неї клацають, тобто переходять. Значить вона корисна для користувача, отже, корисна і для пошукача.
  • Поведінкові фактори:
    • CTR у видачі.
    • Поведінка користувачів на сайті (глибина переглядів, показник відмов, час знаходження на сайті).
    • Переходи на сайт по зовнішніх посиланнях.
    • Кількість повернень на сайт, закладний (typein) трафік.
    • Склад трафіку, різноманітність джерел. Тобто якщо на сайт приходять тільки з пошукових систем, наприклад, то це вже не нормально.
  • Ось начебто і все, друзі. Все було цікаво і корисно іноді, сподіваюся, що і ви не розчарувалися в моєму звіті.

    Продовжую шукати людей з Єкатеринбурга, зацікавлених у відвідуванні подібних заходів. Ви де? Давайте разом ходити, я точно буду відвідувати різноманітні конференції та семінари, що проводяться в місті. Так само буду писати звіти, так що стежте, підписуйтесь на оновлення.

    Так само напишу днями звіт про другий день, про майстер-класі Леоніда Гроховсткого. Він просив про свою доповідь нічого не писати, так як там реально суцільне «палево» тем. Але я натяками напишу, так що не розраховуйте, що я «пропалюсь», я поважаю чужу працю і псувати нічого не буду. Це ще один привід ходити на заходи 😉 Хоч це і дорого, але воно того варте!
    Всім удачі! До зв’язку.

    UPD Додав відеозвіт. !!! Це не відео доповідей на конференції, це саме звіт, коментарі доповідачів і т. д. до Речі, на 1 хвилині 11 секунді мене показують 😉

    З повагою, Олександр Алаєв