Привіт, друзі. Алгоритм Баден-Баден на сьогоднішній день найгучніша подія в середовищі seo-фахівців. Минуло трохи більше місяця з моменту запуску алгоритму, а він вже встиг зазнати ряд серйозних змін у своїй роботі.

З одного боку, а чого тут обговорювати? Все ясно як день – позбудься спамного і переоптимизированного тексту, і трафік повернеться. З іншого боку – де межі переоптимизации тексту, що буде з ранжируванням в Гуглі, і що робити, якщо від тексту позбутися не можна?

У пошуках правильної відповіді, в попередньому пості про запуск нового алгоритму Баден-Баден я анонсував експеримент: взяв сайт і застосував до потерпілим сторінок кілька методів позбавлення від переоптімізірованних текстів.

Також я поспілкувався в фейсбуці з іншими seo-фахівцями і вирішив поставив ряд питань для більш об’єктивного погляду на події. Відповіді в кінці посту.

Нагадаю дату запуску нового алгоритму – 22 березня 2017. Я вирішив детальніше вивчити алгоритм і 10 квітня опублікував опис експерименту. На той момент про алгоритм було відомо лише те, що він знижує запити на 20-30 позицій. Десь санкції були позапросные – тобто просідали тільки окремі запити з однієї сторінки, а інші запити з цієї ж сторінки залишалися на місцях. Де-то спадала вся основна група запитів на сторінці, яка потрапляла під санкції.

Всі з вивчених мною сторінок і сайтів були оптимізовані, помилкових спрацьовувань я не зустрічав. Але я вивчав в основному тільки комерційні сайти, там ознака оптимізації визначити дуже просто – title, h1, текст – цього достатньо. З інформаційними сайтами виявилося складніше, там текст – це основа сторінки і без нього ніяк, але варто звернути увагу на найбільш «сильні» текстові фактори сторінки – назва та заголовки h1, h2, h3.

З часу анонсу, алгоритм зазнав деякі зміни, тому знову трохи теорії, а потім повернемося до експерименту.

Як визначити фільтр Баден-Баден? Дуже просто!

Яндекс Метрика: Падіння трафіку з пошукових систем

Зайдіть в Метрику і в звіті за джерелами трафіку зверніть увагу на переходи з пошукових систем. Якщо там є падіння, перейдіть на детальний звіт по пошуковим системам, щоб переконатися, що впав саме трафік з Яндекса. Є два варіанти:

Трафік впав не сильно, але помітно. В даному випадку трафік з Яндекса впав на 25%.

Саме так почав працювати алгоритм, коли його викотили перший раз – карав тільки найбільш спамний сторінки сайтів. Проте навіть такі напівзаходи позначилися на трафік в цілому – покарано було кілька десятків сторінок (менше 1%), а трафік впав на чверть. Щоб переконатися, що це наслідки алгоритму, треба порівняти сегменти (інструкція описана в попередньому пості). Ще один явний сигнал – якщо трафік впав 22-24 березня, то можна не сумніватися, що це наслідки Баден-Бадена.

Трафік впав сильно. Раз отак в 10!

Найголовніша зміна в алгоритмі з моменту його запуску – санкції можуть бути накладені на весь сайт, а не на окремі сторінки. В такому випадку страждають всі сторінки сайту, і ті, що порушували правила, і ті що не порушували.

Офіційне підтвердження зі слів Михайла Сливинського:

Баден-Баден як частина алгоритму, що знижує спамний сторінки, працює з 22 березня. З вчорашнього дня сайт цілком може бути знижений у випадку використання спамний текстів. У такому разі порушення «Переоптімізація» видно в Вебмастере.

Лінк на оригінал в fb, 21.04.2017 (швидше за все у вас відкриється, т. к. посилання веде на закриту групу).

