Поповнюючи розділ «Буржунет» хочу поділитися з вами перекладом статті дуже відомого за кордоном блогера Брайана Соліса (Brian Solis).

Будь ви дизайнер, фотографом, художником або режисером, соціальна мережа (social web) – ось наше нове портфоліо. Незалежно від того бізнесмен ви або креативщик, меркетологи продавець, медіа — це неймовірне засіб, який може зробити бренд, впізнаваність, збільшити попит на продукцію, і все це без активної реклами. Варто тільки дозволити свого сайту працювати на себе, давши людям те, що вони шукають.

Це може звучати сликом заїжджено, адже це мета просування в пошукових системах (SEO), чи не так? Всі ми знаємо, що люди використовують різні пошуковики для того, щоб знайти релевантну інформацію, і чим краще ми оптимізуємо наш сайт, тим кращі він ранжируватиметься у видачі.

Тим не менш, технічні особливості, пов’язані з SEO це зовсім інше, ніж підвищення видимості проекту в соціальних мережах, таких як Facebook, MySpace, YouTube і Twitter. І в соціальних мережах на кшталт цих люди все більше і більше проводять час, знаходять потрібну цікаву інформацію, діляться нею зі своїми друзями. Зараз у додатку до SEO нам необхідно вміти управлятися і з SMO, змінюючи подачу інформацію і сайти для поліпшення їх видимості в новому середовищі.

І провал у цій справі — це неоціненна втрата. Кожен день люди відвідують соціальні мережі в пошуках нової інформації всередині певного соціального шару і суміжних з ним. Згідно з останніми дослідженнями, з соціально орієнтованих сайтів, таких як Вікіпедія, блоги та соц. мережі, 18% користувачів починають свої пошуки в мережі. Сайти, орієнтовані на конкретну вузьку тематику, надають глибокий аналіз і безліч подробиць все більше програють. Ця тенденція розвивається далі. Соціальні медіа стають центром досліджень.

Це важлива зміна в поведінці представляє можливість зрозуміти всю цінність і проникнути в суть того, як можна отримати користь з цього. Я не професійний фотограф, але ви і уявити не можете, куди потрапляють мої фотографії. Завдяки старанному розміщення знімків на Flickr і FaceBook, зрештою, потрапляють під увагу Голлівуду, журналів, газет, блогів, і т. д. Тим не менш, це заслуга не якості картинки, кадрування, художнього погляду або драматизму, які заслуговують найвищої оцінки. Просто я роблю так, щоб мої роботи було дуже легко знайти тим, хто їх шукає!

Як це зробити? У центрі будь-якої успішної SMO компанії розташовані соціальні об’єкти. Соціальні об’єкти являють собою інформацію, яку ми робимо в суспільстві, включаючи картинки, відео, записи в блогах, коментарі, статуси, записи на стінах і інша активність, яка закликає до обговорення та дискусії. Таким чином, метою SMO є збільшення видимості соціальних об’єктів як засоби зв’язку між людьми, які активно шукають додаткову інформацію.

Поступово стаючи центром уваги, ці соціальні об’єкти набувають образ з допомогою картинок, опублікованих на Flickr, роликів, завантажені на YouTube, подій, створених на Upcoming.org, записів на стінах на Facebook, твітів, що летять в Twitter, посилань у Delicious, опитувань Digg, місцях, зазначених у FourSquare, документів, опублікованих у Docstoc, оглядів на Yelp, постів та коментарів в блогах і т. д. Все це так само важливо для соціальних медіа, як сторінки і сайти для традиційного веба. Як SEO дозволяє збільшити видимість документів у видачі, так SMO допомагає побудувати мости між соціальними об’єктами і людиною, яка шукає необхідну інформацію.

Соціальні об’єкти так само служать каталізатором у бесідах, як в мережі, так і в реальному житті, і зачіпають поведінку всередині певного суспільства. Ви коли-небудь замислювалися, на підставі чого YouTube рекомендує схожі ролики або як інформація всередині соціальної мережі пов’язана з ключовими словами, які ви використовуєте при пошуку? Результат пошуку в соціальних медіа залежить від певних елементів всередині кожного соціального об’єкта, які зазвичай прописуються як метадані. За великим рахунком, метадані-це дані визначають інші дані.

Соціальна мережа заснована на метаданих, посилених «натовпом» для класифікації та організації купи створеної користувачами інформації завантаженої в соціальні мережі та блоги. Іншими словами, ми як бібліотекарі в мережі, розкладаємо по поличках корисну інформацію, щоб іншим було легше знайти.

У висновку хочеться сказати, що соціальні об’єкти вивчаються в контексті ключових слів, назв, описів і тегів. Розуміння цих ознак є одним з ключових моментів при складанні успішного плану по SMO.

Brian Solis is the co-author of Putting the Public Back in Public Relations and blogger at PR 2.0, www.briansolis.com.

Чекайте продовження…воно з’явиться на днях.

З повагою, Олександр Алаєв