Привіт, друзі. Сьогодні хочу поговорити з вами про грамотної внутрішній перелінковці сайтів, і не просто будь-яких сайтів, а конкретно інтернет-магазинів. Коли-то раніше, коли я займався тільки своїми інформаційними сайтами, я би став розповідати про контентниках, але зараз ми з хлопцями в студії займаємося тільки комерційними сайтами, і 80% з них це інтернет-магазини.

Всі магазини по-своєму унікальні: різна тематика, движок, структура, різне бачення «зручного» сайту з боку власника. І на кожен сайт доводиться впроваджувати рішення, найчастіше повторювані від сайту до сайту. Сьогодні ми розглянемо найпоширеніші варіанти перелінковки, серед яких ви обов’язково знайдете щось нове і корисне для свого інтернет-магазину. В добавок я припас приклади поганих прийомів, як робити не варто.

Кожен варіант перелінковки я докладно описав, чому він важливий і як правильно його реалізувати. Ну а поки, трохи загальної теорії.

Що таке правильна перелінковка і для чого вона потрібна

Формально, посилання з однієї сторінки на іншу – це вже перелінковка. Але сьогодні ми дивимося на перелінковку в наступному ключі: перелінковка – це посилання або блоки посилань, які допомагають відвідувачам сайту швидше і простіше знайти потрібний товар або послугу, потрапити на потрібну сторінку. Пошуковим роботам перелінковка сайту допомагає швидше індексувати і переіндексувати сторінки, правильно розподіляти між ними статична вага.

Інтереси користувачів при перелінковці в пріоритеті, адже не можна покупцям в блоці схожих товарів показувати несхожі товари або у блоці супутніх товарів при купівлі холодильника показувати інші холодильники, або, наприклад, автомобільні покришки. Все має бути по розуму: насамперед конверсія та продажу, а seo – тільки один з каналів залучення трафіку. На практиці користь для seo і для живих людей прекрасно поєднуються.

Отже, перелінковка в ідеалі повинна вирішувати наступні задачі:

  • Допомога в навігації для відвідувачів;
  • Прискорення і поліпшення індексації;
  • Передача статичного посилального ваги потрібне сторінок;
  • Напевно щось ще, але в голову ніяк не приходить.
  • Теорію продовжу загальними рекомендаціями, про які ні в якому разі не можна забувати.

    Загальні правила перелінковки сайтів

    Намагайтеся дотримуватися наступних правил при перелінковці (незалежно від типу сайту):

