Привіт, друзі. Сьогодні ми поговоримо про цікаві речі, а саме про шпигунство за своїми конкурентами. Я хочу розглянути кілька нехитрих способів дізнатися ключові слова конкурентів у видачі. Відразу вам скажу – якщо ви думаєте, що знаєте наперед, про що я напишу, то це не так, — серед моїх методів є і зовсім нетривіальні варіанти, так що раджу прочитати.

Ця «забава» може бути корисна в якості доповнення до вашого семантичному ядру, коли власні ідеї на кінець. Я дотримуюся думки, що коли сайт тільки створюється, вже повинна бути готова приблизна структура та заготовки майбутніх статей, тобто приблизний СЯ вже є, а розширювати його треба потім.

Особисто я «запозиченням» запитів у конкурентів не часто займаюся, але тут на новорічних святах не знав чим зайнятися і вирішив переглянути, за рахунок чого ж отримують свій трафік відомі мені seo-блоги і тематичний він. Побачив цікаву картину 🙂 Нижче я опишу методи і інструменти, якими я користувався, плюс цікаві фішки.

Перед початком нашої розмови, давайте визначимося з вихідними даними. У нас є сайт, нехай це буде блог, наприклад, ми його любимо і пишемо в нього пости, але одного разу у нас закінчується натхнення і, о боже… Писати треба, а ідей немає – пора шукати нові теми для постів, радувати читачів. Швиденько на вскидку згадуємо десяток наших побратимів по кухні (можна сказати – конкурентів в ніші – як вам більше подобається), будемо у них запозичити теми для наших постів, та не просто, щоб було, а щоб трафік в майбутньому приносила, та побільше-побільше!

Способи отримання пошукових запитів через лічильники статистики

Лічильники?! Це ж банально і так очевидно, — скажете ви. І будете праві, але не зовсім 🙂

Лічильник LiveInternet

URL: http://www.liveinternet.ru/

Ймовірність того, що цікавить нас сайті є лічильник від LI близько 90%, так що тут помилитися складно. Якщо вам пощастить, то у когось із конкурентів може бути відкрита статистика переходів по пошуковим фразам, але це навряд чи. Так само навряд чи може бути відкрита статистика по частці пошукового трафіку, але раптом… Так, звіт по частці трафіку з ПС чому-то з недавнього часу недоступний, дуже сподіваюся, що його полагодять, і їм знову можна буде користуватися. Звіти LI про позиції в Яндекс або Google практично не несуть ніякої реальної інформації і більше схожі на якийсь бредогенератор, ніж щось корисне. Так що пропоную вважати, що у нас немає доступу до тих даних, які я позначив вище, але…

На відміну від очевидних розділів статистики є менш інформативні, але не менш корисні розділи – ймовірність того, що звіт «точки входу» в LI відкритий, досить велика. Я вирішив пошукати серед seo-блогів у кого статистика в цей розділ не закрита – знайшов досить швидко, з четвертої спроби попався блог Серьоги Соснівського – ось статтею. Звичайно, у звіті враховуються не тільки переходи на ці сторінки з пошукових систем, але і будь-які інші сесії користувачів, які розпочалися з перегляду сторінок. Якщо до ам зрозуміло про що сторінка (як у прикладі), то переходимо за конкретними посиланнями, якщо ж до и не ЧПУ або просто циферні (як у мене), то приходимо по всіх посиланнях поспіль.

Так в чому ж інтерес даного звіту? Інтерес у заголовках і контент сторінок конкурента. Зрозуміло, що можна було просто зайти на сайт і дивитися заголовки, але тут ми абсолютно точно знаємо, що ми дивимося самі трафиковые сторінки. Далі тактика проста – так як найсмачніші ключевики завжди є в заголовку – парсим запити з заголовка. Для прикладу візьмемо саму відвідувану сторінку на блозі Серьоги та її title: «Як самому створити логотип для сайту (онлайн безкоштовно)». Розкладаємо на базові запити: як створити емблему, логотип для сайту, створити логотип онлайн, створити логотип безкоштовно і т. д. Беремо ці запити, запускаємо програму СловоЕб, спарсиваем по цим запитам всю статистику з wordstat.yandex.ru. Ну а далі ви самі знаєте що робити 🙂

