Доброго дня, дорогі мої читачі. Сьогодні я хочу вам на суд надати відмінний мануал по роботі з Google. Чому мануал? Тому, що це вкрай корисний пост, особливо для тих хто працює з Гуглом, як російським, так і закордонним. А ще, як показує практика, найбільший трафік серед пошукачів на блоги приносить саме Google. Щоб трафік був ще більш масовим і корисним раджу всім прочитати цей пост! Побудований він у вигляді «питання — відповідь». Питання ставили люди, які займаються веденням блогів і просуванням сайтів. А на питання відповідали фахівці команди відповідає за якість пошуку у Google. Отже, приступаємо!
Якщо ви шукайте поради щодо поліпшення видимості вашого сайту в результатах пошуку Google або якщо вам потрібні відповіді на деякі питання, пов’язані з SEO, ось вам інтерв’ю з командою, яка відповідає за якість пошуку Google в якому ви обов’язково знайдете те, що шукали.
Zareen Kazim: Якщо ви впевнені, що переїзд на новий хостинг або використання CDN дозволить збільшити швидкодію, я скажу – Так прапор в руки! Прискорення роботи сайту не пройде непоміченим для користувачів.
Кажучи це, я мав на увазі те, що збільшення продуктивності сервера не завжди допомагає. Найпоширенішою проблемою є не швидкість відправки кінцевому користувачеві запитуваної сторінки, а швидкість генерації і рендеринга. Я раджу оптимізувати сам сайт і здійснити кілька дій (наприклад, стиснути файли CSS-стилів, зменшити кількість javascript’ов і, звичайно ж, включити кешування ) для прискорення завантаження.
Існує дуже багато інструментів, які допоможуть визначити можливі проблеми і вирішити їх. Ось, наприклад, пост на нашому блозі містить багато посилань на подібні інструменти. Виділю кілька, ефективність сайту в панелі вебмастера покаже швидкість завантаження сайту на основі переходів користувачів зі всього світу. Або ось розгорнута інструкція по глибокому аналізу сторінок сайту. Google також пропонує відвідати міні-сайт, що містить тонни корисної інформації і відеороликів про те, як прискорити сайт.
Однак пам’ятайте, що швидкість завантаження сайту це всього лише один з великої безлічі факторів ранжирування сайтів в пошуку. І це зовсім не означає, що якщо ваш сайт буде завантажуватися дуже швидко, то він буде і добре ранжируватися.
John Mueller: Відмінний питання. Дубльований контент всередині сторінок вашого сайту — це не проблема, але, тим не менш, завжди має сенс обмежити до них доступ, щоб роботу було простіше визначити дійсно необхідну сторінку. Ось кілька методів боротьби з дубльованим контентом, описаних на нашому блозі.
John Mueller: найпростіший спосіб справитися з дубльованим контентом на різних сайтах — це використовувати канонізацію. Інші варіанти поводження з дублікатами на різних доменах містяться на нашому блозі.
Zareen Kazim: Google використовує величезну кількість чинників, які визначають сторінки слід індексувати, а які ні.
- Переконайтеся, що сторінки легкодоступні для робота.
- Спробуйте завантажити сторінку, відключивши обробку JavaScript.
- Перевірте панель вебмастера на наявність помилок.
- Переконайтеся, що ваш сайт надає унікальний і якісний контент.
Koteswara Ivaturi: Це дуже популярний питання. По-перше, вкрадений дубльований контент не розцінюється нами як порушення з боку вебмастера, тому що ми знаємо, що це неможливо, відстежити всіх хто краде контент з сайту.
Google дуже добре розпізнає джерело оригінального контенту, і тому не варто сильно хвилюватися з приводу негативних наслідків, які може мати першоджерело. Це дуже рідкісний випадок, коли сайт з краденим контентом ранжується краще, ніж сайт з оригіналом. У всякому разі, ви завжди можете скористатися нашими інструкціями.
Koteswara Ivaturi: Пошук по картинках може стати відмінним джерелом додаткового трафіку на ваш сайт. Додавання тега ALT і використання описових назв файлів повинні бути обов’язковими атрибутами фото – відео – сайтів.
Крім цього контекст для зображень може реально допомогти пошуковим роботам зрозуміти зображення максимально точно. Наприклад, якщо на сторінці міститься зображення квітки, текст або заголовок описує квітку повинен йти поруч з картинкою або відразу після неї. І нарешті, ми нещодавно опублікували інструкцію про те, як можна додавати інформацію про зображення в процесі створення карти сайту.
