Добрий день, друзі. Сьогодні, як і обіцяв, пропоную вам ознайомитися з тезами другого дня конференції Optimization 2010 «Пошукова оптимізація і просування сайтів в інтернеті». Докладніше про конференції я говорив вчора. Хто ще не читав, пропоную ознайомитися з підсумками і тезами першого дня. Другий день, по моєму, був цікавішим і насиченішим, розповідали про правильну організацію і просування інтернет-магазинів; про роботу асесорів (цікаво, чому не в перший день?); про «мобільний пошук»; про розсилання; про соціальні мережі. Але найбільше хвилювало, звичайно, SEO, про це було найбільше інформації цікавою та корисною.
Тези я постарався максимально точно розбити по групах, так що кожен знайде для себе потрібне. Приступаємо помолившись…
Про Інтернет-магазинах:
- Відгук про товар, обов’язкова фіча магазину — унікальний контент, який дуже люблять пошуковики.
- Ієрархічна структура — наше все для інтернет-магазину.
- Довгі url — смерть інтернет-магазину.
- Прелинковка всередині магазину — наше все.
- Social Media Marketing = SMM — це PR в Інтернеті, формує репутацію і популярність.
- SMM для інтернет-магазину:
1) позитивна думка в Яндекс.Маркеті
2) обговорення на тематичних форумах
3) корпоративний блог
4) корпоративний Twitter — роздавати купони на знижку
5) групи у FaceBook, Вконтакті, moikrug.ru і т. д.
6) проводити конкурси - Інтернет-магазинам в Social Media дуже корисно роздавати купони і проводити конкурси.
- Яндекс.Маркет — понад 6 млн. клієнтів здійснюють покупки в 3000 магазинах.
- Соціалізація інтернет-магазинів: 45% товарів, 39% цитування, 15% віш-листи — джерело продажу товару.
- 60% клієнтів перед покупкою переглядають відгуки про магазин, 57% з них змінюють ставлення до компанії, якщо більше 40% відгуків негативні.
- На виході з інтернет-магазину не можна ставити рекламу, здадуться конкуренти. Потрібно показувати супутні товари.
Загальне про SEO:
- Щоб не випасти після зміни алгоритму пошукової системи потрібно просувати 100 запитів — 50 випаде, 50 залишиться.
- В Україні багато компаній не беруться за просування в Яндексі, тому що бюджет не відіб’ється.
- Глобальне оману SEO ринку — продаж запитів.
- Треба ганяти користувачів по сайту – це подобається Яндексу 🙂
- Результати пошуку за запитом назви компанії як вагітність — можуть бути бажаними і небажаними.
- Відгуки повинні бути реальними, текст унікальним, снипеты актуальними, перелінковка вірна, сайт акуратний.
- Перетин аудиторії контексту і ТОР-5 видачі — всього 10-20%.
Аналітика:
- Почніть з вивчення ніші і запитів, статистика часто оманлива.
- Для вивчення семантичного ядра використовуйте SEMRush.
- Частково рівень конверсії ви можете вивчити за допомогою Alexa.
- Про інструменти підбору ключових слів: бази конкурентів, Google Keyword Tool, Google Insights, пробні кампанії Adwords.
- Про стратегії просування на заході: високочастотники конвертятся, але і long tail не варто випускати з виду.
- Кожен рекламодавець живе в своєму діапазоні — http://yfrog.com/n1zppqxj.
- Прогноз кількості візитів з SEO і тематична угруповання раніше неможливі.
Про посилання:
- Покупка посилань все ще приносить швидкий результат. Але все-таки забанити.
- Покупка посилань на заході працює, біржі TLA, Linkworth, Sape.ru і т. д.
- Людкевич спалив посилальний вибух — обнулення ваги посилань, які потрапили у вибух.
- Посилання, що потрапили в посилальний вибух, не працює для сайту назавжди (не передає посилальну вагу?).
- Велика кількість посилань під фільтром посилального вибуху, можуть накладати санкції на сайт.
- Чим більше посилань у сайту є, тим більше можна купити безпечно.
- Для молодого сайту норма — кілька посилань в день.
- Розмітка поганих і хороших посилань частково ручна.
- Визначити, чи є посилання «поганий» на перший погляд не можна.
- В майбутньому тематичність посилань буде більш помітна в ранжируванні.
Про релевантності і текстах:
- Для різних регіонів різні формули релевантності.
- У формулі релевантності Яндекса використовується понад 420 факторів:
Число факторів — 420+ (Ден Расковалов, керівник відділу якості пошуку Яндекса, квітень 2010, КІФ+РИФ).
