Привіт, друзі. Я в цьому році ще жодного посту не опублікував на блозі, але вчора було подія, яку не можна пропускати. Так-так, я про черговий етап боротьби Яндекса з посиланнями і новий алгоритм!

Здавалося, зовсім недавно Яндекс в особі Олександра Садовського нас лякав скасуванням посилань для комерційних запитів в Москві, а вже рік пройшов. Посилання тоді скасовували в прямому ефірі на конференції «Тиждень Байнета», і цього року на тому ж місці сталася ще одна знакова подія.

Розпочато новий етап полювання на seo-посилання (офіційну заяву команди Яндекс пошуку).

Давайте згадаємо, що ж нам обіцяв Яндекс минулого року і порівняємо з обіцянками цього року. У березні 2014 року в алгоритмах ранжирування Яндекса нібито відключилася вплив посилальних факторів для ряду комерційних тематики для регіону Москва. Чому я сказав «нібито» — тому що за фактом вплив залишилося. Так, можливо, якась частина посилальних факторів і була відключена при певних умовах, але вплив посилань (покупних, зокрема) в цілому збереглося. Якщо ви стежите за ринком seo, то могли помітити, що це не тільки моя думка, і сумніватися в роботі посилань досі не доводиться. (Є інсайдерська інформація, що згодом після «типу відключення», всі «включили» назад, але за достовірність цих даних я не можу відповідати).

Мабуть, попередження Яндекса про марної трати грошей на посилання було не переконливим. Тому на цей раз вирішили натиснути вже на бізнес.

Відмінність нового алгоритму в тому, що тепер за seo-посилання будуть карати акцептора, то є сайт, на який ведуть покупні посилання. Повинно бути страшно: раніше ти ризикував певною сумою, витраченою на покупку посилань, а тепер ти ризикуєш втратити трафік на сайт в результаті випадання з ТОПа, якщо закуповувати seo-посилання.

Не зрозуміло тільки навіщо вводити ще якісь санкції для сайтів, які купують посилання, якщо посилання не працюють і власники вже покарані тим, що викидають гроші, які могли б з користю витратити на поліпшення сайтів? Підтверджує це те, що посилання продовжують працювати, всупереч всім заявам?

Давно Яндекс не грав з нами… у міста! І ось — новий алгоритм буде називатися Мінусинськ і почне працювати вже дуже скоро: «З 15 травня сайти, для просування яких використовуються SEO-посилання, можуть ранжуватися нижче».

Доповідь Олександра Садовського під назвою «Просторово-часова ссылкокачественность»:

Що відомо про новий алгоритм?

Я зібрав для вас всю доступну інформацію про новому алгоритмі:

  • Алгоритм розпочне свою роботу 14 травня 2015 року (до речі, не зрозуміло, чому в офіційній заяві Яндекса йдеться про 15-е число, а у всіх інших джерелах 14-е).
  • Яндекс буде пессімізіровать тільки ті сайти, які давно купують посилання. Чим активніше сайт купує посилання, тим вище шанси бути покараним.
  • Сайти, недавно почали купувати посилання, порушені не будуть. Отака захист від конкурентів. Буде враховуватися час, який існує посилання, і якщо вона існує тиждень, то це підступи конкурентів, а якщо давно – її поставив і не зняв власник сайту.
  • Покарання для тих, хто потрапить «під роздачу» – це виліт на 14 позицій вниз. І надовго!
  • Це стосується всіх тематик, всіх регіонів, всіх масштабів. Навіть найбільші сайти вилетять теж – винятків не буде ні для кого.
  • Алгоритм буде аналізувати посилальний профіль сайту: якість посилань, час існування. (Десь проскакувала інфа, що якість донора це хостовий фактор, а не конкретне посилання на конкретній сторінці).
  • В панель вебмастера приходить відповідне повідомлення від команди пошуку. І мені таке прийшло в кілька клієнтських акаунтів. Але справа в тому, що незрозуміло, для якого сайту адресовано лист, тому, швидше за все, мета розсилки – навести паніку, адже лист прийде не тільки вебмастеру, але і власникам сайтів.
  • Новий алгоритм буде катитися поступово і торкнеться в першу чергу невеликої кількості сайтів.
  • У міру появи нової інформації постараюся доповнювати список. А так само буду вдячний за інформацію в коментарях до посту, якщо ви дізнаєтеся щось нове швидше за мене.

Інтерв’ю, в якому Олександр Садовський розповідає про новий алгоритм по боротьбі з покупними посиланнями Мінусинськ:

Кому варто боятися нового алгоритму?

По-перше, хвилюватися не варто. Різких рухів не любить ніхто, і вже тим більше Яндекс не зробить так, що все перевернеться з ніг на голову, коли в бан потрапить підлогу інтернету за покупку посилань.

