Привіт, друзі.

Даний пост я почав писати у вересні 2016 року (дата публікації поста — липень 2017). Саме тоді я вирішив поставити експеримент по завалу сайту конкурента посиланнями. Така легенда (або не легенда?) ходить, що конкурента не можна/можна завалити посиланнями, однак робити це треба «правильно».

Як воно в житті буває? Береш свій улюблений сайтик, обережненько так його продвигаешь, ссылочками трохи, туди-сюди, не поспішаючи, акуратно. А потім! Раптом! Бах! Все, потрапив під фільтр. І думаєш, як так? Адже я зовсім трохи… 🙁

А що якщо взяти сайт конкурента, почати його як просувати свій власний – обережно і повільно, відбираючи тільки кращі посилання. І ось я затіяв «вбивство» конкурента 30 вересня 2016 року, зареєстрував аккаунт в sape і створив проект. Почали закуповуватися посилання.

Що з цього вийшло, як ви думаєте?

Дайте відповідь про себе, а потім продовжити читання.

Виклад поста досить сумбурне, так що сприймайте це як просто трохи інший формат – я його назвав так – бортовий журнал. Чому? Тому то пост писався протягом всього часу (майже рік) і складався з коротких заміток про досягнуті результати.

До речі, слово «продНижение» — це не помилка, це спеціально. Сталося воно від двох слів «просувати» і «вниз», тобто просування вниз – проднижение.

В процесі руху до своєї мети я залишав ключові замітки в документі, куди писав цей пост, а іноді публікував запису на своїй сторінці в facebook’е. Про це нижче.

30 вересня 2016 був створений проект і почали закуповуватися перші посилання в sape – це початок експерименту. Що за сайт, в якому регіоні, яка тематика і т. д., на жаль, я не можу вам сказати, це повинно залишитися в секреті. Скажу тільки, що це конкурент нашого старого доброго клієнта, але рішення завалити його моє особисте, і гроші на експеримент я витрачав свої особисті.

Трохи забігаючи вперед, випереджаючи опис деталей експерименту, пропоную вам прочитати мій перший звіт (7 листопада 2016):

Я вирішив поставити експеримент — завалити ” конкурента посиланнями. Але не тупо по-быдлячьи, як це, мені здається, багато пробують робити, а елегантно:
Я взяв сайт конкурента (важливий нюанс – конкурент є лідером, сидить в топі, займає перші місця по пріоритетним запитам), і купую на нього посилання. Посилання відбираю найякісніші ЧекТрастом, купую посилання в сапі за пристойному фільтру вартістю до 10р., купую повільно по 5-7 посилань в день. На даний момент куплено близько 200 посилань, експеримент триває вже близько місяця.
Проміжний результат: сайт зростає і в Яндексі та в Гуглі. Я знімаю позиції не тільки з маркерним топовим запитам, але з цілої пулу ключевіков з тематики, і відстежую загальну видимість. Не перевіряв, з якою швидкістю і скільки проіндексував посилань Яндекс, але Мегаиндекс побачив лише кілька десятків нових беклинков на сайт, а ахрефс побачив близько 150 шт.
Експеримент продовжую. Грошей на сапу закинув багато, на півроку точно вистачить, так що мінімум стільки триватиме експеримент. Поточні результати говорять про те, що Яндекс і Гугл посилання не ігнорують, раз є зростання, а значить чекаємо переломного моменту!

Оригінал поста зі звітом, там багато коментарів.

А тепер подробиці про те, що і як я робив.

Деталі експерименту і підготовка

Я вирішив імітувати просування сайту самим конкурентом, тобто робити все так само, як якщо б я просував свій власний сайт без очевидних дій брудного характеру.

Зрозуміло, що просувати я вирішив орендними, а не вічними посиланнями. Причини дві: фінансова – це коштувало б мені не одну сотню тисяч рублів, експеримент точно не коштує стільки, друга – простота маніпуляції посиланнями, швидко купити, зняти, змінити анкор і т. д.

Перша велика турбота була скласти якісний проект з хорошими і різноманітними анкорами. У своєму пості про просування посиланнями я писав, що різноманітність анкорів це один з найважливіших моментів.