Лічильник rating.openstat.ru

URL: http://rating.openstat.ru/

До речі, у минулому цей сервіс SpyLog, якщо ви про таке взагалі чули…

Даний лічильник зустрічається на сайтах дуже нечасто, але, тим не менш, зустрічається, ось у мене, наприклад. Користі, правда, теж зовсім небагато, але за аналогією з вищеописаною схемою (про лічильник LiveInternet) можна для будь-яких сайтів рейтингу переглянути ТОП-5 відвідуваних сторінок. Вибираємо потрібну категорію рейтингу, наприклад, Веб-дизайн. Створення сайту і натискаємо не на назву сайту, а на цифри справа, що показують кількість відвідувачів за останні 24 години.

Дивимося звіт «5 найбільш популярних сторінок сайту» і переходимо на ваші сторінки, трохи нижче під заголовком «Позиція сайту в тематичних рейтингах» переходимо на черговий сайт і проробляємо те ж саме до тих пір, поки не набридне.

Далеко не найкращий та не найзручніший спосіб, — але ж спосіб, правда ж?!

Лічильник top.mail.ru

URL: http://top.mail.ru/

Ось відмінний джерело інформації – рейтинг сайтів від Mail.Ru. Якщо у вашого конкурента встановлений лічильник від Мейлі, то вам з імовірністю 30% дуже пощастило. Більшість ресурсів рейтингу не закриває доступ до статистики, причин я не знаю, напевно, власники просто не замислювалися про це – зареєструвалися, створили код лічильника і назавжди забули. Це нам на руку, ми любимо відкриту статистику. Кілька речей, які знижують наші шанси на удачу: застарілий код лічильника «на сайті встановлений код лічильника без використання javascript» і якісь вищі сили, які показують порожню статистику пошукових запитів.

Отже, схема дій така: заходимо в загальний рейтинг, вибираємо потрібну категорію, натискаємо на значок статистики відповідних сайтів. Всередині все ще простіше – переходимо до звіту «Пошукові запити», вгорі вибираємо звіт за місяць і перемикаємося на відображення попереднього місяця.

Перед нами, як ні в чому не бувало, голенькие пошукові запити, які приносять трафік 🙂 Просто манна небесна – весь список запитів тут же можна експортувати в xls або csv файл! Цікаві варіанти трапляються: раз, два – таких багато, повірте!

А для самих відчайдушних і хардкорних сеошників є глобальна статистика обраної категорії – вибираєте в рейтингу потрібну категорію і поряд з її назвою натискаємо на «Статистика категорії». Ця статистика завжди відкрита, у ній видно всі пошукові запити сайтів з цієї категорії, відповідно, ви можете побачити самі трафиковые запити без проблем!

Лічильник HotLog.ru

URL: http://hotlog.ru/

Теж дуже і дуже олдскульний сервіс статистики — йому вже більше 10 років. ХотЛог нудний і нудний, торгує посиланнями через Sape і нічим не виділяється, навіть відвідуваність його всього кілька тисяч осіб на добу. Але, тим не менш, користь з нього ми зможемо витягти. Ймовірність того, що на сайті вашого конкурента варто даний лічильник, вкрай мала, тому ми просто досліджуємо ті сайти, які є у рейтингу.

Тут навіть є категорія «Створення і просування сайтів» – заходимо і натискаємо на значок статистики навпроти всіх сайтів, авось статистика буде відкритою 🙂 до Речі, в цій категорії найбільш прошареные вебмастера, воно і зрозуміло — тому у більшості сайтів статистика закрита або під паролем, але є і відкриті дані.

У загальному і цілому – користь не велика, але спробувати щастя завжди варто.