По-друге, «…за станом на даний момент обмеження в ранжируванні можуть торкнутися сотень (у тому числі досить великих і відомих сайтів, які масово використовують SEO-посилання (мова йде про тисячі посилань)…»

Тут особливо нема чого додати. Якщо ви не купуєте в сапі тисячі посилань, та не робите це останні кілька років, то, швидше за все, вам боятися нічого.

У будь-якому випадку, перевірте ще раз, щоб всі ваші просувні сайти були додані в панель вебмастера і слідкуйте за вхідними повідомленнями з попередженням. За відгуками колег, ситуація з «листами щастя» неоднозначна. Кому-то приходять листи в облікові записи, де висить по одному сайту, який і зовсім не просувається, комусь прийшло аж 12 штук листів (Яндекс вже визнав цей баг і виправився). Поки складається враження, що це не адресна розсилка, а більше рандомная.

Дехто вже встиг поставити питання в службу підтримки Яндекса про те, чи буде якесь уточнення щодо сайтів, які перебувають під прицілом. Відповідь наступна: «Уточнень в даному випадку не буде. Так що ми рекомендуємо відмовитися від використання seo-посилань для всіх сайтів».

Не дивно. Яндекс хоче, щоб вебмастера зробили все самі…

Що робити веб-майстрам?

«Треба схаменутися і бігти знімати взагалі всі seo-посилання, адже ще є час, а Яндекс зробив все так, що знімати посилання буде безпечно, а в деяких випадках позиції сайтів можуть навіть покращитися. Важливо почати знімати посилання прямо зараз! Чим раніше — тим краще! Інакше Яндекс не встигне переіндексувати сайт, і він вилетить з займаних позицій» — така думка Яндекса. Але, як відомо, Яндекс дуже навіть зацікавлена сторона, а мета зараз налякати людей і змусити зробити те, що в інтересах самого Яндекса, а не веб-майстрів.

Зараз більшість експертів і seo-фахівців сходяться в наступному:

  • Знімання якісної посилальної маси призведе до падіння позицій в Яндексі, Google. Ні в якому разі не знімайте всі куплені посилання!
  • Необхідно підвищити вимоги до якості сторінок і сайтів донорів, посиливши фільтрацію. Це призведе до зменшення загального обсягу посилальної маси і підвищення її якості (підвищена якість веде до збільшення вартості).
  • На всяк випадок варто збільшити частку безанкорных посилань на проектах.
  • І звичайно, безвідносно посилань необхідно дотримуватися комплексної стратегії просування сайту.

І хочу процитувати слова Антона Шаманаєва, директора з розвитку Wizard.Sape:

«…То є штука в тому, що на цей раз посилання взагалі не скасували, вони продовжують працювати, просто їх треба буде ретельніше відбирати. Що ми і так вже давно закликаємо робити…
При цьому всі інші фільтри, що діяли раніше, продовжують працювати. Наприклад, фільтр за різка зміна посилальної маси. Тому ми настійно радимо не робити таких різких рухів, як з’їм всіх посилань».

Посилання на публікації з думками експертів на інших сайтах я наведу в кінець посту.

Підготовка до нового алгоритму і наша відповідь Яндексу

Якщо розглядати цю ситуацію як протистояння джерела seo-посилань (біржі, агрегатори) і пошукової системи, то оптимізатори виявилися якраз на рубежі бойових дій. Можна перейти на світлу сторону (скасувати посилання по рекомендації Яндекса), а можна перейти на темну сторону (ризикнути і не скасовувати посилання).

Мені не подобається жоден з варіантів. Я думаю, є третій – балансувати на межі. Всі оптимізатори, якось пов’язані з купівлею посилань, балансують на грані. З плином часу все складніше стояти на цій межі. Спочатку Гуглівський Пінгвін нам твердив про це, тепер Яндекс погрожує нас зіштовхнути в прірву.

Я за третій варіант! І як директор веб-студії я в першу чергу зацікавлений в ефективному просуванні клієнтських сайтів, а так само щоб жоден з них не потрапив під санкції або фільтри (я за договором несу матеріальну відповідальність за це).

Досі впевнено стояти на межі мені допомагав сервіс CheckTrust (раніше програма FastTrust), який спочатку створювався як інструмент оцінки якості сайтів і куплених посилань. Разом пережили і перемогли пінгвіна, переживемо і Мінусинськ!

Просто так робити якісь перевірки заради перевірок вже не цікаво. Хочеться більш глобальних завдань, серйозної аналітики. І ось нещодавно ми викотили цікаву статистику аналізу бірж, яка викликала великий резонанс в seo-тусовці — Пульс Бірж.

Це щоденний моніторинг якості посилальних донорів в підключених біржах і агрегаторах! Перейшовши за посиланням, ви побачите динаміку якісної складової донорів, у вигляді окремих графіків для кожної біржі, а також зведену таблицю:

Але прямо зараз я представляю вам ще більше інтригуючу новину – автообновляемый BlackList поганих майданчиків з бірж і агрегаторів! Безкоштовно!