Matt Cutts: В цілому, HTML карта може бути більш корисна вашим відвідувачам, і це ще один прекрасний шлях допомогти пошуковикам бути впевненими, що вони відвідали всі сторінки вашого сайту. Якщо ж у вас є скрипт, який може автоматично генерувати зручну HTML карти сайту (наприклад, для блогу ви можете генерувати окрему картку на кожний місяць або рік, залежно від того, як часто ви пишете), то це чудово.
Якщо ж у вас немає часу або бажання для створення всього цього діла, можна, наприклад, створити список «10 найпопулярніших постів». Я, з точки зору звичайного користувача знаю, що багато люблять, коли автор блогу вказує на свої найкращі та найпопулярніші записи.
John Mueller: Це завжди добре, коли у свій XML файл карти сайту ви включаєте всі сторінки, які, на вашу думку, повинні бути проіндексовані. Якщо ж у вас є сторінки, такі як «мітки» або «архів» і ви не хочете, щоб робот їх знайшов, рекомендується додавати заборона на індексацію цих сторінок (ну і, зрозуміло, не треба включати такі сторінки в карту сайту).
Zareen Kazim: Matt Cutts направив це питання в центр підтримки вебмайстрів і тільки що отримав відео, і підтвердив, що час реєстрації доменного імені не є чинником, що впливає на ранжування.
Тим не менш, вони пояснили, що це було тільки рекламне оголошення з seo-вигодою для агентів, які займаються просуванням бренду. Може це порахуватися як покупка посилань для маніпуляції видачею?
Matt Cutts: Якщо ви говорите про нещодавній інцидент в UK, то ми це помітили. Google чистий на цей рахунок – продажні посилання не передають PR.
Але знову ж таки, продажні посилання в «оголошенні» або де-небудь ще на сторінці, які можуть порушувати якість пошуку – це не добре. Google робить всі дії по боротьбі з цими порушеннями, включаючи той факт, що продажна посилання взагалі не буде враховуватися, а сайт, який встановив її, перестане бути трастовим в очах Google в майбутньому.
Zareen Kazim: Якщо посилання природні та розміщення контенту сторінки або сайту, я не бачу ніяких порушень з вашого боку.
В той час, як це законно для вебмайстра монетизувати свій контент, необхідно стежити за появу неприродних посилань і вживати необхідні заходи, щоб від них позбутися, наприклад, використовувати nofollow або робити відповідні записи в robots.txt.
John Mueller: Створення і просування нового сайту справа дуже складна і потребує багато часу. Але головне, що я можу порекомендувати вам пустити всі сили на ваш власний блог, а не писати контент для чужих сайтів.
Це буде корисніше, писати хороший контент для себе і свого блогу і отримати для відвідувачів свого сайту. Удачі вам!
John Mueller: Як уже говорили у відповіді на попереднє запитання, краще докласти всі зусилля для створення контенту для свого сайту, замість того щоб писати його для інших.
Чесно кажучи, я б рекомендував не розглядати даний спосіб отримання посилань. Думайте про те, якими користувачі побачать контент і людей, які його створюють. Маючи високоякісний контент тільки на своєму сайті, це зробить його більш «стійким», ніж якщо він буде опублікований по всьому Інтернету. Якщо контент дійсно добре, він і так буде залучати до себе природні посилання.
Zareen Kazim: Наш аналіз посилань набагато витонченіший, ніж просто прорахунок PR. Щоб відповісти на ваше запитання ми повинні розглядати посилання в різних місцях і різними шляхами, так наприклад деякі сторінки можуть бути не так релевантні контенту як інші. Ось відео, в якому Matt пояснює це.
John Mueller: Будь-який сайт може бути релевантним для користувачів в цілому, і для цього не обов’язково мати якийсь певний домен.
Zareen Kazim: Багато вебмастера турбуються на рахунок фільтрів, коли бачать зміни сайту у видачі, але в більшості випадків ці зміни ніяк не пов’язані з накладенням фільтрів. Алгоритми постійно змінюються, щоб відображати зміни в мережі Інтернет, і ці зміни можу впливати на те, як добре ваш сайт ранжується.
Працюючи над поліпшенням свого сайту треба мати на увазі, що в нашому центрі допомогою ви завжди можете знайти відповіді, якщо ранжування вашого сайту змінилося дуже сильно. Так само Google використовує центр повідомлень в вашій панелі вебмастера для повідомлення інформації. Якщо нами буде помічені якісь помилки на вашому сайті, ви отримаєте повідомлення.