Статистика Яндекс.Метрика

Я б ні за що не згадав тут метрику, якби не випадок, який одного разу зі мною трапився. От ви б, переглядаючи сайт конкурента і аналізуючи вихідний код сторінки, подумали про те, щоб підставити id лічильника Яндекс Метрики в url сторінки відкритої статистики замість свого id? А я ось іноді такими збоченнями тішуся 🙂 Я сам спочатку не повірив, коли мені як на долоні відкрилася статистика конкурента, я ходив за його аккаунту Метрики як за своїм власним, дивився всі питання, що цікавлять мене звіти. Так, буває ж…

Метрика стоїть майже на кожному сайті, але шанс, що статистика виявиться відкритою, мізерно малий, але все ж є…

Ось, наприклад, посилання на звіт по пошуковим фразам для мого блогу – звичайно, статистика закрита, і вас попросять авторизуватись. Але ви можете відкрити вихідний код сайтів своїх конкурентів, знайти код лічильника Яндекса, скопіювати звідти id і підставити в даний url. Повторюся, шанс на успіх дуже малий, але він є – хто шукає, той завжди знайде!

До речі! Тут для зручності ще можна скористатися спеціальним аддоном для Firefox.

Підбір пошукових запитів через смітники агрегатори

Всі ми знаємо, який вектор розвитку посилальних агрегаторів – залучення клієнтів своєю зручністю, сервісами та іншими приємними плюшками, і підбір запитів якраз входить в число цих булочок. А що стосується якості підбору запитів для конкурентів ми зараз і дізнаємося.

Автодобір запитів rookee.ru

URL: http://www.rookee.ru/

Реєструємося або авторізуємось, одразу на головній сторінці буде инпут, якої просто благає ввести в нього адресу сайту — вводимо і тиснемо «Створити автоматично».

Вибираємо тип рекламної компанії «Просування в Яндекс», на наступному кроці система сама визначить місто і тематику сайту, тиснемо далі. На наступній сторінці буде прикольний калькулятор грабежу 🙂 До упору жемем на плюсик навпроти «додаткових відвідувань в місяць» і натискаємо «Готово». Тут ще раз нас спробують пограбувати на пару сотень тисяч рублів — але нам пофіг, у лівому верхньому куті натискаємо на «Рекламні кампанії». Зараз доведеться ще раз виконати все те ж саме — вводимо адресу сайту, тиснемо створити, але вибираємо вже «Просування в Google».

В результаті у нас буде створено дві кампанії для одного сайту — одна для Google, друга для Яндекс — для різних ПС будуть підібрані різні запити, а ми отримаємо майже в два рази більше запитів для аналізу. Відкриваємо обидві кампанії та впорядковуємо таблицю по кожному зі стовпців за бажанням. Можна упорядкувати за стовпцем «Цільова сторінка», щоб подивитися одразу групи запитів та їх відповідність заголовка сторінки. Можна упорядкувати за стовпцем «Трафік», щоб побачити теоретично самі трафиковые запити.

Якість підбору запитів можу оцінити як середнє, як генератор ідей підходить відмінно, в будь-якому випадку для вподобаних запитів доведеться проводити більш детальний аналіз і підбирати супутні запити.

До речі, саме для мого блогу в кампанії під просування в Google якість і відповідність запитів мені більше сподобалося. Швидше за все, це пов’язано з тим, що у мене трафік з Гугла майже в 2 рази більше ніж з Яндекса, так і позиції по більшості запитів там краще.

Підбір ключових слів через promopult.ru

URL: http://promopult.ru/

Авторізуємось в системі або реєструємося, якщо ще не маємо облікового запису. Після цього побачимо заклик до додавання нового проекту – вводимо назву сайту і його адресу і тиснемо далі. Наступним же кроком буде підбір ключових слів, пропоную вибирати рекомендацію «Близькі до Топ». Тут є одна хитрість – праворуч від заголовка «Рекомендовані до запуску» є посилання на налаштування, важливо для пункту «Позиції» виставити значення від 1 до 100 і застосувати, інакше там стоїть значення «від 11», і в результаті ті запити, які приносять сайту-конкуренту основний трафік з пошуку, просто отсекутся.