Щоб зібрати достатню кількість ключових слів для анкорів в тематиці я:

  • распарсил wordstat: зібрав усі запити за основним ключевику, распарсил всі відповідні підказки з правого стовпця. Так як тематика досить вузька і основних ключів там не більше двох десятків, багато запитів я не отримав.
  • взяв сайти аналогічної тематики в інших великих містах: взяв топ-10 сайтів в рідному регіоні і в 5 найбільших містах крім рідної. Кожен з отриманого списку сайтів я загнав у megaindex, пробив видимість за запитами, заніс в єдину таблицю, видалив перетину і сміття.
  • взяв статистику сайту клієнта, чийого конкурента ми вирішили завалити, зробив вивантаження з Метрики статистики переходів по пошуковим фразам. Додав унікальні фрази в існуючу таблицю.

Коротше, після вордстата, мегаиндекса і метрики в мене вийшло трохи більше 500 унікальних фраз. Ще пару десятків унікальних фраз я сформував, додавши згадування бренду компанії конкурента до основним ключовим фразам. Разом вийшло 550 унікальних текстів – ні сайту, ні в одному регіоні країни немає такого різноманітного анкор-листа, я вас запевняю!

Наступний крок – налаштування фільтру для закупівлі посилань. До цього питання я теж підійшов досить суворо. Дивіться самі:

Далі – настройка напівавтомата. (Не звертайте уваги на розбіжності параметрів фільтрів щодо попереднього екрана, на старті запуску проекту я не зробив скріншот сторінки автофільтра, бо зробив його тільки зараз, коли пишу пост, а про те, чому налаштування змінилися буде розказано далі.)

Як бачите, варто напівавтоматична закупівля, це означає, що система тільки відправляє мені заявки, а я сам їх повинен схвалити або відхилити. Після відправки заявок системою, я завантажував їх в CheckTrust (інтеграція з біржею sape), перевіряв на якість, вибирав найкращі: спам 40. І купував таких посилань на добу не більше 10 штук.

Бортовий журнал (хід експерименту)

Перший звіт був в самому початку посту, перед описом підготовки. Нижче йде продовження в хронологічному порядку.

Другий звіт (7 грудня 2016):

На даний момент куплено (у статусі ОК) в sape рівне 660 посилань. Штук 150-200 з них куплено за останній тиждень-півтора, я трохи збільшив темпи закупівлі. Бо щось мені набридло тягти кота за причинне місце, тим більше це коштує мені грошей – продовжувати платити за посилання, куплені в самому початку. Місячний бюджет на утримання цих посилань 3100р. Нещодавно поповнював баланс на 6к, так що як мінімум на два місяці ці посилання ще простоять, якщо не докуповувати нових.
Нижче наводжу графік зростання посилань для домену за даними megaindex. Він повільно сканує посилання, але Яндекс точно не повільніше, я впевнений.

Що стосується результатів і позицій — поки ні туди, ні сюди, бовтається плюс-мінус, тобто різких змін поки що не бачу.

Оригінал звіту за посиланням.

Третій звіт (19 грудня 2016):

Сьогодні я купив останню партію посилань. Усього зараз у мене 837 куплених посилань на 3 500р в місяць. Скріншот додається.

Далі чекаємо, що покаже післясвятковий період! На свята жодних манипулаций, крім відстеження позицій не планується.

Четвертий звіт (17 січня 2017):

Свята не дали ніякого однозначного результату. Вирішив завантажити свій розбавлений анкорлист, почистити, залишити там лише десяту частину анкорів і тільки з входженням основного запиту, за яким треба вибити конкурента. Тепер анкорлист агресивний. Всього 58 анкоров, планується на кожен з них закупити за 7 посилань. Фільтр майданчиків колишній, без змін. Відбір планую вести теж раніше – з допомогою ЧекТраста.