  • Внутрішні посилання не повинні містити атрибут rel=”nofollow”. В іншому випадку вага зі сторінки донора буде витікати, а ось плюсоваться до сторінки акцептора не буде, тобто буде випаровуватися.
  • Атрибут rel=”nofollow” необхідно використовувати в тих випадках, коли посилання веде на неиндексируемую сторінку, але це посилання необхідна. Відповідно, не потрібно змушувати робота переходити по посиланню і витрачати час і краулинговый бюджет даремно. Приклад такого випадку можна побачити у мене на блозі: внизу поста є блок «Що нового на форумі: посилання звідти йдуть з перенаправленням на url, що вказує на останній пост в топіку форуму, який не індексується. В ідеалі від таких посилань варто позбавлятися за допомогою JS, про те, як закрити посилання від індексації я вже писав, метод і раніше працює.
  • Посилання завжди повинні вести на індексуються сторінки сайту, інакше буде повторюватися історія, описана в пункті №1 вище.
  • Навіть при простановке внутрішніх посилань при перелінковці слід використовувати унікальні анкори. Швидше за все, це правило застосовується в інтернет магазинах тільки для инфораздела, якщо він існує, і для посилань, які вручну. Інші посилання з меню, блоків, фільтрів, тегів і т. д. не піддаються динамічному зміні, та й у цьому немає потреби, тому що їх мета просто бути посиланням, передає статична вага.
  • Немає жодних обмежень та рекомендацій за кількістю внутрішніх посилань на сторінках сайту. У мене часто запитують, мовляв, я десь чув, що більше 150 внутрішніх посилань на сторінці це дуже погано, що робити? Хто про це сказав, звідки така інформація пішла – я не знаю. Але знаю точно, що все залежить від конкретного сайту і конкретної ситуації. Найголовніше, з чого треба виходити – зручність користувача, посилань повинно бути рівно стільки, скільки необхідно відвідувачеві вашого сайту. Якщо вас долають якісь сумніви, просто подивіться сайти ваших основних конкурентів, швидше за все, всі вони схожі за структурою, навігації та іншим базовим елементам, ви можете перейняти їх успішний досвід.
  • Внутрішні посилання завжди повинні бути прямими і йти строго на цільові сторінки. Це означає, що перехід за посиланням повинен віддавати відповідь 200 OK. Я не кажу про те, що биті посилання неприпустимі, це очевидно, а я кажу про те, що посилання повинні йти без проміжних 301-редиректів (а якщо там ще і не 301, а 302-редирект, то зовсім біда). Не рідко, коли змінюють структуру, або з вини верстальника (забув слеш в кінці посилання, наприклад) внутрішні посилання йдуть через редирект, відстежити на око це дуже складно. Кожному обов’язково варто хоч раз прогнати свій сайт краулером, наприклад, ComparseR’ом або будь-яким іншим інструментом.
  • Буду вдячний, якщо ви мені підкажете в коментарях ще що-небудь для даного розділу з своєї практики. Ну а я переходжу до опису схем і методів перелінковки інтернет-магазинів.

    Схеми перелінковки сторінок для інтернет-магазинів

    Навігаційне меню

    Перше, з чого я почну, – елемент, без якого не обходиться жоден інтернет-магазин, та й взагалі ні один сайт – це меню навігації. Навігація може бути горизонтальною, вертикальною, яка випадає, якою завгодно, її мета – доступ до всіх ключових розділів сайту з будь-якої сторінки, де б не знаходиться користувач.

    Що робити з меню, як з нього перелинковывать, як позбутися від зайвих посилань і т. д.? Особисто я вважаю, що наскрізні елементи сайту, зокрема меню, пошукачами не враховуються, або обліковуються дуже слабо, оскільки присутні на кожній сторінці і від їх відсутності/присутності мало що змінюється.

    Тим не менш мають місце бути різні варіанти. Далеко ходити не треба, я відкрию 4 великих інтернет-магазину, які першими прийшли в голову: www.dns-shop.ru, www.mvideo.ru, www.eldorado.ru і www.tehnosila.ru. Розглянемо кожен детальніше:

    На сайті Техносила меню як меню, з ним вирішили нічого не робити.

    На сайті М. Відео абсолютно все меню навігації з категоріями і підкатегоріями закрито в тег noindex. Аналогічна картина на сайті Ельдорадо. Закривати меню в noindex має сенс тільки щоб не враховувати його текстову складову, щоб меню не потрапляло в сніппет на пошуковій видачі, щоб не заважало визначення релевантної сторінки (хоча таке буває не часто). В цьому плані я повністю підтримую використання тега noindex, але мені не подобається, що цей тег враховується тільки в Яндексі, а Гугл його ігнорує, але зате в Гуглі набагато частіше в якості фрагменту береться вміст description і проблеми з неякісним фрагментів виникають рідко.

    На сайті DNS в noindex закриті тільки найглибші категорії в меню (так само звертаємо увагу, що крім noindex використовується і rel=”nofollow” для посилань – навіщо, мені не відомо), а глобальні та батьківські категорії індексуються. Що цікаво, на сайті DNS використовуються теги і . Дані теги не має відношення до глобального пошуку по мережі, а призначені для управління індексацією для корпоративних рішень, наприклад, інтранет. Мабуть божевільні seo-фахівці, що займаються цим сайтом, невірно інтерпретували значення та застосування даних тегів.