Яндекс Вебмастер: Повідомлення про порушення на сайті

З 20 квітня почали приходити повідомлення на панель вебмастера Яндекса про Баден-Баден і переоптимизации. Щоб переконатися, що трафік на ваш сайт впав саме з цієї причини досить зайти в панель вебмастера в розділ «Безпека і порушення»:

Там буде написано буквально наступне:

Переоптімізація
Позиції сайту в результатах пошуку знижені
Розміщення на сайті так званих переоптімізірованних текстів, що містять неприродне, надмірна кількість ключових слів, з метою впливу на ранжування в пошуковій системі.

При цьому для маскування ключових слів можуть застосовуватися спеціальні техніки — наприклад, скролінг або інші схожі.

Детально про ставлення Яндекса до переоптимизации див. Яндекс і пошукова оптимізація і Алгоритм «Баден-Баден».

Зазвичай обмеження знімаються протягом місяця після усунення порушення.

Детальніше про порушення

Буде і кнопка, натиснувши яку можна сказати «Я все виправив».

Повідомлення в вебмастере з’явиться тільки у випадку, якщо санкції накладені на весь сайт (хостовий фільтр), а якщо постраждали окремі сторінки, повідомлення ви не побачите.

На рівні гіпотези у мене є думка, що фільтр на весь хост накладається не за певний відсоток сторінок з порушеннями, а за певний абсолютне число таких сторінок. Але довести поки що цього я не можу.

Таке повідомлення прилітає особливо лютим порушників, які серйозно проспамили і переоптимизировали тайтли і заголовки. Зі спілкування з веб-майстрами і колегами з інших веб-студій, виявилося, що сайти, які потрапили під хостовые санкції мало (набагато менше, ніж сайтів, які постраждали частково).

Таким чином:

  • Посторінкові/позапросные санкції можна визначити тільки за допомогою метрики (просідання трафіку з Яндекса);
  • Хостовые санкції визначаються сильним просіданням трафіку з Яндекса (до 90%) і повідомленням в панелі вебмастера;
  • Просідання ключових запитів в пошуку на 20-30 позицій характерно для обох випадків. Але такий спосіб визначення санкцій я б не розглядав як основний, т. к. для початку позиції треба відстежувати, а це роблять не всі і не для всіх сторінок.

Ну а тепер справа за малим…

Як вийти з-під фільтра Баден-Баден і повернути трафік

Як ми вже з’ясували, є два види санкцій: посторінкові (позапросные) і на весь сайт (хостовые). У першому випадку проблемних сторінок відносно не багато, а у другому достатньо, щоб Яндекс вирішив покарати сайт цілком. Причина в обох випадках одна (переоптімізація сторінок сайту), але наслідки різної тяжкості.

Зняти фільтр можна позбувшись від спамний конструкцій. У разі посторінкових санкцій результат виправлення буде видно дуже швидко (кілька апдейтів, це близько тижня). У разі хостовых санкцій від місяця і більше (це припущення, оскільки поки не зустрічав ще сайтів, які вийшли з-під такого порушення).

Нарешті ми плавно підійшли до експерименту і висновків.

Експеримент і результати

В експерименті брав участь сайт, який потрапив під посторінковий Баден-Баден і втратив 25% трафіку. Завдяки зрізах я визначив 19 найбільш постраждалих сторінки і додав в таблицю. По черзі на кожну сторінку я застосував один із способів: видалити текст повністю, видалити половину тексту, закрити весь текст в noindex. Нагадаю, що це комерційний сайт – інтернет-магазин одягу – тому у вибірку потрапили сторінки категорій-лістингів товарів (очевидно, що тексти на них дійсно були потрібні лише для ранжирування).

Для кожної сторінки були внесені відповідні правки, а також зібрані пошукові запити (ТОП-15 трафиковых запитів за квартал). Я додав запити моніторинг позицій (Яндекс і Гугл, регіон Москва і СПб), щоб помітити зміни не тільки трафік, але і на позиціях.

Після правок всі піддослідні сторінки я відправив на переобход в Яндекс Вебмастере. Сторінок більше 3 діб протинялися там у статусі «У черзі» і тільки на четвертий день (14 квітня) статус змінився на «Робот обійшов». Так що якщо у вас буде така ж затримка, не метушіться.