Автообновляемый BlackList неякісних донорів

Скачати csv-списки сайтів ви можете прямо зі сторінки пульсу бірж, для кожної біржі свій індивідуальний список.

Цей інструмент ми почали готувати деякий час назад, коли ще ніхто не підозрював про майбутнє заяві Яндекса і про санкції проти seo-посилань. Для нас це сталося як сніг на голову, тому минулу ніч ми не спали, щоб встигнути запив для вас ось цю круту штуку!

Уявіть ситуацію. Ось ви завантажили блекліст для sape, а в ньому більше 76 000 сайтів. Додавати всі сайти біржу вручну проблематично, враховуючи, що за раз можна додати в форму не більше 500 сайтів. Як мінімум 152 рази вам треба буде скопіювати-вставити-відправити… Ну ви зрозуміли, так?

Ми ж пропонуємо оновити ваш блекліст одним натисканням! Якщо у вас були куплені посилання на заспамленных і сміттєвих сайтах, всі посилання з них будуть зняті в рамках всіх ваших проектів.

Вбиваємо одразу 3 зайців:

  • Найголовніше – убезпечимо свої сайти від санкцій з боку майбутнього алгоритму Яндекса.
  • Скоротимо посилальний бюджет без втрати досягнутих позицій і результатів.
  • Скоригуємо посилальний профіль в бік від кількості до якості.

Інструмент автозавантаження блеклистов у всі біржі доступний в особистому кабінеті CheckTrust у кожного з вас.

За майже два роки боротьби з аналогічним гугл-фільтром Пінгвін ми навчилися визначати «погані» посилання і спамний сайти-донори. Не обходилося, звичайно, і без різних суперечливих відгуків в дусі «а чому site.ru ваш сервіс вважав поганим/хорошим донором, в той час як я вважаю його хорошим/поганим», «а чому вважає сервіс yandex.ru всього лише хорошим донором, а не відмінним» і т. п.

Хочу ще раз звернути увагу, що в першу чергу сервіс спрямований на аналіз сайтів з точки зору їх корисності як донорів у вашій посилальної стратегії. Коли ми будували і коректували наші алгоритми, ми орієнтувалися на об’єктивність оцінок для середньостатистичних сайтів, яких більшість в інтернеті. Погодьтеся, ймовірність купити посилання з такого сайту біржі декілька вище, ніж купити в sape посилання з Яндекса 🙂 та і потім, як можна об’єктивно і наочно побудувати шкалу оцінок сайтів для порівняння з yandex.ru або wikipedia.org, коли будь-який з донорів доступний в біржі порівняно з ними буде на рівні «нижче плінтуса».

Передбачаючи питання про тих сайтах, що потрапили в блеклисты, відразу відповім, що в списках виявилися сайти, якість яких просто жахливе, за 100-бальною шкалою їх якість 0 і нижче. В першу чергу туди потрапили всі сайти під АГС, сайти кількість вихідних посилань з яких перевищує кількість сторінок у кілька разів, а так само сайти де ставлення вихідних і вхідних посилань перевищує 100 і більше разів. Погодьтеся, відповідність кожному з перерахованих критеріїв відразу відносить сайт до розряду небажаних донорів. А для переконливості відкрийте 10 випадкових сайтів з будь-якого списку і оцініть їх візуально.

Ви будете здивовані, наскільки багато в біржах такого шлаку!

…бла бла бла…

Я міг би ще що-небудь написати про новий алгоритм, але його і так вже занадто багато за останні дні. Як мінімум у всіх тематичних виданнях з’являються коментарі експертів, на форумах гудуть топіки і вже пішов вал постів у блогах. Ось вам ще кілька корисних, на мій погляд, ссилочек, які варто почитати:

Мінусинськ – новий виток боротьби за ссылкокачественность. Думки SEO-фахівців
Садовський пообіцяв заминусить в Яндексі всіх, хто купує посилання. Думки експертів про Мінусинську
Мінусинськ: Яндекс запускає алгоритм, пессимизирующий за SEO-посилання

І ще раз коротка відповідь на питання «Що робити?»:

Заспокоїтися! А всім тим, хто отримав попередження в панелі вебмастера (та й тим, хто не отримав теж) рекомендую почати поступово знімати дешеві посилання. Дешеві зазвичай і є тим найбільш неякісні.

Спасибі за увагу, друзі. І удачі всім нам!

PS Чекайте наступного тижня новин про появу інструменту автозавантаження блеклистов.

Приємний бонус від мене — 1000 безкоштовних перевірок на ваш баланс в CheckTrust.ru!

Просто перейдіть за посиланням — https://checktrust.ru/cabinet/gift/CT86218757.html
Якщо ви зареєстровані і авторизовані, то одразу отримаєте +1000 CL лімітів. Якщо ви ще не зареєстровані, то реєструйтеся і потім клацніть тут, у вас на балансі вже буде 1500 перевірок!
З повагою, Олександр Алаєв