Добрий день, друзі, вітаю з початком трудових буднів в новому році. Зовсім недавно я писав пост про внутрішню оптимізацію сайту і там я чітко сказав, що це саме оптимізація сайту, але не його сторінок. Так от сьогодні пост про внутрішню оптимізацію сторінок сайту, тобто логічне продовження. Так що раджу спершу прочитати першу частину, а потім вже цю, т. до. все взаємопов’язано і доповнює один одного. Надалі я планую продовжити цикл публікацій на цю тему, ми поговоримо про фрагментах, про розробку структури інтернет магазинів різної тематики, про складання семантичного ядра різними способами, про оцінку аудиторії, розрахунку трафіку і багато іншого. Сподіваюся, я вас заінтригував, а тепер перейдемо до сьогоднішньої теми.

Як я бачу ідеальну структуру оптимізованої сторінки сайту:

Ключова фраза

Чисте входження ключової фрази або слова

Морфологічне входження ключової фрази або слова

Заголовок з неточним входженням ключової фрази або слова

Описана вище структура показує ієрархію тегів розмітки в порядку зменшення важливості для пошукової системи. Отже, докладніше про кожному:

  • Тег — Заголовок сторінки повинен бути тільки один, ну це і так зрозуміло.
  • Мета-тег description – Всупереч поширеній думці про те, що цей тег давно втратив свій сенс і користь для пошукових систем, це не правда. Для ранжирування може він і не важливий, але ось для формування фрагменту сторінки він необхідний. Зміст повинен бути унікальним, а не просто шматок тексту сторінки, тільки в цьому випадку є сенс і користь. Актуально як для Яндекса, так і для Google.
  • Тег

    — Заголовок h1 повинен міститися на сторінці один і ТІЛЬКИ ОДИН раз, інакше пошуковик не стане його враховувати, а то і зовсім пессимизирует сторінку.

  • Тег

    — Ідеальне кількість вживань 2-5 разів. Також дуже важливий момент – не варто порушувати логічну послідовність, тобто вживайте спочатку

    , потім

    і т. д.

  • Тег

    — Всередині цього тега повинен міститися основний текст, призначений для пошуковиків. Вміст інших тегів, пошуковими системами вважається технічною інформацією.

Теги розмітки, які можуть зустрічатися на сторінці всередині тега

:

  • Тег — Оптимальна кількість в тексті — 2-5 разів. Нагадаю, що не обов’язково повинен бути посиланням, це такий же елемент розмітки як і інші.
  • Тег — Багато хто думає, що цей тег рівнозначний тегу , це не зовсім так. Результат їх дії для користувача дійсно однаковий, але для пошукачів все ж трохи «сильніше». Це стосується і тегів , тобто намагайтеся вживати .
  • Списки
    • і
    • — Якщо в тексті є нумерація або перерахування, то краще користуватися спеціальною розміткою, а не просто цифрами або спецсимволів. Пошуковики люблять різноманітність.

    Корисні поради:

    • Не треба домішувати в заголовки інші теги, тобто не вживайте всередині структури

      такі теги як , і інші, і тег в тому числі. Якщо треба виділити заголовок, то краще це робити за допомогою таблиць стилів css.

    • Те ж саме стосується структури …, при грамотній верстці посилання і так прекрасно видно, а виділення її жирним або курсивом не позначиться позитивно.
    • Не забувайте про чистоту коду, це дійсно важливий момент. Що я під цим розумію? Не треба тегам (тим, що описані вище) присвоювати класи і приписувати стилі, це банально збільшує розмір документа. Все треба робити по розуму, а точніше прописувати у файлі стилів CSS. Є думки про те, що тег

      працює краще, якщо у нього відсутні id, style, class.

    • Треба знати міру — справа ясна, але багато хто чомусь примудряються і це забувати. Я вважаю, що ідеальна кількість – 2-5 разів (вже не перший раз в цьому пості зустрічається дана комбінація) використовувати певний тег розмітки.

    Не забувайте, ми не намагаємося догодити пошуковим системам будь-якою ціною, ми лише хочемо допомогти роботові розуміти структуру сторінки і ранжувати її краще. І це ніяк не повинно позначатися на зручність (юзабіліті) сайту для відвідувачів. Тому не треба кидатися і повністю перекроювати сайт, зовсім ні. Але…
    Як відомо, чим менше на сторінці вмісту, що не відноситься до важливої частини, тим вище цінність основних елементів в очах пошукових систем.

    Ми з вами прекрасно розуміємо, що на сторінці у нас всі елементи важливі, і відмовлятися від них не варто. А як тоді вбити двох зайців відразу, догодити і користувачам і пошуковим системам?

    • Треба чітко визначити, де важлива частина сторінки, а де не дуже. У переважній більшості випадків шапка (вона ж header), вертикальні навігаційно-інформаційні блоки (вони ж sidebar), низ сайту (він же footer) виявляються невдалими елементами просуває сторінки. Що з ними робити?
    • По-перше – не використовувати важливі теги заголовків h1-h6. Використовуючи h1 ви «вб’єте» всю користь цього тега і взагалі. Використовуючи h2-h6 ви разорвете послідовність і цілісність структури основного вмісту сторінки. Для виділення заголовків треба використовувати стилі, наприклад зв’язка div + css.
    • По-друге – можна використовувати noindex для закриття тексту і nofollow для закриття посилань. Але я не дуже довіряю цим методом, так як пошуковик все одно текст парсити і ходить по посиланнях. Залишається третій варіант.
    • По-третє – це самий вірний і правильний варіант – використовувати javascript. Всі CMS використовують шаблони для формування сторінок сайту. Так чому б не витягувати шапку, сайдбар і футер з допомогою скриптів? 😉
    • На додаток до всього вищесказаного – розташування важливої частини сторінки в html коді (мається на увазі початковий код сторінки) має значення. Чим вище основний контент, тим краще.

    Ось, мабуть, і всі поради на сьогодні, якщо я щось згадаю раптом, то я обов’язково доповню. Дотримання цих правил допоможе вам набагато краще ранжируватися, при цьому заощадивши значну кількість грошей. Трохи менше місяця тому я вирішив провести експеримент, в рамках якого я проаналізував свої сайти і виявив на деяких недотримання дуже важливих правил. Зрозуміло, я все виправив і переверстал, тепер стежу за зміною трафіку на даних сайтах, на жаль, позиції я не знімав, але це і не так важливо, як результат їх зростання – збільшення переходів з пошукових систем і, звичайно, профіт. Результатами я обов’язково з вами поділюся!

    А поки що раджу і вам зайнятися внутрішньою оптимізацією своїх сайтів і сторінок. Ви будете приємно здивовані, обіцяю. Бажаю вам удачі і успішної роботи, до зустрічі на сторінках мого блогу.
    PS Задавайте питання, цікавтеся деталями, діліться своїми спостереженнями і результатами, я обов’язково всім відповім в коментарях.

    З повагою, Олександр Алаєв