    Меню в футері. З меню в футері можна нічого не робити, ніяк не закривати і не боятися потоку ваги на технічні сторінки. Що стосується вмісту, мені подобається, як воно реалізовано на наведених вище прикладах. Меню містить контактні дані, соцмережі, а також посилання на важливі інформаційні сторінки: оплата, доставка, про компанії і т. д. Дублювати в футері навігацію по продуктовим розділів має сенс тільки якщо цих розділів не більше 5-7 (тобто як на сайті vcedetyam.ru робити НЕ треба.)

    Кількість посилань в меню. Багато переживають на рахунок кількості внутрішніх посилань на кожній сторінці сайту, а з такими меню ” Ельдорадо і М. Відео зовсім не дивно. Що можна з цим зробити і чи потрібно? Як варіант: у меню виводити не повний список категорій, підкатегорій, подподкатегорий і т. д. А обмежитися висновком тільки батьківських розділів. Щоб було зрозуміло, покажу на прикладі: візьмемо сайт Ельдорадо, пункт меню «Електроніка», в ньому зараз близько 100 посилань, а можна було виводити тільки 6 (Телевізори, Комп’ютери, Телефони, Софт, Фото і Відео та Автотовари), тобто виключити дочірні елементи. Але є і зворотна сторона – відсутність деталізації заплутає відвідувачів, ось ви, наприклад, зможете відразу визначити, де шукати факси, карти пам’яті або навушники? Я ні. Так що такий варіант «схуднення» меню не завжди застосуємо, в першу чергу треба намагатися дивитися очима свого відвідувача (і вважати його тупуватим, як би це дивно не звучало :), а гіпотези бажано перевіряти яким-небудь A/B-тестом.

    Грунтуючись на практиці можу сказати, що маніпуляції з посиланнями не дають якогось відчутного результату по seo. Я пробував прибирати і додавати посилання, я пробував закривати посилання в JS – на позиціях трафік і це абсолютно ніяк не відбилося.

    Хлібні крихти як елемент перелінковки

    Наступний невід’ємний елемент будь-якого сайту, а інтернет-магазину особливо, – хлібні крихти. Корисність даного елемента складно переоцінити, крихти несуть інформаційно-навігаційний сенс: подивившись на них, відвідувач розуміє, в якому він розділі і завжди може перейти в батьківську категорію, якщо його зацікавив бренд або категорія товару.

    Крихти складно вважати важливим елементом для перелінковки, т. к. в 95% випадків в крихтах беруть участь ті ж категорії та розділи, що і в меню навігації. В інших випадках в крихтах можуть міститися посилання на seo-фільтри з певної категорії, які генеруються зв’язкою категорії товару з якимось властивістю або характеристикою. У цьому разі посилання з крихт дозволяє проіндексувати такі сторінки-фільтри.

    З хлібними крихтами є як однозначні рішення, так і не дуже:

    Індексація. Я абсолютно впевнений, що приховувати від індексації за допомогу noindex та/або rel=”nofollow” крихти не треба. Відкривши десяток відомих сайтів магазинів, я так само не побачив жодного випадку заборони індексації.

    Розмітка schema.org. Розмічати хлібні крихти варто. Це відіб’ється на красі фрагменту в Google, хоча функціонально, на жаль, нічого не дасть. (Якщо пам’ятаєте, раніше навігаційна ланцюжок в Гуглі містила клікабельні посилання, але одного разу вони стали просто текстовими.) На формування та іменування ланцюжка переходів в Яндексі розмітка ніяк не впливає, але зате самі по собі крихти впливають.