Через тиждень (19 квітня) з’явилися перші результати (якщо вам цікаво, запис у ФБ, де я поступово ділився результатами і де йшло обговорення). На диво, спрацювали всі 3 методу – повне видалення, часткове видалення, noindex – на рахунок перших двох способів я і не сумнівався, а от на рахунок використання noindex була велика частка сумнівів. Тому я був здивований, коли сторінки з seo-текстом у noindex самими першими повернулися в топ.

Ось підсумкова таблиця з результатами і датами, коли були зафіксовані зміни:

Там, де у таблиці зазначена подвійна або потрійна дата, це означає, що ефект був покроковий, наприклад, під фільтром видимість запитів була 22%, 19 числа зросла до 56%, 24 числа до 67%, 28 числа до 78%.

А ось як виглядають позиції в Яндексі, регіон Москва для контрольних груп запитів:

З вашої сторони справедливо буде запитати – а що ж з позиціями і трафіком з Гугла? Не повірите, але взагалі нічого, ну, тобто, позиції в контрольних групах взагалі не змінилися. Майже по всім групам в Гуглі була видимість 80-100% і така вона і залишилася.

Більш об’єктивно буде подивитися не тільки позиції, але і трафік на експериментальні сторінки. Наприклад, сторінка http://legioner-shop.ru/Catalogue/bryuki-s-nakladnyimi-karmanami-mujskie, на якій повністю видалили seo-текст (зверніть увагу, Яндекс падав до 0, а потім повернувся на колишній рівень, Гугл взагалі не змінився):

Або інша сторінка http://legioner-shop.ru/Catalogue/muzhskaya-odezhda-shorty, на якій видалили половину тексту (Яндекс повернувся, а Гугл навіть виріс):

На всяк випадок! Я не закликаю видаляти seo-тексти зі сторінок, які впали в Яндексі, але приносять трафік з Гугла. Навпаки, виходячи з результатів експерименту, я рекомендую використовувати тег для Яндекса, Гугла рівним рахунком нічого не зміниться. А те, що в моєму експерименті Гугл ніяк не відреагував, швидше виняток, ніж правило (у силу віку і загального трасту сайт просто «прописався» у Гуглі).

Потрібні якісь висновки?

  • Для швидкого результату рекомендую закрити тексти в noindex (не видаляти) і потім займатися більш глибоким аналізом (а як наслідок, редагування текстів). Повністю покладатися на noindex я б не став, адже задумкою Яндекса було явно не змусити всіх спамщиков використовувати цей тег, та одного дня все може змінитися. Так що використовуйте noindex як дуже швидке, але тимчасове рішення.
  • Якщо тексти необхідно зберегти, не варто «колупати» поточні, це тільки зіпсує читаність. Краще написати нові.
  • В title і заголовках H краще не спамити і ключевики на сторінках не виділяти. Дана рекомендація існує багато років, але тепер питання став гостріше, і пора ще раз подумати, якщо ви не прислухалися до цієї поради раніше.

Це все. Коли з’явиться більше інформації про хостовом фільтрі я постараюся доповнити цей пост новими відомостями.

UPD 24.05.2017. Я обіцяв вам повідомляти про новини щодо хостового фільтра і виходу з-під нього. Так от сьогодні я отримав лист на пошту від одного людини з звернулися до мене за допомогою і консультацією після прочитання цього посту. Так от він мені повідомив, що вчора (23 травня) санкції з сайту були зняті. Нагадую, це був хостовий фільтр. Можна вважати, що пройшов рівно місяць з моменту появи взагалі хостового Баден-Бадена, стало бути — мінімальний термін перебування під фільтром 1 місяць, при умові швидкого виправлення всіх проблемних моментів.
Зрозуміло, у того сайту, про який йде мова, всі проблеми були виправлені, бачив сам особисто, коли консультував.

А тепер пропоную вам ознайомитися з коментарями експертів.

