Привіт, друзі. Вирішив нарешті висвітлити хвилюючу мене тему. Свого часу був написаний відмінний мануал про трафіковому просуванні з Google Analytics, я вважаю цей пост одним з найкорисніших на блозі. Керівництво засноване на реальній практиці і допомогло багатьом моїм читачам. Але часи змінюються, а політика Google про приватності даних та шифрування пошукових запитів вже не дозволяє використовувати старі перевірені методи…

У рамках консультацій мене часто запитують, як ефективно оптимізувати сторінку, і що можна змінити для отримання результату в найкоротші терміни. Я рекомендую починати з роботи над заголовками, і про те написана велика стаття – як скласти правильний заголовок і оптимізувати його для SEO. А щоб скласти гарний заголовок, необхідно проаналізувати пошукові запити для цільової сторінки. Саме Google Analytics можна було робити вибірки по найпопулярнішим точках входу і дивитися пошукові запити для них.

Історія з шифруванням запитів з боку пошукових гігантів засмутила багатьох seo-фахівців. Ключові слова перетворилися на купу Not provided і Not set. Гугл шифрує майже всі запити і не передає їх ні в Google Analytics, ні в інші системи статистики. Слідом пішов Яндекс і став шифрувати запити з пошуку, але з однією істотною відмінністю – дані в Яндекс Метрику все ж передаються! Хороший крок, щоб привернути увагу аналітиків до своєї системи і до нової Метриці 2.0.

Про це і піде мова сьогодні. Оновлена Яндекс Метрика 2.0 – це останній оплот, де можна дізнатися пошукові запити, за якими на ваш сайт переходили люди з пошуку. Стара метрика, якої раніше більшість і користується, не володіє гнучким функціоналом і більше підходить для перегляду графіків і примітивних звітів. Але Метрика 2.0 це зовсім інша справа – хлопці постаралися і викотили круту систему, готову боротися з Аналитиксом. Угруповання, сегменти, атрибути, регулярні вирази – все є!

Отже, перед нами стоїть мета дізнатися найвідвідуваніші сторінки сайту і визначити, по яких запитах відбуваються переходи. У більшості випадків оптимізувавши десять найбільш популярних сторінок, вдається збільшити відвідуваність сайту в кілька разів!

Нижче з поясненнями і скріншотами я покажу, як у Метриці 2.0 створити необхідний нам звіт.

Заходимо в Метрику, знаходимо потрібний сайт і натискаємо на заголовок. Потрапимо на початковий екран зі зведенням за джерелами трафіку, але нам потрібен інший звіт звіти –> Вміст –> Сторінки входу.

Період відстеження – я зазвичай вибираю квартал. Тип графіка – не так важливо, але краще вибрати лінії. Деревоподібний список.

На скріншоті вище отмечем пункт «Угрупування» — натискаємо. Спочатку угрупування має ось такий вигляд:

Скасовуємо всі сторінки входу за рівнями, натиснувши на хрестик. Додаємо угруповання по пошуковому запиту (для простоти почніть вводити слово «пошуковий» в рядку пошуку, а коли побачите пункт «Пошуковий запит», відзначайте галочкою).

У нас вже готовий звіт по точках входу і пошуковим запитам. Але для коректної сортування сторінок за популярністю, необхідно враховувати лише переходи з пошуку. Для цього існують сегменти. Дивимося в меню над графіком – ліворуч буде випадаючий список «Сегментувати». Вибираємо пункт «Готові сегменти», а всередині «Пошуковий трафік».

Все готово, можна перейти до вивчення таблиці, де показані сторінки сайту відсортовані за популярністю. Для кожного URL можна переглянути список пошукових запитів.

Щоб не налаштовувати такий звіт в майбутньому, збережіть шаблон (кнопка «Зберегти» праворуч зверху).

На цьому можна зупинитися, наша основна мета досягнута – за допомогою Яндекс Метрики ми отримали список найбільш відвідуваних з пошуку сторінок сайту і знаємо, за яким запитам здійснювалися переходи. Для зручної роботи з даними, експортуйте їх у xls, шукайте кнопку «Експорт» у правому верхньому куті. В ексель файлі все буде вроздріб, тому відсортуйте дані по сторінці входу, щоб всі запити для однієї сторінки були поруч.

На самому початку я говорив, що нова Метрика не поступається Аналитиксу по своїм можливостям. Одна з таких можливостей – регулярні вирази. Досить згадати мій кейс по сайту нерухомості SelimS, де в кінці я наводив результати своєї роботи, роблячи вибірки за кластерами всередині сайту.

Продовжимо розгляд на прикладі клієнтського сайту, який вже засвітився в скріншотах вище, і зробимо вибірку для розділу статей, який починається з адреси http://www.shtoranadom.ru/stati/.
Нічого не змінюючи в створеному звіті, знову йдемо в «Сегментувати», в формі пошуку вводимо слово «вхід» і тиснемо на запропонований варіант «Сторінка входу». З’явилося ще одне модальне вікно, де можна застосовувати регулярки – я збираюся включити у звіт тільки сторінки, що починаються з адреси stati/*

Таким чином, в звіті я отримаю статистику тільки по розділу статей. На графіку видно відвідуваність розділу, а в таблиці нижче найпопулярніші сторінки і пошукові запити для них.

Точно таким же чином ви можете, навпаки, виключати із статистики якісь розділи, вибравши в сегментуванні «Виключити» замість «Включити». Використання регулярних виразів тут спростили, замінивши, наприклад, класичне ( * )*. Для більшості користувачів це добре, але просунутий користувач не зможе скористатися, наприклад, регуляркой ([0-9]+), яка в Google Analytics спрацює! Хоча я думаю, що частка таких маніяків за регуляркам мізерно мала в загальній масі користувачів Метрики.

Начебто все розповів. Що робити з цим далі, ви знаєте: оптимізуйте сторінки, купуйте посилання –> Profit!

Якщо я щось забув або вам щось не зрозуміло, питайте в коментарях, допоможу!

Спасибі за увагу, друзі. До зв’язку!

З повагою, Олександр Алаєв