    Наявність поточної сторінки навігації. Частий питання, виводити чи не виводити назва/заголовок поточної сторінки, на якій знаходиться користувач в навігаційну ланцюжок. Я вважаю, що назву поточної сторінки повинно виводитися у вигляді заголовка великим шрифтом нижче крихт, а в самих хлібних крихтах повинні виводитися тільки батьківські категорії без назви поточної сторінки.

    Моя думка суб’єктивно, а ви самі вирішуйте, як вам більше подобається. До речі, на сайтах Техносила і МВидео крихти без назви товару, а в DNS і Ельдорадо назва товару присутній.

    Випадаюче меню в пунктах. Ще одне неоднозначне рішення – випадаючий список категорій, які знаходяться на одному логічному рівні. У якомусь сенсі дуже схоже на навігаційне меню. Ось вам приклад, який я взяв з сайту http://ru.biksiko.com:

    Або ось ще один приклад https://004.ru/catalog/kholodilniki/

    Не знаю, наскільки це корисно і зручно, але таке рішення зустрічається досить рідко.

    Блок схожих / рекомендованих / супутніх товарів

    Ще один елемент, який використовується повсюдно – схожі товари та рекомендації. Даний блок посилань, як би він не називався і який функціонал не мав схожі товари, рекомендовані товари, супутні аксесуари, інші товари цього бренду і т. д. – призначений в першу чергу для користувача. І має маркетингову метою: другий джойстик до приставки, кронштейн до телевізора, килимок для мишки – все це щоб продати додатковий товар, а не для seo.

    Це є перелінковкою лише формально. Якщо говорити про seo, то потрібен якийсь більш технічний/алгоритмічний підхід до простановке посилань, один з таких алгоритмів – кільцева перелінковка.

    Кільцева перелінковка

    Не знаю, хто придумав логіку роботи і назва даного алгоритму. Хоча я думав, що я і придумав, коли використовував даний алгоритм для своїх сайтів, а потім випустив два модулі для DLE. Але виявилося, що все придумано до нас: в інтернеті є згадки більш ранні, ніж мої пости про перелінковку і модулі. Але це абсолютно не важливо зараз.

    Основне завдання кільцевої перелінковки – рівномірний розподіл ваги між сторінками одного рівня. Основним маркером в даному випадку є id сторінки в базі даних. Тобто йде послідовний підбір і підстановка посилань на товари, що йдуть до або після поточного товару. Наприклад, кожна сторінка посилається на 10 попередніх сторінок, а в кінці ланцюг замикається, пов’язуючи самий перший і самий останній товар в ланцюжку. При такому алгоритмі кожна сторінка безпомилково отримає однакову кількість вхідних і вихідних посилань, а також однаковий внутрішній вагу. Випадання з індексу сторінок з ланцюжка не ламає алгоритм, т. до. ми посилаємося відразу на 10 сторінок. Думаю, принцип роботи ви зрозуміли.

    Модулі для кільцевої перелінковки я робив для своїх інформаційних і розважальних сайтів і перевіряв тільки там, але теоретично це повинно працювати для будь-якого сайту з великою кількістю сторінок. Згідно з моїм експериментів це дало чудовий результат: завдяки такій перелінковці я домігся 100% (і не приблизно, а точно, сторінка до сторінки) індексації абсолютно всіх сторінок для сайтів, де використав модуль.

    Логічно, що не може йти мова про хоч якийсь схожості сторінок або товарів, якщо вибірка йде просто по id бази. Для цього в модулі я придумав обмеження, які хоч якось вирішили цю проблему – робити вибірку по id, але в рамках певної категорії або підрозділу. Завдяки цьому вдалося домогтися виведення однотипних схожих посилань, не порушивши технічних вимог – утворювалося не одне величезне кільце на весь сайт, а багато кілець в рамках категорій.

    Якщо говорити контрено про інтернет-магазинах, то за все своє життя я бачив лише один єдиний магазин, де використовується кільцева перелінковка — www.haldi.ru. Подивитися приклад ви можете, зайшовши на сторінку будь-якого товару та прокрутіть вниз до блоку «Інші товари».