Думка експертів на рахунок нового алгоритму Яндекса

Мені дуже сподобався формат «думки експертів», який я використовував в своєму пості про покупку посилань, і я вирішив повторити.

Сьогодні у мене в гостях побували провідні seo-фахівці з відомих компаній. Кожному з них я поставив такі питання:

  • Загальні враження про новий алгоритм Яндекса Баден-Баден. Вдалося помітити якусь закономірність для сторінок (сайтів), які були знижені за seo-тексти і які не були покарані? Або це, як у випадку з Мінусинському і АГС– , просто рандомное покарання грішників, щоб внести смуту в ряди оптимізаторів?
  • Встигли відчути вплив алгоритму на собі? Потрапили якісь зі своїх власних/клієнтських/будь-яких інших сайтів під фільтр? Які дії робили? Що виявилося ефективним, а що ні? Яких результатів досягли і скільки це зайняло часу?
  • З 20 квітня Яндекс почав розсилати повідомлення про Баден-Баден у вебмастере і повідомляти про порушення з боку сайту, пов’язаних з переоптимизацией (хоча алгоритм був запущений місяцем раніше – 22-23 березня). Повідомлення приходить лише в тому випадку, якщо сайт цілком був знижений у видачі, тобто фільтр наклали на рівні хоста, а не окремих сторінок. Мабуть, щоб отримати санкції на рівні хоста треба мати достатню кількість спамний сторінок. Ваша думка на цей рахунок?
  • Для комерційних сайтів все більш чи менш зрозуміло: seo-текст на лістингах товарів, описи на картках товару або опис послуги – видалив або закрив від індексації текст і позиції повернуться. А як бути з інформаційними сайтами? Раніше при написанні тексту автори намагалися вжити потрібні ключові слова, тепер же доведеться працювати над тим, щоб навпаки їх згадувати якомога рідше. Як вважаєте?
  • Валентина Батрак

    Ведучий seo-спеціаліст агентства Rush-Agency
    FB-профіль https://www.facebook.com/valentin.pupkin.7

    1. Як тепер жити? Загальні враження про новий алгоритм Яндекса Баден-Баден.

    ББ зараз буває двох видів: «повний» (хостовий) і «частковий» (позапросный). «Частковий» ББ, запущений 23 березня, зачепила багатьох. Як я вже писав, він позапросный, тому полетіли тільки ті запити, якими сильніше «спамили». Десь 15-20% документів впало від усіх, де є тексти, і якщо ці запити зараз перевірити Текстового Аналізатору, то помітно, що ТОП «очистився», та входжень в тексти потрібно набагато менше, а місцями тексти взагалі перестали бути потрібні. «Повний» (хостовий) ББ поки мало хто отримав, з наших сайтів всього 2 приклади, які тільки прийшли на просування і занадто пізно почали прибирати погані тексти. Судячи за обсягом «покарань», дійсно схоже на Мінусинськ, тобто включили поки вибірково, але не схоже що рандомно. Ті, кого покарали за хосту, дійсно балувалися зовсім вже неякісними текстами, і часто мали навіть окремі розділи з текстовою смітником. Тобто схоже, що поріг зальоту під «хостовий» ББ поки достатньо високий. Але це не означає, що не потрібно перевіряти свої тексти.

    2. Хто винен і що робити? Вже відчули алгоритм на собі?

