Добрий день друзі, що після спілкування з вами в коментарях до кількох останніх постів захотілося мені трошки пофілософствувати. Хотілося писати великі відповіді на ваші коментарі, але я зрозумів, що це гідно навіть окремого поста. Обіцяю, цей пост буде цікавим. Кожен знайде щось своє, частинку себе, якщо можна так висловитися.

Коли варив вечерю, задумався над питанням, а що ж може дозволити людині стати найуспішнішим в нашій області – блогінг. Прикинув, обдумав пару ідей і дійшов висновку про те, якими якостями повинен володіти успішний блогер і чому.

Постараюся розписати по пунктах і пояснити кожен. Пунктів то і не багато, зате всі вони дуже серйозні, вимагають вдумливого сприйняття.

Отже, якими ж якостями повинен володіти успішний блогер:

Письменник

Ну, звичайно ж, щоб вести блог треба писати. Притому зуміти зробити свою розповідь цікавою, щоб його легко було читати і хотілося це зробити на одному диханні. Одним словом треба захопити читача. АЛЕ! Письменників багато і всі вони різні. Ось приклад, є детективи для домогосподарок (всі зрозуміли хто автор таких «пусулек», я думаю?), а є Агата Крісті. Читають і купують книги обох авторів, але різниця лише в тому, що Агату читати цікаво, а «писульки» читають від нічого робити. Це я до того, що як би ви не писали, вас будуть читати, безумовно, але до вас приходити щодня по два рази, щоб дізнатися «а не чи написав він що-небудь ще такого цікавого»!

Отож, який висновок: Треба знайти свій стиль, стиль до якого ви звикли, який не змушує вас замислюватися над кожним словом, коли ви пишіть. А потім відточувати свою майстерність, навчатися новим прийомам.

Наприклад, я пишу так, як ніби я розмовляю з читачем. Такий монолог, після якого я буду чекати відповіді. Те, що ви зараз читаєте цей порядок викладу слів, я так і у житті кажу. Це я не до того, що треба на мене рівнятися і що я чудовий письменник. Але до того, що я знайшов свій стиль, притому знайшов його задовго до того, як почав вести цей блог. Я впевнений, що постійні читачі звернули увагу на мій стиль письма, він простежується у всіх постах. Навіть у перекладах англомовних статей та то мій стиль 😉

Щоб провести роботу над помилками, запитайте ваших читачів, що вони думають з приводу вашої творчості, що їм подобається або не подобається. Це буде найкращий варіант.

Креативщик

Крім цікавого складу і грамотної мови треба вміти внести щось незвичайне в свої твори. Вигадати щось таке, що ніхто до вас не придумав, але це звичайно не обов’язково. Це скоріше супер-бонус. Креатив в моєму розумінні — це вміння не тільки придумувати унікальні речі, але і вміння повсякденні речі представляти так, щоб вони не здавалися нудними.

Що заважає, наприклад, на кожен пост додати трохи гумору, вставити жарт на злобу дня чи подібне? Людина читає, бац, побачив, розслабився, посміхнувся, а втома від читання як рукою зняло, і можна продовжувати читати далі з новими силами. Що може бути простіше? Головне не підсовувати «баян» своїм читачам, а то зробите тільки гірше, читач, взагалі недочитав піде.

До того ж свіжі ідеї завжди притягують людей, притягують посилання на вас з блогів читачів і т. д. Нова ідея для проведення конкурсу, запорука успіху заходу в цілому, вона підвищує кількість учасників, а відповідно і вигода збільшується в геометричній прогресії! Приклад поганої ідеї: придумали невдалий конкурс або естафету, не зацікавили читачів, не отримали резонансу, в підсумку втратили гроші і передплатників і свої сили витратили даремно!

Так що придумуйте, творіть і восхищайте! Але ніколи не поспішайте.

Меркетолог (піарник, рекламщик)

Ще одна невід’ємна частина успішного ведення справ це вміння продавати. Ви можете бути самим чудовим письменником в світі, писати про такі речі, про які ніхто просто не здогадується, але якщо про це ніхто не дізнається, навіщо і, головне, кому все це потрібно? Ось саме, нікому. Писати в стіл звичайно гарне заняття, але є не більш корисним, ніж просто дивитися телевізор.

Так само як видавництво книг, блогінг повинен йти в маси, ваша творчість має обговорюватися, цитувати, а ім’я бути на слуху. Кожен з вас цього хоче!