    Щоб зберегти схожість товарів там було зроблено обмеження на виведення товарів із загальної батьківського категорії. Як бачите, все одно про схожість говорити не доводиться. Взагалі сайт досить цікавий в плані seo-шмео, багато різних команд займалося його просуванням (і моя команда в тому числі), так що рекомендую до вивчення.

    Резюмуючи, скажу, що це дуже сумнівний варіант перелінковки для інтернет-магазину та рекомендувати я його навряд чи буду.

    Рандомная перелінковка

    Ще більш безглуздий варіант перелінковки, який я назвав «рандомная перелінковка». Під цією назвою можна об’єднати декілька типів проставляння посилань. Перший варіант – це чистої води випадкова перелінковка, коли існує якийсь блок, в який виводяться посилання на N випадкових сторінок. Посилання можуть бути динамічними, тобто при кожному відвідуванні сторінки набір посилань змінюється, так і статичними, тобто випадковий набір посилань кешується в базі при першому відвідуванні сторінки і в такому вигляді виводиться при наступних відвідинах.

    Інший варіант – перелінковка сторінок по пошуковим запитам переходів. Якщо пам’ятаєте, років 6 тому був такий скрипт HTracer, який з реферера смикав адреса сторінки і пошуковий запит, якщо перехід відбувався з пошукової системи і зберігав в базу, далі на сторінках сайту формувався блок з посиланнями, які в анкорі містили ключове слово, за яким був перехід з пошуку. Був ще модуль для DLE, здається, називався він «Переходи» і мав схожий функціонал. Незабаром пошуковики пофильтровали сайти, що використовують подібну схему перелінковки, абсолютно справедливо сприймаючи це як пошуковий спам. Я хотів знайти для вас живий приклад або зробити скріншот, але не знайшов жодного сайту з такою схемою навіть серед варезных сайтів, не кажучи про інтернет-магазинах.

    Сумнівних схем можна придумати багато при бажанні: блок з посиланнями на непроиндексированные сторінки, щоб прискорити їх індексацію, блок з посиланнями на сторінки, які мають максимум/мінімум відвідувань, з метою прокачати їх статичним вагою.

    Всі ці прийоми я вважаю поганими і не рекомендую їх використовувати.

    Перелінковка з описів категорій / товарів

    Ще одне даремне на мій погляд заняття – проставляння посилань з seo-текстів в категоріях або описів товарів на інші категорії або товари.

    По-перше, seo-опису в категоріях інтернет магазину зроблені не для читання людьми, які безглуздо це приховувати, розуміючи, що тільки seo’шник міг зайти на сайт за запитом «купити 4к телевізор» і зацікавитися текстом, а не товарами 🙂 чи Не так? Отже, користі для відвідувачів у посиланнях з опису немає, та і seo-користі від посилання з опису в масштабах великого сайту я не бачу. Про seo-користь я кажу бо доводилося у своїй роботі такі посилання проставляти і можу сказати, що ефект від них жодного разу не спостерігалося.

    Ви самі коли-небудь бачили перелінковку з опису товарів в інтернет-магазині? Не з характеристик, а саме з тексту опису. Я таких магазинів не пригадаю, але колеги мені допомогли знайти цікавий екземпляр – книгарня «Лабіринт».

    Приклад зі сторінок http://www.labirint.ru/books/409187/ і http://www.labirint.ru/books/320735/

    Анкор «книзі», «тому що», «час»! Це безумство, вони просто роблять пошук слів з опису, відповідних назви книжок і линкуют. Так само линкуют на головну і ключові розділи. Ви можете походити по сайту і подивитися на це.