У формулі використовуються комбіновані фактори — мономы (Ілля Сегалович, дискусії на ya.ru і habrahabr.ru: «В даному випадку ми знайшли помилку в комбінованому факторі (мономе), що поєднує аналіз тексту і посилань, внесли в нього виправлення…»). - Для комерційних і некомерційних запитів різні формули релевантності. Класифікація чинників:
1. Внутрішні
— Текстові
— Якість сайту
— Властивості сайту
2. Зовнішні (посилальне)
— Посилальні статичні (що не залежать від запиту)
— Посилальні динамічні (які залежать від запиту)
3. Користувальницькі (поведінкові)
4. Запросные - Багато хто вважає, що чим більше проспамил, тим більше впав. Це не так:
Портяночний фільтр (введено 2 лютого 2010р.)
— Спрямований проти надмірної концентрації ключових слів в контенті («онуч»)
— Запросозависим
— Залежить від характеристик сайту
Рекомендації:
— Уникати багаторазового вживання ключових слів в одному реченні
— Вживати ключові слова якомога ближче до початку документа
— Рівномірно використовувати ключі на сторінці (не менше 15-20 слів між ключами) - Портяночний фільтр залежить від комерціалізації запиту. Ось чому Вікіпедія рулить, а онучі немає.
- Статті Вікіпедії і деякі інші корисні ресурси, незважаючи на портяночний фільтр, добре ранжуються.
— Уникати ділянок тексту з щільними скупченнями ключових слів
— Щільність вживання ключових слів запиту в діапазоні 2-3%
Про фрагментах:
- Сниппет повинен бути якісним та інформативним, але без фанатизму (без телефону тощо).
- Якщо у сайту хороший сніппет і є телефон клієнт може зателефонувати відразу і поведінкових факторів сайт провалиться.
Користувальницькі фактори:
— Відвідуваність сайту
— Клікабельність у видачі документа
— Поведінку користувача на сайті
Рекомендації:
— Цільова сторінка повинна бути найкращою відповіддю на запит
— Привабливий сніппет
— Цільова сторінка повинна спонукати до виконання дій користувача
— Сайт повинен вселяти довіру користувачеві
— Сайт повинен бути зручним для користувача
— Стабільна робота сайту - Інформативний сніппет і високий ctr це добре, але більша глибина краще.
«Мобільний пошук»:
- 7% трафіку Рунета — звичайні телефони.
- Типи «мобільного пошуку: полегшений пошук, локационно-залежний пошук.
- Що шукають у «мобільному» пошуку” запит зазвичай складається з 2 слів, в першу чергу це інформаційні запити.
- Сніппети в «мобільному» пошуку — наше все.
- Яндекс.Директ не вміє таргетувати по мобільним телефонам.
Соціалізація:
- Що роблять* люди в інтернеті (*- не рідше одного разу на місяць):
95% — користуються електронною поштою
93% — використовують пошукові системи
87% — відвідують сайти соціальних мереж (55% — щодня)
57% — використовують месенджери - Нова модель взаємодії/споживання. Раніше — AIDA. Сьогодні — AISCEAS:
Attention — Увага
Interest — Інтерес
Search — Пошук
Comparison — Порівняння
Examination — Огляд
Action — Дія
Share — Расшаріваніє - Атаки бувають інформаційні (від конкурентів і журналістів) і власні (відгуки та коментарі).
- Репутаційні ризики в області результатів пошуку стають все серйозніше — SEO не тільки для продажів, але і управління репутацією.
- Схема роботи з негативними відгуками — http://yfrog.com/gvdycj
Соціальні мережі:
- Конверсія в соціальних мережах: трафік, продажі, лояльність.
- Росія займає 1 місце в Європі за кількістю користувачів соціальної мережі.
- Вконтакте — основний постачальник трафіку в рунеті.
- Тренд — трафік з власного сайту в соціальну мережу через віджети для утримання зв’язку з клієнтом.
- Тренд — соціалізація інтернет-магазину, продаж товару за гроші соціальної мережі. Новий віджет від соціалок «хочу в подарунок».
- Продажі в соц.мережах — окремий канал продажів для вашої компанії.
- Який бюджет розвитку співтовариства в соціальній мережі? Від 2000$/місяць, середній чек 8000$/місяць.
- Однокласники.ру і МойМир майже не придатні для формування трафіку.
Про розсилки:
- Перша помилка для розсилки — не добровільне підключення до розсилки.