Тут головний момент – не продешевити. Обкладинка повинна бути яскравою, а заголовок помітним! Проведемо паралель: Анонсуючи свій новий пост на форумах і соц. мережах важливо підібрати правильний заголовок, що на нього дивляться в першу чергу, і якщо він не цікавий, то про переходах можна забути.

Ще один важливий хід – реклама. Це головне і основне. Володіючи цим умінням досконало можна продати що завгодно і кому завгодно, навіть нехтуючи всіма іншими пунктами. Але нас це не цікавить, нам важливий тривалий ефект, який в майбутньому буде набирати обертів сам. В ідеалі – це коли ти вже нічого не вкладаєш, а ефективність йде в гору. Таке можливо, коли ми продаємо не одноразовий «рибу», а якісний товар, який покупці будуть рекомендувати своїм друзям і так далі в маси.

Ось, наприклад, не так давно я купував на тематичних блогах огляди свого блогу. На кількох майданчиках навіть було опубліковано інтерв’ю зі мною. І незабаром там стали з’являтися коментарі в дусі «Ого, ти і тут встиг засвітитися» і подібні. Ці висловлювання були згодом від моїх постійних коментаторів і читачів. Так до чого я веду – впізнаваність це ще одна дуже сильна річ. Навіть якщо з першого разу читач не зацікавився вашою персоною, але ще протягом тижня побачив що на трьох блогах йде обговорення, то він не втримається від того, щоб дізнатися, а що ж так цей чоловік відомий, що про нього говорять скрізь. Вуаля, +1 передплатник в скарбничку, за умови, що ваша творчість дійсно варте уваги.

Рада – піднімайте свою впізнаваність у цільовому співтоваристві всіма можливими і неможливими способами. Реклама, самопіар і навіть чорний піар (бажано, щоб згодом, коли галас буде на межі, з’явилося якесь спростування і ви вийшли з сутички переможцем, посиливши і без того не слабкий ажіотаж).

Харизматичний оратор

Наступний за важливістю параметр успішної людини – вміння говорити з трибуни в маси. Читаємо між рядків: вміння грамотно і своєчасно відповідати на коментарі. Якщо ви не можете дохідливо відповісти на питання коментатора або підтримати розмову (не про розведення кактусів, а саме по темі), то яке ж у читачів може скластися враження про вас? Правильно, що це не ви писали, що ви переказали чужі думки і взагалі ви «не в темі». Що може бути гірше, ніж розчарування людей, які у вас вірили, це навіть гірше ніж повна відсутність публіки взагалі (так хоча б розчаровуватися нікому буде).

Уявіть, що ви захищаєте дипломну роботу. Комісія задає вам питання, а ціла аудиторія на вас дивиться, достатньо однієї дурної помилки щоб втратити довіру і, що ще гірше — викликати сміх. Щоб цього не сталося, потрібно вміти і знати, про що ви говорите. Особисто я взагалі не бачу ніякого сенсу говорити про те, в чому немає розуміння і ясності. Це повністю виключає можливість провалу.

Є, звичайно, альтернатива, досить цікава й більш складна в розумінні – вміння говорити про речі, в яких не компетентні, з виглядом знавця, використовуючи різні прийоми (у тому числі з області психології) переконання. У підсумку запудриванием мізків можна плавно вийти на тему в якій ви рубаєте», і тоді вже напевно завдати удару у відповідь всім. Ніхто і не згадає ніж почалася розмова і чим він закінчився, важливий підсумок – ви перемогли. А якщо і згадають, то вже не важливо, ви свою справу зробили. Я вдаюся до цього прийому, але тільки в житті, на блозі — ніколи.

Так що словом можна зробити набагато більше, ніж кулаками, а враховуючи, що ми живемо в цифровому світі, слово стає на вагу золота.

Дипломат

Мабуть, одне з моїх улюблених слів – дипломатія. Безпосередньо пов’язана з попереднім пунктом, існування ораторського мистецтва і дипломатії можливо тільки в зв’язці. Мало говорити красиво, треба вміти говорити з користю, з користю для себе.

Сенс просити начальника про підвищення зарплати якщо ви не можете довести чому він повинен це зробити?
Сенс розмовляти з натовпом гопників вночі в темному провулку в той самий момент, коли з вашої кишені доноситься характерна мелодія iPhone? =) Не знаю до чого тут це приклад мені прийшов у голову, але, мабуть, залишимо його тут для потіхи.