    Це повна маячня. Переходити по таких посиланнях будуть лише випадково, ефекту «аля Вікіпедія» не виходить – посилання не контекстні і не зрозуміло, куди вони ведуть. До речі, такий же функціонал був і в скрипті HTracer, який я вже згадував, він шукав підходящі слова з урахуванням морфології і линковал статті один з одним усередині сайту. Я пробував це на своїх инфосайтах, але безрезультатно, хоча я твердо впевнений, що якщо б це і могло колись працювати, то як раз в ті часи (6 років тому), а не сьогодні.

    Вистачить писати про даремні прийоми, врешті-решт, я ж повинен писати про те, що принесе позитивний ефект, а не навпаки.

    Перелінковка з публікацій инфораздела

    Практично в будь-якої комерційної тематики є безліч інформаційних запитів, які можна покрити ні категоріями, ні товарами, ні іншими сторінками. А буває, що за загальними запитами показуються инфостатьи замість товарних сторінок. Яскравим прикладом з моєї практики є тематика магазинів для дорослих (сексшопи, так вийшло, що ми дуже багато з ними працюємо), для інтересу введіть в Яндексі «вібратор» і подивіться видачу. Деколи єдиний варіант вклинитися в топ – створити якісну инфостатью на сайті.

    По одному з клієнтів ми пішли таким шляхом. Весь каталог, категорії і підкатегорії, фільтри та теги сторінки товарів – все було вилизано і доведена до ідеалу, на кожну сторінку навіть унікальні тексти були написані. Більш проробленого сайту на моїй практиці не було, я серйозно. Але трафік вперто не хотів йти на комерційні сторінки. Коли я збирав СЯ, я не став видаляти инфозапросы, а кластеризовал і складав їх в окрему групу, в результаті отримав близько 50 тем для майбутніх публікацій. Так як на сайті вже був заведений розділ статей, ми відразу почали неспішно наповнювати його. На моє здивування инфозапросы почали вистрілювати в топ1-топ3 Яндекса і Гугла. В результаті трафік на сайті довели до 700-900 відвідувачів в добу, і тільки 15-20% трафіку йшло на комерційні сторінки. Зрозуміло, ми пролинковали статті на відповідні товарні категорії і фільтри (не більше 3-4 посилань в публікації).

    Але було і більш якісне рішення, яке ми прийняли – створити контекстні товарні інформери. Тобто блоки, куди виводилися найпопулярніші товари з відповідної категорії каталогу. З ціною, назвою, рейтингом, можливістю покласти в кошик і т. д. Вийшло дуже органічно і круто.

    Не дивлячись на всю крутість, бізнес клієнта так і не став успішним. Але це вже за рамками даного посту, і вже точно провал ніяк не пов’язаний з перелінковкою, про яку ми говоримо 🙂

    Є в нашій практиці і інший приклад, на цей раз позитивний. Для певних категорій товарів поряд з характеристиками і описом виводяться посилання на інструкції з монтажу та догляду за товаром. Судячи по поведінці, ці сторінки корисні покупцям, вони їх читають, зберігають в pdf. Для найбільш популярних сторінок навіть записали відеоролики. Інструкції добре ранжуються в пошуку і генерують переходи, знаючи це, ми розмістили на них товарні інформери. Як результат – кілька десятків оформлених замовлень в місяць з таких сторінок.

    Цим прикладом я хотів нагадати, що перелінковка робиться не заради перелінковки, а заради певного результату – продажу. Так що раджу дрочити не на анкори і кількість внутрішніх посилань, а на щось більш приємне 🙂 Ну ви зрозуміли…

    Ще один хороший приклад інформаційної сторінки з товарними інформерамі і множинної перелінковкою на Яндекс.Маркеті. Я розумію, що орієнтуватися на Яндекс в плані seo дуже дивно, зате варто орієнтуватися в плані конверсії і продажів.