- Клієнт повинен мати можливість легко відписатися від розсилки в один клік, в іншому випадку — це друга помилка.
- База збирається самостійно, а не купується, інакше це третя помилка.
- Що люди не люблять в розсилках: спам, рекламу.
- Заголовок розсилки — запорука успіху, заголовок повинен змусити клієнта відкрити лист.
- Розсилка повинна бути системна і регулярна.
- Розсилка, з чого почати?
1) концепція
2) назва
3) джерело матеріалів. - Розсилку краще робити від імені співробітника, а не від імені компанії.
Пару слів від Gogetlinks:
- Всього 0,04% сайтів, одночасно розміщений у Yaca і Dmoz, зафильтрованы.
- Прикол в тому, що як тільки ти купив посилання на хорошому донорі, через місяць половина з них гавно.
- Ми не знаємо, як Яндекс фільтрує посилання, але точно вони роблять це краще, ніж Google.
- Якщо судити з доповіді Gogetlinks, біржові посилання взагалі не повинні працювати.
- Резюме з виявлення ризикових сайтів:
Великий ризик фільтрації якщо:
— Відвідуваність менше 20 відвідувачів в добу
— Alexa Rank більше 10 000 000
— Згадка домену до 150
— Вік до 1 року
Ризик фільтрації сайту не великий, якщо:
— Відвідуваність понад 200 відвідувачів на добу
— Alexa Rank менше 1 000 000
— Присутність в каталогах Яндекс і DMOZ (якщо в обох відразу, то повний імунітет до фільтрації)
— Згадка домену більше 5000
— тИЦ від 100
Про асесорів:
- Назви шкал асессорских оцінок Яндекс і Гугл збігаються.
- У асессорской оцінці всі запити геозависимы.
- Асесор завжди оцінює запит з прив’язкою до регіону.
- При порівняльній оцінці враховується різноманітність сайту — посилання на послуги в суміжних областях.
- Асессорская оцінка враховує актуальність інформації.
- Слід підкреслювати дату інформації.
- Асессорская оцінка не прив’язана до математичної моделі — вона визначає найбільш характерні параметри.
- Асесор оцінює не сайт, а документ і їх оцінка не визначає ранжування.
- Немає прямого зв’язку між оцінкою конкретного документа асесором і подальшого ранжирування.
Крилаті фрази круглого столу:
- Ринку SEO не повинно бути. Наступна тема — «Так коли ж ви, нарешті, вибачте, здохнете?»
- SEO повинно бути за визначенням дешевше контексту, тому що непередбачувано.
- Директ завжди буде дорожче SEO, інакше SEO не буде затребуване.
- Ми всі займаємося чорним SEO, всі ми змінюємо видачу. Білого SEO немає! Забудьте про біле SEO!
- «Якщо не розумієш, то навіщо говориш?» — Характерна фраза для seo-ринку.
- Продаж позицій — продаж повітря, його можна показати «пацанам».
- «У цій країні немає гарантії якості послуги.»
- «Seo все-таки помре…»
- Майбутнє SEO — навчання і здача в оренду оптимізаторів у фірми-замовники.
- SEO остаточно зіллється з маркетингом і отримає інструментарій білінгу лідов.
- У Sape.ru є думки і по блогах і по соціалкам і тим більше за лидам.
- Тренди: соціальність і супер-геотаргетинг пошукової видачі.
Корисні посилання:
Що може тягнути сайт вниз в пошуковій видачі Яндекса?
Секрети регіонального ранжирування Яндекса
Фільтри Яндекса
Зі словами «SEO помре», оптимізатори за традицією потягнулися на фуршет. Optimization 2010 закінчена. Всім удачі!
Все, ось і кінець. Трохи сумно, що конференція закінчилася, але зате ми дізналися багато цікавого і корисного, а якщо і не дізналися, то змогли структурувати наявні знання. Сподіваюся мої звіти виявилися для багатьох читачів корисними.
Надалі я планую робити подібні звіти з усіх великих і цікавих конференцій, що проходять в Росії і не тільки. Не пропускайте.
PS Дуже цікавий термін, на яких хочу звернути вашу увагу: SERM – search engine reputation management – управління репутації за допомогою пошукової оптимізації (послуга популярна на Заході). Основний інструментарій – розміщення публікацій позитивного характеру і подальше їх просування (тематичні сайти, блоги, форуми, соціальні мережі). Прикладом такої публікації можуть служити прес-релізи.
Саме над цим я скоро буду працювати в рамках корпоративних проектів, так що перевірю на практиці.
З повагою, Олександр Алаєв