    Як я вже писав вище, під «хостовий» ББ потрапило 2 сайту з усіх, і тільки тому, що вони тільки прийшли до нас на просування, і на момент попадання ще не встигли впровадити рекомендації з видалення поганих текстів. Під «частковий» ББ потрапило приблизно 15-20% документів з усіх, де є тексти. Це хороший результат, значить тексти писали не такі вже погані :). За відчуттями, і той і інший варіант ББ накладається і за переспам вхождениями, і за «водність» тексту, і за перевищення розміру тексту (онуча). Причому частки цих факторів можуть змінюватись. Але найчастіше ті, хто полетів, грішили саме переспамом вхождениями запитів. Пробували і видалення тексту, і закриття в ноиндекс, і переробку текстів ТА (видалення зайвих записів, зменшення обсягу). Всі способи робітники. «Частковий» ББ знімається відразу після переіндексації. Підтвердження зняття «повного» ББ особисто у нас поки не було (мало часу пройшло). Видалення або закриття текстів для зняття працює дуже добре, але нові позиції можуть бути нижче старих. Знімається також і після аналізу нового топа за ТА і переробки тексту (ріжемо входження, водні обороти, обсяг). Таким чином можна і зберегти текстову релевантність і зняти фільтр, але може знадобитися не одна ітерація, т. к. поріг можуть посилити з часом. Також, іноді ТОП після ББ змінюється настільки, що текст взагалі стає не потрібна, і в такому випадку зберегти його вже не вийде і треба видаляти. Деякі й раніше писали текст навіть там, де він не потрібен, тепер це взагалі не варіант. Логіка перевірки текстів: За ТА перевіряємо входження і обсяг тексту, ніяких відхилень у велику сторону не допускається взагалі. Потім по Акварелі (краще) або Главреду (гірше) – водність. По Акварелі треба прагнути до результату вище 60%. Особливо «водні» конструкції, типу «всім відомо, що пластикові вікна не тільки зберігають тепло, але і захищають від шуму» — випилювати відразу, такі тексти краще відразу переписувати. В цілому, ручна переробка текстів – це довго. Часто краще спочатку видалити їх або закрити ноиндекс, виходити з-під фільтра, а потім вже сидіти спокійно і аналізувати.

    3. Пора забути про seo і йти на завод? Яндекс лютує – накладає фільтр на рівні хоста.

    Напевно так і є. З тих прикладів, що отримали «хостовий» ББ, практично всі поголовно мали безліч спамний текстів на більшості основних просуваються сторінок. Ці тексти були величезними і рясніли зайвими вхождениями, і часто взагалі не несли ніякого сенсу. А деякі сайти взагалі мали сміттєвий «каталог статей» дуже низької якості. Тобто видимий обсяг порушень був явно непересічною. Але, т. к. «хостовий» ББ поки явно не включений на повну потужність, то розслаблятися не треба. Тут, як і у випадку з Мінусинському, (хто боявся відразу знімати всі погані посилання – в підсумку втратив трафік), «краще перепильнувати, ніж недобдеть». Тому особисто я закликаю свої тексти перевіряти вже зараз. Особливо, якщо відсоток залітати під «позапросный» ББ сторінок у вас істотний.

    4. А що з інфо сайтами?

    У випадку з информационкой, я б дивився в ТОП. І аналізував статті з входженням і водності. Однозначно, якщо ваші статті потрапили під фільтр, то потрібно виправляти всі три складових: і входження, і водність, і обсяг. Тому що, за що конкретно та чи інша стаття отримала фільтр – дізнатися практично неможливо. І писати статті «як попало» без аналізу – теж не рекомендував би. Можна, звичайно, просто вжити ключевік всього 1 разів, але який у підсумку профіт отримаєте? Так і з комерцією не так все просто: видаливши текст зовсім, ми позбавляємося переваги за текстовим факторів. У цьому, власне, і мета нашого Великого Брата – порізати нам набір відносно простих інструментів впливу. Але так просто здаватися — не наш метод 🙂

    Євген Аралов

    Ведучий seo-спеціаліст агентства SiteClinic.ru
    FB-профіль https://www.facebook.com/aralov

    1. Чому сайти їдуть «відпочивати» в ББ? Загальні враження про новий алгоритм Яндекса Баден-Баден.

    Якщо говорити про першу хвилю Баден-Бадена, то основне враження – це більш розумний фільтр «Переспам». Він швидше позапросный, ніж подокументний. Він добре діагностується з допомогою попарного порівняння, що наводить на думку, що Баден-Баден не є частиною основного алгоритму.

    Хостовий Баден-Баден можна назвати текстовим Мінусинському – знижує весь хост на 20-30 позицій. При попарном порівнянні не проявляється.