    Тегування для інтернет-магазину / seo-фільтри

    Упевнений, кожен з вас чув про тегування, випалювання або розширення семантики, seo-фільтри і т. д. Все це про одне й те ж – створення додаткових цільових сторінок під пошукові запити (зазвичай НЧ запити). Тренду року 3-4, не більше. На цій хвилі піднялися і розцвіли сервіси кластеризації (пост про кластеризаторы писався давно, можете собі уявити, скільки їх з’явилося ще з тих пір).

    Для інтернет-магазинів, великих порталів, каталогів, тегування найефективніший і зрозумілий шлях генерації трафіку з пошукових систем. Ще до того, як це стало трендом і про це почали публічно і часто говорити, я вже практикував такий підхід. Як один з найяскравіших прикладів, я опублікував кейс про просування порталу оренди нерухомості і наочно показав, як це впливає на трафік.

    Кілька років просунуті агентства і студії практикують seo-фільтри і в мережі вже накопичилося чимало сайтів з глибокою обробкою семантики. У Москві та інших великих містах в конкурентних тематиках все вилизано, там використання тегів вже не інновація, яка ставить вас попереду конкурентів, а, навпаки, намагання не відстати. У регіонах простіше, вдумливе seo виносить конкурентів, але і цьому прийде кінець.

    Півроку тому проходили чутки, мовляв Яндекс збирається карати за безглузду і невиправдану генерацію таких seo-фільтрів, як за неякісні і непотрібні сторінки (згадуємо часи АГС). Але справа затихла, а жодного випадку покарання я не спостерігав. Мотиви Яндекса зрозумілі – нікому не потрібні категорії, де всього кілька товарів, або якщо товари не будуть відповідати очікуванням. Поживемо побачимо.

    Як я вже сказав, seo-фільтри зазвичай виходять з зв’язки категорії товару і якихось властивостей. Найпоширеніший приклад фільтра – бренди. Простіше всього це уявити на прикладі побутової техніки, наприклад, телевізорів, де зв’язки з брендами мають частотність більше, ніж загальний запит без бренду. Далі йдуть властивості, властиві певної категорії товару, у випадку з телеками це: тип матриці (LED, OLED, LCD, плазма), дозвіл (Full HD, 4K, 8K), технології (3D, Smart TV, Android), вид (вигнутий, з підсвічуванням) і т. д. Такі фільтри дуже легко виділити з специфікацій товару, або витягнути «народні фільтри» з wordstat’а. Часто працюють і перехресні фільтри – наприклад, зв’язка властивостей з брендами – 4k телевізор Samsung, телевізор Philips з підсвічуванням Ambilight.

    Такі фільтри робляться для seo, відповідно для них повинні бути підготовлені і оптимізовані сторінки – заголовки, метатеги, опису. Посилання на сторінки йдуть прямо з блоку фільтрів, або ж створюються як окремі підкатегорії, все залежить від складності технічної реалізації:

    Інтернет-магазин Технопарк взагалі люті задроти по фільтрам. Всі фільтри в сайдбарі клікабельні і йдуть на відповідні сильно засеошенные сторінки. Іншого шляху немає, конкуренція штука жорстка!

    Є менш витончені рішення, просто рендомний набір посилань на фільтри згідно пошуковим запитам. Як на Викимарте. Дуже негарно:

    Ще один негарний приклад. Цю сторінку я знайшов в топ10 Москві за запитом «купити телевізор». Чомусь ранжується не загальна категорія телеків, а тег «дешеві», який взагалі з порожньою сторінкою:

    Отже, про тегування ми з’ясували, про посилання з блоку фільтрів в категоріях поговорили. Приклади реалізації знайти не складно – беріть будь-який сайт з топа по Москві за загальним запитом.
    Особисто я вважаю, що потрібно йти далі і зробити те, що ніхто не робить. Я наполегливо перегорнув ТОП50 Москви по електроніці і не знайшов жодного прикладу того, що я хотів вам показати посилання на seo-теги з характеристик товару. Якщо не вважати наших клієнтів, на пам’ять у мене сплив тільки один сайт, де я бачив гідну реалізацію, це СотМаркет, який скотився у повне говище, перетворившись на дорвей. Тим не менш, залишки колишньої слави ще на місці:

    Зверніть увагу на текст з лінією – це посилання на відповідні seo-фільтри. Смію припустити, що іноді це може бути корисно і живим відвідувачам.