На цьому можна і зупинитися, поиграйтесь з сортировками стовпців, можна натиснути на «Показати фільтр» (праворуч відразу вище таблиці) і там що-небудь змінити. Шкода, немає експорту таблиці в excel, але це зрозуміло, зате ніхто не заважає вручну скопіювати потрібну частину сторінки 🙂

Якість запитів підібраних в promopult’е мені сподобалося більше ніж у rookee – для генерації власних ідей і подальшого аналізу підходить відмінно!

Аналіз сайтів і запитів megaindex.ru

URL: http://www.megaindex.ru/

MegaIndex – це взагалі річ, я відповідаю 🙂 Реєструємося або авторізуємось – нас чекає непоказний дизайн, але вражаючий аналітичний матеріал!

Можна відразу ж в розділі «Мої сайти» додати нас цікавлять сайти конкурентів – вводимо ім’я домену, вибираємо регіон і потрапляємо на сторінку підбору запитів. Натискаємо на посилання «Рекомендовані запити для сайту site.ru» і відкриваємо її в новій вкладці, а поки буде здійснюватися підбір запитів ми підемо далі.

Заходимо в розділ «Аналіз сайтів» і вводимо адресу – отримаємо значну таблицю з усіма необхідними даними і навіть більше. Запити, позиції конкурента за цими запитами в Яндексі і Гуглі і навіть уточнена частотність запитів. Дуже зручно, що є можливість експорту всієї таблиці в excel-файл. Якість підбору ключевіков я оцінюю як дуже високий – більше половини тих запитів, які система підібрала для мого блогу, реально приносять мені трафік. Так що, якщо ви закрили доступ до своєї статистики для лічильників, це ще не означає, що ваші пошукові фрази ніхто не вкраде 🙂

Далі подивимося розділ «Аналіз запитів» — введемо цільової запит і отримаємо список ТОП-100 сайтів, а так само історію зміни позицій цих сайтів. Ви досі впевнені, що знаєте всіх своїх конкурентів? Не-не-не, MegaIndex знає ще більше 🙂 Тут же можна натиснути на адресу будь-якого сайту-конкурента і перейти в розділ аналізу запитів (як раз про це написано попередній абзац).

Коротше кажучи, тут можна зависнути надовго і з користю. А що стосується рекомендованих запитів для сайту, підбір яких ми запустили в самому початку – їх збіг з реальністю досить велике (для мого блогу збіглися аж 100% запитів, а, наприклад, для блогу devaka.ru збіглися близько 50%).

Підбір запитів з maremoto.ru

URL: http://www.maremoto.ru/

Швидше за все, в цій біржі ви не зареєстровані, вона не така відома і популярна як дві попередні, але, тим не менш – реєструємося або авторізуємось.

Тиснемо додати сайт та вводимо адресу, спочатку буде проведена якась перевірка сайту, а потім сам сервіс переведе нас на підбір запитів. Сторінка підбору запитів зовсім незручна і не інформативна, але самий уважний може внизу помітити повідомлення «В даний час робот намагається підібрати додаткові запити для просування вашого сайту. Підбір запитів займе близько 20 хвилин.» Доведеться почекати – а поки чекаємо можна озирнутися і помітити, що сервіс у чому незручний і виглядає дуже по-спартанськи.

Дочекалися – запити підібрані, але їх якість взагалі ніяке і вони не мають нічого спільного з тими запитами, щодо яких є переходи на сайт. Ця ахінея може підійти хіба що для того, щоб написати про щось незвичайне, але все ж віддалено нагадує про основною тематикою сайту.

Коротше, я ніяк не можу рекомендувати цей сервіс для підбору запитів, і тим більше для шпигунства за конкурентами. Використовуйте його просто заради інтересу.

Медіапланер від webeffector.ru

URL: http://www.webeffector.ru/

Що ми знаємо про WebEffector’е? Там працює Людкевич – а це самий крутий seo’шник, якого я знаю. А наскільки сама крута система ми зараз і дізнаємося.