    Можна виділити наступні причини посилання в Баден-Баден:

  • Банально: надмірне використання ключових фраз і вода.
  • Використання топоніму з ключовою фразою: «пластикові вікна Москва».
  • Неузгоджені фрази: «пластикові вікна, придбати у нас за низькою ціною» і далі в тому ж дусі.
  • Поки це більше схоже на рандом — в Топі є сайти/сторінки, які за всіма параметрами повинні бути знижені.

    2. Клієнти кипешуют? Встигли відчути вплив алгоритму на собі?

    В першу хвилю до нас звернулося досить багато проектів. У другу хвилю їх було набагато менше.

    Основною тактикою виходу з-під ББ вибрали приховування входжень з допомогою noindex, щоб не втратити позиції в Google. На більшості документів такий метод себе виправдав. Через кілька апдейтів запити повертаються.

    Зараз тестуємо цей же метод для виведення з-під хостового Баден-Бадена.

    3. Мені здається, щоб отримати санкції на рівні хоста треба мати достатню кількість спамний сторінок. Ваша думка на цей рахунок?

    Так, саме так. У тих проектів, що я бачив, майже всі тексти спамний. Хоча є і менш очевидні приклади: менше входжень, але більше неузгоджених фраз.

    4. А як бути з інформаційними сайтами?

    Висновок інформаційного сайту з-під позапросного Баден-Бадена — завдання цілком посильне, а ось з-під хостового — трудомістка і довгострокова. Зараз авторам доведеться писати для людей. Стратегії швидкого отримання трафіку «а-ля Пузат» стають неефективними.

    Антон Шабан

    Ведучий seo-спеціаліст агентства ARTOX media
    FB-профіль https://www.facebook.com/shabananton

    1. Загальні враження про новий алгоритм Яндекса Баден-Баден. Вдалося помітити якусь закономірність?

    Закономірність є – тексти дійсно «не для людей», де навіть є виділення жирним ключових фраз. Інша справа, що таке враження склалося лише після прочитання текстів. Основне питання зараз у більшості вебмайстрів, як перевірити тексти, не потраплять вони під санкції? А якщо сайт вже потрапив під хостовые санкції – які саме тексти доопрацювати? Звичайно, техпідтримка надішле 1-2 приклад, але все ж вичитувати велика кількість текстів не вийде.

    Баден-Баден поки дуже нагадує Мінусинськ і його логіку дій, але не схоже, щоб карали саме «лідерів тематики». Можливо, це сайти, насправді перевищили якийсь поріг. Швидше за все, потім пороги знизять, покарають наступні спамний сайти і потім ще кілька ітерацій.

    2. Встигли відчути вплив алгоритму на собі? Які дії робили?

    На жаль, так. У нас є тільки один сайт, який потрапив під дію алгоритму (хостовые санкції), там багато старих текстів, але було нескладно знайти ще з десяток сайтів, щоб вибірка була більше. Підтримка Яндекса надіслала лист, в якому вказала на одну із сторінок, а також, що варто перевірити надмірна кількість ключів і неприродні мовні звороти.

    Ми не можемо зараз говорити про якийсь масштабному дослідженні, нижче описані наші спостереження і думки.

    Перевірка текстів на різні параметри показала наступне:

    • Надмірна кількість ключів. Текстовий аналіз по ТОПу (за документами сайтів тієї ж структури і спектру) показав, що в Топі часто ще більш спамний документи або не менш спамний. Тобто відсоток або кількість входжень не є визначальним, це не дає результату. Тут буде доречний відповідь представника Яндекса в обговоренні алгоритму.

      Ми давно не оперуємо кількістю або відсотком входжень, але текстовий аналіз робимо для визначення можливих кордонів антиспаму. Сайти під Баден-Баден теж колись були в ТОП10. Висновок: за ним хтось теж робив текстовий аналіз, враховував цей відсоток і кількість входжень. Це не камінь в город текстових аналізаторів, просто потрібно розуміти, що з цими даними робити – явно не брати це середня кількість/відсоток збігів і робити у себе такий же.