John Mueller: Ми старанно працюємо над тим, щоб надавати людям високоякісний пошук. У багатьох випадках, забезпечуючи персоналізований пошук, ми допомагаємо зробити його більш відповідним індивідуально для вас. Реклама, тим не менш, завжди йде окремо від основного пошуку, так що можу припустити, що те, що ви бачили це просто збіг.
Я запевняю, реклама ніяк не впливає на пошукову видачу.
Zareen Kazim: Для Google це не має ніякого значення, великих відмінностей між першим і другим немає, так що можете повністю покластися на свою думку і побажання відвідувачів сайту. Якщо ви використовуєте панель вебмастера (а ми настійно рекомендуємо це робити), вам доведеться окремо додавати ваш піддомен в панель, а якщо будете використовувати піддиректорію, то робити нічого не доведеться.
Zareen Kazim: Перед тим як ви поставите посилання, переконайтеся, що вони будуть мати якусь цінність для відвідувачів. Запитайте себе, чи ви хочете помістити ці посилання на самому видному місці чи ні. Якщо немає, то краще їх не ставити взагалі.
Загалом, я не рекомендую це робити.
Kaspar Szymanski: Це правда, що наші роботи навчилися читати скрипти. І ми не рекомендуємо вебмайстрам фокусуватися тільки на посиланнях, замість цього, набагато більш розумний шлях витратити свій час — це наповнення сайту контентом і корисними дрібницями. Але якщо ви турбуєтеся на рахунок посилань в JavaScript, то краще використовуйте атрибут nofollow і спіть спокійно.
Ось що Matt каже з цього приводу:
John Mueller: Ваш існуючий контент залишиться релевантним протягом цього часу. Так що можете не турбуватися на рахунок індексації та ранжирування свого сайту протягом відпустки. Google з радістю почне індексувати ваші нові пости, коли ви повернетеся. Для цього нічого особливого не потрібно.
Єдине, що варто враховувати, це те, що якщо ваш сайт знаходиться на власному хостингу, то треба подбати про те, щоб з ним нічого не трапилося (хакерські атаки або перегурзки, наприклад). Якщо з сайтом що-небудь трапиться і це не буде виправлено в короткі терміни, то сайт може пропасти з пошуку.
Matt Cutts: Коли ви пишете статтю, варто звертати увагу на слова, які користувачі можуть вводити в пошуку, коли шукають контент схожий на ваш. Якщо ви до написання визначте 2-3 схожих слова з основним ключовим словом, буде не складно згадати ці синоніми в тексті природним, не спамным шляхом.
Не перенасыщайте текст ключовими словами, адже завжди можна написати щось в дусі «Використання твердотільного накопичувача (так само відомого як USB або флешка) — це хороший спосіб переносити інформацію прямо в кишені». Можна так, чи просто у статті по перерві використовувати всі синоніми. При цьому текст може бути навіть більш приємним для читання, ніж коли ви будете постійно вживати одне й те ж слово.
Kaspar Szymanski: Взагалі-то немає. Замість цього краще думати про зручність для користувачів, а не для пошуковиків. Якщо ж вам цікаво як оптимізувати ваш фрагментом, почитайте наш топік.
Kaspar Szymanski: Ні, такі посилання ніяк не впливають на ранжирування вашого сайту. Тим не менш, вони представляють цінність для ваших читачів. Так що заспокойтеся, це нормальна практика. З іншого боку, потрібно ретельно відбирати за якістю сайти, на які ви збираєтеся послатися, це впливає на те, як Google буде ставитися до вашого сайту в подальшому.
Zareen Kazim: Ні, наявність реклами ніяк не впливає на результати пошуку.
Zareen Kazim: Так як ситуація змінюється ледь не щохвилини, щось конкретне порекомендувати складно. Але раджу почати вивчення з прочитання цієї сторінки. Дуже рекомендую.
Ось такий величезний пост, я навіть сам в шоці, ще на моєму блозі постів такого розміру ніколи не було. Маленька перемога 😉
Як завжди, висловлювання представників пошукових систем варто читати між рядків і розуміти, що вони хотіли сказати крім того, що сказали =) Але тим не менше все вищенаписане дуже корисно і пізнавально. Звичайно, це відноситься конкретно до пошукача Google, а якщо і моменти які застосовні і до інших пошукових систем.
Так що дерзайте друзі, просвіщайтеся. І удачі вам на непростому шляху просування сайтів!
Залишайте коментарі, задавайте питання робіть ретвіти. Всьому цьому я буду дуже радий.
З повагою, Олександр Алаєв