Кількість та динаміка беклинков за мегаиндексу виглядає наступним чином:

Публікація звіту для FB (19 січня 2017):

Експеримент триває. Вже минуло 4 місяці. З 23 грудня 2016 по сьогоднішній день (19 січня 2017) я припиняв закупівлю посилань, тобто продовжувалися тільки вже куплені у кількості 800 шт. приблизно. Сподівався, що за свята щось станеться. Нічого не сталося, відчутних змін у ранжуванні конкурента немає — нікуди не впав ні в Гуглі, ні в Яндексі. Позиції бовтаються то в плюс, то в мінус, я ж очікую різкого падіння, що буде означати успіх. Поки успіх не прийшов.
Вирішив відновити закупівлю посилань.
Планую в цілому придбати 1500 посилань і знову зробити перерву на місяць, щоб поспостерігати за результатом і дати їм проиндексироваться.

Оригінал по посиланню.

П’ятий звіт (16 березня 2017):
Результатів досі немає. Два дні тому я розлютився, побачивши таку картину і порахувавши кількість витрачених грошей. Створив ще одну кампанію на сайт в Сапі і купив за 3 дні ще близько 1000 посилань. Тепер обліковий запис виглядає так:

Ці посилання я купив вже без відбору і розбору, просто на автоматі, так що великий шанс, що багато з них взагалі в індекс не потраплять, але подивимося.

Так само хочу повідомити, що 2 тижні тому, на початку березня я замовив прогін сайту по каталогах, профілями і іншим несприятливим майданчиків. Знайшов на форумі Серч найдешевші прогони і замовив. Не знаю, що і скільки там потрапить в індекс, але факт – індексуватися це буде повільно. Хоча б якщо кілька сотень беків буде в індексі, вже добре!

На жаль, сам усвідомлюю, що системності в моїх діях стає з кожним тижнем все менше. Постараюся тримати себе в руках і фіксувати все, що відбувається.

Графік кількості посилань з Мегаиндексу виглядає на сьогоднішній день наступним чином:

Шостий звіт (05 квітня 2017):

Це останній звіт в рамках експерименту. Наступний звіт буде, коли сайт потрапить під фільтр. А станеться це, я вже не знаю. Витрачено дуже багато сил, грошей і часу безрезультатно. Експеримент закінчиться через місяць, коли закінчаться гроші на балансі та посилання самі почнуть відвалюватися. До речі, в цьому випадку цікаво поспостерігати, чи позначиться на позиції сайту «відвал» посилань.

Ситуація на сьогоднішній день така. В sape куплено 2000 посилань:

Megaindex показує 1000 проіндексованих посилань з унікальних ip:

Ahrefs показує 1550 посилаються унікальних доменів:

Тріумф?!

10.04.2017 – Сьогодні настав той день! Той самий день, який я зневірився чекати, як ви могли помітити вище.

Мабуть не спроста я не встиг оформити до кінця текст даного посту і опублікувати його. Все не дарма в цьому світі. Коротше, сьогодні сайт конкурента згинув під фільтр. Цьому можуть свідчити впали досить серйозно по всьому пулу запитів позиції. Хоча цей аргумент досить слабкий, тому що іноді буває невдалий час знімання позицій, коли видачу сильно штормить після апа, це можна помітити на графіках.

Є більш вагомий аргумент.

Погодьтеся, просто так абузить, враховуючи зростання посилальної маси в останні 6 місяців не буде причин. Швидше за все, власник сайту отримав приємну звістку на пошту про те, що сайт його піддано покаранню з боку Яндекса.

Все, роблю перерву на кілька днів, щоб кожен день знімати позиції і переконатися, що це був не випадкові провал, а довготривалий ефект і сайт все ж впав.

Що робити з повідомленням служби підтримки, я не знаю. Подумаю.

11.04.2017. Очікувано, прийшло повторне повідомлення від служби підтримки sape, що якщо я буду ігнорувати, то вони видалять мій проект.

12.04.2017. Мій проект видалили.

Позиції по запитам

Ну і давайте найкраще наостанок, як кажуть, — позиції. Повторюся, ніша не дуже велика, основних запитів штук 10-15 всього, інші малоймовірні, тим не менш конкурентні і доповнюють основну групу. Так що зазначені в таблиці запити – це максимум, що можна було придумати, об’єктивніше нікуди 🙂

Намагався вмістити на одному графіку історію позицій сайту конкурента (30.09.2016 — 07.08.2017).