    • Нудота – не помітно якийсь згідно з цим показником, ми його і не використовували раніше при аналізі текстів. Крім того, представник Яндекса відповів ось так:
    • Кількість «води», неприродні мовні звороти. Як це автоматично аналізувати? Читаєш текст – він дійсно «вода», є неприродні обертів. Але Главред, наприклад, не дав результату – часто тексти з низькою інформативністю все одно отримували непогану оцінку. Індекс туманності Ганнинга теж не панацея.
    • Велика кількість нетематичних або загальних слів. Робили аналіз з допомогою Just Magic. В цілому, зафильтрованные тексти показали за показником «Загальна якість тексту» менше 50% (рідкісні тексти – близько 60%), але повної впевненості, що можна покладатися на цей показник, немає. В ТОП10 все ще зустрічаються документи різного роду, а об’ємне дослідження ми не робили. Ось приклад аналізу тексту з сайту, який потрапив під хостовий Баден-Баден.
    • Поведінкові чинники. Тут складно щось поміряти саме для тексту, але для нашого «пацієнта» відсоток доскроллов до тексту був дуже малий – не більше 10%. Вибірковий аналіз даних Вебвизора показав, що текст не читають – розтратив в кращому випадку.
      Яндекс вже давно писав про те, як можна враховувати поведінку користувачів для покращення анотування — враховуючи, що з дати публікації минуло 3 роки, цілком можливо, пошуковик може зрозуміти, читають текст і використовувати це для алгоритму. З цієї ж причини спамний тексти можуть не потрапити під фільтр, якщо їх з якоїсь причини читають, але це, звичайно, гіпотеза.

    Що зробили:

    • Закрили тексти в noindex. Але вважаємо це тимчасовим рішенням. Яндекс заявляє, що домагається того, щоб тексти були корисні користувачеві. Закриття в тег noindex цю проблему не вирішує – тексти залишаються. Якщо користувачі їх не читали – не будуть читати далі, потрібно переглянути і переписувати тексти.
    • Видаляємо неінформативні частини текстів, прибираємо входження.
    • Переглядаємо Title.
    • Якщо якась частина тексту потрібна – можливо потрібно переформатувати сторінку, щоб цей текст читали, розмістити його в якомусь іншому блоці, якщо зараз до нього користувач не скроллит.

    3. Щоб отримати санкції на рівні хоста треба мати достатню кількість спамний сторінок?

    Так, це було б логічно, що якийсь відсоток сторінок потрапляє під дію антиспаму і це веде весь сайт під фільтр. Питання в межах. Поки збираємо вибірку сайтів, можливо більш конкретні дані з’являться згодом.

    4. А як бути з інформаційними сайтами? Раніше при написанні тексту автори намагалися вжити потрібні ключові слова, тепер же доведеться працювати над тим, щоб навпаки їх згадувати якомога рідше?

    Ключові фрази в прямому входження багато давно перестали давати копірайтерам і правильно зробили. Просто зараз прийшла пора перебудуватися тим, хто це ще не зробив. Наприклад, зараз Палех дозволяє не вживати якісь із ключів у тайтл, але ранжируватися за ним. Яндекс озвучував, що таке є в планах по текстам, можливо, таке буде.

    Можна давати тематичні слова або популярні «LSI-фрази», про це зараз багато говорять, пишуть.

    Можна давати леми слів з ключів – там же багато НЧ зазвичай. Багато копірайтери досі не перебудувалися – бачать ключ, роблять пряме входження. Краще всього перевіряти відсоток найчастіших слів у тексті і прибирати, якщо більше 2-2.5%. Це не «золота середина», звичайно, але якийсь орієнтир.

    Потрібно звичайно робити так, щоб читали статті. Вже давно инфосайты роблять з наповненням фото, відео, з блоками уваги, перелінковки, змістом, а самі просунуті додають на сторінки сервіси або якісь віджети для залучення. А не просто текстові онучі з прямими вхождениями.