Реєструємося або авторізуємось – відразу ж після цього на сторінці бачимо посилання «Додати сайт» — вводимо адресу і вперед. Медіапланер підбере запити, це займе деякий час.

З приводу підібраних запитів у мене склалося неоднозначне думку. З одного боку, всі запити відповідають тематиці сайту, але вони всі комерційні — націлені виключно на залучення клієнтів і, звичайно, будуть давати трафік, який при гарній цільовій сторінці буде відмінно конвертуватися в замовлення. Так, це дуже круто, не сперечаюся. З іншого ж боку, зі списку виключені будь-які інформаційні та навігаційні запити – а значить для некомерційного сайту такий аналіз абсолютно даремний. До того ж запити підбираються не виходячи з поточних позицій сайту, а як ніби шляхом распарсивания знайдених на сайті ВЧ запитів. Але це мені так здалося, я не знаю, як справи йдуть насправді.

Вердикт: для комерційних сайтів – однозначно так, для інформаційних сайтів/порталів/блогів – на жаль, ні.

Інші сервіси для аналізу конкурентів

Я міг би тут написати про безліч сервісів, як платних, так і безкоштовних, але і так вже занадто багато написав, тому постараюся коротко і по суті.

Сервіс перевірки трасту xtool.ru

У нашому випадку цікавий звіт про видимості сайту в Яндекс і Google. На щастя, в цьому сервісі аналіз ключевіков досить якісний, я суджу по аналізу мого блогу, приблизно половина запитів зі звіту реально робочі.

Звіт складається дуже швидко, і є всі необхідні дані: частотність запитів і видимість конкурента по цим запитам. Можна навіть зробити вибірку за окремим пошуковику, кращі позиції по Яндексу або Google. Заодно можна відразу оцінити якість конкурента і те, наскільки складно буде з ним впоратися.

Платні сервіси

Кому цікаво, то з платних сервісів варто відзначити http://spywords.ru/ і http://ru.semrush.com/

SpyWords — дозволяє безкоштовно подивитися 5 пошукових фраз для домену або підібрати 9 пошукових запитів на основі запиту, введеного вами. При всіх цих обмеженнях дозволяє зробити не більше 10 звернень до сервісу, а потім просить оплатити доступ. За великим рахунком, в якості безкоштовного інструменту абсолютно даремний. А найдешевший тариф — 2000 р/міс.

SemRush — дозволяє в безкоштовному режимі подивитися тільки 10 ключових слів з пошукової видачі для домену. Але є невелика хитрість: при перегляді таблички звіту по позиціях можна впорядковувати дані по стовпцях позиції, трафік, ціна. Таким чином можна зібрати до 30 запитів, що вже не погано. Вартість доступу на місяць становить близько 2500 р. або 80$.

Якісь ще сервіси… ?

Хотів вам порадити мега-сервіс Нейрон, але до нашого превеликий жаль, він більше не приймає заявки на створення звітів. А раніше, коли сервіс тільки з’явився, там можна було побачити конкурентів як на долоні, всі найцікавіші запити зібрати… Ех, знав би, що закриють лавочку, так користувався б щодня 🙁

Друзі, у мене до вас невелике прохання – якщо знаєте ще якісь якісні сервіси, які я не згадав у пості, обов’язково відпишіться в коментарях, заздалегідь вам вдячний за це.

Несподівано для мене самого цей пост вийшов занадто великим. Я писав його кілька днів і, сподіваюся, що раз ви читаєте ці рядки, то ви дочитали до кінця. По суті можна було б обмежитися згадкою всього двох сервісів – megaindex і xtool – але я хотів скласти максимально докладний список інструментів для шпигунства. Адже може статися так, що для різних сайтів різних тематик сервіси можуть вести себе зовсім по-різному. Так що я рекомендую скористатися всіма способами, які я описав, і вибрати ті, які вам більше подобаються і підходять.

Фух, нарешті-то я завершаюсь, друзі. Задавайте питання, коментуйте, діліться своїми інструментами, якими самі користуєтеся до зв’язку…

З повагою, Олександр Алаєв