Так от, дипломатія – це вміння домовитися з вигодою, а в програшній ситуації піти без втрат. Це не означає, що можна взяти і навариться нахаляву розмовляючи мовою, немає. Мета – послуга за послугу. При цьому свою послугу треба «прикрасити» так, щоб це здавалося справді ніж супер-вигідним для вас це буде коштувати мінімум трудовитрат (гроші, час, накладні витрати), а в замін отримати максимум.

Ох, відчуваю, зараз в мене полетять камені 😉 Цікаво, хто перший скаже, що я «жадібний пройдисвіт і халявщик»?

Загалом, я втратив нитку роздумів на цю тему, яка досада. Напевно, просто потік думок заплутався і я не зміг його розплутати, а хотів сказати дуже багато з цього приводу. Сподіваюся, ви мені допоможете.

Філософ

Філософія особливо-то не відноситься до описаних вище пунктами, але ось є дуже важливою річчю з життя. У будь-якої людини трапляються напади загострення це самої філософії. Ось і цей пост є ні чим іншим, як просто бажанням поговорити на цікаві і вічні теми. Деколи, прочитавши цікаву книжку або подивившись захоплюючий фільм, сидиш і думаєш про це. Потім міркуєш, як-то застосовуєш у своє життя, а іноді хочеться розповісти всьому світу про свої почуття. Так як я останнім часом не читаю книжок, і фільми не дивлюся, то мене надихають на роздуми ваші коментарі.

Взагалі роздуми корисні, скільки можна придумати цікавих ідей для майбутніх постів на блозі будь-якої тематики! Візьмемо seo-блоги: як на рахунок таких тем як «Філософія seo», «філософія сателлитостроения» (ось про це я б із задоволенням почитав, цікаво дізнатися, які скелети в шафі цих недобросовісних хлопців), або ось «Бубон і його вплив у нових алгоритмах ПС». Це ж цілу книгу можна написати по кожній із тем.

Я думаю, що такі пости корисні на будь-яких тематичних блогах, дозволяють відпочити від роботи, як автору, так і читачам. Постійно годувати відвідувачів сухою статистикою, цифрами і формулами не добре, це для роботів-задротів серфящих простори в пошуках «спаленої» теми. Але ми-то з вами люди і нам просто потрібно іноді відволікатися від повсякденної рутини. Так само як просування сайтів. Можна бомбити сайт посиланнями з чистим вхожденим ключевіков в анкорі і це буде працювати, але до пори до часу. А якщо пролити трішки води, то це буде виглядати набагато більш природним, і точно буде працювати завжди.

SEO’шник?

Ага! Попалися? Хто тут думає, що це найважливіший пункт з усіх перерахованих? Нічого подібного, це стоїть в кінці списку не просто так. Я вважаю, що seo в блогінг безглузда витрата часу і зайві турботи. Замість того, щоб розраховувати щільність ключових слів і купувати посилання набагато ефективніше піти і написати пост.

Seo потрібно для сайту, що продає, а не для блогу. Як думаєте, топові блогери взагалі знають, що таке сео? Підозрюю, що деякі чули це дивне поєднання букв. Все тому, що читачам абсолютно все одно, як точно під певний запит у вас підібраний заголовок і під які ключові слова ви ув’язнили дану сторінку.

Загалом, прикладів цьому маса, я готовий посперечатися з незгодними в коментарях. Дерзайте.

Ось як то так, сам собою з моєї голови народився пост на цілих 6 сторінок! Відразу Хочу всіх попередити, що вище викладені особисто мої думки, а ви можете з ними погодитися або не погодитися. А подискутувати і пообговорювати певні моменти я завжди радий і навіть закликаю вас до цього.

Отже, зробимо невеликий висновок. Щоб бути успішним (не тільки блогером, але і в житті взагалі) треба намагатися різнопланово розвиватися у всіх галузях, застосовувати нові знання на практиці і робити відповідні висновки. Не боятися помилятися, адже негативного досвіду не буває, досвід є досвід, це поняття абсолютне.

І, звичайно, найголовніше — це бажання. Навіть не маючи знань, але маючи величезне бажання, можна гори звернути, а знання прийдуть з часом, і тоді перемога буде йти разом з вами крок за кроком!

Я бажаю всім вам успіхів, дорогі мої, у вас все вийде! Скажіть про себе 10 разів «я можу» і ви зможете те, чого не могли зробити хвилину тому!

Спасибі за увагу, з повагою Олександр.

А наостанок міні-конкурс, хто відповість правильно, отримає постової в наступному пості. Хто все-таки найбільш успішні блогер у світі?

З повагою, Олександр Алаєв