    Очевидна користь для просування та пошукових роботів – велика кількість внутрішніх посилань дає великий статична вага сторінки і буде тримати їх в індексі. Коротше, круте рішення, але непроста в реалізації, принаймні, наші клієнти відвалюють чималі гроші за подібні впровадження своїм програмістам або підрядникам. Повірте, воно того варте!

    ВердиктЪ: перелінковка – це добре!

    Ви прочитали великий пост з порадами і живими прикладами, на це я і хотів закінчити, але вирішив, що буде неправильно ось так взяти і залишити вас наодинці з вашими думками, питаннями і, можливо, сумнівами. Тому давайте складемо якесь резюме + короткі відповіді на питання, які не обговорювалися:

    Абсолютно точно можна констатувати поліпшення індексації за рахунок перелінковки – часто сторінки не індексуються або випадають з індексу як недостатньо якісні, насправді їм просто бракує ваги, і ця вага їм дадуть внутрішні посилання.

    Кількість посилань для перелінковки не має значення – не існує якогось певного числа посилань зі сторінки, яке б вважалося нормальним. Посилання має бути рівно стільки, скільки буде достатньо живим відвідувачам сайту для комфортної навігації по сайту. Зайдіть в вебвізор метрики і перегляньте кілька десятків записів поведінки відвідувачів. Будете здивовані результатами!

    Як впливає на позиції внутрішня перелінковка? Напряму ніяк. Але завдяки перелінковці сторінки впевнено тримаються в індексі, а за рахунок більшого статичної ваги сторінка повинна краще ранжируватися за всім цільовим запитам, але не окремо по якомусь запитом. Зверніть увагу, що мова як і раніше йде про інтернет-магазини і автоматичну перелінковку з меню, фільтрів, блоків і всього іншого, про що ми говорили вище.

    Як правильно вибрати схему – перелінковка з карток товару на категорії, з категорій на картки товару або товарів на товари? Раніше багато розмов було на цю тему і, начебто, приходили до логічного висновку: якщо найбільшим трафиковым потенціалом володіють сторінки карток товару, то треба весь вага намагатися розподіляти на них, якщо категорії, то намагатися максимально з карток товару лінкуватися на категорії. Наведу приклад: при купівлі ноутбука або телефону велика частина людей питає конкретну модель ноутбука або телефону, відповідно найбільший потенціал саме у карток товару. Якщо людина шукає шпалери, наприклад, йому незнайомі артикули або назви конкретних колекцій шпалер, він шукає «купити шпалери», максимум додаючи до запиту колір або властивість (вінілові, флізелінові, під фарбування). В даному прикладі потенціалом володіють категорії, підкатегорії і seo-фільтри. Які типи сторінок необхідно просувати абсолютно зрозуміло, при цьому я заперечую необхідність цілеспрямовано ставити куди більше посилань, а якісь сторінки цих посилань позбавляти. У своїй роботі я дотримуюся описаних мною схем, ніяк їх не змінюючи в залежності від типу просуваються сторінок.

    Ручна перелінковка для інтернет-магазинів недоречна. Єдине місце, де може знадобитися ручна праця – інформаційний розділ, там з розумом треба буде проставити контекстні посилання на відповідні розділи і чи картки товару, впровадити товарні інформери. В інших місцях даний вид рабської праці застосовувати не варто 🙂

    Нарешті-то все, я закінчив. Якщо у коментарях я знайду цікаві питання, я додам відповіді на них у свій список. А поки що дякую за увагу!

    До зв’язку, друзі.

    З повагою, Олександр Алаєв