Щоб подивитися детально скріншоти вам знадобиться читати пост обов’язково з компа, а так само рекомендую зробити так: зазвичай лівою кнопкою натискаємо на скріншот, він відкриється в лайтбоксах, а на картинці в лайтбоксах правою кнопкою натиснути і вибрати «Відкрити зображення в новій вкладці», тоді ви зможете збільшувати і зменшувати і дивитися в повний розмір.

І дзеркально в одному проекті знімалися позиції сайту нашого клієнта. Зверніть увагу, що останні 10 запитів вони брендові для конкурента, тому протягом усього часу вони були в ТОП-1 (вітальні ж!), а для нашого клієнта позицій по ним не було (що цілком логічно!).

Зверніть увагу на день падіння конкурента – 10 квітня – і зростання клієнта.

Так само ви обов’язково помітите, що конкурент вийшов з під фільтра і почав відчувати себе краще десь в липні. Різкого стрибка позицій вгору я не помітив, хоча позиції у мене знімаються через день, вони повертаються поступово і нерівномірно. Стрибок хіба що помітний якщо порівнювати 22 червня і 17 липня.

Не дивлячись на вихід з-під Мінусинська, сайт конкурента періодично пересмикує, позиції іноді на день-два провалюються, потім повертаються. Так само з моїх суб’єктивних спостережень: у загальному і цілому по позиціях конкурент впав, хоча і продовжує перебувати в ТОП10, але трохи нижче, ніж раніше.

Здається, не проходять безслідно такі речі.

Коштувало це…

Чого мені це коштувало? На це питання я вам абсолютно точно зможу відповісти.

Sape. 21 000 грн.

TopVisor.ru. 1 500р. Але ці гроші я не витратив, т. к. у мене була vip-картка на цю суму, я її активував на своєму акаунті, де я всякі експерименти фіксую.

CheckTrust.ru. 7 200р. Протягом усього часу закупівлі посилань я відбирав їх чектрастом, тобто це 6 повних місяців: жовтень—березень. Думаю, що тут вистачило б мінімальної передплати за 1200р\міс і 10 000 перевірок. У мене, звичайно, безлимитка, тим не менш.

Якісь прогони по каталогах. ~50$ = 3 000руб. Точно не пам’ятаю, оскільки всі листи видалив.

Разом, 32 700р. витрат.

Час – головний ресурс! Експеримент від початку (від першої купленої посилання і першої написаної рядки даного поста) до кінця – рівно 7 місяців. Зрозуміло, я не кожен день і не за 24 години витрачав. Але я реально витратив багато часу, і якщо б цей час я витратив на платні консультації, то заробив би кілька сотень тисяч. Але це уявні гроші, вважати їх нерозумно.

Так чи варто це того?

Чи варто взагалі це робити? Безумовно так! Я почав і закінчив успішно експеримент. Такою інформацією до мене не ділився ніхто взагалі. Знаю, що крім мене є успішні випадки завалу конкурента, поки я проводив свій експеримент, нашого клієнта завалили посиланнями – поставили більше 10к посилань з різних спам ресурсів і приватній величезною сітки сайтів – і успішно. Ми протрахались кілька місяців знімаючи фільтр. Карма, є, хлопці, самі бачите. Так от ніхто подібною інформацією не ділився, а значить я не дарма витратив час.

Я б ще міг би продовжувати цей пост, наприклад, написати рекомендації, як убезпечити себе від дії злих конкурентів. Розповісти, як же поводився Гугл, адже я про нього нічого не сказав (та майже ніяк: видимість з 29% на старті дійшла до 40% у піке і зараз повернулася до 30%). Але це нудно, тому не буду.

Можете кидати камені, трубу хитати, погано говорити, мене це не обурює.

А я все. До зв’язку, друзі. Буду вдячний за репост!

PS І так, завалити ” конкурента посиланнями можна. Це вам відповідь на перше питання!

З повагою, Олександр Алаєв