    Наостанок: відповідь представника Яндекса на це ж питання по суті.

    Всім успіхів з висновком сайтів з-під санкцій, а хто не потрапив – не потрапляти!

    Олександр Арсенкін

    Керівник seo-групи компанії Піксель-Плюс
    FB-профіль https://www.facebook.com/npoctonik

    1. Загальні враження про новий алгоритм Яндекса Баден-Баден.

    Враження від Баден-Баден – позитивні, навіть дуже.

    В основному під Баден-Баден потрапляють дійсно спамний тексти (часте вживання слів, неузгоджені фрази тощо) та документи з безглуздим текстом. Поки не зустрічав, щоб карали сайти і знижували документи не по «справі».

    Думаю, що перша ітерація була «показовою прочуханкою». В Топі по ряду запитів все ще є документи з спамнимі текстами, можливо, за рахунок відмінної поведінкового на документі/хості, яке так само враховується в алгоритмі.

    2. Встигли відчути вплив алгоритму на собі? Які дії робили?

    Так, встиг відчути на одному сайті, який дійсно просувався спамнимі методами, але воно давало результат у вигляді трафіку і топових позицій. Після запуску хостового Баден-Баден, довелося почистити тексти від спамний конструкцій і скорочувати тексти. Далі чекаємо переіндексації документів і зняття санкцій.

    Якщо говорити про документний Баден-Баден, то так, відчути встигли. Зачепило ряд документів на різних типах сайтів. Але позбутися від санкцій вийшло досить швидко. На даний момент для зняття санкцій допомогли наступні дії:

    • Чистка входжень ключових фраз у тексті і тег H1;
    • Чистка частоупотребляемых n-грам;
    • Використання тега noindex для приховування тексту (благо, у google все в Топі);
    • Видалення тексту.

    Зараз на ряді проектів пробуємо переписувати тексти, поспостерігаємо, які результати будуть.

    Наприклад, чистка входжень і видалення n-грам дали наступні результати:

    Такі ж результати отримали після приховування тегом noindex і видалення тексту.

    Але, перед тим, як вжити заходів, рекомендую проаналізувати трафік і позиції з пошукової системи Google. Можливо, при видаленні тексту зі сторінки ви втратите частину трафіку з Google, а нам цього не хочеться.

    3. Щоб отримати санкції на рівні хоста треба мати достатню кількість спамний сторінок?

    Так, так і є.

    Після запуску хостового алгоритму Баден-Баден, мені вдалося проаналізувати порядку 10-15 сайтів і можу сказати, що сайти були покарані за «справу». В основному були переоптимизированы розділи і підрозділи сайтів, але не картки товарів (у цьому місці варто задуматися).

    Підсумки накладення хостового Баден-Баден виглядають приблизно так:

    Варто зауважити, що пара НЧ запитів залишилися в топ-10.

    Приклади переоптімізірованних розділів:

  • І таких прикладів досить багато в моїй вибірці проаналізованих сайтів.

    Але є і випадки, що хостовий Баден-Баден накладався за «воду» в тексті. Спаму у вигляді ключів не було.

    Приклади «води» в тексті:

    • пропонує своїм клієнтам якісні, довговічні і зносостійкі вироби в Москві і Зеленограді;
    • отримати дійсно якісну залізну або сталеву продукцію в Москві;
    • Будівельний пісок, купити який можна в нашій компанії, підрозділяється на дві основні категорії: річковий та кар’єрний.

    В даному випадку вказані ділянки тексту не несуть користі для користувачів і виглядають неприродно.

    4. А як бути з інформаційними сайтами?

    На жаль, інформаційні сайти ще не аналізував.

    Я висловлюю величезну подяку нашим експертам за те, що вони знайшли час і сили дати розгорнуті відповіді на мої запитання!

    Ось і все, дорогі друзі. Робіть висновки і не робіть помилок!

    Чекаю ваших коментарів. До зв’язку.

    З повагою, Олександр Алаєв